Kompresor klimatizace

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Uživatelský avatar
fredy
Příspěvky: 57
Registrován: 03 črc 2006, 15:47

Kompresor klimatizace

Příspěvek od fredy » 20 črc 2006, 07:11

Zdar pardi, tak mám problém s kompresorem klimatizace na mojí sladké Astřičce 2.0DI. Byla vadná cívka a gufero. Učinil jsem výměnu, nechal naplnit systém a hle, všechno špatně. Klimatizér říkal, že kompresor při otáčení rukou musí klást trhavý odpor (jak se tam střídají ty pístky). Můj kompresor se otáčí velmi lehce. K čemu tedy došlo neznáte někdo tuto potíž? Poraďte co s tím! Všem moc dík, kdo poradí. S pozdravem FREDY

Reklama
 

Uživatelský avatar
fredy
Příspěvky: 57
Registrován: 03 črc 2006, 15:47

kompresor klimy

Příspěvek od fredy » 01 led 2007, 09:34

Takže nikdo mi nedokázal odpovědět a tak alespoň pro ty, kteří budou mít podobný problém.
Celá závada vznikla od vadného řídícího ventilu tlaku kompresoru (je to takový malý mosazný zvoneček cca 1200,-Kč orig. Sanden asi velikosti 60x45mm je umístěný v kompresoru). Tento ventil řídí tlak v systému klimatizace jelikož při vyšších otáčkách motoru je tlak samozřejmě vyšší a naopak.
U mě došlo k tomu, že ventil zůstal viset v zavřené poloze tím pádem došlo ke zvýšenému tlaku a následné expanzi (praskl kondenzátor 8000,-Kč, a poškodilo se gufero kompresoru 1850,-Kč orig. Opel, nějakým způsobem to sebou vzalo i cívku kompresoru 1600,-Kč orig Sanden. Musím řici, že celá závada byla velice ojedinělá a nikdo si stím nevěděl rady. Byly takové názory,abych koupil nový kompresor 36000,- orig Sanden z OPELU (pro srovnání: měl jsem již objednaný z itálie z firmy se kterou obchoduji také nový orig. Sanden cena cca 11500,-Kč). Nakonec mě celá oprava i s náplní přišla na cca 18500,- Kč. V Opelu při výměně celého kompresoru by se oprava pohybovala mezi 55-60 000,-Kč. Neuvádím zde záměrně moje dodavatele dílů, aby někdo neřekl, že dělám tímto způsobem někomu reklamu. Takže bude-li chtít někdo poradit napište mi mail.
A´t Vám Vaše Astry jezdí pokud možno bez poruch a bez nehod. Přeje Fredy
Naposledy upravil(a) fredy dne 21 čer 2007, 07:06, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oťas » 01 led 2007, 10:54

Ta závada asi byla opravdu ojedinělá, proto ti nikdo neodpověděl, ale je dobře, že jsi to sem napsal..... :wink:
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

Uživatelský avatar
fredy
Příspěvky: 57
Registrován: 03 črc 2006, 15:47

Příspěvek od fredy » 03 kvě 2007, 22:23

Jak se říká neštěstí nechodí po horách... Repase kompresoru se zdárně nezdařila. Ohnutá hřídel kompresoru zlikvidovala gufero z opel prodejny dílů za 1850,-Kč. Jelikož mě to už přestalo bavit, koupil jsem nový kompresor za 10 400,- Kč a nechal jej vyměnit za 2000,-Kč v Moto Morava Olomouc. A jinam už do servisu nejdu, protože všichni ostatní co se podíleli na opravách mé Astry nic nespravili, jenom mě to stálo třikrát víc než v autorizáku. Tak se mějte. FREDY

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oťas » 03 kvě 2007, 22:33

Teda jak to tak pročítám, tak už jsi do Astřičky nacpal slušnej balík peněz co? No přeju ti ať ti po všech těch problémech dlouho vydrží.... :wink:
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

Uživatelský avatar
fredy
Příspěvky: 57
Registrován: 03 črc 2006, 15:47

Příspěvek od fredy » 03 kvě 2007, 22:46

Jo, celkem se vším všudy tak kolem 130 000,-CZK. Ale nejvíc je na vině nekvalitní a neodborný servis. Je málo servisů které umí opravovat oply. Alespoň v našem kraji. Nebo jsem měl smůlu na ty věci neznalé rádoby odborníky.

