Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Ahoj.
Viděl bych to na zavzdušněné hydroštely, když to tak dlouho stálo.
Odvzdušnění:
cca 4 minuty při stání auta držet otáčky motoru mezi 2000 až 3000, možno mezi nimi oscilovat, pak na 30 vteřin nechat volnoběh. Mělo by to ztichnout, když ne tak postup opakovat, v návodu na zdvihátka - hydroštely INA je uvedeno, že postup je někdy nutné opakovat až 5 krát.
PS: já dával nová zdvihátka a stačilo opakovat dvakrát.
Mára
Viděl bych to na zavzdušněné hydroštely, když to tak dlouho stálo.
Odvzdušnění:
cca 4 minuty při stání auta držet otáčky motoru mezi 2000 až 3000, možno mezi nimi oscilovat, pak na 30 vteřin nechat volnoběh. Mělo by to ztichnout, když ne tak postup opakovat, v návodu na zdvihátka - hydroštely INA je uvedeno, že postup je někdy nutné opakovat až 5 krát.
PS: já dával nová zdvihátka a stačilo opakovat dvakrát.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Reklama
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
No a já se přidám taky a vložím po dlouhé době příspěvek. Mi třeba pomohlo, že jsem odpojil EGR a motor má kultivovanější chod a už to tak moc necvaká. Stačilo odpojit EGR jen z konektoru. Mám EGR asi v pytli
Slovo,co mi zůstane hluboko v srdci OPEL
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Taky se přidám, mám X18XE1 a cvaká úplně stejně. Být to nafta tak by to byl krásný naftový zvuk . Ale upřímně u benzínu mi to hrozně vadí. Zkusím výše uvedený postup a dám vědět. p.s. U obchoďáku jsem viděl zaparkovanou zafiru taky 1.8, počkal jsem si až bude odjíždět a úplně stejný cvakání. Tak jsem se trošku uklidnil a snažím se sám přesvědčit že je to normální.
Zafira 1.8 16V (85kW) X18XE1
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Uvedený postup jsem vyzkoušel, opakoval 5x, bez zjevného zlepšení. Asi cvakání bude jiného původu než ventily. btw auto začalo ráno cukat jako pra.. - prostě hodně. Mám podezření že když jsem čistil klapku, tak jsem nevyčistil kanálky - tak to snad bude tím - to jen tak mimochodem.
Zafira 1.8 16V (85kW) X18XE1
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Tak jsem taky po takovém cvakání. Na YouTube je o tom pěkné video:
https://www.youtube.com/watch?v=vj96Btm ... -5o70hYx9w
Mistři v AutoStaiger P10 to dali dohromady a jsou fakt dobří! Motor teď přede jako kočka.
Mrkněte jestli je to i váš problém.
https://www.youtube.com/watch?v=vj96Btm ... -5o70hYx9w
Mistři v AutoStaiger P10 to dali dohromady a jsou fakt dobří! Motor teď přede jako kočka.
Mrkněte jestli je to i váš problém.
Astra CLASSIC II 1.6TWINPORT - Z16XEP
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Poprosil by som o radu. Včera mi začal motor trošku štrajkovať. Z14XEP 101500km. Za studena je tichý je bez problému. Keď sa zohreje tak začne pri prvom valci (alebo štvrtom, vedľa rozvodov) niektorý z hydroštelov-zdvíhatok ventilov rachotiť ako besný. V tom momente mam pod kapotou nafťak. Pri pridaní plynu sa hydroštel natlakuje a je ticho. Na voľnobehu znovu rachotí. Pokiaľ by to bol hydroštel, po rozobraní sa dá zistiť ktorý je zlý?
Vymieňa sa len poškodený, alebo všetky?
Ak si dobre pamätám, tak rozvody sa menia pri 160 000km. Na aute sa nebude robiť viac ako 8000km za rok a meniť ich asi nebudem.
Vodná pumpa: zatiaľ nie je veľký únik kvapaliny, raz do roka cca 2-3dcl. Vymeniť - nechať?
A ešte jedna zákerná otázka. Akú značku zobrať z jednotlivých dielov, alebo aká značka je daná do prvovýroby. U hydroštelov som videl veľa výrobcov: Ruville, Ina, Febi, Swag. Vodná pumpa: Airtex, Febi, Hepu, Graf, SKF......
Ešte neviem kde budem auto servisovať. Pokiaľ v autorizáku tak na vyber nemám. Pokiaľ v menšom servise tak vyber z kvality je veľký.
Vymieňa sa len poškodený, alebo všetky?
Ak si dobre pamätám, tak rozvody sa menia pri 160 000km. Na aute sa nebude robiť viac ako 8000km za rok a meniť ich asi nebudem.
Vodná pumpa: zatiaľ nie je veľký únik kvapaliny, raz do roka cca 2-3dcl. Vymeniť - nechať?
A ešte jedna zákerná otázka. Akú značku zobrať z jednotlivých dielov, alebo aká značka je daná do prvovýroby. U hydroštelov som videl veľa výrobcov: Ruville, Ina, Febi, Swag. Vodná pumpa: Airtex, Febi, Hepu, Graf, SKF......
Ešte neviem kde budem auto servisovať. Pokiaľ v autorizáku tak na vyber nemám. Pokiaľ v menšom servise tak vyber z kvality je veľký.
Astra G-Caravan, Z14XEP + LPG(elpigas)
Felicia, BMM 40kW + LPG(lovato)
Toyota Auris TS 2016, 1.6 Valvematic, Multidrive S - ex (totalka)
Forman, BMM 50kW + LPG(brc) - ex
Felicia, BMM 40kW + LPG(lovato)
Toyota Auris TS 2016, 1.6 Valvematic, Multidrive S - ex (totalka)
Forman, BMM 50kW + LPG(brc) - ex
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Z14XEP ma rozvodovu retaz. Ta svoj vymenny interval nema. Meni sa vtedy, ked zacne robit problemy. U teba to skorej vidim na problem s napinakom retaze, preto ta zvukova kulisa...
diely si pozri napr. tuna: www.opel-shop.sk
Vodna pumpa kym netecie tak je zbytocne ju menit. Ta je pohanana drazkovym remenom, neni problem ju hocikedy neskor potom vymenit.
diely si pozri napr. tuna: www.opel-shop.sk
Vodna pumpa kym netecie tak je zbytocne ju menit. Ta je pohanana drazkovym remenom, neni problem ju hocikedy neskor potom vymenit.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Zatiaľ som nemal možnosť počuť reťaz na Opli, ale asi nebude veľký zvukový rozdiel od škodovky. Asi skôr šramotenie, ako pravidelný uder. Reťaz by bolo asi počuť aj za studeného motora a toto sa prejavuje až pri plne zohriatom motore a najmä oleji. Skúsim to ešte popočúvať keď sa dostanem k autu. Včera po prejdení 5km a 10min. státí na mieste to nebolo takmer vôbec počuť. Urobil som si aj zvukovú nahrávku keď som to zistil. Hádam sa bude dať stiahnuť https://uloz.to/!ND0InX1D2kJE/zvuk-z14xep-zip .
Pokiaľ na demontáž vodnej pumpy nie je treba rozobrať pol motora, tak ju nebudem riešiť.
Ďakujem.
Pokiaľ na demontáž vodnej pumpy nie je treba rozobrať pol motora, tak ju nebudem riešiť.
Ďakujem.
Astra G-Caravan, Z14XEP + LPG(elpigas)
Felicia, BMM 40kW + LPG(lovato)
Toyota Auris TS 2016, 1.6 Valvematic, Multidrive S - ex (totalka)
Forman, BMM 50kW + LPG(brc) - ex
Felicia, BMM 40kW + LPG(lovato)
Toyota Auris TS 2016, 1.6 Valvematic, Multidrive S - ex (totalka)
Forman, BMM 50kW + LPG(brc) - ex
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
hydroštel by ti mlátil pořád tím to nebude. Buď se ti přidírá ventil anebo , a s tím jsem se setkal u Oktávky na plyn, upadla klapka v sání a to potom šíleně mlátí jako špatný ventil. Mrkni na to sání.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Na aute jazdí manželka. Včera cesta do a z roboty – Ok a tak, som sa bol večer previesť a chyba sa neprejavila, aj keď bol motor horúci. Dnes ráno som vytiahol auto z garáže, či nebude z motorovej časti počuť dáky pazvuk. Motor bez problému naskočil a priadol si svoje. Manželka išla do roboty a cestou sa to prejavilo ešte na studenom motore. Začalo to búchať a motor sa začal dusiť. Potom ako prišlo, tak aj odišlo.
