![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co se tyce mytusu o "bezurzbovych" AKU, tak pozor na to! Uz jsem videl nekolik tzv. "bezudrzbovych" AKU, ktere mely dost nizkou hladinu elektrolytu. Oni do toho pridavaji sice ruzne chemikalie, ktere zpomaluji odparovani vody z roztoku (tusim kalcium apod.), ale ver tomu, ze KAZDA akubaterie je po nekolika letech s mensi hladinou, nez ma byt. Pokud to jde, otevri clanky a zkontroluj si to! Ona je totiz "bezudrzbova" akorat tak po dobu 2-lete zaruky
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Co pisi odbornici:
Co tedy radí odborníci?
Především je nutno mít správně seřízenou dobíjecí soustavu vozidla. Jen v tom případě totiž platí dvouletá záruka. I při dobře seřízeném dobíjení je nutno kontrolovat a doplňovat hladinu elektrolytu každé 2 až 3 měsíce podle provozních podmínek. I akumulátory, označené jako bezúdržbové mají možnost destilovanou vodu dolévat. Některé mají místo šroubovacích zátek zaklapovací víčka (Akuma, Varta). Pouze akumulátory "absolutně bezúdržbové" (Delco, Optima) tuto možnost nemají, ale i ty mívají indikátor správného nabití (Delco). Akumulátor, který není v provozu, je nutno pravidelně dobíjet nejpozději za 6 - 8 týdnů; nejlépe v odborném servisu.
Jeste upresnim, ze ty zaklapovaci vicka byvaji prelepena, takze to klidne odlep a zkus otevrit a zkontrolovat. Nekdy mi pripada, ze to vyrobci delaji schvalne nedobytne, aby clovek musel co nejcasteji chodit do kramu pro novou AKU.