váha vzduchu
Re: váha vzduchu
problém s vývěvou už jsem jednou řešil ... vyměnil jsem ji za jinou, jetou a všechno bylo ok ...
tak já někde zkusím sehnat přímo někde ten měřák a zkouknout to
tak já někde zkusím sehnat přímo někde ten měřák a zkouknout to
Astra G 1.7 DTI, 2003
- Reklama
Re: váha vzduchu
Prosím o radu - koupili jsme astru td a řeším kontrolku motoru a nouzový režim. Svítí celkem často a zase zhasíná.Ze začátku se to projevovalo pouze ve vysokých otáčkách (vypadalo to jako omezovač - po ubrání plynu zase dobrý) a postupně při souvislé jízdě. Při sportovním stylu jízdy a častém řazení v pohodě. EGR je zaslepený (roura z výfuku,podtlakové ovládání), vývěva funkční (auto brzdí tak jak má), hadice zkontrolovány. Po vyřazení EGR a vyčištění váhy se to zhoršilo. Určitá souvislost je také s vnější teplotou - za tepla to bylo lepší, teď v mrazech hrůza.
Váha vzduchu, vyčištěná propylalkoholem,Váhu jsem měřil voltmetrem v stojícím autě a dává hodnoty na 5.pinu v závislosti na otáčkách :
800 -2,3V
1000 - 2,4V
1200 - 2,55V
1500 - 2,77V
1700 - 2,9V
1800 - 3V
1900 - 3,07V
2000 - 3,14V
2200 - 3,24V
2500 - 3,4V
3000 - 3,6V
3500 - 3,9V
4000 - 4,1V
4500 - 4,25V
Podle tabulky z odkazu na tomto vláknu se to liší o cca 0,6V. Je možné, že to dělá váha? Pokusím se sehnat někoho se stejným motorem a zkusim vyzkoušet jeho váhu. Nemáte někdo tabulku množství nasávaného vzduchu v závislosti na otáčkách pro tuto váhu? Zkusil bych to nechat připojit a skontrolovat za jízdy.
Ještě mě napadá ten elektroventil co pouští podtlak do EGR - zkusím vyndat a vyzkoušet. Jde nějak obelstít (odpor)?
Díky za každou reakci.
Tento typ závad je fakt peklo!!!
Váha vzduchu, vyčištěná propylalkoholem,Váhu jsem měřil voltmetrem v stojícím autě a dává hodnoty na 5.pinu v závislosti na otáčkách :
800 -2,3V
1000 - 2,4V
1200 - 2,55V
1500 - 2,77V
1700 - 2,9V
1800 - 3V
1900 - 3,07V
2000 - 3,14V
2200 - 3,24V
2500 - 3,4V
3000 - 3,6V
3500 - 3,9V
4000 - 4,1V
4500 - 4,25V
Podle tabulky z odkazu na tomto vláknu se to liší o cca 0,6V. Je možné, že to dělá váha? Pokusím se sehnat někoho se stejným motorem a zkusim vyzkoušet jeho váhu. Nemáte někdo tabulku množství nasávaného vzduchu v závislosti na otáčkách pro tuto váhu? Zkusil bych to nechat připojit a skontrolovat za jízdy.
Ještě mě napadá ten elektroventil co pouští podtlak do EGR - zkusím vyndat a vyzkoušet. Jde nějak obelstít (odpor)?
Díky za každou reakci.
Tento typ závad je fakt peklo!!!
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999
Re: váha vzduchu
jak mas vyradeni egr ten nesmi bejt zaslepeny skus ho vyndat a vycistit a kdyz tak diagnostika ta ti rekne chybu
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: váha vzduchu
mezi přírubou egr ventilu a kovovou hadicí od výfuku je vložen kousek plechu a je odpojena a ucpána hadice mezi elektromagnetickým ventilem a egr ventilem.mirda2908 píše:jak mas vyradeni egr ten nesmi bejt zaslepeny skus ho vyndat a vycistit a kdyz tak diagnostika ta ti rekne chybu
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999
Re: váha vzduchu
myslim ze to nesmi byt zaslepeni mozna to bude i tvuj problem skus to odstranit,vycistit egr a uvidis a nezaslepovat precti si tohle-http://astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=654
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: váha vzduchu
fiabant píše:Prosím o radu - koupili jsme astru td a řeším kontrolku motoru a nouzový režim. Svítí celkem často a zase zhasíná.Ze začátku se to projevovalo pouze ve vysokých otáčkách (vypadalo to jako omezovač - po ubrání plynu zase dobrý) a postupně při souvislé jízdě. Při sportovním stylu jízdy a častém řazení v pohodě. EGR je zaslepený (roura z výfuku,podtlakové ovládání), vývěva funkční (auto brzdí tak jak má), hadice zkontrolovány. Po vyřazení EGR a vyčištění váhy se to zhoršilo. Určitá souvislost je také s vnější teplotou - za tepla to bylo lepší, teď v mrazech hrůza.
