Vynechává dobíjení
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Vynechává dobíjení
Petře, když už o tom píšeš tak mám dvě otázky k věci:
1. jaké je správné chování kontrolky dobíjení na přístrojovce - po otočení klíčku do druhé polohy a poté co pozhasínají kontrolky, je správně když kontrolka dobíjení svítí, třebaže při startování okamžitě zhasne a zůstane zhasnutá?
Někde jsem vypídil, že pokud svítí před, indikuje nabití baterie pod nějakou mez (plácnu třeba 12,0V).
Mě se obvykle kontrolka zhasne ještě před zastartováním ale včera mi vždy zůstala svítit. Napětí baterky jsem vzápětí změřil na 12,65V (nastartované mi to dobíjí 14,2-14,3V měřeno multimetrem ze zásuvky zapalovače).
Dnes ráno opět zhasnula jako obvykle.
2. je velký problém, když motor dracounem ani žádným jiným vodičem vůbec ukostřený nemám? Na spodní části bloku jsem nic nenašel (nebo špatně koukal), na horní části už vůbec ne.
Samo sebou není problém kostru dodělat, jen mě zajímá jaké negativní projevy mohou nastat, když chybí. O špatném startování jsi psal výše (s tím problém nemám, startuju na brnk), ale spíš by mě zajímalo to podezřelé chování motoru
1. jaké je správné chování kontrolky dobíjení na přístrojovce - po otočení klíčku do druhé polohy a poté co pozhasínají kontrolky, je správně když kontrolka dobíjení svítí, třebaže při startování okamžitě zhasne a zůstane zhasnutá?
Někde jsem vypídil, že pokud svítí před, indikuje nabití baterie pod nějakou mez (plácnu třeba 12,0V).
Mě se obvykle kontrolka zhasne ještě před zastartováním ale včera mi vždy zůstala svítit. Napětí baterky jsem vzápětí změřil na 12,65V (nastartované mi to dobíjí 14,2-14,3V měřeno multimetrem ze zásuvky zapalovače).
Dnes ráno opět zhasnula jako obvykle.
2. je velký problém, když motor dracounem ani žádným jiným vodičem vůbec ukostřený nemám? Na spodní části bloku jsem nic nenašel (nebo špatně koukal), na horní části už vůbec ne.
Samo sebou není problém kostru dodělat, jen mě zajímá jaké negativní projevy mohou nastat, když chybí. O špatném startování jsi psal výše (s tím problém nemám, startuju na brnk), ale spíš by mě zajímalo to podezřelé chování motoru
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Vynechává dobíjení
Můj názor na věc:
1. Regulátor dobíjení v alternátoru je nastaven na určité meze, aby baterka byla za provozu motoru v nabitém stavu, takže dejme tomu v rozsahu 13,5 - 14,5 Voltů. Pokud má baterka napětí mimo tento rozsah, tak ledka svítí.
2. Pokud chybí dracoun, tak se proud starteru a dobíjení uzavírá do baterky přes ložiska a různá další mechanická uchycení motoru s karoserií. Ale ono to tam někde bude, nevím, jestli to není někde pod baterkou.
1. Regulátor dobíjení v alternátoru je nastaven na určité meze, aby baterka byla za provozu motoru v nabitém stavu, takže dejme tomu v rozsahu 13,5 - 14,5 Voltů. Pokud má baterka napětí mimo tento rozsah, tak ledka svítí.
2. Pokud chybí dracoun, tak se proud starteru a dobíjení uzavírá do baterky přes ložiska a různá další mechanická uchycení motoru s karoserií. Ale ono to tam někde bude, nevím, jestli to není někde pod baterkou.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Vynechává dobíjení
pod držákem baterky jsem nehledal, to je fakt.
