1,6 16V - Škubání

Odpovědět
Pavel Brno
Příspěvky: 108
Registrován: 31 črc 2006, 08:49

Příspěvek od Pavel Brno » 16 srp 2006, 12:49

askat píše:
Pleshoun píše:
YANEK píše::wink: filtry mám new a kolik stojí egr :roll:
EGR nestoji nic...
http://www.opelastra.cz/technika/egr.htm

U gecka to mozna malinko jinak vypada ale princip je stejnej...
Ja to zaslepit nechtela.

a proč?

Reklama
 

Luky
Příspěvky: 1556
Registrován: 14 úno 2006, 15:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luky » 16 srp 2006, 13:02

Treba chce aspon trochu prispet k ochrane zivotniho prostredi, tak uz to nereste...
--- Astra G '98 1.4 16V ---

Uživatelský avatar
Vavroch
Příspěvky: 66
Registrován: 02 črc 2006, 21:11

Příspěvek od Vavroch » 16 srp 2006, 14:29

No take cekam na ten ERG ventil, ale chci ho nejdriv ozkouset z jiny astry, at to nekoupim zbytecne. Ted jezdim teda se zaslepenym ventilem a pohoda. Akorat se mi zda, ze mi Astra nejako moc zere, dalky jsou celkem v poho cca 7l/100km, ale mesto je bida ... minulej mesic jsem jezdil cca za 8,5l/100km a ted se mi zda, ze jezdim tak za 9,5l/100km. Napadlo mi, ze trebas spatne meri plovak benzin v nadrzi ... zda se mi, ze ukazuje palivomer dosti skokove (anolagovej, nemam pocitac). JE mozny, ze by auticko papalo o litr vic diky zaslepenymu ERG ventilu ? Je fakt, ze jsem cetl, ze pracuje max. 10% casu chodu motoru, coz by zhruba mohl bejt necelej litrik. Palivovej filtr mam novej a pristi mesic budu delat ten ERG, rozvodak, a menit olejovej a vzduchovej filtr. Nejaky tipy ci poznatky ? Rady ? Diky.
Naposledy upravil(a) Vavroch dne 16 srp 2006, 14:41, celkem upraveno 2 x.
Opel Astra G, 1,6 16V, 74kw/101k, r.v. 1998 Comfort - ALU Dezent V, ostatní: stěrače AeroTwin;

Pleshoun
Příspěvky: 254
Registrován: 24 črc 2006, 20:44
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Pleshoun » 16 srp 2006, 14:36

Vavroch píše:No take cekam na ten ERG ventil, ale chci ho nejdriv ozkouset z jiny astry, at to nekoupim zbytecne. Ted jezdim teda se zaslepenym ventilem a pohoda. Akorat se mi zda, ze mi Astra nejako moc zere, dalky jsou celkem v poho cca 7l/100km, ale mesto je bida ... minulej mesic jsem jezdil cca za 8,5l/100km a ted se mi zda, ze jezdim tak za 9,5l/100km. Napadlo mi, ze trebas spatne meri plovak benzin v nadrzi ... zda se mi, ze ukazuje palivomer dosti skokove (anolagovej, nemam pocitac). JE mozny, ze by auticko papalo o litr vic diky zaslepenymu ERG ventilu ? Je fakt, ze jsem cetl, ze pracuje max. 10% casu chodu motoru, coz by zhruba mohl bejt necelej litrik. Palivovej filtr mam novej a pristi mesic budu delat ten ERG, rozvodak, a menit olejovej a vzduchovej filtr. Nejaky tipy ci poznatky ? Rady ? Diky.
ERG pracuje jen a pouze pri ustalenem chodu motoru... tzn. pokud se ti to neprojevuje mimo obec tak to na nej nesvadej...
Princip je totiz v tom, ze kdyz nepotrebujes zbytecne moc vykonu (coz pri jizde po rovine stalou rychlosti 80 opravdu nepotrebujes) otevre se a laduje do smesi vyfukove splodiny... cca 10%... tzn... smes ma mene kysliku (vyssi teplota horeni a mensi vybusnost) coz ma za nasledek pokles vykonu... v jinem rezimu se ERG ventil neotevre...
Videl jsem par ERG vyndanych z auta a ten bordel co vam rve zpatky do motoru bych vam nepral videt...
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE

