Klima vs. vykon
Re: Klima vs. vykon
u X14XE to citim na rozjezdu ale jak se to dostane do otacek tak bezproblemu, horsi je to kdyz se to nalozi 4 lidi + kufr po sklo plnej, tak to na dalnici do kopce nezrychluje ale jen drzi rychlost
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
- Reklama
Re: Klima vs. vykon
Připojím se se svým problémkem do vlákna...
Mně se při zapnutí klimy nijak znatelně otáčky nezvýší (pozorováno při stání v klidu). V čem by mohl být problém?
Jinak klima klimí, spotřeba se zvedne (při zahřátém motoru) z 0.9l/hod na 1.2-1.3l/hod.
Hučení neřeším, ikdyž taky občas slyším. Není to takový ten zvuk jako když je málo chladiva v systému, ale spíš jako ventilátor, který by šel za otáčkama motoru.
Předem dík za rady ohledně těch otáček...
Mně se při zapnutí klimy nijak znatelně otáčky nezvýší (pozorováno při stání v klidu). V čem by mohl být problém?
Jinak klima klimí, spotřeba se zvedne (při zahřátém motoru) z 0.9l/hod na 1.2-1.3l/hod.
Hučení neřeším, ikdyž taky občas slyším. Není to takový ten zvuk jako když je málo chladiva v systému, ale spíš jako ventilátor, který by šel za otáčkama motoru.
Předem dík za rady ohledně těch otáček...
Zafira Z18XE '03 saturn blue
Re: Klima vs. vykon
Jaképak rady?
Pokud to chladí a není s tím žádný jiný problém tak co víc chtít? na otáčky se vybodni
Pokud to chladí a není s tím žádný jiný problém tak co víc chtít? na otáčky se vybodni
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Re: Klima vs. vykon
No je to fakt, jde jen o volnoběh, ale i tak. Raději bych to měl v cajku
Zafira Z18XE '03 saturn blue
Re: Klima vs. vykon
Zdar, ono nemam zafu ale na astre 1.4 twinport tak ked pustim klimu tak huci to je normalne to kazda, sice ne nejak strasne hlasno, a potom otacky sa zvysia, to neries, sak zapoji sa dalsi spotrebic do systemu tak sa zvysia otacky aby nebol pokles napetia a btw v sobotu idem na spis a do svk raja 5 ludi v aute a kufor plny po sklo tak to som zvedavy co povie na pustenu klimu to auto
Opel Astra Classic II Eco Line, Grand Lux Super, Twin Spark - rv. 2009, 5d, Z14XEP, 66kw / 90hp, Magma Red, vybava klima, ele. predne okna, vyhrievane a ele. spatne zrkadla, Dezent V-Dark 15", predne kompa Magnat.
Moj S-opel TU
Moj S-opel TU
Re: Klima vs. vykon
Mne sa za voľnobehu ani nejako nezvýšia otáčky. Nejakú hluk sa zvýši, ale aj chladničku počuť, keď chladí . Spotreba neviem...
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007
Re: Klima vs. vykon
Z mojich skusenosti je klima na Z14XEP v nizsich otackach ucinna motorova brzda.
Vo vyssich otackach a pri plynulej jazde je to OK, ale v meste to vyslovene obtazuje.
Ked to porovnam s VW 1.4 16V 55kW, tam som klimu skoro vobec necitil. Neviem ako to sudruhovia z NDR dokazali.
Vo vyssich otackach a pri plynulej jazde je to OK, ale v meste to vyslovene obtazuje.
Ked to porovnam s VW 1.4 16V 55kW, tam som klimu skoro vobec necitil. Neviem ako to sudruhovia z NDR dokazali.
Re: Klima vs. vykon
tak to nevim čím chladím já, nebo kde je zakopanej pes, je pravda, že Astru doplnuju mimo servis,
takže otázka, kolik chladiva tam příjde??? dle krátké domluvy s mým sevisákem tam dáváme 800g(dělá mě to člověk, co dělá klimatizace a chladáky - strojní...(takže vakuování atd..))
nebudu ze sebe dělat odborníka, ale řídím(krom jiného) chlaďáky ve firmě - asi to bude jiný systém, protože v autě se mění otáčky
ale kompresor by 100% neměl dělat žádný hluk (přes motor by jste ho asi slyšet neměli - ne nijak hlučně...) (větší kravál mi dělá větrák do interiéru..)tu dýzu už vůbec ne...
musím uznat, že mě nijak zvláště nechladí, taky ji nemám moc rád, (ale jak bylo psáno: rodina je rodina) a na výkonu jsem extrémní změny opravdu nezpozoroval - asi na to nejsem citlivý..nebo nejezdím do kopce?? - ale možná je to tím, že je 800g je málo(??), a přeci jenom něco málo už uniklo...(nebo je kompresor vyběhanej-ale fakt nevím jakej tam je a jeslti to není kravina)
takže otázka, kolik chladiva tam příjde??? dle krátké domluvy s mým sevisákem tam dáváme 800g(dělá mě to člověk, co dělá klimatizace a chladáky - strojní...(takže vakuování atd..))
