Opláci zdravím. S EGR ventilem jsem se dost potrápil a na fóru jsem 1značnou odpověď nenašel. V jednom servisu mi po jeho vyčištění dokonce našli přes diagnostiku hlášku ještě na 2. lambda sondu. Protože jsem tam jel po tom vyčištění EGR ventilu, byl jsem rozhodnutej, že vyměním ji, jako druhej zdroj problému. Pár desítek km byl s otáčkama pokoj, ale najednou zase problém. Šel jsem tedy do ,,zaslepení´´ EGR ventilu s tím, že mi v servisu řekli, že rozhraní v diagnostikach je cca rok 2002 - 2003 a jedna z možností bez zaslepení je při těsnícím EGR ventilu deaktivovat jeho činnost v řídící jednotce, pokud to program jednotky nabízí. EGR ventil těsnil, program to nabízel a mám to vychytaný
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
. Jinou variantu jsem tedy nezkoušel, což by byla třeba vyčistit EGR aby těsnil, přehrát novější verzi řídící 1 do starších typů a je taky vychytáno.
Podle schémata elektriky motoru má EGR vazbu na další čidla (teplota, podtlak ap.), která mohou při zaslepení EGR ventilu vykazovat poruchu elektroniky motoru (podle popisu kontrolky). Protože by motor měj podle dřívějších podmínek chytit tzv.na sytič, mohlo by toto být nyní nahrazeno vazbou na teplotu motoru, čidlo teploty obstará podle této hodnoty zvyšující se napětí na EGR ventilu a jeho aktivaci po ohřátí motoru. Tím i k náběhu EURA 5, tedy ekologického spalování s příměsí spalin. Talší je vazba na otáčky motoru a asi s jejich nárůstem opět k činnosti EGR ventilu nebo spíš obráceně; s akcelerací aktivace EGR - větší množství přisátých spalin do sání a tím vlastně utlumení otáček a bohatosti směsi ( opět ta podělaná ekologie, která tu není na místě) na úkor výkonu motoru. Proto je pod kontrolku elektroniky motoru zakomponováno víc čidel.
Podle některých vašich dotazů se z tohoto schématu dá vyčíst i jaký drát z těch 3.je jaký pól. Jak na to pro OPLA a Zafiru mohu poslat oskenované přes:
va.vaclav@volny.cz
Opel Astra 1,6, 16V, caravan, montážní v kategorii M1 s demontovanou přepážkou před TK a prošlo, s deaktivovaným EGR ventilem v říd.1 ( je znát rozdíl v akceleraci, sleduju spotřebu)