Dálkové centrální zamykání
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Ahoj!
Oživím toto téma mojí závadou.
Po letech spokojeného užívání dálkového centrálního zamykání, originálního, ale dodělaného se včera začalo dít, respektive nedít. Normálně jsem na vzdálenost cca 7m byl celou dobu auto schopen odemknout či zamknout, 5m byla naprostá jistota. Včera však nic! Ledka v ovladači bliká, auto nereaguje, říkám si paráda a to mám zavřeno na dvakrát, na závoru .
Přijdu k autu blíž a pořád to nejde, až když dám dálkáč do míst kde se nachází BCM, tak auto poslechne a odemkne. Hurá.
Dneska jsem to chtěl vyřešit, takže nejdřív jsem zkusil druhý klíč, ale to samé, velmi malý, prakticky nulový dosah. Baterky vyměněné a změřené, 3,22V. Nastoupila diagnostika, jen OpCom, ale v BCM byla nějaká stará chyba komunikace - not preset. Smáznus jsem jí, znovu se neobjevila, ale změna k lepšímu se nekoná. Dále jsem odebral načtené klíče a přes diagnostiku je znovu synchronizoval, bez efektu, pak jsem upravil kódování BCM tak, aby se teď na závoru nezamykalo, pro jistotu.
Nevím tedy kde by měla Corsa C anténu na centrál, ale předpokládám, že vše je integrováno do toho BCM, samostatná jednotka na centrál zde není, viz i schema pro Corsu.
Neví někdo po čem jít, když je tak mizerný dosah centrálu?
Přitom na ovládání klíčem v zámku to reaguje dobře, vše se hýbe, včetně zámku třetích dveří a palivové nádrže. Když jsem to zkoušel, tak se na chvilku přestal centrál hýbat úplně - patrně proudovým přetížením, asi desetkrát v kuse zamčeno a odemčeno klíčem v zámku. Po cca 1 minutě už zase vše šlo.
Děkuji za postřehy a vodítka!
Mára
Oživím toto téma mojí závadou.
Po letech spokojeného užívání dálkového centrálního zamykání, originálního, ale dodělaného se včera začalo dít, respektive nedít. Normálně jsem na vzdálenost cca 7m byl celou dobu auto schopen odemknout či zamknout, 5m byla naprostá jistota. Včera však nic! Ledka v ovladači bliká, auto nereaguje, říkám si paráda a to mám zavřeno na dvakrát, na závoru .
Přijdu k autu blíž a pořád to nejde, až když dám dálkáč do míst kde se nachází BCM, tak auto poslechne a odemkne. Hurá.
Dneska jsem to chtěl vyřešit, takže nejdřív jsem zkusil druhý klíč, ale to samé, velmi malý, prakticky nulový dosah. Baterky vyměněné a změřené, 3,22V. Nastoupila diagnostika, jen OpCom, ale v BCM byla nějaká stará chyba komunikace - not preset. Smáznus jsem jí, znovu se neobjevila, ale změna k lepšímu se nekoná. Dále jsem odebral načtené klíče a přes diagnostiku je znovu synchronizoval, bez efektu, pak jsem upravil kódování BCM tak, aby se teď na závoru nezamykalo, pro jistotu.
Nevím tedy kde by měla Corsa C anténu na centrál, ale předpokládám, že vše je integrováno do toho BCM, samostatná jednotka na centrál zde není, viz i schema pro Corsu.
Neví někdo po čem jít, když je tak mizerný dosah centrálu?
Přitom na ovládání klíčem v zámku to reaguje dobře, vše se hýbe, včetně zámku třetích dveří a palivové nádrže. Když jsem to zkoušel, tak se na chvilku přestal centrál hýbat úplně - patrně proudovým přetížením, asi desetkrát v kuse zamčeno a odemčeno klíčem v zámku. Po cca 1 minutě už zase vše šlo.
Děkuji za postřehy a vodítka!
