1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
Zdravim,
zacina me celkem casto rapit nasledujici: Po prvnim startu naskoci volnobeh na nejakych normalnich 1200 min-1 a po nejake dobe padne na "normalni" hodnou kolem 850 min-1. Tak to vypadalo pred 2 mesici, ted to ale po urcite dobe, kdybych cekal navrat k normalni hodnote bez "sytice", sice spadne dolu, ale pak zacne pendlovat mezi 800 a 1100 min-1. Proste si to pridava plyn a uklidni se to az po nejake chvili ... tudiz pokud nastartujete u krizovatky ve meste, zastavute na cervenou, tak vypadm jako mlade ucho, co turuje motor )
Na diagnostce nebo servisu jsem zatim nebyl. Auto servisovano dle serv. knizky, najeto 150.000 km, tankuji shell, proste asi normalne peclivy uzivatel.
Dik za namety k reseni.
P.
zacina me celkem casto rapit nasledujici: Po prvnim startu naskoci volnobeh na nejakych normalnich 1200 min-1 a po nejake dobe padne na "normalni" hodnou kolem 850 min-1. Tak to vypadalo pred 2 mesici, ted to ale po urcite dobe, kdybych cekal navrat k normalni hodnote bez "sytice", sice spadne dolu, ale pak zacne pendlovat mezi 800 a 1100 min-1. Proste si to pridava plyn a uklidni se to az po nejake chvili ... tudiz pokud nastartujete u krizovatky ve meste, zastavute na cervenou, tak vypadm jako mlade ucho, co turuje motor )
Na diagnostce nebo servisu jsem zatim nebyl. Auto servisovano dle serv. knizky, najeto 150.000 km, tankuji shell, proste asi normalne peclivy uzivatel.
Dik za namety k reseni.
P.
Opel Astra G hatchback, r.v. 2001, 5dv., 1,8 16V - 92 kW - Z18E1
- Reklama
no těch příčin může být celá řada, ale já bych řek, že může být znečistěná vzduchová klapka, taky můžeš mít někde prasklou gumovou hadičku co vede do vzduchové klapky, takže bych to zkusil napřed zde, pokud ti tedy nesvítí nějaká kontrolka (tj. že není přímo závada na elektronice), a taky to můžou být jenom svíčky
- Red_Dragon
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
- Bydliště: kousek od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
A to ti to blbne jenom za studena? Mě otáčky dříve taky lítali, ale jenom za studena a pak to začalo chcípat a nešlo se s tim ani rozjet, musel jsem vždycky tak 2min počkat. U mě to byla vadná váha vzduchu, ale chce to nejdřív připojit na diagnostiku, může tam bejt uložená chyba i když nic nesvítí.
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002
Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
Začal bych Tím, že bych vyčistil škrtící klapku a krokovej motorek, včetně sání za pomoci spraye na čistění škrtící klapky. Prostě rozdělat klapku, vypucovat, to samý krokáč. Dát zase dohromady, vyndat vzduchovej filtr z boxu, nastartovat auto a několikrát po dobu cca 10 vteřin stříkat spray do sání, přitom vždy přidat plyn. Pak by to mělo být v poho.Shintec píše:Zdravim,
zacina me celkem casto rapit nasledujici: Po prvnim startu naskoci volnobeh na nejakych normalnich 1200 min-1 a po nejake dobe padne na "normalni" hodnou kolem 850 min-1. Tak to vypadalo pred 2 mesici, ted to ale po urcite dobe, kdybych cekal navrat k normalni hodnote bez "sytice", sice spadne dolu, ale pak zacne pendlovat mezi 800 a 1100 min-1. Proste si to pridava plyn a uklidni se to az po nejake chvili ... tudiz pokud nastartujete u krizovatky ve meste, zastavute na cervenou, tak vypadm jako mlade ucho, co turuje motor )
Na diagnostce nebo servisu jsem zatim nebyl. Auto servisovano dle serv. knizky, najeto 150.000 km, tankuji shell, proste asi normalne peclivy uzivatel.
