Ahoj!
Tak mé story s centrálním zamykáním pokračuje.
Problém s dosahem byl vyřešen, navíc po vichřici, která zasáhla snad celé území došlo k výpadku proudu na více jak 8 hodin, to ale není podstatné, čímž došlo k vypnutí zdroje rušení a při jeho pravděpodobné reaktivaci po obnovení dodávek proudu už má jinou frekvenci a mě to neruší
Jenže začalo blbnout zamykání jako takové, zcela jsem přišel o Deadlock, někdy auto zamklo, někdy ne, občas zamklo a odpojilo přívod proudu do servopohonů a já musel na 10 vteřin vyndat pojistku F1 aby to opět šlo.
Podezíral jsem nejprve relátka centrálního zamykání u BCM, ale ta byla v pořádku, pak jsem přes diagnostiku koukal přímo na BCM a zjistil, že je nějaký poblázněný. Zkusil jsem jej přeprogramovat, ale nepomohlo to. Pátral jsem, zda by nestačilo naprogramovat nový Index kód v BCM, nakonec to nepomohlo, ale zjistil jsem, jak Index kódy i přes OpCom China klon programovat a hlavně co který s autem, potažmo BCM udělá.
Některý, třeba 3x umí bez dalšího hardwarového zásahu aktivovat v BCM funkci dotahu oken pomocí dálkového ovládání, ale za cenu cca zdvojnásobení frekvence přerušování blinkrů - zřejmě to v nějaké zemi požadují, dalo by se na to zvyknout, ale měl jsem z toho stále pocit, že mám prasklou žárovku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jiné Index kódy 0x způsobovaly nefunkčnost regulace jasu podsvitu přístrojů. Na doporučení z britského fóra jsem nakonec naprogramoval Index kód 15, dobrá je i 16, nebo 17, v sadě vlastností se liší pouze pevně daným nastavením pro funkci zamykání jako je nejdříve odemknutí dveří řidiče, nefunkční Deadlock a kód 18 dělal zamykání rovnou na Deadlock bez nutnosti dvojího stisku dálkového ovládání.
(Závěr je takový, že BCM zjevně umí mnoho věcí a záleží na naprogramování, umí bez dalšího hardwaru i dotah oken pomocí dálky
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
Dále jsem se tedy vrhnul na kabeláž v průchodkách, ale byla jako nová, kontrolu konektorů do dveří, ale také bez nalezení závady. Poslední štací byly zámky samotné. Vymontoval jsem nejdříve zámek u řidiče, vyčistil, podle zdejšího návodu a zdravého rozumu rozebral. V zámku jsou dva micro přepínače, jeden jako je v návodu, druhý, patrně pro Deadlock, jiný, takovej trojúhelník s přepínací páčkou. Oba jsem přeměřil, funkčí jsou, jen na sobě mají silikonový potah - proti vlhkosti, ale dávno popraskaný v místech mechanického pohybu. Dále v zámku jsou dva elektromotůrky a na desce s micro spínači je několik odpůrků. Následně jsem zámek složil, začal poslušně zamykat, ale Deadlock stále nešel.
Dal jsem si pouzičku a hledal, zda nenajdu podle čísel "nové" zámky, abych měl na výměnu. Poštěstilo se a na Allegru jsem našel přesně ty stejné (obě strany), podle fotografií zachovalé. Objednal jsem a za bratru 1700,- a čekal až přijdou. Za tři dny jsem obdržel zásilku a vrátil se k práci. Zapojil jsem zámek a zkusil funkci. Vše začalo okamžitě správně fungovat, tedy na té straně řidiče, strana spolujezdce sice zamkla, ale Deadlock nic.
Zadělal jsem tedy dveře u řidiče, pěkně jsem si s tím vyhrál, oprava fólie, přelepení izoloční páskou, čímž se částečně i odhlučnilo, nové příchytky čalounění a vrhnul jsem se do dveří spolujezdce. Stejná procedura, výměna zámku, zjištění a ověření funkčnosti včetně Deadlocku, precizní zadělání a konečně hotovo.
Už jen zbude zauvažovat, co oddělalo oba zámky (minimálně Deadlock), zbláznilo BCM. Má to souvislost s intenzivním rušení, kterým došlo k přetížení soustavy a samovolnému spínání, sepnutí obvodů Deadlock, nebo je to souhra několika náhod ?
Toť malé poznatky.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.