1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Odpovědět
Shintec
Příspěvky: 15
Registrován: 20 lis 2007, 20:23

1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od Shintec » 21 led 2008, 19:47

Zdravim,
zacina me celkem casto rapit nasledujici: Po prvnim startu naskoci volnobeh na nejakych normalnich 1200 min-1 a po nejake dobe padne na "normalni" hodnou kolem 850 min-1. Tak to vypadalo pred 2 mesici, ted to ale po urcite dobe, kdybych cekal navrat k normalni hodnote bez "sytice", sice spadne dolu, ale pak zacne pendlovat mezi 800 a 1100 min-1. Proste si to pridava plyn a uklidni se to az po nejake chvili ... tudiz pokud nastartujete u krizovatky ve meste, zastavute na cervenou, tak vypadm jako mlade ucho, co turuje motor :o)

Na diagnostce nebo servisu jsem zatim nebyl. Auto servisovano dle serv. knizky, najeto 150.000 km, tankuji shell, proste asi normalne peclivy uzivatel.

Dik za namety k reseni.

P.
Opel Astra G hatchback, r.v. 2001, 5dv., 1,8 16V - 92 kW - Z18E1

Reklama
 

Oliver
Příspěvky: 285
Registrován: 23 led 2007, 18:42

Příspěvek od Oliver » 21 led 2008, 20:47

no těch příčin může být celá řada, ale já bych řek, že může být znečistěná vzduchová klapka, taky můžeš mít někde prasklou gumovou hadičku co vede do vzduchové klapky, takže bych to zkusil napřed zde, pokud ti tedy nesvítí nějaká kontrolka (tj. že není přímo závada na elektronice), a taky to můžou být jenom svíčky :? :?

Uživatelský avatar
Red_Dragon
Příspěvky: 40
Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
Bydliště: kousek od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Red_Dragon » 26 led 2008, 20:42

A to ti to blbne jenom za studena? Mě otáčky dříve taky lítali, ale jenom za studena a pak to začalo chcípat a nešlo se s tim ani rozjet, musel jsem vždycky tak 2min počkat. U mě to byla vadná váha vzduchu, ale chce to nejdřív připojit na diagnostiku, může tam bejt uložená chyba i když nic nesvítí.
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od Trdlo » 27 led 2008, 09:58

Shintec píše:Zdravim,
zacina me celkem casto rapit nasledujici: Po prvnim startu naskoci volnobeh na nejakych normalnich 1200 min-1 a po nejake dobe padne na "normalni" hodnou kolem 850 min-1. Tak to vypadalo pred 2 mesici, ted to ale po urcite dobe, kdybych cekal navrat k normalni hodnote bez "sytice", sice spadne dolu, ale pak zacne pendlovat mezi 800 a 1100 min-1. Proste si to pridava plyn a uklidni se to az po nejake chvili ... tudiz pokud nastartujete u krizovatky ve meste, zastavute na cervenou, tak vypadm jako mlade ucho, co turuje motor :o)

Na diagnostce nebo servisu jsem zatim nebyl. Auto servisovano dle serv. knizky, najeto 150.000 km, tankuji shell, proste asi normalne peclivy uzivatel.

Dik za namety k reseni.

P.
Začal bych Tím, že bych vyčistil škrtící klapku a krokovej motorek, včetně sání za pomoci spraye na čistění škrtící klapky. Prostě rozdělat klapku, vypucovat, to samý krokáč. Dát zase dohromady, vyndat vzduchovej filtr z boxu, nastartovat auto a několikrát po dobu cca 10 vteřin stříkat spray do sání, přitom vždy přidat plyn. Pak by to mělo být v poho. :wink:
END

Uživatelský avatar
Red_Dragon
Příspěvky: 40
Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
Bydliště: kousek od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Red_Dragon » 27 led 2008, 10:13

Problem je ale v tom, že tenhle motor žádnej krokovej moturek volnoběhu nemá! Volnoběžný otáčky jsou nastavovány jen za pomoci klapky.
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 27 led 2008, 10:21

ono to má ale servo motorek, který ovládá klapku.

Uživatelský avatar
Red_Dragon
Příspěvky: 40
Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
Bydliště: kousek od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Red_Dragon » 27 led 2008, 10:32

Ten servo motorek se ale nijak bohužel vyčistit nedá. Ja svý problémy taky dřív hledal v klapce, ale zjistil jsem, že s touhle se moc udělat nedá. A navíc pokud problém po čase ustane, tak ona za to nemůže, jen je ovládána nesmyslnejma signálama.
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002

Uživatelský avatar
spt32
Příspěvky: 104
Registrován: 26 pro 2009, 16:41

Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od spt32 » 12 led 2011, 12:57