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oťas » 03 kvě 2007, 22:55

Tak to je fakt smutný.... :(
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

IGI
Příspěvky: 472
Registrován: 22 úno 2007, 21:18
Bydliště: Severní Moravák
Kontaktovat uživatele:

klima

Příspěvek od IGI » 17 kvě 2007, 08:54

No chlapi jak to čtu tak mne přechází mráz po zádech. Zjistil jsem že moje klima je někdy hlučná a někdy ne. Několikrát ji zapnu a vypnu aby nehučela a taky čekám co bude a vůbec nevím kam zajít na kontrolu aby jsem nedopadl jak fredy. Nechal jsem zkontrolovat náplň a vyměnili a doplnili z 47 na 59 takže únikem kapaliny to není. Raději klimu ani nepouštím ale léto je za dveřmi. :shock:
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvek od Sršeň » 17 kvě 2007, 16:15

No ja som ju skúšal nedávno, chladí dobre, ale akosi je to hlučné, akoby by bolo nejake ložisko pridreté. Dúfam že to nebude nič vážne. :cry:
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

IGI
Příspěvky: 472
Registrován: 22 úno 2007, 21:18
Bydliště: Severní Moravák
Kontaktovat uživatele:

klima

Příspěvek od IGI » 17 kvě 2007, 16:18

A hučí pořád nebo jako mi jen někdy
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvek od Sršeň » 17 kvě 2007, 16:23

No práve že od jari stále. Išiel som 50 km so zapnutou klimou a neprestalo to.
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

IGI
Příspěvky: 472
Registrován: 22 úno 2007, 21:18
Bydliště: Severní Moravák
Kontaktovat uživatele:

klima

Příspěvek od IGI » 17 kvě 2007, 20:05

No a pred jarom Ti to dělalo někdy jako mi nebo vubec a najednou to začlo? Pokusím se zajít někde kde tomu rozumí aby to potom nebyla oprava za 10 a více tisíc.
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.

Pavel Brno
Příspěvky: 108
Registrován: 31 črc 2006, 08:49

Příspěvek od Pavel Brno » 17 kvě 2007, 22:17

často bývá špatný ložisko (cca1000) ale musí se vypustit klima, vyndat kompresor, vyměnit ložisko, namontovat kompresor a naplnit klima. Takže je potřeba se zamyslet nad tím jestli to není lepší nechat hučet.

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Re: klima

Příspěvek od Sršeň » 18 kvě 2007, 11:31

IGI píše:No a pred jarom Ti to dělalo někdy jako mi nebo vubec a najednou to začlo? Pokusím se zajít někde kde tomu rozumí aby to potom nebyla oprava za 10 a více tisíc.
No minulé leto to robilo iba občas a nebolo to také hlučné. No keby to bolo iba to ložisko, tak by tonebolo až také zlé. 8)
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

Uživatelský avatar
fredy
Příspěvky: 57
Registrován: 03 črc 2006, 15:47

Příspěvek od fredy » 20 kvě 2007, 08:41

Pavel Brno píše:často bývá špatný ložisko (cca1000) ale musí se vypustit klima, vyndat kompresor, vyměnit ložisko, namontovat kompresor a naplnit klima. Takže je potřeba se zamyslet nad tím jestli to není lepší nechat hučet.
Ještě dodám, mění se i gufero. Orig. sada OPEL 1850,- s DPH. Při hlučné klimatizaci to nemusí být jen ložisko.

Zamčeno