Klima vs. vykon

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od Phrz » 12 srp 2009, 21:42

u X14XE to citim na rozjezdu ale jak se to dostane do otacek tak bezproblemu, horsi je to kdyz se to nalozi 4 lidi + kufr po sklo plnej, tak to na dalnici do kopce nezrychluje ale jen drzi rychlost
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Reklama
 

zdenekp
Příspěvky: 201
Registrován: 20 dub 2008, 14:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od zdenekp » 19 srp 2009, 09:38

Připojím se se svým problémkem do vlákna...
Mně se při zapnutí klimy nijak znatelně otáčky nezvýší (pozorováno při stání v klidu). V čem by mohl být problém?
Jinak klima klimí, spotřeba se zvedne (při zahřátém motoru) z 0.9l/hod na 1.2-1.3l/hod.
Hučení neřeším, ikdyž taky občas slyším. Není to takový ten zvuk jako když je málo chladiva v systému, ale spíš jako ventilátor, který by šel za otáčkama motoru.

Předem dík za rady ohledně těch otáček...
Zafira Z18XE '03 saturn blue

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od Salám » 19 srp 2009, 10:01

Jaképak rady?
Pokud to chladí a není s tím žádný jiný problém tak co víc chtít? :roll: na otáčky se vybodni

zdenekp
Příspěvky: 201
Registrován: 20 dub 2008, 14:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od zdenekp » 19 srp 2009, 10:02

No je to fakt, jde jen o volnoběh, ale i tak. Raději bych to měl v cajku :)
Zafira Z18XE '03 saturn blue

Uživatelský avatar
Shimmeron
Příspěvky: 599
Registrován: 17 dub 2009, 14:42
Bydliště: Bratislava - Rača

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od Shimmeron » 19 srp 2009, 11:07

Zdar, ono nemam zafu ale na astre 1.4 twinport tak ked pustim klimu tak huci to je normalne to kazda, sice ne nejak strasne hlasno, a potom otacky sa zvysia, to neries, sak zapoji sa dalsi spotrebic do systemu tak sa zvysia otacky aby nebol pokles napetia :? a btw v sobotu idem na spis a do svk raja 5 ludi v aute a kufor plny po sklo tak to som zvedavy co povie na pustenu klimu to auto :lol:
Opel Astra Classic II Eco Line, Grand Lux Super, Twin Spark - rv. 2009, 5d, Z14XEP, 66kw / 90hp, Magma Red, vybava klima, ele. predne okna, vyhrievane a ele. spatne zrkadla, Dezent V-Dark 15", predne kompa Magnat.

Moj S-opel TU

Uživatelský avatar
palix
Příspěvky: 750
Registrován: 02 črc 2007, 11:43
Bydliště: Prešov SR

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od palix » 19 srp 2009, 12:20

Mne sa za voľnobehu ani nejako nezvýšia otáčky. Nejakú hluk sa zvýši, ale aj chladničku počuť, keď chladí ;). Spotreba neviem...;)
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007

Uživatelský avatar
SPiT
Příspěvky: 59
Registrován: 30 lis 2008, 16:02
Bydliště: Bratislava

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od SPiT » 19 srp 2009, 13:06

Z mojich skusenosti je klima na Z14XEP v nizsich otackach ucinna motorova brzda. :roll:
Vo vyssich otackach a pri plynulej jazde je to OK, ale v meste to vyslovene obtazuje.

Ked to porovnam s VW 1.4 16V 55kW, tam som klimu skoro vobec necitil. Neviem ako to sudruhovia z NDR dokazali.

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od Joska » 19 srp 2009, 13:56

tak to nevim čím chladím já, nebo kde je zakopanej pes, je pravda, že Astru doplnuju mimo servis,
takže otázka, kolik chladiva tam příjde??? dle krátké domluvy s mým sevisákem tam dáváme 800g(dělá mě to člověk, co dělá klimatizace a chladáky - strojní...(takže vakuování atd..))
nebudu ze sebe dělat odborníka, ale řídím(krom jiného) chlaďáky ve firmě - asi to bude jiný systém, protože v autě se mění otáčky
ale kompresor by 100% neměl dělat žádný hluk (přes motor by jste ho asi slyšet neměli - ne nijak hlučně...) (větší kravál mi dělá větrák do interiéru..)tu dýzu už vůbec ne...
musím uznat, že mě nijak zvláště nechladí, taky ji nemám moc rád, (ale jak bylo psáno: rodina je rodina) a na výkonu jsem extrémní změny opravdu nezpozoroval - asi na to nejsem citlivý..nebo nejezdím do kopce?? - ale možná je to tím, že je 800g je málo(??), a přeci jenom něco málo už uniklo...(nebo je kompresor vyběhanej-ale fakt nevím jakej tam je a jeslti to není kravina)
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od Joska » 19 srp 2009, 14:37

