dnes na výletě a při otáčení na cestě mi přestal jet posilovač a zasekly se mi budíky, svítily kontrolky dobíjení, ABS a AirBag. Při vyšších otáčkách sem tam zhaslo dobíjení. Dojem jsem jel zpět domů zhruba 30km. Doma jsem přeměřil baterku a dobíjení. Baterka měla 12,3V, což se mi zdálo hodně, na to, že svítilo dobíjení.
Pak jsem měřil napětí při startování: 11,4V. Po nastartování bylo dobíjení 14,1V a při plném zatížení (mlhovky, dálkové, klima, ventilace na plno, rozehřívání skla) 13,95V, vše překvapivě jelo normálně (žádné svítící kontrolky). Když jsem motor vytočil na 4,000 ot/m sekly se se budíky rozsvítilo dobíjení a další kontrolky a bylo dobíjecí napětí 17,8V. Když jsem plyn ubral, vše bylo v normálu. Chvíli trvalo než to ze 17,8V spadlo na 14,1V (zhruba 5s).
Nevíte jestli je špatný regulátor napětí nebo celý alternátor?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Alternátor je původní má nalítáno 200,000km - Zafira A X16XEL
Díky předem za odpověď