Dik za namety k reseni.
P.
END
- Red_Dragon
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
- Bydliště: kousek od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
- Red_Dragon
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
- Bydliště: kousek od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
Ahoj,mám uplně stejný problém na stejném motoru.Po nastartování studeného motoru se otáčky chvíli drží na nějakých 1200 ot potom ale spadnou na nějakých 500 ot jen tak tak že to nechcípne.Hned zase vyletí na 1200ot a potom to zase spadne na tech 500ot.A pak zase vyletí nahoru a už je to dobré.Ten propad je většinou vždycky dvakrát.S autem se nedá hned ject jinak to chcípne.Po nějaké minutě nebo dvou minutách je všechno ok.Při teplém motoru není problém.
Jak si zjistil že je to váha vzduchu?Na diagnostice? Mám OPCOM nechá se to přes to zjistit?Nebo musim do servisu?
Nedavno se mi taky rozsvítila kontrolka emisí.Chyba P0170.Po pár dnech kontrolka sama zhasne.A za nějakých 200km svítí zas.
Mohlo by to mít s tímto něco společného?
Díky moc.
Jak si zjistil že je to váha vzduchu?Na diagnostice? Mám OPCOM nechá se to přes to zjistit?Nebo musim do servisu?
Nedavno se mi taky rozsvítila kontrolka emisí.Chyba P0170.Po pár dnech kontrolka sama zhasne.A za nějakých 200km svítí zas.
Mohlo by to mít s tímto něco společného?
Díky moc.
Zafira 1,8 16V 92kW Z18XE
Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
Podobně se mi choval motor s mech.klapkou.Do klapky vede několik hadiček a ta nelslabší vede k vzduchovému filtru.ta byla rozpojená hned u klapky a motor lítal horedole.Po spojení hadiček se uklidnil.
Opel Zafira A 1.8 16V X18XE1
Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
Jdu se teda ještě mrknout jestli tam není něco rozpojeného,ale já právě nemám tu mechanickou klapku takže to bude asi něco jiného.
Zafira 1,8 16V 92kW Z18XE
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
P0170 Bohaté výfukové plyny C-030
P0170 Chudé výfukové plyny C-030
Zapalování VYP
Konektor svazku kabelů stáhnout z:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Zapalování ZAP
Napětí měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 2
&
Kostra
400 ... 500 mV
Pracovní instrukce Požadovaná hodnota
Napětí měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4
&
Kostra
menší než 0,3 V
Pracovní instrukce Požadovaná hodnota
Zapalování VYP
Konektor svazku kabelů stáhnout z:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
(Zástrčka kabelového svazku X58)
Odpor měřit mezi následujícími svorkami:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 8 (X58)
&
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4
menší než 5 ohm
Pracovní instrukce Požadovaná hodnota
Odpor měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4
&
Kostra
větší než 500 kOhm
Vadné součásti:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
nebo
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Důležité:
Před provedením výměny znovu nastavte (resetujte) pomocí diagnostického testovacího zařízení řídicí jednotku (řídicí jednotku motoru nebo imobilizéru). Na diagnostickém testovacím zařízení vyberte imobilizér a vyvolejte odpovídající test v menu PŘÍDAVNÉ FUNKCE. Je třeba dávat pozor na to, aby obě řídicí jednotky nebyly znovu nastaveny a vyměněny současně.
