Autobaterie
Re: Autobaterie
Hehe, tak pokud Ti nabijecka omezuje proud na 3 A, tak to asi zase tak "chytra" nebude , spise z ni holt asi vice nevytlacis Ale 3 A na AKU 45 Ah bude samozrejme v pohode - pokud je vybita, tak by pri tomto proudu mela byt plne nabita za 15 hodin.
Co se tyce mytusu o "bezurzbovych" AKU, tak pozor na to! Uz jsem videl nekolik tzv. "bezudrzbovych" AKU, ktere mely dost nizkou hladinu elektrolytu. Oni do toho pridavaji sice ruzne chemikalie, ktere zpomaluji odparovani vody z roztoku (tusim kalcium apod.), ale ver tomu, ze KAZDA akubaterie je po nekolika letech s mensi hladinou, nez ma byt. Pokud to jde, otevri clanky a zkontroluj si to! Ona je totiz "bezudrzbova" akorat tak po dobu 2-lete zaruky Pokud chces, aby AKU vydrzela dlouho, je holt dobre si toto hlidat, pred zimou a v zime preventivne nabijet - a hlavne mit v aute dobre serizenou dobijeci soustavu.
Co pisi odbornici:
Co tedy radí odborníci?
Především je nutno mít správně seřízenou dobíjecí soustavu vozidla. Jen v tom případě totiž platí dvouletá záruka. I při dobře seřízeném dobíjení je nutno kontrolovat a doplňovat hladinu elektrolytu každé 2 až 3 měsíce podle provozních podmínek. I akumulátory, označené jako bezúdržbové mají možnost destilovanou vodu dolévat. Některé mají místo šroubovacích zátek zaklapovací víčka (Akuma, Varta). Pouze akumulátory "absolutně bezúdržbové" (Delco, Optima) tuto možnost nemají, ale i ty mívají indikátor správného nabití (Delco). Akumulátor, který není v provozu, je nutno pravidelně dobíjet nejpozději za 6 - 8 týdnů; nejlépe v odborném servisu.
Jeste upresnim, ze ty zaklapovaci vicka byvaji prelepena, takze to klidne odlep a zkus otevrit a zkontrolovat. Nekdy mi pripada, ze to vyrobci delaji schvalne nedobytne, aby clovek musel co nejcasteji chodit do kramu pro novou AKU.
Co se tyce mytusu o "bezurzbovych" AKU, tak pozor na to! Uz jsem videl nekolik tzv. "bezudrzbovych" AKU, ktere mely dost nizkou hladinu elektrolytu. Oni do toho pridavaji sice ruzne chemikalie, ktere zpomaluji odparovani vody z roztoku (tusim kalcium apod.), ale ver tomu, ze KAZDA akubaterie je po nekolika letech s mensi hladinou, nez ma byt. Pokud to jde, otevri clanky a zkontroluj si to! Ona je totiz "bezudrzbova" akorat tak po dobu 2-lete zaruky Pokud chces, aby AKU vydrzela dlouho, je holt dobre si toto hlidat, pred zimou a v zime preventivne nabijet - a hlavne mit v aute dobre serizenou dobijeci soustavu.
Co pisi odbornici:
Co tedy radí odborníci?
Především je nutno mít správně seřízenou dobíjecí soustavu vozidla. Jen v tom případě totiž platí dvouletá záruka. I při dobře seřízeném dobíjení je nutno kontrolovat a doplňovat hladinu elektrolytu každé 2 až 3 měsíce podle provozních podmínek. I akumulátory, označené jako bezúdržbové mají možnost destilovanou vodu dolévat. Některé mají místo šroubovacích zátek zaklapovací víčka (Akuma, Varta). Pouze akumulátory "absolutně bezúdržbové" (Delco, Optima) tuto možnost nemají, ale i ty mívají indikátor správného nabití (Delco). Akumulátor, který není v provozu, je nutno pravidelně dobíjet nejpozději za 6 - 8 týdnů; nejlépe v odborném servisu.
Jeste upresnim, ze ty zaklapovaci vicka byvaji prelepena, takze to klidne odlep a zkus otevrit a zkontrolovat. Nekdy mi pripada, ze to vyrobci delaji schvalne nedobytne, aby clovek musel co nejcasteji chodit do kramu pro novou AKU.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
- Reklama
Re: Autobaterie
Hlavně baterie 40ah a 45ah sou dle mého názoru pro motor 1,1. Já to vyházel a koupil do obou aut 56ah a nastartuju i při mínus 15 a 2 dnech stání na brnk.
