Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
P.D.
Příspěvky: 29
Registrován: 15 led 2008, 12:41

Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od P.D. » 15 led 2008, 12:48

Zdravím,
doufám,že toto vlákno tu není(nenašel jsem ho)a prosím o pomoc.
Mám Z.krátce,ale připadá mi,že se strašně pomalu ohřívá a teploměr motoru se hne na 80stupnů C až po ujetí asi 40km.Je to normální nebo vada termostatu?Je to 2,0Dti R.V.2000 typ motoru tuším Y20H.Díky za rady.P.D.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 15 led 2008, 12:54

Rekl bych, ze to muze byt ten termostat. Ja mam teplotu motoru cely rok cca 88-89st.C a teplota motoru pri dnesnich teplotach vystoupa podstane drive. Zalezi na stylu jizdy, protoze ve meste to je rychleji a na delsi trase strelim od boku 10-20km.

adamec
Příspěvky: 2
Registrován: 23 lis 2007, 16:28

Příspěvek od adamec » 21 led 2008, 05:24

Problém to rozhodně není, motor u Zafky se prostě zahřívá pomaleji. Dělá mi to to samé. Až se oteplí, uvidíš jak se ten čas podstatně zkrátí.Neboj,všechno je v pořádku a neměň zbytečně termostat.

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 21 led 2008, 14:36

Dieslove motory v astre a zafire jsou totozne, takze se i stejne zahrivaji. Venkovni teplota nebude mit vliv na kolik vystoupa teplota na raficce v pristrojovce, pokud se motor zahreje, tak by mel byt u tohoto motoru lehce pod 90stC.

Lysek Vladimír
Příspěvky: 208
Registrován: 21 úno 2006, 09:28
Bydliště: kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

termostat

Příspěvek od Lysek Vladimír » 21 led 2008, 14:50

Tento problém jsem řešil unáhleným způsobem a to výměnou termostatu v domění, že se začne zahřívat podstatně rychleji. Pravda je taková, že se nezměnilo vůbec nic. Tzn. zahřátí mého motoru 2.0 DTi 16V na 85 stupňů v těchto teplotách činí po ujetí zhruba 15km. Když je mínus 10 tak se zahřeje po 25 km. Termostat je v pořádku. Zbytečně jsem vyhodil 1.600,-Kč. To samé jsem měl u Vectry. Diesel je diesel. Laďa
2.0 DTI 16V, 2001 CDX, CARAVAN Z147

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 21 led 2008, 19:06

Diesel je diesel, ale mit 80 stupnu az po ujeti 40 km je spatne :!: Kdyby to bylo 20km, tak nereknu, ale tohle je moc.

Uživatelský avatar
maxim
Příspěvky: 259
Registrován: 31 led 2006, 08:48
Bydliště: Jeseník

Příspěvek od maxim » 21 led 2008, 19:11

AstraDTI píše:Diesel je diesel, ale mit 80 stupnu az po ujeti 40 km je spatne :!: Kdyby to bylo 20km, tak nereknu, ale tohle je moc.
asi tak, po 15 -20km tam uz urcite mam 90 a tam to zustane porad, jak jsem mel spatny termostat tak to tam nevylezlo ani nahodou
ASTRA G 2.0Di Caravan ; X20DTL ; Z282 ; Mio A701
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4549
Obrázek

Gofe
Příspěvky: 50
Registrován: 09 dub 2007, 11:53

Re: termostat

Příspěvek od Gofe » 21 led 2008, 19:28

Lysek Vladimír píše:Tento problém jsem řešil unáhleným způsobem a to výměnou termostatu v domění, že se začne zahřívat podstatně rychleji. Pravda je taková, že se nezměnilo vůbec nic. Tzn. zahřátí mého motoru 2.0 DTi 16V na 85 stupňů v těchto teplotách činí po ujetí zhruba 15km. Když je mínus 10 tak se zahřeje po 25 km. Termostat je v pořádku. Zbytečně jsem vyhodil 1.600,-Kč. To samé jsem měl u Vectry. Diesel je diesel. Laďa
Já taky koupil nový termostat a nic se nezměnilo,ale jelikož jsem zjistil že i když je zavřený tak propouští vodu do chladiče,šel jsem ho vyměnit(kupodivu s úspěchem)pak jsem ten nový zkoušel přímo v obchodě profouknout pusou a ten už držel,od té doby se to ohřeje cca po8km na 80 a jinak při jízdě se drží těsně pod 90...