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Dálkové centrální zamykání
Marku, nemáš v autě něco, co by ti rušilo těch 433MHz pro dálku? Třeba nějaký dodělaný BT převodník nebo není poblíž auta něco, co by ten příjem rušilo? zkusils popojet jinam, jestli nebude změna?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Ahoj!
Tak ještě než jsem si přečetl Tvoji odpověď, jsem byl ve městě na nákupu. Tam jsem měl cca tři zastávky. Pokaždé šlo auto zamknout na dříve běžnou vzdálenost a odemknout na vzdálenost alespoň čtyř aut v koloně na parkovišti. Měl jsem pro testy sebou oba klíče a makají oba stejně dobře.
Po návratu k domu jsem byl opět v koncích! Souhlasím s Tebou, něco mi, nám, začalo velmi tvrdě rušit přenosovou frekvenci 433MHz. Kolem máme sousedy, většinou důchodce, ale naproti je koumák zabezpečovák, tak si asi něco vyrobil. Uvidíme.
Náš dům jsem na chvilku včetně garáže odpojit hlavním jističem od proudu, ale rušení neustalo, tak my to nejsme.
Obešel jsem už dva sousedy, jedni se vrátili z hor, ti nic nového nemají, sousedka má doma novou sušičku, ale vypnutou, ta to nedělá, ale ani jí nejde auto, Fiat na vzdálenost tří metrů kloudně na poprvé otevřít či zavřít, dokonce říkala, že již několikrát přišla k odemčenému autu, přestože ho zamkla. Také to ukazuje na nějaké rušení.
No budu pátrat dál, hlavně, že auto bude na 99% v pořádku, uf.
Mára
Tak ještě než jsem si přečetl Tvoji odpověď, jsem byl ve městě na nákupu. Tam jsem měl cca tři zastávky. Pokaždé šlo auto zamknout na dříve běžnou vzdálenost a odemknout na vzdálenost alespoň čtyř aut v koloně na parkovišti. Měl jsem pro testy sebou oba klíče a makají oba stejně dobře.
Po návratu k domu jsem byl opět v koncích! Souhlasím s Tebou, něco mi, nám, začalo velmi tvrdě rušit přenosovou frekvenci 433MHz. Kolem máme sousedy, většinou důchodce, ale naproti je koumák zabezpečovák, tak si asi něco vyrobil. Uvidíme.
Náš dům jsem na chvilku včetně garáže odpojit hlavním jističem od proudu, ale rušení neustalo, tak my to nejsme.
Obešel jsem už dva sousedy, jedni se vrátili z hor, ti nic nového nemají, sousedka má doma novou sušičku, ale vypnutou, ta to nedělá, ale ani jí nejde auto, Fiat na vzdálenost tří metrů kloudně na poprvé otevřít či zavřít, dokonce říkala, že již několikrát přišla k odemčenému autu, přestože ho zamkla. Také to ukazuje na nějaké rušení.
No budu pátrat dál, hlavně, že auto bude na 99% v pořádku, uf.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Dálkové centrální zamykání
Když nic nepomůže, zkus se domluvit na ČTÚ
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Ahoj!
Už jsem koukal na jejich stránky.
Jde o parametry sítí 433MHz, vysílací výkon a doba vysílání.
Má to vysílat impulsně větším výkonem, nebo déle ale o to menším výkonem, tedy dosahem.
Tohle vyruší celej prostor před domem a dál a jede to trvale.
Mára
Už jsem koukal na jejich stránky.
Jde o parametry sítí 433MHz, vysílací výkon a doba vysílání.
Má to vysílat impulsně větším výkonem, nebo déle ale o to menším výkonem, tedy dosahem.
Tohle vyruší celej prostor před domem a dál a jede to trvale.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dálkové centrální zamykání
Hoj Přerov parkoviště prodejna Konvička ,tam to taky nefunguje je tam velký sídliště.Jednotka je zahcena a rušena ,ale jezdím tam tak 1 x ročne takže klíč
astra-g-caravan 1.4 16v x14xe/ 2000
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Dálkové centrální zamykání
Já už mám několik let tak doku*vený klíče,že to nejde opravit,odemykám ručně a mám svetý pokoj.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Ahoj!
