AGR / EGR
Re: AGR / EGR
Tak je to konečně OK! Nakonec to byla lambda sonda, koupil jsem novou BOSCH(docela pálka) ,vyměnil a od té doby mám na pabubní desce tmu. EGR jsem ještě jednou vyčistil, přezkoušel a funguje bezvadně. Takže jak jsem psal výše, jestli má někdo podobné příznaky poruchy jako já , tak mu to snad pomůže. Zdravím....
- Reklama
- Danosss
- Příspěvky: 452
- Registrován: 22 říj 2011, 12:09
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
prosím můžete mi poradit kde je v motoru egr ventil u astry g 1.8 85kw 99 ročník ? nějak němůžu najit nebo ho spíše nepoznám díky
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla
- Danosss
- Příspěvky: 452
- Registrován: 22 říj 2011, 12:09
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
to musím kvůli tomu sundávat kryt motoru jo ?:(
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla
-
- Příspěvky: 730
- Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
- Bydliště: Frýdecko-místecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
danosss. vždyť povolíš dva šrouby.. nic na tom není...
- Danosss
- Příspěvky: 452
- Registrován: 22 říj 2011, 12:09
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
já vůbec nevím helec:D já v motoru dělám jen to že liju olej a jiné kapaliny:D všechno ostatní jde mimo mě:D spravný motorista:D ještě dotaz. čím to vyčistit někdo psal že technickým benzinem někdo že nějakým jiným přípravkem:D prostě co k tomu budu potřebovat mimo goly na povolení šroubu
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla
Re: AGR / EGR
Kup si Carburator Cleaner...je to v spreji...S tym ti to pojde najlepsie.
Dobre to vystriekaj a utri handrou...to je vsetko
Dobre to vystriekaj a utri handrou...to je vsetko
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
- Danosss
- Příspěvky: 452
- Registrován: 22 říj 2011, 12:09
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
aha žadné druhnutí kartáčem ?:D:) to seženu asi v nějaké mototechně co:) tak oki díky až bude tepleji skočím hned na to carburator cleaner hadra:D díky
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla
Re: AGR / EGR
Kryt motoru ani nemusíš zhadzovať. Na foto je dole a je tak k nemu lepší prístup, ale dá sa zhodiť aj bez toho. Kukni pod kryt s pravej strany.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 24 lis 2010, 20:55
Re: AGR / EGR
Opláci zdravím. S EGR ventilem jsem se dost potrápil a na fóru jsem 1značnou odpověď nenašel. V jednom servisu mi po jeho vyčištění dokonce našli přes diagnostiku hlášku ještě na 2. lambda sondu. Protože jsem tam jel po tom vyčištění EGR ventilu, byl jsem rozhodnutej, že vyměním ji, jako druhej zdroj problému. Pár desítek km byl s otáčkama pokoj, ale najednou zase problém. Šel jsem tedy do ,,zaslepení´´ EGR ventilu s tím, že mi v servisu řekli, že rozhraní v diagnostikach je cca rok 2002 - 2003 a jedna z možností bez zaslepení je při těsnícím EGR ventilu deaktivovat jeho činnost v řídící jednotce, pokud to program jednotky nabízí. EGR ventil těsnil, program to nabízel a mám to vychytaný . Jinou variantu jsem tedy nezkoušel, což by byla třeba vyčistit EGR aby těsnil, přehrát novější verzi řídící 1 do starších typů a je taky vychytáno.
Podle schémata elektriky motoru má EGR vazbu na další čidla (teplota, podtlak ap.), která mohou při zaslepení EGR ventilu vykazovat poruchu elektroniky motoru (podle popisu kontrolky). Protože by motor měj podle dřívějších podmínek chytit tzv.na sytič, mohlo by toto být nyní nahrazeno vazbou na teplotu motoru, čidlo teploty obstará podle této hodnoty zvyšující se napětí na EGR ventilu a jeho aktivaci po ohřátí motoru. Tím i k náběhu EURA 5, tedy ekologického spalování s příměsí spalin. Talší je vazba na otáčky motoru a asi s jejich nárůstem opět k činnosti EGR ventilu nebo spíš obráceně; s akcelerací aktivace EGR - větší množství přisátých spalin do sání a tím vlastně utlumení otáček a bohatosti směsi ( opět ta podělaná ekologie, která tu není na místě) na úkor výkonu motoru. Proto je pod kontrolku elektroniky motoru zakomponováno víc čidel.