Váha vzduchu, vyčištěná propylalkoholem,Váhu jsem měřil voltmetrem v stojícím autě a dává hodnoty na 5.pinu v závislosti na otáčkách :
800 -2,3V
1000 - 2,4V
1200 - 2,55V
1500 - 2,77V
1700 - 2,9V
1800 - 3V
1900 - 3,07V
2000 - 3,14V
2200 - 3,24V
2500 - 3,4V
3000 - 3,6V
3500 - 3,9V
4000 - 4,1V
4500 - 4,25V
Podle tabulky z odkazu na tomto vláknu se to liší o cca 0,6V. Je možné, že to dělá váha? Pokusím se sehnat někoho se stejným motorem a zkusim vyzkoušet jeho váhu. Nemáte někdo tabulku množství nasávaného vzduchu v závislosti na otáčkách pro tuto váhu? Zkusil bych to nechat připojit a skontrolovat za jízdy.
Ještě mě napadá ten elektroventil co pouští podtlak do EGR - zkusím vyndat a vyzkoušet. Jde nějak obelstít (odpor)?
Díky za každou reakci.
Tento typ závad je fakt peklo!!!
Tak jsem dnes měl možnost vyzkoušet jinou váhu z 2.0 dti a kontrolka se objevila znovu a zase nouzový režim. Takže jsem zajel na diagnostiku - byly smazány chyby vzniklé zřejmě mým laborováním. Pak jsem to projel a nechal to napíchnout znovu poté co to zase spadlo do nouzáku.
Výsledek je chyba PO400 - recirkulace výfukových plynů - odchylka regulace.
Můžete prosím někdo poradit, jak vyzkoušet elektromagnetický ventil? Lze nasávat z obou vývodů. Zkoušel jsem do něj poslat 12V a propouští stejně. Zkoušel jsem porovnat hodnoty odporu s elektromagnetickým ventilem lpg a hodnoty se shodují, takže ho zkusim zapojit pro oblbnutí řídící jednotky místo něj.
Nebo řídící jednotka počítá se změnou hmotnosti,či objemu nasávaného vzduchu v okamžiku otevření EGR ventilu a tuto změnu nějak kontroluje? To by pak vysvětlovalo nutnost funkčnosti EGR ventilu a tedy nemožnosti zaslepení...
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999
Re: váha vzduchu
Když připojíš elmag ventil na 12V ss, tak se trvale otevře a je průchozí oboustranně. Za provozu je řízen obdélníkovými pulsy.
V principu kde je turbo, je i snímač plnícího tlaku ( MAP). A ten pozná otevření ( zavření) EGR.
Váha z 2,0DTi do 1,7TD????? Fakt to pasuje?? Já bych řek, že ne a odpovídala by tomu i ta odchylka regulace.
V principu kde je turbo, je i snímač plnícího tlaku ( MAP). A ten pozná otevření ( zavření) EGR.
Váha z 2,0DTi do 1,7TD????? Fakt to pasuje?? Já bych řek, že ne a odpovídala by tomu i ta odchylka regulace.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: váha vzduchu
No u vectry do roku 2000 ta váha má stejný katalogový číslo jako ta moje. Ale diagnostika proběhla samozřejmě s původní váhou z 1.7td po vymazání chyb. Aha pak to vypadá, že ten egr se jen tak přelstít nedá. Takže doporučuješ vrátit vše do původního stavu s vyčištěním EGR?Alzafir píše:Když připojíš elmag ventil na 12V ss, tak se trvale otevře a je průchozí oboustranně. Za provozu je řízen obdélníkovými pulsy.
V principu kde je turbo, je i snímač plnícího tlaku ( MAP). A ten pozná otevření ( zavření) EGR.
Váha z 2,0DTi do 1,7TD????? Fakt to pasuje?? Já bych řek, že ne a odpovídala by tomu i ta odchylka regulace.
Díky
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999
Re: váha vzduchu
Já bych to rozchodil s tím EGRem. Určitě se to tu popisovalo, u nafťáku to obecně nejde ( ale nějaké pokusy na 1,7čkách probíhaly), ale zrovna na 1,7TD to tu pár lidí popisovalo, že po odpojení EGR to šlape taky. Takže to asi musíš zkusit.
S tou váhou mě překvapuje, že 1,7 a 2,0 používá stejnou. Mám váhu na 2,0 auto 2,2 a ta váha v tom nemá co dělat. Přitom tu samou váhu používá vectra 2,2. Pak se v tom vyznej.
A chyba 0400 je mimo jiné právě u 1,7TD způsobována špatnou váhou. Tím ale nechci vyloučit EGR.
S tou váhou mě překvapuje, že 1,7 a 2,0 používá stejnou. Mám váhu na 2,0 auto 2,2 a ta váha v tom nemá co dělat. Přitom tu samou váhu používá vectra 2,2. Pak se v tom vyznej.