Tak mé story s centrálním zamykáním pokračuje.
Problém s dosahem byl vyřešen, navíc po vichřici, která zasáhla snad celé území došlo k výpadku proudu na více jak 8 hodin, to ale není podstatné, čímž došlo k vypnutí zdroje rušení a při jeho pravděpodobné reaktivaci po obnovení dodávek proudu už má jinou frekvenci a mě to neruší
Jenže začalo blbnout zamykání jako takové, zcela jsem přišel o Deadlock, někdy auto zamklo, někdy ne, občas zamklo a odpojilo přívod proudu do servopohonů a já musel na 10 vteřin vyndat pojistku F1 aby to opět šlo.
Podezíral jsem nejprve relátka centrálního zamykání u BCM, ale ta byla v pořádku, pak jsem přes diagnostiku koukal přímo na BCM a zjistil, že je nějaký poblázněný. Zkusil jsem jej přeprogramovat, ale nepomohlo to. Pátral jsem, zda by nestačilo naprogramovat nový Index kód v BCM, nakonec to nepomohlo, ale zjistil jsem, jak Index kódy i přes OpCom China klon programovat a hlavně co který s autem, potažmo BCM udělá.
Některý, třeba 3x umí bez dalšího hardwarového zásahu aktivovat v BCM funkci dotahu oken pomocí dálkového ovládání, ale za cenu cca zdvojnásobení frekvence přerušování blinkrů - zřejmě to v nějaké zemi požadují, dalo by se na to zvyknout, ale měl jsem z toho stále pocit, že mám prasklou žárovku
Jiné Index kódy 0x způsobovaly nefunkčnost regulace jasu podsvitu přístrojů. Na doporučení z britského fóra jsem nakonec naprogramoval Index kód 15, dobrá je i 16, nebo 17, v sadě vlastností se liší pouze pevně daným nastavením pro funkci zamykání jako je nejdříve odemknutí dveří řidiče, nefunkční Deadlock a kód 18 dělal zamykání rovnou na Deadlock bez nutnosti dvojího stisku dálkového ovládání.
(Závěr je takový, že BCM zjevně umí mnoho věcí a záleží na naprogramování, umí bez dalšího hardwaru i dotah oken pomocí dálky )
Dále jsem se tedy vrhnul na kabeláž v průchodkách, ale byla jako nová, kontrolu konektorů do dveří, ale také bez nalezení závady. Poslední štací byly zámky samotné. Vymontoval jsem nejdříve zámek u řidiče, vyčistil, podle zdejšího návodu a zdravého rozumu rozebral. V zámku jsou dva micro přepínače, jeden jako je v návodu, druhý, patrně pro Deadlock, jiný, takovej trojúhelník s přepínací páčkou. Oba jsem přeměřil, funkčí jsou, jen na sobě mají silikonový potah - proti vlhkosti, ale dávno popraskaný v místech mechanického pohybu. Dále v zámku jsou dva elektromotůrky a na desce s micro spínači je několik odpůrků. Následně jsem zámek složil, začal poslušně zamykat, ale Deadlock stále nešel.
Dal jsem si pouzičku a hledal, zda nenajdu podle čísel "nové" zámky, abych měl na výměnu. Poštěstilo se a na Allegru jsem našel přesně ty stejné (obě strany), podle fotografií zachovalé. Objednal jsem a za bratru 1700,- a čekal až přijdou. Za tři dny jsem obdržel zásilku a vrátil se k práci. Zapojil jsem zámek a zkusil funkci. Vše začalo okamžitě správně fungovat, tedy na té straně řidiče, strana spolujezdce sice zamkla, ale Deadlock nic.