Opel Astra G 1.6 16V 74kw Caravan Stříbrná 156.000Km, Diagnostika OP-COM
Škoda Felicie 1.6 60kw MPI Modrá Diagnostika VAG-COM
Škoda Felicie 1.6 60kw MPI Modrá Diagnostika VAG-COM
Re: Autobaterie
No jo, ale jak pisu vyse - vetsi kapacite AKU by mela odpovidat nabijeci souprava v aute - cili, aby proste souprava za jizdy davala spravny nabijeci proud. Pokud je mensi, AKU se dobiji dele (dele musis jet), pokud vetsi, muze se prebijet a z toho nasledne vyplyvaji problemy s ubyvanim elektrolytu. Pokud jsou totiz "bezudrzbove" nabijeny vzdy spravne, je odpar pres odvzdusnovaci otvurky minimalni - pokud napr. vetsim proudem, tak to taky neni to prave orechove. Jako vyrobce snad vi, co za AKU do vozidla k jim nastavene a serizene nabijeci souprave patr ne?i...i kdyz, ona ta kapacita co mas neni zase tak drasticky vetsi...nebo Ti treba nabijeci souprava dava vetsi proud a potom je to dobrejaraK píše:Hlavně baterie 40ah a 45ah sou dle mého názoru pro motor 1,1. Já to vyházel a koupil do obou aut 56ah a nastartuju i při mínus 15 a 2 dnech stání na brnk.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Re: Autobaterie
Dátum na baterkách býva vyrazený na mínus póle v tvare Týždeň/Rok.oda886 píše:To já už s tou baterkou jezdím 3 roky, jak dlouho ji měl předchozí majitel netuším,...
Re: Autobaterie
A co originál 44ah 210a pro 1.4 točí už 11let a možná ještě 11dní točit budejaraK píše:Hlavně baterie 40ah a 45ah sou dle mého názoru pro motor 1,1. Já to vyházel a koupil do obou aut 56ah a nastartuju i při mínus 15 a 2 dnech stání na brnk.
astra-g-caravan 1.4 16v x14xe/ 2000
Re: Autobaterie
Banerky jsou dobré, a 44 AH bohatě stačí, já sice v zimě moc nejezdím, hlavně krátké trasy, a proto
nabíjím v listopadu, potom to vezmu v lednu a ještě v březnu, přes léto tak asi 1x
nabíjím v listopadu, potom to vezmu v lednu a ještě v březnu, přes léto tak asi 1x
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Autobaterie
S tím výrobcem baterky jsem se spletl, je to originál GM. Ráno podíval na nabíječku a po dobití 2,5Ah vyhlásila, že je nabito... Nabíjím nabíječkou Turnigy na RC modely, která dává max 5A (- já vím, na autobaterii by se šikla nabíječka s vyšším proudem, ale na takové to domácí pomalé nabíjení mi to stačí). Nabíječka má program na olověné akumulátory, takže v ní by problém být neměl, takže to už fakt vypadá, že je stará a má už nízkou kapacitu Na ta vyražená čísla na - pólu se teprve budu muset podívat, samotného mě zajímá, jak je stará. Díky moc za rady!
BTW: Při nabíjení v autě za jízdy je palubní napětí cca 14,2V a nabíječka dávala 14,7V je to v pořádku?
BTW: Při nabíjení v autě za jízdy je palubní napětí cca 14,2V a nabíječka dávala 14,7V je to v pořádku?
Re: Autobaterie
Já když nastartuju a jedu tak většinou natočím tak 100km takže se stihne dobít. A hlavně na feldě krmím z baterky: rádio, 100w žárovky, přídavný dálky 2x55w, stroboskopy a vysílačku která si bere při zaklíčování 7 Takže už vím že 44 to neustála.Mitom píše:No jo, ale jak pisu vyse - vetsi kapacite AKU by mela odpovidat nabijeci souprava v aute - cili, aby proste souprava za jizdy davala spravny nabijeci proud. Pokud je mensi, AKU se dobiji dele (dele musis jet), pokud vetsi, muze se prebijet a z toho nasledne vyplyvaji problemy s ubyvanim elektrolytu. Pokud jsou totiz "bezudrzbove" nabijeny vzdy spravne, je odpar pres odvzdusnovaci otvurky minimalni - pokud napr. vetsim proudem, tak to taky neni to prave orechove. Jako vyrobce snad vi, co za AKU do vozidla k jim nastavene a serizene nabijeci souprave patr ne?i...i kdyz, ona ta kapacita co mas neni zase tak drasticky vetsi...nebo Ti treba nabijeci souprava dava vetsi proud a potom je to dobrejaraK píše:Hlavně baterie 40ah a 45ah sou dle mého názoru pro motor 1,1. Já to vyházel a koupil do obou aut 56ah a nastartuju i při mínus 15 a 2 dnech stání na brnk.