Ahoj,mám uplně stejný problém na stejném motoru.Po nastartování studeného motoru se otáčky chvíli drží na nějakých 1200 ot potom ale spadnou na nějakých 500 ot jen tak tak že to nechcípne.Hned zase vyletí na 1200ot a potom to zase spadne na tech 500ot.A pak zase vyletí nahoru a už je to dobré.Ten propad je většinou vždycky dvakrát.S autem se nedá hned ject jinak to chcípne.Po nějaké minutě nebo dvou minutách je všechno ok.Při teplém motoru není problém.
Jak si zjistil že je to váha vzduchu?Na diagnostice? Mám OPCOM nechá se to přes to zjistit?Nebo musim do servisu?
Nedavno se mi taky rozsvítila kontrolka emisí.Chyba P0170.Po pár dnech kontrolka sama zhasne.A za nějakých 200km svítí zas.
Mohlo by to mít s tímto něco společného?
Díky moc.
Zafira 1,8 16V 92kW Z18XE

Uživatelský avatar
frenkiecz
Příspěvky: 733
Registrován: 13 čer 2008, 17:02
Bydliště: Nová Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od frenkiecz » 12 led 2011, 13:10

Podobně se mi choval motor s mech.klapkou.Do klapky vede několik hadiček a ta nelslabší vede k vzduchovému filtru.ta byla rozpojená hned u klapky a motor lítal horedole.Po spojení hadiček se uklidnil.
Opel Zafira A 1.8 16V X18XE1

Uživatelský avatar
spt32
Příspěvky: 104
Registrován: 26 pro 2009, 16:41

Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od spt32 » 12 led 2011, 13:40

Jdu se teda ještě mrknout jestli tam není něco rozpojeného,ale já právě nemám tu mechanickou klapku takže to bude asi něco jiného.
Zafira 1,8 16V 92kW Z18XE

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od denny » 12 led 2011, 13:54

P0170 Bohaté výfukové plyny C-030
P0170 Chudé výfukové plyny C-030

Zapalování VYP
Konektor svazku kabelů stáhnout z:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Zapalování ZAP
Napětí měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 2
&
Kostra

400 ... 500 mV

Pracovní instrukce Požadovaná hodnota

Napětí měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4
&
Kostra

menší než 0,3 V

Pracovní instrukce Požadovaná hodnota

Zapalování VYP
Konektor svazku kabelů stáhnout z:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
(Zástrčka kabelového svazku X58)
Odpor měřit mezi následujícími svorkami:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 8 (X58)
&
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4

menší než 5 ohm

Pracovní instrukce Požadovaná hodnota

Odpor měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4
&
Kostra

větší než 500 kOhm

Vadné součásti:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
nebo
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1

Důležité:

Před provedením výměny znovu nastavte (resetujte) pomocí diagnostického testovacího zařízení řídicí jednotku (řídicí jednotku motoru nebo imobilizéru). Na diagnostickém testovacím zařízení vyberte imobilizér a vyvolejte odpovídající test v menu PŘÍDAVNÉ FUNKCE. Je třeba dávat pozor na to, aby obě řídicí jednotky nebyly znovu nastaveny a vyměněny současně.

Uživatelský avatar
spt32
Příspěvky: 104
Registrován: 26 pro 2009, 16:41

Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od spt32 » 12 led 2011, 14:16

Díky moc za vyčerpávající odpověd ale bohužel z toho moc nechápu.
Takovéhle měření ani nevim čeho prostě nedám.Teď sem to byl rozebrat.Vypadlého nikde nic nemám.Pod zapalovací lištou sem objevil mrtvou myš.Překontroloval sem všechny možné kabely ale nikde nic rozkousaného nemám.Mrknul sem na klapku a tam je teda sajrajtu dost.Ale nevim jestli se tahle elektronická klapka nechá vyčistit.Nerad bych to zničil.
čistil ste někdo už tuhle klapku?Kdyžtak dejte vědět jak.
Zafira 1,8 16V 92kW Z18XE

Uživatelský avatar
Red_Dragon
Příspěvky: 40
Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
Bydliště: kousek od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od Red_Dragon » 16 led 2011, 19:39

Na to že je to váhou jsem přišel tak, že jsem sehnal člověka se stejným motorrem a začal jsem měnit. Nejdřív zapalovací lišta a nic, potom váha a bylo jasno, auto jelo jako vyměněný. Předtím jsem byl i v Opel sevise, ale tam na nic nepřišli.
Diagnostikou by jsi na to mohl přijít, kdyby jsi porovnal průběh signálů z tvého auta a nějakého funkčního.
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002

Uživatelský avatar
spt32
Příspěvky: 104
Registrován: 26 pro 2009, 16:41

Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu

Příspěvek od spt32 » 16 led 2011, 20:22

Bohužel neznám nikoho se stejným autem a motorem.
Já bych to podle chování a toho co jsem se různě dozvěděl viděl na tu klapku.Když sem jí totiž jen tak lehce otřel shora tak se mi to zlepšilo.Sice musím stále čekat nějakých 30vteřin než se můžu rozjet,ale otáčky mi přestali padat na nějakých 500ot a méně.
Zkusím jí asi vyndat a pořádně vyčistit.
Zafira 1,8 16V 92kW Z18XE

Odpovědět