Uživatelský avatar
Vavroch
Příspěvky: 66
Registrován: 02 črc 2006, 21:11

Příspěvek od Vavroch » 16 srp 2006, 14:43

Pleshoun píše:
Vavroch píše:No take cekam na ten ERG ventil, ale chci ho nejdriv ozkouset z jiny astry, at to nekoupim zbytecne. Ted jezdim teda se zaslepenym ventilem a pohoda. Akorat se mi zda, ze mi Astra nejako moc zere, dalky jsou celkem v poho cca 7l/100km, ale mesto je bida ... minulej mesic jsem jezdil cca za 8,5l/100km a ted se mi zda, ze jezdim tak za 9,5l/100km. Napadlo mi, ze trebas spatne meri plovak benzin v nadrzi ... zda se mi, ze ukazuje palivomer dosti skokove (anolagovej, nemam pocitac). JE mozny, ze by auticko papalo o litr vic diky zaslepenymu ERG ventilu ? Je fakt, ze jsem cetl, ze pracuje max. 10% casu chodu motoru, coz by zhruba mohl bejt necelej litrik. Palivovej filtr mam novej a pristi mesic budu delat ten ERG, rozvodak, a menit olejovej a vzduchovej filtr. Nejaky tipy ci poznatky ? Rady ? Diky.
ERG pracuje jen a pouze pri ustalenem chodu motoru... tzn. pokud se ti to neprojevuje mimo obec tak to na nej nesvadej...
Princip je totiz v tom, ze kdyz nepotrebujes zbytecne moc vykonu (coz pri jizde po rovine stalou rychlosti 80 opravdu nepotrebujes) otevre se a laduje do smesi vyfukove splodiny... cca 10%... tzn... smes ma mene kysliku (vyssi teplota horeni a mensi vybusnost) coz ma za nasledek pokles vykonu... v jinem rezimu se ERG ventil neotevre...
Videl jsem par ERG vyndanych z auta a ten bordel co vam rve zpatky do motoru bych vam nepral videt...

Vim jak a proc ERG pracuje, jen mi jde o to, jestli ma vliv na spotrebu ci ne ... pokud jen nahrazuje ve smesi cast kysliku a pomer benzinu zustava stejnej, tak to asi na spotrebu vliv mit moc nebude ...
Opel Astra G, 1,6 16V, 74kw/101k, r.v. 1998 Comfort - ALU Dezent V, ostatní: stěrače AeroTwin;

Uživatelský avatar
Vavroch
Příspěvky: 66
Registrován: 02 črc 2006, 21:11

Příspěvek od Vavroch » 17 srp 2006, 16:58

Tak s tou spotrebou to vypada trosku jinak, vcera vecer jsem zjistil, ze jsem mel prasklou vzduchovou hadicku k zapalovaci liste ... vymenil jsem ji a motor se uklidnil a podle me i bude daleko min zrat.
Opel Astra G, 1,6 16V, 74kw/101k, r.v. 1998 Comfort - ALU Dezent V, ostatní: stěrače AeroTwin;

Pleshoun
Příspěvky: 254
Registrován: 24 črc 2006, 20:44
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Pleshoun » 17 srp 2006, 21:10

Vavroch píše:Tak s tou spotrebou to vypada trosku jinak, vcera vecer jsem zjistil, ze jsem mel prasklou vzduchovou hadicku k zapalovaci liste ... vymenil jsem ji a motor se uklidnil a podle me i bude daleko min zrat.
Jo netěsnosti u vzduchu jsou svinský... najít závadu nebývá zrovna jednoduché... kamarádovi měnili na fordu snad všechno než si všimli hadice... ;-/
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od Princ William » 16 říj 2006, 10:16

zdary. nevite kde je na X18XE1 EGR ventil :?: rech bych ze mi to zacina delat taky. pri udrzovani konstantni rychlosti to obcas cuka. pomuze podrazeni ale chtel bych to opravit popropade co jineho to muze byt.

