Termostat

Odpovědět
Uživatelský avatar
alienxx
Příspěvky: 87
Registrován: 15 led 2007, 13:45
Kontaktovat uživatele:

Termostat

Příspěvek od alienxx » 24 říj 2007, 09:13

Prosim vas poradte nekdo jak poznam ze mam spatny termostat? Porad se tady na forech pisete ze mate spatny termostaty a ja chci taky ho mit spatnej :) jak to poznam :)

Reklama
 

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 24 říj 2007, 09:23

- za jízdy ti padá při řazané rychlosti bez použití plynu klesá teplota motoru,
- auto se dlouho zahřívá (do 5-ti km by jsi to měl mít zahřáté)
- motor se ti nezahřeje na provozní teplotu 85-90C (každý to má jináč)

8)

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvek od Sršeň » 24 říj 2007, 16:27

A si tak nejak. Ja som ho menil pred týždňom a je to teraz super. Asi rok som kua jazdil s pootvoreným termostatom. Stále som si myslel že keď mám diesel že sa motor jednoducho horšie zahrieva a nevenoval som tomu pozornosť. :oops: Ale teraz to je naozaj paráda. Motor sa zohreje omnoho rýchlejšie a drží teplotu na 86-89°C.
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

Uživatelský avatar
alienxx
Příspěvky: 87
Registrován: 15 led 2007, 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alienxx » 25 říj 2007, 09:31

jo tak diky tak to kouknu ale topi mi to krasne takze teplotu mam asi tak nejak v norme ale kazdopadne se na to podivam, jen sem nepochopil co mi pada pri razeni bez pouzoti plynu? Teplota? Ta nepada ani s plynem ...

Uživatelský avatar
Solik
Příspěvky: 56
Registrován: 16 srp 2006, 16:30
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Solik » 25 říj 2007, 09:59

Vadný termostat se dá poznat i tak, že při teplotě motoru pod nějakých 80 stupňů by měla být trubka od termostatu do chladiče relativně studená. Pokud je horká, tak termostat nedovírá a pouští chladící vodu i u studeného motoru do velkého okruhu (tj. přes chladič).
Astra H 2005, 5dv, Z20LEL

Uživatelský avatar
alienxx
Příspěvky: 87
Registrován: 15 led 2007, 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alienxx » 25 říj 2007, 12:07

tak to dneska vsechno vyzkouisim :) uz se tesim

Uživatelský avatar
alienxx
Příspěvky: 87
Registrován: 15 led 2007, 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alienxx » 30 říj 2007, 23:02

Tak sem to zkusil a teplotu motoru sem mel celou jizdu 20km malinko nad 80 a kdyz sem jel na 5ku bez plynu z dlouhyho kopce tak to kleslo malinko asi tak na 80. Jinak trubky byli horky vsechny :) tak co?

Uživatelský avatar
alienxx
Příspěvky: 87
Registrován: 15 led 2007, 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alienxx » 30 říj 2007, 23:04

jo a topi mi to po ranu treba za kilometr jizdy coz je dobry ne?

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 30 říj 2007, 23:11

alienxx píše:jo a topi mi to po ranu treba za kilometr jizdy coz je dobry ne?
Ta teplota je pro optimální chod motoru nízká, ideál je cca 90°C. Doporučuji Ti, změř si teplotu kapaliny
teploměrem, např. na zavařeniny. Taky Ti nemusí těsnit uzávěr plnicího hrdla. Čidlo může měřit špatně.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
alienxx
Příspěvky: 87
Registrován: 15 led 2007, 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alienxx » 02 lis 2007, 09:32

no fakt jel sem do Prahy a teplota 80 stupnu vic ani tuk musim si od nekoho pujcit teplomer teda

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 02 lis 2007, 09:50

spermin píše:
alienxx píše:jo a topi mi to po ranu treba za kilometr jizdy coz je dobry ne?
Ta teplota je pro optimální chod motoru nízká, ideál je cca 90°C. Doporučuji Ti, změř si teplotu kapaliny
teploměrem, např. na zavařeniny. Taky Ti nemusí těsnit uzávěr plnicího hrdla. Čidlo může měřit špatně.
ale pozor jak kdo má teplotu - asi závisí na typu motoru..já mám stálou 84-87C(x16xel) a při 90C se mi sepínají větráky :wink:

Uživatelský avatar
alienxx
Příspěvky: 87
Registrován: 15 led 2007, 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alienxx » 04 lis 2007, 10:23

tak to mam asi nejak podobne

Uživatelský avatar
veski
Příspěvky: 220
Registrován: 05 kvě 2007, 10:28
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od veski » 04 lis 2007, 14:03

Pokud mi chyběl cca 0.75 l chladící kapaliny :oops: tak teplota chodila mezi 90 - 92. Teď, když mám kapalinu v pořádku je to taky mezi 84-87C.
9/99, 1.6 16V (X16XEL), Caravan, Edice 100

pansuu
Příspěvky: 492
Registrován: 29 zář 2007, 17:15

Příspěvek od pansuu » 04 lis 2007, 19:42

Také jsem dnes měnil termostat. Před tím ukazoval teploměr tak tak 80st. a navíc při jízdě z kopce šla teplota dolu. Teď je to pohoda, teplota těsně pod 90st., ale hlavně už NEKOLÍSÁ... :lol: :lol:

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 04 lis 2007, 20:04

Solik píše:Vadný termostat se dá poznat i tak, že při teplotě motoru pod nějakých 80 stupňů by měla být trubka od termostatu do chladiče relativně studená. Pokud je horká, tak termostat nedovírá a pouští chladící vodu i u studeného motoru do velkého okruhu (tj. přes chladič).

A je možné, že bych to měl opačně? Levou hadici od termostatu mám teplejší, než tu pravou co je níž položená. Topí mi to tak po kilometru a teploměr se hne po 6-7 km a zastaví se těsně pod 90 st.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Odpovědět