Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Ahoj,
dnes na výletě a při otáčení na cestě mi přestal jet posilovač a zasekly se mi budíky, svítily kontrolky dobíjení, ABS a AirBag. Při vyšších otáčkách sem tam zhaslo dobíjení. Dojem jsem jel zpět domů zhruba 30km. Doma jsem přeměřil baterku a dobíjení. Baterka měla 12,3V, což se mi zdálo hodně, na to, že svítilo dobíjení.
Pak jsem měřil napětí při startování: 11,4V. Po nastartování bylo dobíjení 14,1V a při plném zatížení (mlhovky, dálkové, klima, ventilace na plno, rozehřívání skla) 13,95V, vše překvapivě jelo normálně (žádné svítící kontrolky). Když jsem motor vytočil na 4,000 ot/m sekly se se budíky rozsvítilo dobíjení a další kontrolky a bylo dobíjecí napětí 17,8V. Když jsem plyn ubral, vše bylo v normálu. Chvíli trvalo než to ze 17,8V spadlo na 14,1V (zhruba 5s).
Nevíte jestli je špatný regulátor napětí nebo celý alternátor?
Alternátor je původní má nalítáno 200,000km - Zafira A X16XEL
Díky předem za odpověď
dnes na výletě a při otáčení na cestě mi přestal jet posilovač a zasekly se mi budíky, svítily kontrolky dobíjení, ABS a AirBag. Při vyšších otáčkách sem tam zhaslo dobíjení. Dojem jsem jel zpět domů zhruba 30km. Doma jsem přeměřil baterku a dobíjení. Baterka měla 12,3V, což se mi zdálo hodně, na to, že svítilo dobíjení.
Pak jsem měřil napětí při startování: 11,4V. Po nastartování bylo dobíjení 14,1V a při plném zatížení (mlhovky, dálkové, klima, ventilace na plno, rozehřívání skla) 13,95V, vše překvapivě jelo normálně (žádné svítící kontrolky). Když jsem motor vytočil na 4,000 ot/m sekly se se budíky rozsvítilo dobíjení a další kontrolky a bylo dobíjecí napětí 17,8V. Když jsem plyn ubral, vše bylo v normálu. Chvíli trvalo než to ze 17,8V spadlo na 14,1V (zhruba 5s).
Nevíte jestli je špatný regulátor napětí nebo celý alternátor?
Alternátor je původní má nalítáno 200,000km - Zafira A X16XEL
Díky předem za odpověď
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
- Reklama
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
vymen regulator napeti a vse bude jak ma
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Přesně jak uvádí mirda2908! Pokud máš altík Delco(Delphi) a s výkonem 70A nebo 100A tak regulátor s diodovým můstkem koupíš tadyhttp://aukro.cz/regulator-napeti-altern ... 30610.html. Já to řešil takto už dvakrát a maximální spokojenost. Pokud koupíš třeba v autokelly tak se budeš divit za kolik kačen ho nabízí!
Opel Zafira CDX 1.8 16V - X18XE1 - LPG - Tempomat
Diagnostika: OP-COM v. 1.39 CZ
Diagnostika: OP-COM v. 1.39 CZ
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Máš aspoň trafopájku 100W? Bez ní to nevyměníš, regulák je naletovaný na vývodech z vinutí (spoň já to tak měl).
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Ahoj,
alternátor jsem po dlouhém nadávání, čtení diskuzí a knížky "Jak na to" konečně sundal. No zjistil jsem, že mám alternátor BOSH 100A. Takže z aukra ten regulátor pro mě asi nebude. . Aspoň jsem si sundal při jednom klapu a vyměním si konečně volnoběžný ventil.
alternátor jsem po dlouhém nadávání, čtení diskuzí a knížky "Jak na to" konečně sundal. No zjistil jsem, že mám alternátor BOSH 100A. Takže z aukra ten regulátor pro mě asi nebude. . Aspoň jsem si sundal při jednom klapu a vyměním si konečně volnoběžný ventil.
Naposledy upravil(a) luigy87 dne 07 črc 2013, 17:59, celkem upraveno 1 x.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Žádný problém, nakupuj a bylo by to ještě levnější. Tady: http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... ator-bosch
Opel Zafira CDX 1.8 16V - X18XE1 - LPG - Tempomat
Diagnostika: OP-COM v. 1.39 CZ
Diagnostika: OP-COM v. 1.39 CZ
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Díky za odkaz. Už jsem to chtěl koupit na e-shopu v polsku za cca 700,- bez poštovného.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Ještě jeden dotaz. Kde ten regulátor najdu? Protože to co je na obrázku shopu nemůžu najít na alternátoru.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Zjistil jsem, že alternátor není původní. Je na něm značka BOSH Exchage. Takže repasovaný
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Regulátor je ta černá kostka na pravé straně (u vývodu na baterku) .
A dle mého by tam ta náhrada měla pasovat, ale není nic jednoduššího, než jim napsat a zeptat se...
A dle mého by tam ta náhrada měla pasovat, ale není nic jednoduššího, než jim napsat a zeptat se...
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Uvedený regulátor s diodovým můstkem se velmi nápadně shoduje s regulátorem Delco s prvního odkazu. Takže bych to řešil komunikací s prodejcem(je solidní-moje zkušenost) jak navrhuje vasekpetr1 a poslal mu i ten obrázek aby posouzení bylo co nejlepší. Určitě dobré řešení existuje. :)Za sebe tvrdím, že na 100 pro je to Delco a mimochodem mění se oboje jak regulátor tak diodový můstek.
Opel Zafira CDX 1.8 16V - X18XE1 - LPG - Tempomat
Diagnostika: OP-COM v. 1.39 CZ
Diagnostika: OP-COM v. 1.39 CZ
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Ahoj,
když jsem to trochu více rozebral, tak je to Delco z Aukra.cz. Už jsem to objednal. Děkuji moc za pomoc.
když jsem to trochu více rozebral, tak je to Delco z Aukra.cz. Už jsem to objednal. Děkuji moc za pomoc.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Jsem rád, že ti to pomohlo. Přeju zdar!
Opel Zafira CDX 1.8 16V - X18XE1 - LPG - Tempomat
Diagnostika: OP-COM v. 1.39 CZ
Diagnostika: OP-COM v. 1.39 CZ
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Nechci být vyloženě kverulant , ale připomínka v mé první reakci stále platí: Máš aspoň trafopájku 100W?
Zvláště poté, jestli hodláš měnit i diodový můstek. Do něj jsou totiž napájeny vodiče z vinutí statoru.
Zvláště poté, jestli hodláš měnit i diodový můstek. Do něj jsou totiž napájeny vodiče z vinutí statoru.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí
Pájku mám v práci.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS