Jaká baterie ?
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
třeba rádio
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
- Reklama
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Kolik má být klidový odběr baterie? Kolik máte vy? Budu to zanedlouho měřit, tak mně zajímá kolik máte a kolik má být, popřípadě co máte zapojeno. (Dodatečné zavírání oken DO, atd...). Díky že mi to sem napíšete...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Baterie
Celkový odběr do 20mA. 20-50mA zjistit copak nám to tak hezky papá a více jak 50mA okamžitě řešit!
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
A měří se to tedy tak, že se odpojí baterie a mezi kabel a baterii se hodí multimetr? Nebo je jiný způsob?
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Baterie
Přesně tak. Multimetr přepni na ampérmetr (DCA) na největší rozsah. Aby jsi se vyhnul špičce, tak jednu sondu dej na kontakt baterie, druhou sondu na svorku, svorku povol a povytáhni. Proud začne téci přes ampérmetr. Vhodným přepínáním rozsahů se doměříš skutečného odběru a ani se Ti nevymažou paměti rádia apod. Při měření musí být auto uzamčené, všechny světla i vnitřní osvětlení apod zhasnuté. Pozor na alarm apod. Pokud je snímač otevření kapoty, tak na něho hodit cihlu, aby bylo "jako zavřeno".Radoš 92 píše:A měří se to tedy tak, že se odpojí baterie a mezi kabel a baterii se hodí multimetr? Nebo je jiný způsob?
Kdo byl ve Ždírci na srazu, tak tento postup měření zná od mistra APiKa.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Čidlo otevření kapoty... heh, to slyším prvně. To asi mít nebudu... Dík za radu.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Baterie
Moja skúsenosť:
OPEL chcel za AKU 55Ah 3400,- Sk
Dohodli sme sa nasledovne: akože mi ju vymenia oni - cena aj sprácou 2500,- Sk
r.v. 1999 = zľava 30%
OPEL chcel za AKU 55Ah 3400,- Sk
Dohodli sme sa nasledovne: akože mi ju vymenia oni - cena aj sprácou 2500,- Sk
r.v. 1999 = zľava 30%
Opel Zafira 1.6 16V Comfort (X16XEL) r.v.1999 - domáci mazel
Škoda Octavia Combi 1.9 TDI r.v.2003 - firemný tátoš
Škoda Octavia Combi 1.9 TDI r.v.2003 - firemný tátoš
Re: Baterie
APiK píše:Přesně tak. Multimetr přepni na ampérmetr (DCA) na největší rozsah. Aby jsi se vyhnul špičce, tak jednu sondu dej na kontakt baterie, druhou sondu na svorku, svorku povol a povytáhni. Proud začne téci přes ampérmetr. Vhodným přepínáním rozsahů se doměříš skutečného odběru a ani se Ti nevymažou paměti rádia apod. Při měření musí být auto uzamčené, všechny světla i vnitřní osvětlení apod zhasnuté. Pozor na alarm apod. Pokud je snímač otevření kapoty, tak na něho hodit cihlu, aby bylo "jako zavřeno".Radoš 92 píše:A měří se to tedy tak, že se odpojí baterie a mezi kabel a baterii se hodí multimetr? Nebo je jiný způsob?
Kdo byl ve Ždírci na srazu, tak tento postup měření zná od mistra APiKa.
Já teď zkoušel měřit klidový odběr a protože jsem to nedělal tímto způsobem tak mi to spálilo 3x za sebou pojistku (asi ta proudová špička) v multimetru, takže testnu tento způsob a uvidím. Dělal jsem to na svorce + je to správně , špatně nebo je to jedno?
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Baterie
Jestli máš digitální multimetr, tak je jedno, kterou stranu odpojíš. Jen ten údaj může být se znaménkem mínus.
Že Ti odešla pojistka, tak to může být i malým proudovým rozsahem. Na trhu jsou i měřáky, které umí proud max do 200mA.
Takže se podívej, kolik tam máš. Ale proudovou špičku můžeš eliminovat i tak, že budeš odpojovat jednotlivé přívodní kabely k centrální svorce baterky ( třeba mínusovou) a potom proudy posčítáš. ( na mínusu baterky je svorka a na tu svorku vede několik kabelů, takže tyto postupně odpojovat a měřit)
Anebo se ozvi a změřím Ti to.