Podle některých vašich dotazů se z tohoto schématu dá vyčíst i jaký drát z těch 3.je jaký pól. Jak na to pro OPLA a Zafiru mohu poslat oskenované přes: va.vaclav@volny.cz
Opel Astra 1,6, 16V, caravan, montážní v kategorii M1 s demontovanou přepážkou před TK a prošlo, s deaktivovaným EGR ventilem v říd.1 ( je znát rozdíl v akceleraci, sleduju spotřebu)
Podle schémata elektriky motoru má EGR vazbu na další čidla (teplota, podtlak ap.), která mohou při zaslepení EGR ventilu vykazovat poruchu elektroniky motoru (podle popisu kontrolky). Protože by motor měj podle dřívějších podmínek chytit tzv.na sytič, mohlo by toto být nyní nahrazeno vazbou na teplotu motoru, čidlo teploty obstará podle této hodnoty zvyšující se napětí na EGR ventilu a jeho aktivaci po ohřátí motoru. Tím i k náběhu EURA 5, tedy ekologického spalování s příměsí spalin. Talší je vazba na otáčky motoru a asi s jejich nárůstem opět k činnosti EGR ventilu nebo spíš obráceně; s akcelerací aktivace EGR - větší množství přisátých spalin do sání a tím vlastně utlumení otáček a bohatosti směsi ( opět ta podělaná ekologie, která tu není na místě) na úkor výkonu motoru. Proto je pod kontrolku elektroniky motoru zakomponováno víc čidel.
Podle některých vašich dotazů se z tohoto schématu dá vyčíst i jaký drát z těch 3.je jaký pól. Jak na to pro OPLA a Zafiru mohu poslat oskenované přes: va.vaclav@volny.cz
Opel Astra 1,6, 16V, caravan, montážní v kategorii M1 s demontovanou přepážkou před TK a prošlo, s deaktivovaným EGR ventilem v říd.1 ( je znát rozdíl v akceleraci, sleduju spotřebu)
- Danosss
- Příspěvky: 452
- Registrován: 22 říj 2011, 12:09
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
zdravíčko jsem trošku vůl ale raději se zeptám zítra jdu ten ventil čistit tak se chci jen zeptat oddělám kryt motoru, odpojím elektřinu od EGR, povolim ty dva šrouby jako jsou na obrazku a jen sundám? a dostanu něco takového http://img3.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/47 ... stra-2.jpg ? a jak vypadá špinavý EGR?:D co se tam musí vyčistit? a jde to i něčím jiným vyčistit než jak tu někdo psal carburator cleaner. něco co je v každé domácnosti? díky za zodpovězení mých blbých dotazů d
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
zejtra budu dělat přesně to samé tož vyčkám rad
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
- Danosss
- Příspěvky: 452
- Registrován: 22 říj 2011, 12:09
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
jen takový postřeh z dneška. egr se mi nepodařilo ani uvolnit ty šrouby to drželi a nechtěly pustit:D ale všiml jsem si že když odpojím konektor od egr tak při nastartovaní hned začla svítit kontrolka motoru a otáčky byly na 1500 při zapojení konektoru kontrolka samozřejmě nesvítila a otáčky byly v normálu kolem 900-1000
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla
Re: AGR / EGR
Motor se bez EGR zřejmě hodí do nouzového režimu. U Zetkových motorů se po vypojení EGR motor nepřepne na nouzový režim. U Xkových zřejmě jo.Danosss píše:jen takový postřeh z dneška. egr se mi nepodařilo ani uvolnit ty šrouby to drželi a nechtěly pustit:D ale všiml jsem si že když odpojím konektor od egr tak při nastartovaní hned začla svítit kontrolka motoru a otáčky byly na 1500 při zapojení konektoru kontrolka samozřejmě nesvítila a otáčky byly v normálu kolem 900-1000
Jinak na čištění se mi osvědčil obyčejný Konkor, který navíc i dobře maže. Ale nejlepší bude to zaslepit a je to.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
- Danosss
- Příspěvky: 452
- Registrován: 22 říj 2011, 12:09
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
já potřebuju něco aby to povolilo ty šrouby a odstranilo tu blbou rez. to ten konkor umí ?:)
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla