Má to ještě smysl opravovat?
Má to ještě smysl opravovat?
Ahojte,
už jsem tu pár témat s problémy se svou Astrou G (1.8, 85kW) založil, za poslední rok se toho vysralo docela dost (ŘJ ABS, zapalovací lišta, výfuk, svíčky, kompresor klimy, ...), ale všechno to nebyly nijak závratný sumy, tak jsem to opravil. Teď jsem se potýkal s klepáním nápravy, cukáním při bržení, špatným topením, kontrolkou chlazení motoru, svítící kontrolkou airbagů, ...
Zavezl jsem to k Milanovi do Brna (Komárov), protože jsem s jeho přístupem při minulé opravě byl fakt spokojenej, navíc ty kladný recenze na něj všude kolem... Tak mi dal cenovou kalkulaci na cca 27 tis. Kč (práce+materiál). Je totiž třeba vyměnit všechny kotouče a destičky, tyčky stabilizátorů, tyčky řízení, ještě nějaký trubky související s řízením, lanovod ručky (byla slabá), opravit elektroinstalaci k napínači pásů, termostat, nefunkční vnitřní větrák chlazení, ...
A já se ptám, jestli to má ještě smysl opravovat. Auto je r. 2000, má nalítáno 265 tis. km. V září mě čeká technická, kterou v tomto stavu auto asi neprojde. A i kdyby prošlo, mě to nebaví jezdit s klepajícím autem, kde nefunguje topení a další věci. Chci mít auto v pořádku. Jde o to, že si představuju, že kdyby bylo auto bez vad, tak bych ho s 265 tis. km mohl prodat kolem 40-50 tis. Kč (nepohybuju se v tom, tak nevím, jak je to dobrý odhad). Ale za poslední rok jsem do toho 10 tis. nasázel, teď bych do toho dal dalších 30 (a to ještě neznamená, že se pak nevysere něco dalšího, žejo...) a pak to prodal za stejných 40 tis.
Jak to vidíte? Nějak to odjezdit (spíš jen typ nákupy po městě apod.) do té technické a nechat to plavat? Nebo to fakt zkoušet všechno opravit...?
Dík, Martin
už jsem tu pár témat s problémy se svou Astrou G (1.8, 85kW) založil, za poslední rok se toho vysralo docela dost (ŘJ ABS, zapalovací lišta, výfuk, svíčky, kompresor klimy, ...), ale všechno to nebyly nijak závratný sumy, tak jsem to opravil. Teď jsem se potýkal s klepáním nápravy, cukáním při bržení, špatným topením, kontrolkou chlazení motoru, svítící kontrolkou airbagů, ...
Zavezl jsem to k Milanovi do Brna (Komárov), protože jsem s jeho přístupem při minulé opravě byl fakt spokojenej, navíc ty kladný recenze na něj všude kolem... Tak mi dal cenovou kalkulaci na cca 27 tis. Kč (práce+materiál). Je totiž třeba vyměnit všechny kotouče a destičky, tyčky stabilizátorů, tyčky řízení, ještě nějaký trubky související s řízením, lanovod ručky (byla slabá), opravit elektroinstalaci k napínači pásů, termostat, nefunkční vnitřní větrák chlazení, ...
A já se ptám, jestli to má ještě smysl opravovat. Auto je r. 2000, má nalítáno 265 tis. km. V září mě čeká technická, kterou v tomto stavu auto asi neprojde. A i kdyby prošlo, mě to nebaví jezdit s klepajícím autem, kde nefunguje topení a další věci. Chci mít auto v pořádku. Jde o to, že si představuju, že kdyby bylo auto bez vad, tak bych ho s 265 tis. km mohl prodat kolem 40-50 tis. Kč (nepohybuju se v tom, tak nevím, jak je to dobrý odhad). Ale za poslední rok jsem do toho 10 tis. nasázel, teď bych do toho dal dalších 30 (a to ještě neznamená, že se pak nevysere něco dalšího, žejo...) a pak to prodal za stejných 40 tis.
Jak to vidíte? Nějak to odjezdit (spíš jen typ nákupy po městě apod.) do té technické a nechat to plavat? Nebo to fakt zkoušet všechno opravit...?
Dík, Martin
- Reklama
Re: Má to ještě smysl opravovat?
za 40 bys to neprodal ani náhodou, možná 20 a byl bys rád, osobně bych to nechal do technický a pak to dovezl na likvidaci nebo prodal za 5000 nějakýmu dobrodruhovi
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Má to ještě smysl opravovat?
Za 40 to neprodáš. Prodal jsem Zafiru v lepším stavu za 23.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má to ještě smysl opravovat?
já před 3 lety do Zafiry narval skorem 50tis! Měla 175tis - ale super stav! Tak sem tam vrazil komplet nový podvozek - brzdy,tlumiče, do toho tažný zařízení, výměna silembloků, čepů, No a v neposlední řadě jsem jí zplynoval Cyklonem B to vyšlo na 25tis. Je to taky stará vrána ale na svůj věk vypadá suprově a hlavně jezdí bez problémů - (tedy sem tam se nějaká ta moucha najde ale nic co by koštovalo horentní sumy)
Ono totiž záleží hodně na faktoru kolik máš na jiné auto našetřeno?! Počítej že ty astry se prodávají kolem 30 - 50 tis a je to nic moc...
Mám málo tak 50tis:
Za to koupíš starou vránu a dalších 20-30tis do toho narveš a čekáš co kde bouchne protože to auto neznáš!
Tedy podíval bych se na své auto které znám a vím co mu schází a co je dobrý. Rezaví? nedej bože je už někde prohnilý - pokud ne nebo je to jen lehce. OK. Jak je na tom stav karoserie a jak vnitřek? Máš k němu zánovní sady pneu? Pokud je to v pohodě (v rámci stáří) a není tam nikde problém asi bych šel do celkové opravy za 20 -30tis co bys do toho narval máš auto, které ti ještě bude třeba další 2-4 roky sloužit a ještě ho možná prodáš za 5tis
Mám 150tis
Ser na to, vybrakuj dobrý věci (jednotku ) ty prodej, odtáhni to do šmelcu a kup si něco kolem 120tis + 30tis si nech na základní servis. Za ty prachy jde sehnat už dost slušný auto s nájezdem kolem 150tis, rv 2007-10.
Ono totiž záleží hodně na faktoru kolik máš na jiné auto našetřeno?! Počítej že ty astry se prodávají kolem 30 - 50 tis a je to nic moc...
Mám málo tak 50tis:
Za to koupíš starou vránu a dalších 20-30tis do toho narveš a čekáš co kde bouchne protože to auto neznáš!
Tedy podíval bych se na své auto které znám a vím co mu schází a co je dobrý. Rezaví? nedej bože je už někde prohnilý - pokud ne nebo je to jen lehce. OK. Jak je na tom stav karoserie a jak vnitřek? Máš k němu zánovní sady pneu? Pokud je to v pohodě (v rámci stáří) a není tam nikde problém asi bych šel do celkové opravy za 20 -30tis co bys do toho narval máš auto, které ti ještě bude třeba další 2-4 roky sloužit a ještě ho možná prodáš za 5tis
Mám 150tis
Ser na to, vybrakuj dobrý věci (jednotku ) ty prodej, odtáhni to do šmelcu a kup si něco kolem 120tis + 30tis si nech na základní servis. Za ty prachy jde sehnat už dost slušný auto s nájezdem kolem 150tis, rv 2007-10.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 28 kvě 2006, 11:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má to ještě smysl opravovat?
Naprostej souhlas s Vojtem.
Cena 40 tisíc je z říše snů. 20 je +- reálné, spíš ani to ne.
Oprava se rozhodně nevyplatí.
Cena 40 tisíc je z říše snů. 20 je +- reálné, spíš ani to ne.
Oprava se rozhodně nevyplatí.
Už bylo dost...
ex:
1x Vectra C
6x Astra G
2x Astra H
1x Insignia ST
2x Corsa D
3x Combo C
1x Corsa A
ex:
1x Vectra C
6x Astra G
2x Astra H
1x Insignia ST
2x Corsa D
3x Combo C
1x Corsa A
Re: Má to ještě smysl opravovat?
Marťasek: dík za pohled. no jde o to, že kdybych kupoval nějaký auto, tak bych šel asi do nějakýho zánovního v relaci cca 200-300 tis. (vyhlídnuto mám fiat tipo 1.4), pochopitelně na úvěr (nebo jestli to půjde, tak leasing, nevím), takže nepředpokládám, že bych měl mít nachystaných 30 tis. ze začátku na opravy. šlo mi jen o to, jestli má cenu toto auto ještě živit... protože v poslední době jsem z něho jen zoufalej; chápu, že kdyby můj další plán byla ojetina do 150 tis., tak se vyplatí pouvažovat o opravě astry, protože do té ojetiny vlastně nevím, do čeho jdu... ale když mám v plánu takřka nový auto? asi to fakt nemá cenu
díky všem za rady
díky všem za rady
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má to ještě smysl opravovat?
Pokud máš v plánu nové auto tak co řešíš?! Mazej si udělat pořádnou radost!!!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Má to ještě smysl opravovat?
tak jako vysloveně ho nepotřebuju .. kdyby byla astra v pohodě (resp. kdyby ta oprava nebyla tak drahá), tak s ní klidně eště pár let jezdit budu
Re: Má to ještě smysl opravovat?
Nemá to smysl opravovat, vyber cenné věci jako je ta nedávno měněná ŘJ+imobilizér+oba čipy z klíčů, a pokud máš třeba hezké ALU+pneu, rádio na CD, no a jiné prodejné věci. Zbytek odvez po tom co to trvale vyřadíš z evidence vozidel na váhu do nějaké sběrny. Je to škoda ale hold je taková doba, všechno stárne.
ASTRA LA VISTA