Zadělal jsem tedy dveře u řidiče, pěkně jsem si s tím vyhrál, oprava fólie, přelepení izoloční páskou, čímž se částečně i odhlučnilo, nové příchytky čalounění a vrhnul jsem se do dveří spolujezdce. Stejná procedura, výměna zámku, zjištění a ověření funkčnosti včetně Deadlocku, precizní zadělání a konečně hotovo.
Už jen zbude zauvažovat, co oddělalo oba zámky (minimálně Deadlock), zbláznilo BCM. Má to souvislost s intenzivním rušení, kterým došlo k přetížení soustavy a samovolnému spínání, sepnutí obvodů Deadlock, nebo je to souhra několika náhod ?
Toť malé poznatky.
Mára
Tak mé story s centrálním zamykáním pokračuje.
Problém s dosahem byl vyřešen, navíc po vichřici, která zasáhla snad celé území došlo k výpadku proudu na více jak 8 hodin, to ale není podstatné, čímž došlo k vypnutí zdroje rušení a při jeho pravděpodobné reaktivaci po obnovení dodávek proudu už má jinou frekvenci a mě to neruší
Jenže začalo blbnout zamykání jako takové, zcela jsem přišel o Deadlock, někdy auto zamklo, někdy ne, občas zamklo a odpojilo přívod proudu do servopohonů a já musel na 10 vteřin vyndat pojistku F1 aby to opět šlo.
Podezíral jsem nejprve relátka centrálního zamykání u BCM, ale ta byla v pořádku, pak jsem přes diagnostiku koukal přímo na BCM a zjistil, že je nějaký poblázněný. Zkusil jsem jej přeprogramovat, ale nepomohlo to. Pátral jsem, zda by nestačilo naprogramovat nový Index kód v BCM, nakonec to nepomohlo, ale zjistil jsem, jak Index kódy i přes OpCom China klon programovat a hlavně co který s autem, potažmo BCM udělá.
Některý, třeba 3x umí bez dalšího hardwarového zásahu aktivovat v BCM funkci dotahu oken pomocí dálkového ovládání, ale za cenu cca zdvojnásobení frekvence přerušování blinkrů - zřejmě to v nějaké zemi požadují, dalo by se na to zvyknout, ale měl jsem z toho stále pocit, že mám prasklou žárovku
Jiné Index kódy 0x způsobovaly nefunkčnost regulace jasu podsvitu přístrojů. Na doporučení z britského fóra jsem nakonec naprogramoval Index kód 15, dobrá je i 16, nebo 17, v sadě vlastností se liší pouze pevně daným nastavením pro funkci zamykání jako je nejdříve odemknutí dveří řidiče, nefunkční Deadlock a kód 18 dělal zamykání rovnou na Deadlock bez nutnosti dvojího stisku dálkového ovládání.
(Závěr je takový, že BCM zjevně umí mnoho věcí a záleží na naprogramování, umí bez dalšího hardwaru i dotah oken pomocí dálky )
Dále jsem se tedy vrhnul na kabeláž v průchodkách, ale byla jako nová, kontrolu konektorů do dveří, ale také bez nalezení závady. Poslední štací byly zámky samotné. Vymontoval jsem nejdříve zámek u řidiče, vyčistil, podle zdejšího návodu a zdravého rozumu rozebral. V zámku jsou dva micro přepínače, jeden jako je v návodu, druhý, patrně pro Deadlock, jiný, takovej trojúhelník s přepínací páčkou. Oba jsem přeměřil, funkčí jsou, jen na sobě mají silikonový potah - proti vlhkosti, ale dávno popraskaný v místech mechanického pohybu. Dále v zámku jsou dva elektromotůrky a na desce s micro spínači je několik odpůrků. Následně jsem zámek složil, začal poslušně zamykat, ale Deadlock stále nešel.