Že Ti odešla pojistka, tak to může být i malým proudovým rozsahem. Na trhu jsou i měřáky, které umí proud max do 200mA.
Takže se podívej, kolik tam máš. Ale proudovou špičku můžeš eliminovat i tak, že budeš odpojovat jednotlivé přívodní kabely k centrální svorce baterky ( třeba mínusovou) a potom proudy posčítáš. ( na mínusu baterky je svorka a na tu svorku vede několik kabelů, takže tyto postupně odpojovat a měřit)
Anebo se ozvi a změřím Ti to.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Baterie
Mám úplně obyč. digit. měřák základní rozsah je právě 200mA (takovou má i předepsanou pojistku), je i možnost max. 10A ale to už se musí měřící kabely zapojit jinak a já nevím přesně jak. Šel jsem to s poslední pojistkou (ta měla 500mA) zkusit, meřák na max. 200mA povolil jsem svorku dal jeden konektor meřáku na svorku, druhý držel na konektoru a svorku vytáhl tak čumím a jsem zděšen 154mA Pak ale uvažuju zamkl jsem nebo ne? Vezmu klíč zmáčknu a samozřejmě odemčeno tak zamknu a ono to kleslo na hodnoty cca 17,8-18 mA. Když jsem pak vzal svorku tak mi bohužel konektor ze svorky vypadl ale hned se ho zase dotkl takže jiskřička a pojistka měřáku kaput a rádio vymazáno. Pak jsem chtěl ještě změřit aspoň baterku, ale meřák zahlásil, že se vybila jeho baterka a ukazoval nesmysly, takže v době oběda skočím do elektromateriálu, který naštěstí není moc daleko, koupím pár pojistek a 9V baterii do měřáku. Ale aspoň vím že při zamčeném autě byla myslím ta hodnota kolem 18mA v pohodě.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Baterie
Pánové, můžete mi poradit kde zapojit měřící hroty a jak nastavit otočný ovládač na tomto multimetru abych změřil klidový odběr? Děkuji.APiK píše:Přesně tak. Multimetr přepni na ampérmetr (DCA) na největší rozsah. Aby jsi se vyhnul špičce, tak jednu sondu dej na kontakt baterie, druhou sondu na svorku, svorku povol a povytáhni. Proud začne téci přes ampérmetr. Vhodným přepínáním rozsahů se doměříš skutečného odběru a ani se Ti nevymažou paměti rádia apod. Při měření musí být auto uzamčené, všechny světla i vnitřní osvětlení apod zhasnuté. Pozor na alarm apod. Pokud je snímač otevření kapoty, tak na něho hodit cihlu, aby bylo "jako zavřeno".Radoš 92 píše:A měří se to tedy tak, že se odpojí baterie a mezi kabel a baterii se hodí multimetr? Nebo je jiný způsob?
Kdo byl ve Ždírci na srazu, tak tento postup měření zná od mistra APiKa.
Zafira ´00 1.6 + LPG
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
pokud je to stejný jak u mého tak bráno od spodu
dole je připojení mínus polu
uprostřed je plus pól
nahoře je ampérmetr
Jinak tak jak tady někdo psal že nastavit ampérmetr na největší hodnotu a postupně snižovat kolečkem - zásadně se přenastavuje měřák odpojený od zdroje měření!
dole je připojení mínus polu
uprostřed je plus pól
nahoře je ampérmetr
Jinak tak jak tady někdo psal že nastavit ampérmetr na největší hodnotu a postupně snižovat kolečkem - zásadně se přenastavuje měřák odpojený od zdroje měření!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Baterie
horní a spodní kontakt, kolečko na 10A na polaritě nezáleží max bude ukazovat - to stačí
podle hodnoty potom můžeš ubírat, ale bude to asi Střed a spodní ) do 200 MA.=0,2 A
podle hodnoty potom můžeš ubírat, ale bude to asi Střed a spodní ) do 200 MA.=0,2 A
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Baterie
Fakt jsem v tom lama, ale jediná 10A je označená na fotce .Je to ono?
Zafira ´00 1.6 + LPG