AGR / EGR

Odpovědět
Mikyska
Příspěvky: 38
Registrován: 16 zář 2008, 10:38
Bydliště: Plzeň

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Mikyska » 22 úno 2012, 15:24

Tak je to konečně OK! 8) Nakonec to byla lambda sonda, koupil jsem novou BOSCH(docela pálka) :cry: ,vyměnil a od té doby mám na pabubní desce tmu. EGR jsem ještě jednou vyčistil, přezkoušel a funguje bezvadně. Takže jak jsem psal výše, jestli má někdo podobné příznaky poruchy jako já , tak mu to snad pomůže. Zdravím.... :wink:

Reklama
 

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Danosss » 24 úno 2012, 00:32

prosím můžete mi poradit kde je v motoru egr ventil u astry g 1.8 85kw 99 ročník ? nějak němůžu najit nebo ho spíše nepoznám :D díky
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: AGR / EGR

Příspěvek od mexxo » 24 úno 2012, 11:08

Tady:
hpim0593pm0-778586671867764781.jpg

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Danosss » 24 úno 2012, 12:41

to musím kvůli tomu sundávat kryt motoru jo ?:(
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

funzoo
Příspěvky: 730
Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
Bydliště: Frýdecko-místecko
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od funzoo » 24 úno 2012, 12:43

danosss. vždyť povolíš dva šrouby.. nic na tom není...

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Danosss » 24 úno 2012, 12:46

já vůbec nevím helec:D já v motoru dělám jen to že liju olej a jiné kapaliny:D všechno ostatní jde mimo mě:D spravný motorista:D ještě dotaz. čím to vyčistit někdo psal že technickým benzinem někdo že nějakým jiným přípravkem:D prostě co k tomu budu potřebovat :D mimo goly na povolení šroubu :D
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od langdon2 » 24 úno 2012, 12:54

Kup si Carburator Cleaner...je to v spreji...S tym ti to pojde najlepsie.
Dobre to vystriekaj a utri handrou...to je vsetko
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Danosss » 24 úno 2012, 12:57

aha žadné druhnutí kartáčem ?:D:) to seženu asi v nějaké mototechně co:) tak oki díky až bude tepleji skočím hned na to :) carburator cleaner hadra:D díky
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: AGR / EGR

Příspěvek od mexxo » 24 úno 2012, 16:33

Kryt motoru ani nemusíš zhadzovať. Na foto je dole a je tak k nemu lepší prístup, ale dá sa zhodiť aj bez toho. Kukni pod kryt s pravej strany.
DCP02281.jpg
cx18xe1ger.jpg

Václavíček
Příspěvky: 6
Registrován: 24 lis 2010, 20:55

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Václavíček » 29 úno 2012, 08:54

Opláci zdravím. S EGR ventilem jsem se dost potrápil a na fóru jsem 1značnou odpověď nenašel. V jednom servisu mi po jeho vyčištění dokonce našli přes diagnostiku hlášku ještě na 2. lambda sondu. Protože jsem tam jel po tom vyčištění EGR ventilu, byl jsem rozhodnutej, že vyměním ji, jako druhej zdroj problému. Pár desítek km byl s otáčkama pokoj, ale najednou zase problém. Šel jsem tedy do ,,zaslepení´´ EGR ventilu s tím, že mi v servisu řekli, že rozhraní v diagnostikach je cca rok 2002 - 2003 a jedna z možností bez zaslepení je při těsnícím EGR ventilu deaktivovat jeho činnost v řídící jednotce, pokud to program jednotky nabízí. EGR ventil těsnil, program to nabízel a mám to vychytaný 8) . Jinou variantu jsem tedy nezkoušel, což by byla třeba vyčistit EGR aby těsnil, přehrát novější verzi řídící 1 do starších typů a je taky vychytáno.
Podle schémata elektriky motoru má EGR vazbu na další čidla (teplota, podtlak ap.), která mohou při zaslepení EGR ventilu vykazovat poruchu elektroniky motoru (podle popisu kontrolky). Protože by motor měj podle dřívějších podmínek chytit tzv.na sytič, mohlo by toto být nyní nahrazeno vazbou na teplotu motoru, čidlo teploty obstará podle této hodnoty zvyšující se napětí na EGR ventilu a jeho aktivaci po ohřátí motoru. Tím i k náběhu EURA 5, tedy ekologického spalování s příměsí spalin. Talší je vazba na otáčky motoru a asi s jejich nárůstem opět k činnosti EGR ventilu nebo spíš obráceně; s akcelerací aktivace EGR - větší množství přisátých spalin do sání a tím vlastně utlumení otáček a bohatosti směsi ( opět ta podělaná ekologie, která tu není na místě) na úkor výkonu motoru. Proto je pod kontrolku elektroniky motoru zakomponováno víc čidel.
Podle některých vašich dotazů se z tohoto schématu dá vyčíst i jaký drát z těch 3.je jaký pól. Jak na to pro OPLA a Zafiru mohu poslat oskenované přes: va.vaclav@volny.cz
:P

Opel Astra 1,6, 16V, caravan, montážní v kategorii M1 s demontovanou přepážkou před TK a prošlo, s deaktivovaným EGR ventilem v říd.1 ( je znát rozdíl v akceleraci, sleduju spotřebu)

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Danosss » 02 bře 2012, 22:41

zdravíčko jsem trošku vůl ale raději se zeptám :) zítra jdu ten ventil čistit :) tak se chci jen zeptat oddělám kryt motoru, odpojím elektřinu od EGR, povolim ty dva šrouby jako jsou na obrazku a jen sundám? a dostanu něco takového http://img3.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/47 ... stra-2.jpg ? a jak vypadá špinavý EGR?:D co se tam musí vyčistit? a jde to i něčím jiným vyčistit než jak tu někdo psal carburator cleaner. něco co je v každé domácnosti? díky za zodpovězení mých blbých dotazů :) d
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Absinth » 02 bře 2012, 22:51

zejtra budu dělat přesně to samé :) tož vyčkám rad
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Danosss » 03 bře 2012, 15:53

jen takový postřeh z dneška. egr se mi nepodařilo ani uvolnit ty šrouby to drželi a nechtěly pustit:D ale všiml jsem si že když odpojím konektor od egr tak při nastartovaní hned začla svítit kontrolka motoru a otáčky byly na 1500 při zapojení konektoru kontrolka samozřejmě nesvítila a otáčky byly v normálu kolem 900-1000
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Uživatelský avatar
Paja1971
Příspěvky: 29
Registrován: 31 pro 2011, 08:26
Bydliště: Krnov

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Paja1971 » 03 bře 2012, 17:32

Danosss píše:jen takový postřeh z dneška. egr se mi nepodařilo ani uvolnit ty šrouby to drželi a nechtěly pustit:D ale všiml jsem si že když odpojím konektor od egr tak při nastartovaní hned začla svítit kontrolka motoru a otáčky byly na 1500 při zapojení konektoru kontrolka samozřejmě nesvítila a otáčky byly v normálu kolem 900-1000
Motor se bez EGR zřejmě hodí do nouzového režimu. U Zetkových motorů se po vypojení EGR motor nepřepne na nouzový režim. U Xkových zřejmě jo.

Jinak na čištění se mi osvědčil obyčejný Konkor, který navíc i dobře maže. Ale nejlepší bude to zaslepit a je to.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Danosss » 03 bře 2012, 17:36

já potřebuju něco aby to povolilo ty šrouby a odstranilo tu blbou rez. to ten konkor umí ?:)
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Odpovědět