Pokiaľ by to bola klapka, to znamená čo? Škrtiaca klapka je uvoľnená, alebo je tam ešte dáka iná?
Pokiaľ by to bola klapka, to znamená čo? Škrtiaca klapka je uvoľnená, alebo je tam ešte dáka iná?
Astra G-Caravan, Z14XEP + LPG(elpigas)
Felicia, BMM 40kW + LPG(lovato)
Toyota Auris TS 2016, 1.6 Valvematic, Multidrive S - ex (totalka)
Forman, BMM 50kW + LPG(brc) - ex
Felicia, BMM 40kW + LPG(lovato)
Toyota Auris TS 2016, 1.6 Valvematic, Multidrive S - ex (totalka)
Forman, BMM 50kW + LPG(brc) - ex
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Po doliatí aditíva na zníženie klepania hydroštelov, preplachu motora a výmeny oleja, pravidelný klepot po zohriati neutíchol. Vymenila sa rozvodová reťaz a je ticho. Reťaz bola natiahnutá asi o pol článku a bolo chytené aj vodítko-šponovák reťaze. Bola vymenená aj vodná pumpa. Technik mi povedal, že motor je dosť zakarbovaný, aj napriek pravidelným výmenám oleja. No keď som si uvedomil, že denná porcia nájazdu je 28km a čas jazdy je cca 60-80.min väčšinou na voľnobeh v kolónach, tak výmenu oleja budem robiť už po 10.000 km. Doteraz som používal olej GM-Dexos, teraz som prešiel na Mobil. V blízkej budúcnosti ma asi čaká výmena spojky. Spojka zaberá dosť hlboko pri podlahe.
Ďakujem všetkým zúčastneným za rady.
Ďakujem všetkým zúčastneným za rady.
Astra G-Caravan, Z14XEP + LPG(elpigas)
Felicia, BMM 40kW + LPG(lovato)
Toyota Auris TS 2016, 1.6 Valvematic, Multidrive S - ex (totalka)
Forman, BMM 50kW + LPG(brc) - ex
Felicia, BMM 40kW + LPG(lovato)
Toyota Auris TS 2016, 1.6 Valvematic, Multidrive S - ex (totalka)
Forman, BMM 50kW + LPG(brc) - ex
Re: Cvakání v motoru - mrkněte na video - co to je?
Stejný problém mají 3valcové EcoTecy o objemu 1.0
Je tam rozvodový řetěz, prý spíš řetízek.
Když motor začne znít jako diesel je na čase vyměnit rozvody.
Je tam rozvodový řetěz, prý spíš řetízek.
Když motor začne znít jako diesel je na čase vyměnit rozvody.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08 úno 2015, 17:09
Re: Cvakání v motoru -svody/těsnění pod svody? Z18XE
Ahoj, na Zafiře s motorem Z18XE mi to dost výrazně cvaká z motoru, ale jen když je zahřátý motor a za jízdy přidám plyn. Jen v určitém rozsahu otáček, někde nad 4 tisíci to přestane. Na volnoběh ani při klidné jízdě to nedělá. Svody na 100 % netěsní, jde z nich smrad do motoru a do kabiny. Byl jsem s tím v jednom renomovaném servisu, kde řekli, že je motor K.O a jede na tři válce a oprava by stála 25 tisíc a více. Já myslím, že to je jinak. Viděli jste někdy auto velikosti Zafiry jet na tři válce 170 a ještě zrychlovat? Já myslím, že to je pitomost a problém je jinde. Ten motor když jede, tak jede jak pila. Cvakání budou asi ty svody a špatné startování a občasné chcípání za tepla budou buď taky ty svody nebo něco jiného. Stejně to nestartovalo a chcípalo, když jsem měl prasklý vlnovec. Jinak vyblikání teď hlásilo sporadicky výpadek zapalování na 1. válci, pak na 2., potom zase chybu snímače otáček klikového hřídele. Vždy jen přechodně. Olej nemizí, svíčky vypadaly všechny stejně (tmavé), zapalovací lištu jsem měnil před rokem (NGK). Ještě při volnoběhu kolísají otáčky (hodně), to bude asi váha vzduchu. Myslíte si, že by svody mohly dělat takový bordel? Nejhorší je to startování a chcípání při volnoběhu (i za jízdy).