P.D.
Příspěvky: 29
Registrován: 15 led 2008, 12:41

Příspěvek od P.D. » 21 led 2008, 19:46

Díky pánové,nebudu to řešit.Jen jsem byl zvyklý na rychlejší ohřev dieslu(405 peugeot)cca do 5 km už topil.

Lysek Vladimír
Příspěvky: 208
Registrován: 21 úno 2006, 09:28
Bydliště: kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

termostat

Příspěvek od Lysek Vladimír » 21 led 2008, 19:58

Tak topit mi to topí taky za 7km, ale jde jen vlažný vzduch.
2.0 DTI 16V, 2001 CDX, CARAVAN Z147

Pavel
Příspěvky: 11
Registrován: 11 dub 2006, 08:01
Bydliště: Kobeřice u Brna

Příspěvek od Pavel » 13 úno 2008, 21:18

Mám Zafiru 2.0DTI já jsem s ní najel cca 50 tis a už jsem měnil 2x termostat
Auto se mi zahřeje po 10 km. jezdím do práce každý den 30 km. Nový termostat po přiložení k puse nejde profouknout. Termostaty které jsem demontoval a dal je pod kohoutek s vodou propouštěli čurůček vody. Je to k neuvěření že i tak malé propouštění ovlivní teplotu. Vadný termostat - trvá dlouho než se motor ohřeje, při vyřazení na neutrál z delšího kopce se motor začne výrazně ochlazovat. Dá se to poznat i tak že se motor nastartuje a nechá běžet, motor se zahřívá ale hadice za termostatem musí zůstat studená, pokud je teplá termostat propouští. Kamarád si Zafiru koupil o vánocích a první co měnil byl termostat. Auto se mu zahřívalo po 30 km a teplota byla nestabilní, stále kolísala. Po výměně se motor zahřeje po 10 km a teplota drží stále stejná. Termostat se dá reklamovat - v obchodě mi ale řekli že jsem jej montoval sám tím pádem nemám na záruku nárok. Proto je se na toto informovat předem - záleží na prodejci. Druhý termostat jsem koupil jinde a tam mi potvrdili že mi záruku uznají i když si jej namontuji sám.

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 14 úno 2008, 20:29

Mám sice benzín (viz níže), ale 40 km na zahřátí motoru není normální i když se diesly zahřívají všeobecně pomaleji. Měl jsem s tím taky problém ( zahřátí po 6-7 km), padání teploty při delším klesání, apod., ale vyměnil jsem vložku termostatu a teď fučí vlažný do 2 km a teplota na +- 89 st. vystoupá do 4 km. Nechtělo se mi kupovat komplet termostat, tak jsem nejdřív zkusil jen vložku QH, s tím že pokud by to nefachčilo, tak ho koupím celý. Měl jsem asi štěstí :)
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

P.D.
Příspěvky: 29
Registrován: 15 led 2008, 12:41

Příspěvek od P.D. » 20 úno 2008, 21:01

Říkal jsem sice,že to nebudu řešit,ale zajímá mne to.Možná by stačila vyměnit ta vložka termostatu.Jak zjistím jaká tam patří?Mají to všechny Zafiry stejné(četl jsem,že jsou 2 druhy termostatů)

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 20 úno 2008, 21:07

Vložka termostatu QH s označením QTH600K. Koupíš například na http://www.olejspol.cz :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Lysek Vladimír
Příspěvky: 208
Registrován: 21 úno 2006, 09:28
Bydliště: kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

termostat

Příspěvek od Lysek Vladimír » 20 úno 2008, 21:36

Na těch stránkách termostat není.
2.0 DTI 16V, 2001 CDX, CARAVAN Z147

Odpovědět