podle toho, co píšeš, by mohlo být něco v nepořádku s regulátorem, jelikož když se stalo, že jsem jednou po vyjetí nezačal dobíjet a došlo to tak daleko, že se odpojil posilovač řízení i ABS a TC, tak kontrolka ani neblikla a tam už muselo být napětí hodně k 10 V
plus zábavná vsuvka: včera jsem se celkem zbytečně polekal...čas od času zkusím do zásuvky v autě píchnout multimetr abych proměřil, jak dobíjím. totéž jsem udělal včera a docela mě zarazilo, když jsem po nastartování naměřil nějakých 17,8 V. tak si říkám paráda, stabilizátor v čudu. když jsem ale zkusil měřit napětí ještě před startováním, ukázalo se mi 15,6 V a náhodně klesalo a stoupalo o 2 volty. to už mi bylo trochu jasný odkud vítr vane. ukázalo se, že ve starým multimetru, co vozím pro tyhle účely v autě, dochází baterka a začal proměřovat nesmysly. s druhým domácím už bylo vše v normě.
podle toho, co píšeš, by mohlo být něco v nepořádku s regulátorem, jelikož když se stalo, že jsem jednou po vyjetí nezačal dobíjet a došlo to tak daleko, že se odpojil posilovač řízení i ABS a TC, tak kontrolka ani neblikla a tam už muselo být napětí hodně k 10 V
plus zábavná vsuvka: včera jsem se celkem zbytečně polekal...čas od času zkusím do zásuvky v autě píchnout multimetr abych proměřil, jak dobíjím. totéž jsem udělal včera a docela mě zarazilo, když jsem po nastartování naměřil nějakých 17,8 V. tak si říkám paráda, stabilizátor v čudu. když jsem ale zkusil měřit napětí ještě před startováním, ukázalo se mi 15,6 V a náhodně klesalo a stoupalo o 2 volty. to už mi bylo trochu jasný odkud vítr vane. ukázalo se, že ve starým multimetru, co vozím pro tyhle účely v autě, dochází baterka a začal proměřovat nesmysly. s druhým domácím už bylo vše v normě.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Vynechává dobíjení
Ahoj pánové, tak jsem tu zas. Vypadá to že altík už bude brzy po smrti (včera jsem málem neodjel od obchodu..jakmile nastartuju za teplého motoru tak dobíjení skoro nechce naskočit, ještě že jsem měl v kufru nabitou starší baterku kterou jsem tam hodil a po chvíli se dobíjení rozběhlo) takže sháním narychlo jiný, vzhledem k aktuální finanční situaci spíš použitý. Psal jsem bundelesovi zda něco nemá..zatím čekám na odpověď ale radši se ptám i dál.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Vynechává dobíjení
Nazdárek pánové, mám malý dotaz. Během sedmi let a najetých cca 150.000 km odešel potřetí diodový můstek. Je to normální???
Mimo téma pro ty, co by se jim to mohlo stát: Naposledy zničehonic ztvrdlo řízení a po pár km totální stop bez výstrahy kontrolky dobíjení či jiné.
Mimo téma pro ty, co by se jim to mohlo stát: Naposledy zničehonic ztvrdlo řízení a po pár km totální stop bez výstrahy kontrolky dobíjení či jiné.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Re: Vynechává dobíjení
No já na Z17DTL, tedy stejnej altík co máš ty, mám dvě AG a měním altík cca co 2 roky, na jedné již 3x na druhé 2x.
Vyřešil jsem to tak že má v garáži jeden z repasovaný, repas si dělám sám, změřím co odešlo a vyměním to.
V 90% PŘÍPADECH odešel regulátor....
bohužel JE TO TAK, ten kdo vymyslel takovéto umístění altíku, to byl prostě deb*l, vůbec se to nechladí, je to vystavené sračkám od silnice, nemá volnoběžku atd, tedy je to na
Vyřešil jsem to tak že má v garáži jeden z repasovaný, repas si dělám sám, změřím co odešlo a vyměním to.
V 90% PŘÍPADECH odešel regulátor....
bohužel JE TO TAK, ten kdo vymyslel takovéto umístění altíku, to byl prostě deb*l, vůbec se to nechladí, je to vystavené sračkám od silnice, nemá volnoběžku atd, tedy je to na
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Vynechává dobíjení
Už to mám najeté, práce na cca 1h + výměna na cca 2h.
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Vynechává dobíjení
A jak na sfiňu vždycky v zimě. Poprvé mi nemocný elektrikář řekl, že jak ho přinesu, udělá mi ho. Tak jsem ležel v garáži pod autem a vyoperovával, jak ježka v kleci. Odšroubovat byla hračka, ale dostat ho ven, pakárna.