A chyba 0400 je mimo jiné právě u 1,7TD způsobována špatnou váhou. Tím ale nechci vyloučit EGR.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: váha vzduchu
alzafir jo pokusi na 1.7td se delaly ale jenom ze se odpoji podtlakova hadicka s egru a necha se tak
a taky sem si koupil vahu vzduchu s 2.0dti a jede krasne a kontrolka uz nesviti
a taky sem si koupil vahu vzduchu s 2.0dti a jede krasne a kontrolka uz nesviti
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: váha vzduchu
Alzafir píše:Já bych to rozchodil s tím EGRem. Určitě se to tu popisovalo, u nafťáku to obecně nejde ( ale nějaké pokusy na 1,7čkách probíhaly), ale zrovna na 1,7TD to tu pár lidí popisovalo, že po odpojení EGR to šlape taky. Takže to asi musíš zkusit.
S tou váhou mě překvapuje, že 1,7 a 2,0 používá stejnou. Mám váhu na 2,0 auto 2,2 a ta váha v tom nemá co dělat. Přitom tu samou váhu používá vectra 2,2. Pak se v tom vyznej.
A chyba 0400 je mimo jiné právě u 1,7TD způsobována špatnou váhou. Tím ale nechci vyloučit EGR.
Tak jsem se dnes na to vrhnul. Dal jsem vše do původního stavu a vše vyčistil. EGR ventil byl plný oleje a karbonu tak jsem ho vyčistil a propláchnul. Zkontroloval jsem podtlaky a přetěsnil víko vývěvy, které jsem lehce doleštil. Ještě jednou jsem vyčistil váhu vzduchu a vyndal jsem čidlo tlaku ze sání - to bylo totálně zacpaný hnusem, takže jsem to krásně vyčistil, že byla vidět ta dírka v něm. Po nastartování jsem zkontroloval, zda vývěva saje a zkusil jsem připojit hadičku napřímo do egru - bylo slyšet jak funguje.
Byl jsem to projet a při normálním stylu jízdy bez dálnic v pořádku!!!
Kontrolka a nouzový režim se objeví jako "omezovač" na trojku v cca 4 tis otáček, čtyřka v 3,5tis a na pětku kolem 3,2tis, takže 130km/hod. Nad cca tyto otáčky podle zátěže to dál nejde!!! Stačí pustit plyn a kontrolka zhasne... Co to dělá?????
Mam kandidáty - váha vzduchu, snímač tlaku přeplňování. Je to možné?
S půjčenou váho se to rozsvítilo při ustáleném režimu jízdy nikoliv jako omezovač, ale taky jsem to možná tolik nevytáčel, protože jsem očekával, že to bude svítit pořád...
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999
Re: váha vzduchu
me to delala vaha vzduchu a ted nic kontrolka je mrtva
ale to si skousel tu vahu pri zaslepenim egru zejo
ale to si skousel tu vahu pri zaslepenim egru zejo
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: váha vzduchu
no jasně, že to bylo zaslepený...
Tak si jí budu muset půjčit ještě jednou to bude kolega z práce nadšenej..
No asi ale nebudu čekat do příštího týdne a zajedu na vrakoviště si jí půjčit a uvidim.
Tak si jí budu muset půjčit ještě jednou to bude kolega z práce nadšenej..
No asi ale nebudu čekat do příštího týdne a zajedu na vrakoviště si jí půjčit a uvidim.
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999
Re: váha vzduchu
Vyčištěním jsi určitě nic nezkazil!! Ale než pokusy, tak sežeň někoho s diagnostikou a projeď livedata. Tam se ukáže, co je špatně. Odkud jsi?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: váha vzduchu
Bydliště přidáno do profilu.
Mam kamaráda s diagnostikou, která livedata umí, ale chyby nějak nenačetla. Najdu někde hodnoty hmotnosti vzduchu v závislosti na otáčkách motoru pro 1.7td?
Jaký kod má váha vzduchu pro 1.7td 50kW ? ta moje má na sobě vyraženo BOSCH F00C2G2030. a rok výroby 7/2001, takže rozhodně není původní...
Trochu jsem popátral a vypadá to, že ta váha tam nepatří. Je určená pro Alfy, Lancie, Fiaty, Lady, Volva.
Mam kamaráda s diagnostikou, která livedata umí, ale chyby nějak nenačetla. Najdu někde hodnoty hmotnosti vzduchu v závislosti na otáčkách motoru pro 1.7td?
Jaký kod má váha vzduchu pro 1.7td 50kW ? ta moje má na sobě vyraženo BOSCH F00C2G2030. a rok výroby 7/2001, takže rozhodně není původní...
Trochu jsem popátral a vypadá to, že ta váha tam nepatří. Je určená pro Alfy, Lancie, Fiaty, Lady, Volva.
Astra-g caravan 1.7td-50kW, 1999