Opel Astra G 1.6 16V 74kw Caravan Stříbrná 156.000Km, Diagnostika OP-COM
Škoda Felicie 1.6 60kw MPI Modrá Diagnostika VAG-COM
Škoda Felicie 1.6 60kw MPI Modrá Diagnostika VAG-COM
Re: Autobaterie
To je jeste O.K., serizena nabijeci souprava v aute udrzuje napeti cca 13,8 V az 14,3 V pro 12 V AKU (nutno merit primo na AKU!). Pokud by jsi mel cca vice jak 14,3 V, neni to uz moc dobre, AKU se uz prebiji - bavime se o nabijeci souprave v aute, nabijecka muze dat napeti vyssi, pokud je AKU vybity - udava se optimalni konstatni napeti 14,4 V.oda886 píše: Při nabíjení v autě za jízdy je palubní napětí cca 14,2V a nabíječka dávala 14,7V je to v pořádku?
Kazdopadne, kdo malo jezdi a nebo stoji, udela pro zivotnost sve baterie nejlepe to, kdyz ji bude pravidelne dobijet - plati to zejmena ted v zime, pokud je AKU vybity, dobijejet co nejdrive, protoze u vybiteho dochazi k sulfataci elektrod a jejich naslednemu poskozeni
P.S. Idealni je, kdo mate garaz, udelat si maly dobijec (nechat ho treba pres noc pripojeny k AKU), ktery dava pri konstantnim napeti proud jen nekolik mA, coz je idealni pro konzervaci AKU.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Re: Autobaterie
ono záleží jaké konstrukce je baterie.
většinou to jsou vápnikové konstrukce a já u nich preferuji 14,6V a to mi taky dává altík.
http://www.autola.cz/15528/pokyny-k-udrzbe-autobaterii/
většinou to jsou vápnikové konstrukce a já u nich preferuji 14,6V a to mi taky dává altík.
http://www.autola.cz/15528/pokyny-k-udrzbe-autobaterii/
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Autobaterie
jojo, přesně takovej malej konzervátor má děda v garáži na jeho swiftovi je připojene pořád (už s ním rok nebyl venku)
Re: Autobaterie
Baterka v aute sa ma dobijat do znakov plneho dobitia , tj. ked uz nestupa napatie na baterke s pripojenou nabijackou. Je to cca 16,5 - 16,8 V . Teda nabijacka co ma vystup cca 14,7 V baterku plne nenabije ...
Re: Autobaterie
marwi píše:Baterka v aute sa ma dobijat do znakov plneho dobitia , tj. ked uz nestupa napatie na baterke s pripojenou nabijackou. Je to cca 16,5 - 16,8 V . Teda nabijacka co ma vystup cca 14,7 V baterku plne nenabije ...
to se mi nějak nezdá... takže jinými slovy chceš říct, že baterka se v autě nikdy plně nenabije? kdyby v autě bylo 16,5V tak ti popraskaj všechny žárovky a kdoví co ještě dalšího by se poškodilo... vždyť i třeba hudební zesilovače a autorádia mají limit cca 14,5V!
Re: Autobaterie
V prubehu nabijeni je max. 2,8 V na clanek, coz je 16,8 V u 12 V akumulatoru - mysleno, kdyz nabijim vybitou AKU - ve vozidle by samozrejme dobijeci souprava 16,8 V nemela davat....max tech 14,6 V u AKU s tzv. vapnikovou konstrukci (jak psal Spermin), pripadne kolem tech 14,3 V u klasickych Pb AKU.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Nákup autobaterie.
Ahoj lidi,
nemáte někdo zkušenost s koupí autobaterie VARTA SILVER dynamic 74Ah 750A 12V z aukra? Cena je víc než příjemná, ale jaká bude funkčnost baterie je otázka. Kdyby jste měl někdo zkušenost, napište.
Díky moc
Odkaz:
http://auto.aukro.cz/autobaterie-varta- ... 60909.html
Ještě se zeptám, jestli se vyplatí jít do Silver, nebo stačí Blue ?
Zatím stále jedu na původní originál, což je neuvěřitelné, ale je to tak. Nicméně teď už je to na hraně, sice startuje, ale kolikrát si říkám, že to byl její poslední start.
Jinak případné nabídky na aku uvítám.
Díky
Standa
nemáte někdo zkušenost s koupí autobaterie VARTA SILVER dynamic 74Ah 750A 12V z aukra? Cena je víc než příjemná, ale jaká bude funkčnost baterie je otázka. Kdyby jste měl někdo zkušenost, napište.
Díky moc
Odkaz:
http://auto.aukro.cz/autobaterie-varta- ... 60909.html
Ještě se zeptám, jestli se vyplatí jít do Silver, nebo stačí Blue ?
Zatím stále jedu na původní originál, což je neuvěřitelné, ale je to tak. Nicméně teď už je to na hraně, sice startuje, ale kolikrát si říkám, že to byl její poslední start.
Jinak případné nabídky na aku uvítám.
Díky
Standa
Opel Zafira Family, 1,8, 103 kW, 2013, motor A18XER
a stále i
Opel Zafira sport, 2,0 DTi 74 kW, 2004,motor Y20DTH
a stále i
Opel Zafira sport, 2,0 DTi 74 kW, 2004,motor Y20DTH