Dal jsem si pouzičku a hledal, zda nenajdu podle čísel "nové" zámky, abych měl na výměnu. Poštěstilo se a na Allegru jsem našel přesně ty stejné (obě strany), podle fotografií zachovalé. Objednal jsem a za bratru 1700,- a čekal až přijdou. Za tři dny jsem obdržel zásilku a vrátil se k práci. Zapojil jsem zámek a zkusil funkci. Vše začalo okamžitě správně fungovat, tedy na té straně řidiče, strana spolujezdce sice zamkla, ale Deadlock nic.
Zadělal jsem tedy dveře u řidiče, pěkně jsem si s tím vyhrál, oprava fólie, přelepení izoloční páskou, čímž se částečně i odhlučnilo, nové příchytky čalounění a vrhnul jsem se do dveří spolujezdce. Stejná procedura, výměna zámku, zjištění a ověření funkčnosti včetně Deadlocku, precizní zadělání a konečně hotovo.
Už jen zbude zauvažovat, co oddělalo oba zámky (minimálně Deadlock), zbláznilo BCM. Má to souvislost s intenzivním rušení, kterým došlo k přetížení soustavy a samovolnému spínání, sepnutí obvodů Deadlock, nebo je to souhra několika náhod ?
Toť malé poznatky.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dálkové centrální zamykání
Trochu jsi mě zmátl programováním BCM, marně jsem uvažoval, kde v Astře je a ejhle, ty máš Corsu. Podle popisu se takhle umí tvářit spínač dveří řidiče, to jsi jistě ověřoval, jinak dobré vědět, že i tady číňan leccos zvládne. Nemáš fotku , co je za elektroniku v tom zámku? Muselo by tam být něco chytrého, aby to odešlo, motory, odpory, těm bys mohl topit mikrovlnama za uchem a bude jim to jedno.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Ahoj!
Fotky nemám, ale než ty staré zámky vyexpeduji do odpadu, nejsíš elektro , tak ho rozeberu a foto elektroniky udělám.
Servomotorek pro Deadlock je podstatně menší než ten co pohání vlastní zámek, trvalé napájení by nemusel přežít. Zkusím ho, zda je jako takový vůbec funkční.
Mára
Fotky nemám, ale než ty staré zámky vyexpeduji do odpadu, nejsíš elektro , tak ho rozeberu a foto elektroniky udělám.
Servomotorek pro Deadlock je podstatně menší než ten co pohání vlastní zámek, trvalé napájení by nemusel přežít. Zkusím ho, zda je jako takový vůbec funkční.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Elektronika v zámku, dva odpůrky a dva spínače, víc tam není:
Mára
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Ahoj.
Když už jsem byl pro tu desku s elektronikou, vzal jsem na přeměření servomotorek DEADLOCK.
Nejdříve jsem ho změřil měřákem, kde výsledek je velmi zajimavých cca 4,5MOhmu. Hodnota se navíc mění a to plynule při otáčení rotoru postupně až k 0, ale jen při jednom směru otáčení, opačně to jde skokově. Navíc když na něj přiložím napětí, sám se nehne a to ani s opačnou polaritou. K vlastnímu krátkému pohybu dojde pouze když mu rukou pomůžu o nespecifikovatelný úhel a sám se opět zastaví. Doprovází to jiskření uvnitř motorku.
Z výše uvedeného usuzuji na KO tohoto motorku a tím tedy i KO DEADLOCKU. Otázkou je proč? Stále mne napadá pouze to přetížení. Ještě kouknu dovnitř motorku.
Jistou alternativou by bylo, pokud je to motorek takzvaně pouze krokový, ale to by zase nepotřeboval zpětnou vazbu pomocí toho přepínače.
Komutátor má tři lamely, tedy rotor tři vinutí, dvě pěkně černé, stator je permanentní magnet.
Když by si chtěl hledat něco bližšího k tomu motorku, má na sobě označení:
41002074 02
10418
3D0343
Mára
Když už jsem byl pro tu desku s elektronikou, vzal jsem na přeměření servomotorek DEADLOCK.