nebudu ze sebe dělat odborníka, ale řídím(krom jiného) chlaďáky ve firmě - asi to bude jiný systém, protože v autě se mění otáčky
ale kompresor by 100% neměl dělat žádný hluk (přes motor by jste ho asi slyšet neměli - ne nijak hlučně...) (větší kravál mi dělá větrák do interiéru..)tu dýzu už vůbec ne...
musím uznat, že mě nijak zvláště nechladí, taky ji nemám moc rád, (ale jak bylo psáno: rodina je rodina) a na výkonu jsem extrémní změny opravdu nezpozoroval - asi na to nejsem citlivý..nebo nejezdím do kopce?? - ale možná je to tím, že je 800g je málo(??), a přeci jenom něco málo už uniklo...(nebo je kompresor vyběhanej-ale fakt nevím jakej tam je a jeslti to není kravina)
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: Klima vs. vykon
No tak budu za chytráka, ale je to bez záruky,
kompresor by měl ten nejhlučnější - tedy písťák - ale na své teorii nic neměním, o hluku by se němělo mluvit, hučení to ano, slyšet v autě..to sotva (ve srovnání strojní chlaďáky (300kW) slyšíte ventilátory, ale sepnutý kompresor jen z boku chladáku, hlubší zvuk, ale stejně se radši koukám na displej jeslti jede...)
a 750g na vůz...(množství objem chladiva...)
tzn, u mě je něco špatně...ale na klima to nejede...hrozný přístup já vím...
kompresor by měl ten nejhlučnější - tedy písťák - ale na své teorii nic neměním, o hluku by se němělo mluvit, hučení to ano, slyšet v autě..to sotva (ve srovnání strojní chlaďáky (300kW) slyšíte ventilátory, ale sepnutý kompresor jen z boku chladáku, hlubší zvuk, ale stejně se radši koukám na displej jeslti jede...)
a 750g na vůz...(množství objem chladiva...)
tzn, u mě je něco špatně...ale na klima to nejede...hrozný přístup já vím...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: Klima vs. vykon
Na voľnobehu sa otáčky enzvýšia, ale ako motorová brzda funguje aj mne. Našťastie je tlačidlo umiestnene v dosahu prsta ruky položenej na radiacej páke.. Pri rozjazde, ak potrebujem viac výkonu, klímu vypnem. Pri zaradenej 1 - len ťuknem prstom do tlačidla a ideme... Potom zapnem napr pri radené 3-jky ...SPiT píše:Z mojich skusenosti je klima na Z14XEP v nizsich otackach ucinna motorova brzda.
Vo vyssich otackach a pri plynulej jazde je to OK, ale v meste to vyslovene obtazuje.
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007
-
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 12 úno 2008, 13:52
- Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima vs. vykon
ked zapnem klimu naplno tak mam pocit ze jazdim s 1.4kou a nie s 2.2 kou
Re: Klima vs. vykon
Myslel jsem, ze klima ubira vykon nezavisle na tom, zda ji mam na plno ci ne...?
Myslel jsem, ze rozdil je jen v otackach ventilatoru, ktery mi to fouka dovnitr.
Je tak, nebo neni?
(edit: jenze myslet znamena ho*no vede, ze... )
Myslel jsem, ze rozdil je jen v otackach ventilatoru, ktery mi to fouka dovnitr.
Je tak, nebo neni?
(edit: jenze myslet znamena ho*no vede, ze... )
Zafira Z18XE '03 saturn blue
Re: Klima vs. vykon
Klima nejde dát na plno nebo na půl..buď je zapnutá nebo ne..
brhy: kecýý v normálním provozu tu klimu nemůžeš u 2.2 poznat..
Jinak máti má mazdu 3 s motorem 1.4 a tam ta klima jde citit na výkonu minimálně..mnohem míň než byla cítit na X16XEL.. OPEL no
brhy: kecýý v normálním provozu tu klimu nemůžeš u 2.2 poznat..
Jinak máti má mazdu 3 s motorem 1.4 a tam ta klima jde citit na výkonu minimálně..mnohem míň než byla cítit na X16XEL.. OPEL no
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
-
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 12 úno 2008, 13:52
- Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima vs. vykon
Salám píše:Klima nejde dát na plno nebo na půl..buď je zapnutá nebo ne..
brhy: kecýý v normálním provozu tu klimu nemůžeš u 2.2 poznat..
Jinak máti má mazdu 3 s motorem 1.4 a tam ta klima jde citit na výkonu minimálně..mnohem míň než byla cítit na X16XEL.. OPEL no
klima zapnut ventilos na 4 a ide to ked mas v meste 35 stupnou a zapnutu klimu tak skus si dat plny za 3 a uvidis ten rozdiel
- Hribek
- Příspěvky: 1595
- Registrován: 14 dub 2007, 19:00
- Bydliště: Moravské Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima vs. vykon
Nesmysl u manuální klimy je úúplně jedno na kolik je ventilator a jesti ovládání teploty je na min nebo na max. Klima prostě jede, nebo nejede.