P0170 Chudé výfukové plyny C-030
Zapalování VYP
Konektor svazku kabelů stáhnout z:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Zapalování ZAP
Napětí měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 2
&
Kostra
400 ... 500 mV
Pracovní instrukce Požadovaná hodnota
Napětí měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4
&
Kostra
menší než 0,3 V
Pracovní instrukce Požadovaná hodnota
Zapalování VYP
Konektor svazku kabelů stáhnout z:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
(Zástrčka kabelového svazku X58)
Odpor měřit mezi následujícími svorkami:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 8 (X58)
&
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4
menší než 5 ohm
Pracovní instrukce Požadovaná hodnota
Odpor měřit mezi následujícími svorkami:
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Konektor svazku kabelů (na straně svazku kabelů), svorka 4
&
Kostra
větší než 500 kOhm
Vadné součásti:
A6 Řídicí jednotka - Simtec
nebo
B117 Senzor - kyslíkový, výfuk, vyhřívaný 1
Důležité:
Před provedením výměny znovu nastavte (resetujte) pomocí diagnostického testovacího zařízení řídicí jednotku (řídicí jednotku motoru nebo imobilizéru). Na diagnostickém testovacím zařízení vyberte imobilizér a vyvolejte odpovídající test v menu PŘÍDAVNÉ FUNKCE. Je třeba dávat pozor na to, aby obě řídicí jednotky nebyly znovu nastaveny a vyměněny současně.
Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
Díky moc za vyčerpávající odpověd ale bohužel z toho moc nechápu.
Takovéhle měření ani nevim čeho prostě nedám.Teď sem to byl rozebrat.Vypadlého nikde nic nemám.Pod zapalovací lištou sem objevil mrtvou myš.Překontroloval sem všechny možné kabely ale nikde nic rozkousaného nemám.Mrknul sem na klapku a tam je teda sajrajtu dost.Ale nevim jestli se tahle elektronická klapka nechá vyčistit.Nerad bych to zničil.
čistil ste někdo už tuhle klapku?Kdyžtak dejte vědět jak.
Takovéhle měření ani nevim čeho prostě nedám.Teď sem to byl rozebrat.Vypadlého nikde nic nemám.Pod zapalovací lištou sem objevil mrtvou myš.Překontroloval sem všechny možné kabely ale nikde nic rozkousaného nemám.Mrknul sem na klapku a tam je teda sajrajtu dost.Ale nevim jestli se tahle elektronická klapka nechá vyčistit.Nerad bych to zničil.
čistil ste někdo už tuhle klapku?Kdyžtak dejte vědět jak.
Zafira 1,8 16V 92kW Z18XE
- Red_Dragon
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31 kvě 2007, 13:19
- Bydliště: kousek od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
Na to že je to váhou jsem přišel tak, že jsem sehnal člověka se stejným motorrem a začal jsem měnit. Nejdřív zapalovací lišta a nic, potom váha a bylo jasno, auto jelo jako vyměněný. Předtím jsem byl i v Opel sevise, ale tam na nic nepřišli.
Diagnostikou by jsi na to mohl přijít, kdyby jsi porovnal průběh signálů z tvého auta a nějakého funkčního.
Diagnostikou by jsi na to mohl přijít, kdyby jsi porovnal průběh signálů z tvého auta a nějakého funkčního.
Astra G 5dv, 1.8 16V Z18XE, r.v.2002
Re: 1,8 16V, 92kW ... Z18XE ... neklidny volnobeh po startu
Bohužel neznám nikoho se stejným autem a motorem.
Já bych to podle chování a toho co jsem se různě dozvěděl viděl na tu klapku.Když sem jí totiž jen tak lehce otřel shora tak se mi to zlepšilo.Sice musím stále čekat nějakých 30vteřin než se můžu rozjet,ale otáčky mi přestali padat na nějakých 500ot a méně.
Zkusím jí asi vyndat a pořádně vyčistit.
Já bych to podle chování a toho co jsem se různě dozvěděl viděl na tu klapku.Když sem jí totiž jen tak lehce otřel shora tak se mi to zlepšilo.Sice musím stále čekat nějakých 30vteřin než se můžu rozjet,ale otáčky mi přestali padat na nějakých 500ot a méně.
Zkusím jí asi vyndat a pořádně vyčistit.
Zafira 1,8 16V 92kW Z18XE