Nejdříve jsem ho změřil měřákem, kde výsledek je velmi zajimavých cca 4,5MOhmu. Hodnota se navíc mění a to plynule při otáčení rotoru postupně až k 0, ale jen při jednom směru otáčení, opačně to jde skokově. Navíc když na něj přiložím napětí, sám se nehne a to ani s opačnou polaritou. K vlastnímu krátkému pohybu dojde pouze když mu rukou pomůžu o nespecifikovatelný úhel a sám se opět zastaví. Doprovází to jiskření uvnitř motorku.
Z výše uvedeného usuzuji na KO tohoto motorku a tím tedy i KO DEADLOCKU. Otázkou je proč? Stále mne napadá pouze to přetížení. Ještě kouknu dovnitř motorku.
Jistou alternativou by bylo, pokud je to motorek takzvaně pouze krokový, ale to by zase nepotřeboval zpětnou vazbu pomocí toho přepínače.
Komutátor má tři lamely, tedy rotor tři vinutí, dvě pěkně černé, stator je permanentní magnet.
Když by si chtěl hledat něco bližšího k tomu motorku, má na sobě označení:
41002074 02
10418
3D0343
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Ahoj!
Tak jsem si ověřil, že je to klasický motorek a na to, že je celá Corsa z roku 2001, je ještě samostatně k sehnání na obchodech převážně v Číně. Na Ebay je mají konstrukčně stejné, ale s příliš krátkou hřídelkou na které je hnací šnek.
Na vyhledávání jsem použil klíčová slova: 12V, small worm.
Takže je jasno, motorky jsou vlastně spálené trvalým proudem = trvalým záběrem v dorazu mechanismu DEADLOCKU, který nevydržely.
Nedaří se mi zatím najít náhradu za ten druhý micro spínač, když bych ho našel, tak si zámky zrenovuju.
Mára
Tak jsem si ověřil, že je to klasický motorek a na to, že je celá Corsa z roku 2001, je ještě samostatně k sehnání na obchodech převážně v Číně. Na Ebay je mají konstrukčně stejné, ale s příliš krátkou hřídelkou na které je hnací šnek.
Na vyhledávání jsem použil klíčová slova: 12V, small worm.
Takže je jasno, motorky jsou vlastně spálené trvalým proudem = trvalým záběrem v dorazu mechanismu DEADLOCKU, který nevydržely.
Nedaří se mi zatím najít náhradu za ten druhý micro spínač, když bych ho našel, tak si zámky zrenovuju.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Dálkové centrální zamykání
Pěkná práce
Ty motorky jsou určitě "analogové" a že jsou přetěžované, myslím, že motorky v klapkách ventilace jsou na tom stejně, žádné koncové vypínání. U toho zámku by to čistě teoreticky mohl řešit mikrospínač. No ale že by odešly oba najednou??
Ty motorky jsou určitě "analogové" a že jsou přetěžované, myslím, že motorky v klapkách ventilace jsou na tom stejně, žádné koncové vypínání. U toho zámku by to čistě teoreticky mohl řešit mikrospínač. No ale že by odešly oba najednou??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Dálkové centrální zamykání
Ahoj.
No právě, že si myslím, že ten druhý mikrospínač tam od toho je, ale proč je BCM ignoroval a usmažil ve vlastní štávě a rovnou oba, toť otázka. Dávám to do souvislosti s tím rušením, které pomátlo celej ten BCM. Ne nadarmo má vysílací pásmo 433MHz velká omezení vysílacího výkonu a když vemu v jakém okruhu to tady rušilo, tak mě potěš.
Díky, Mára
No právě, že si myslím, že ten druhý mikrospínač tam od toho je, ale proč je BCM ignoroval a usmažil ve vlastní štávě a rovnou oba, toť otázka. Dávám to do souvislosti s tím rušením, které pomátlo celej ten BCM. Ne nadarmo má vysílací pásmo 433MHz velká omezení vysílacího výkonu a když vemu v jakém okruhu to tady rušilo, tak mě potěš.
Díky, Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.