Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Ahoj všem, moc vás prosím o radu, podařilo se mi při výměně řídící jednotky palivového čerpadla nechat otočené klíče v zapalování do polohy kdy jsou zapnuté kontrolky a pak jsem při této situaci odpojil baterii a namontoval řídící jednotku palivového čerpadla a poté jsem zapojil znovu baterii a když jsem slyšel bzučeni tak jsem z hrůzou zjistil ,že mám klíč v zapalování a ještě ke všemu otočený a rozsvícené kontrolky. Prosím vás moc o radu, názory a zkušenosti, mohlo se něco poškodit, nebo zkrátit životnost součástek, nebo se mohli poškodit jen pojistky. Po této události jsem normálně nastartoval a ujel 20 km. Potom jsem vyměnil motorový olej a vzduchový filtr nastartoval a ujel dalších 12 km, zatím auto jede normálně. Předem děkuji za všechny vaše rady a názory.
- Reklama
Re: Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Ahoj všem, opravdu nikdo neví,neporadí ?
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Víš... my v noci spíme...
Možná, až někdo vstane, tak ti napíše
Možná, až někdo vstane, tak ti napíše
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Můj soukromý laický odhad - pokud se podařilo nastartovat a motor normálně běží, tak by neměl být problém. Samozřejmě, že jsi tím zapnutým zapalováním tomu moc nepomohl, ale řekl bych, že řídící jednotky bývají hodně "blbuvzdorné" a dokážou s s tím poprat. Diagnostika by mohla ukázat, jestli se jednotce něco nelíbí.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Zapnuté klíče při zapojování baterie.
RE: vasekpetr1
Díky moc za názor, mám celkem strach, aby jsem pak zas nezůstal trčet někde na silnici, nebo zas někde nemusel schánět novou řídící jednotku, což je dost drahá záležitost.
Díky moc za názor, mám celkem strach, aby jsem pak zas nezůstal trčet někde na silnici, nebo zas někde nemusel schánět novou řídící jednotku, což je dost drahá záležitost.
Re: Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Zůstat viset někde, kvůli jednotce, to se může stát, ale nemyslím si, že by to byl důvod, že jsi připojil baterku se zapnutým klíčkem.
Návod je jedna věc, vlastnosti elektrických obvodů druhá.
Buď v klidu.
Návod je jedna věc, vlastnosti elektrických obvodů druhá.
Buď v klidu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Re: Alzafir
Díky moc, za názor a reakci, snad se tedy nic nestalo, ale stejně z toho mám špatný pocit a nejistotu. Nevím proč tedy do té chytré knihy s návody a radamy píšou, že ty klíče mají být vytažené ze zapalování.
Díky moc, za názor a reakci, snad se tedy nic nestalo, ale stejně z toho mám špatný pocit a nejistotu. Nevím proč tedy do té chytré knihy s návody a radamy píšou, že ty klíče mají být vytažené ze zapalování.
Re: Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Bezpečnost a jistota především. Vždyť málem i výměna kola začíná slovy odpojte baterku.
Mimochodem, u výměny kola taky píšou, označit polohu ráfku k náboji, děláš to?
Určitě ne, to bys musel kola centrovat na náboji.
Tím nechci odrazovat od opatrnosti, to určitě ne.
Buď v klidu. Nic se nestalo, že by ti během týdne mohla třeba jednotka zařít haprovat, to může, ale jestli to má souvislost s tou nepovedenou operací, to stejně nezjistíš.
Mimochodem, u výměny kola taky píšou, označit polohu ráfku k náboji, děláš to?
Určitě ne, to bys musel kola centrovat na náboji.
Tím nechci odrazovat od opatrnosti, to určitě ne.
Buď v klidu. Nic se nestalo, že by ti během týdne mohla třeba jednotka zařít haprovat, to může, ale jestli to má souvislost s tou nepovedenou operací, to stejně nezjistíš.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapnuté klíče při zapojování baterie.
Tak logika ne? Vše při elektrice se snad dělá s vypnutým proudem. Proto to píšou! Nehledej chybu tam kde není. Pokud vše funguje není co řešit. Vždy je lepší to vypnout než když se ti v ruce rozsvítí právě vyměněná žárovka Jí to neublíží ale ty s toho můžeš dostat infarkt
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504