No tak budu za chytráka, ale je to bez záruky,
kompresor by měl ten nejhlučnější - tedy písťák - ale na své teorii nic neměním, o hluku by se němělo mluvit, hučení to ano, slyšet v autě..to sotva (ve srovnání strojní chlaďáky (300kW) slyšíte ventilátory, ale sepnutý kompresor jen z boku chladáku, hlubší zvuk, ale stejně se radši koukám na displej jeslti jede...)
a 750g na vůz...(množství objem chladiva...)
tzn, u mě je něco špatně...ale na klima to nejede...hrozný přístup já vím...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
palix
Příspěvky: 750
Registrován: 02 črc 2007, 11:43
Bydliště: Prešov SR

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od palix » 20 srp 2009, 11:34

SPiT píše:Z mojich skusenosti je klima na Z14XEP v nizsich otackach ucinna motorova brzda. :roll:
Vo vyssich otackach a pri plynulej jazde je to OK, ale v meste to vyslovene obtazuje.
Na voľnobehu sa otáčky enzvýšia, ale ako motorová brzda funguje aj mne. Našťastie je tlačidlo umiestnene v dosahu prsta ruky položenej na radiacej páke.. Pri rozjazde, ak potrebujem viac výkonu, klímu vypnem. Pri zaradenej 1 - len ťuknem prstom do tlačidla a ideme... Potom zapnem napr pri radené 3-jky ;)...
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007

brhy
Příspěvky: 2510
Registrován: 12 úno 2008, 13:52
Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od brhy » 20 srp 2009, 11:37

ked zapnem klimu naplno tak mam pocit ze jazdim s 1.4kou a nie s 2.2 kou :D

zdenekp
Příspěvky: 201
Registrován: 20 dub 2008, 14:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od zdenekp » 20 srp 2009, 11:45

Myslel jsem, ze klima ubira vykon nezavisle na tom, zda ji mam na plno ci ne...?
Myslel jsem, ze rozdil je jen v otackach ventilatoru, ktery mi to fouka dovnitr.
Je tak, nebo neni?

(edit: jenze myslet znamena ho*no vede, ze... :roll:)
Zafira Z18XE '03 saturn blue

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od Salám » 20 srp 2009, 12:06

Klima nejde dát na plno nebo na půl..buď je zapnutá nebo ne.. :wink:
brhy: kecýý v normálním provozu tu klimu nemůžeš u 2.2 poznat.. :?:

Jinak máti má mazdu 3 s motorem 1.4 a tam ta klima jde citit na výkonu minimálně..mnohem míň než byla cítit na X16XEL.. OPEL no :lol:

brhy
Příspěvky: 2510
Registrován: 12 úno 2008, 13:52
Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od brhy » 20 srp 2009, 12:15

Salám píše:Klima nejde dát na plno nebo na půl..buď je zapnutá nebo ne.. :wink:
brhy: kecýý v normálním provozu tu klimu nemůžeš u 2.2 poznat.. :?:

Jinak máti má mazdu 3 s motorem 1.4 a tam ta klima jde citit na výkonu minimálně..mnohem míň než byla cítit na X16XEL.. OPEL no :lol:

klima zapnut ventilos na 4 a ide to ked mas v meste 35 stupnou a zapnutu klimu tak skus si dat plny za 3 a uvidis ten rozdiel :lol:

Uživatelský avatar
Hribek
Příspěvky: 1595
Registrován: 14 dub 2007, 19:00
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klima vs. vykon

Příspěvek od Hribek » 20 srp 2009, 12:31

Nesmysl u manuální klimy je úúplně jedno na kolik je ventilator a jesti ovládání teploty je na min nebo na max. Klima prostě jede, nebo nejede.

Odpovědět