P.S. Zdenku LBC pomohl by ten novejsi soft na ten EGR ventil co na tu zavadu co tady popisuju :?: diky
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od Princ William » 16 říj 2006, 10:54

tak uz jsem zjistil kde je ale nevite nekdo co se zde pise (hlavne s tema cenama nekde uprostred)
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Uživatelský avatar
Schumak
Příspěvky: 785
Registrován: 07 dub 2006, 14:23
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

mam po problemu

Příspěvek od Schumak » 10 lis 2006, 12:04

Tak pro vsechny co maji problem se skubanim...pokud mate vsechny hadicky v poradku, tak je to urcite zapalovaci lista s civkami, mel jsem stejny problem,bylo to u mechaniku,delali mi nove ventily, tesneni pod hlavou atd... mel jsem spatne tlaky na jednom valci,tak mysleli ze to bylo tim, jenze nebylo,(ale aspon to mam ted v poradku),bylo to na diagnostice a nic neobjevili,tak prej by to mohlo byt tou listou, tak jsem ji koupil, a uz je vsechno tak jak ma byt... konecne!!! takze si usetrete penize za ERG ventili atd... je to lista. mejte se

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Re: mam po problemu

Příspěvek od Princ William » 13 lis 2006, 15:12

Schumak píše:Tak pro vsechny co maji problem se skubanim...pokud mate vsechny hadicky v poradku, tak je to urcite zapalovaci lista s civkami, mel jsem stejny problem,bylo to u mechaniku,delali mi nove ventily, tesneni pod hlavou atd... mel jsem spatne tlaky na jednom valci,tak mysleli ze to bylo tim, jenze nebylo,(ale aspon to mam ted v poradku),bylo to na diagnostice a nic neobjevili,tak prej by to mohlo byt tou listou, tak jsem ji koupil, a uz je vsechno tak jak ma byt... konecne!!! takze si usetrete penize za ERG ventili atd... je to lista. mejte se
slysis to zigi. vyzkousej to a pak se uvidi. ja nemam to moznost. prece jenom mate v rodine dve astry :!:
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Rob
Příspěvky: 5
Registrován: 23 říj 2006, 15:53

Vysoké otáčky a cukání

Příspěvek od Rob » 13 lis 2006, 16:04

Mám stejný problém. Vlastním Astru G Caravan 98 1,6 16V. Při vyšších venkovních teplotách a při spuštění studeného motoru mi lítají otáčky až na 2500 a pak se tam i drží. Až po ujetí několika stovek metrů mi spadnou na 1100 (sytič) nebo na normálních 800. Při záběru motoru ze spodních otáček mi auto cukne. Někdy se mi stane i při jízdě, když vyřadím, že mi zůstanou vyset otáčky třeba i na 2500 - 3000 otáček.
Udělal jsem kompletní diagnostiku motoru, která mi hodila chybu AGR ventilu.Ten jsem vyměnil a nic se nezměnilo.Pak jsem ho zkusil i zaslepit, taky beze změny. Ostaní diagnostiku mám v pořádku. Vyměnil jsem i svíčky a zkontroloval čidlo teploty nasávaného vzduchu. Můžete mi poradit, kde by mohla být ještě chyba ?

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: Vysoké otáčky a cukání

Příspěvek od manli2 » 13 lis 2006, 16:20

Rob píše: Při vyšších venkovních teplotách ?
jaká součastka má co dočinění s teplem... :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
Schumak
Příspěvky: 785
Registrován: 07 dub 2006, 14:23
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Schumak » 13 lis 2006, 16:34

no ja bych to tipnul na zacatek konce listy s civkami... tohle mi to taky delalo, az to doslo ke skubani za jizdy... po vymene listy jsem tohle jeste nezaregistroval... takze dalsi plus :D

Uživatelský avatar
Schumak
Příspěvky: 785
Registrován: 07 dub 2006, 14:23
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Schumak » 14 lis 2006, 09:28

je to naprosto jednoduche,povoli se 6 sroubku (hlavicka je hvezdicka,tak je potreba radne naradi) a odpoji se jeden kablik... vynda se stara a nasadi nova zapoji jeden kablik a zasroubuji sroubky... a jedemeeeeeee :D

Odpovědět