Dneska je to v pohodě. V pátek v poledne to elektrikář dostal i s autem a v sobotu bylo vyzvednuto. Cena dvojka, takže pohoda.
Jen mám stejnou myšlenku, že tomu sůl nesvědčí. A to máme všechny kryty vespod poctivě nasazené. I ten boční u altíku.
Dneska je to v pohodě. V pátek v poledne to elektrikář dostal i s autem a v sobotu bylo vyzvednuto. Cena dvojka, takže pohoda.
Jen mám stejnou myšlenku, že tomu sůl nesvědčí. A to máme všechny kryty vespod poctivě nasazené. I ten boční u altíku.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Vynechává dobíjení
kupoval někdo tenhle altík? je to z pietroshopu, který tu pár lidí chválilo ale přesto nevím, obzvlášť když není uveden ani výrobce:
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... AsbA8P8HAQ
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... AsbA8P8HAQ
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Vynechává dobíjení
takže problém vyřešen výměnou alternátoru. ukázalo se, že v autě byl nějaký neznámý altík (nikde po celém vnějším pouzdře žádné číslo dílu ani jiné označení (možná nějaká cedulka tam byla ale časem odpadla).
když jsme porovnali otáčení starého a nového altíku, ten starý šel oproti novému otočit hodně zlehka, takže jsme usoudili, že kromě zjevně špatného regulátoru (v posledních dnech provozu už permanentně kolísalo výstupní napětí mezi 13V a 14.5V) byly dost sjeté i sběrací kroužky.
nyní se napětí krásně drží na 14.5V bez jakýchkoliv výkyvů. po rozsvícení světel a vyhřívání sedaček na vteřinku spadne o tři desetinky a hned srovná zpět.
když jsme porovnali otáčení starého a nového altíku, ten starý šel oproti novému otočit hodně zlehka, takže jsme usoudili, že kromě zjevně špatného regulátoru (v posledních dnech provozu už permanentně kolísalo výstupní napětí mezi 13V a 14.5V) byly dost sjeté i sběrací kroužky.
nyní se napětí krásně drží na 14.5V bez jakýchkoliv výkyvů. po rozsvícení světel a vyhřívání sedaček na vteřinku spadne o tři desetinky a hned srovná zpět.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Vynechává dobíjení
tak to vypadá, že ten nový alt bude nejspíš vadný.
při ranních startech při teplotách do -6 všechno ok, ale jakmile přituhne víc, je problém.
po nastartování zůstává svítit kontrolka dobíjení a nejede posilovač. někdy po 10-20 vteřinách kontrolka zhasne ale posilovač nejde dál. pokud to chcípnu a nastartuju znova, zpravidla kontrolka zhasne jak by měla (někdy to jde až po třetím nebo čtvrtém startování) a všechno je v normálu.
baterie je 4 měsíce stará (Varta Black Dynamic 56Ah) a altík je tam cca rok (neoriginál, značku nevím).
kua já mám na to dobíjení smůlu
při ranních startech při teplotách do -6 všechno ok, ale jakmile přituhne víc, je problém.
po nastartování zůstává svítit kontrolka dobíjení a nejede posilovač. někdy po 10-20 vteřinách kontrolka zhasne ale posilovač nejde dál. pokud to chcípnu a nastartuju znova, zpravidla kontrolka zhasne jak by měla (někdy to jde až po třetím nebo čtvrtém startování) a všechno je v normálu.
baterie je 4 měsíce stará (Varta Black Dynamic 56Ah) a altík je tam cca rok (neoriginál, značku nevím).
kua já mám na to dobíjení smůlu
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Re: Vynechává dobíjení
Jen se tu přifařím. Na naší AG Y17DT mi alternátor jen v silných mrazech (od cca -12) vždy po startu nedobíjí kontrolka většinou mlčí (mám od veramona BC) ten napíše chyba aku a ukáže že mám napětí jen baterii no pak stačí nechat to chvilku běžet (20-25sekund) a začne dobíjet při teplotách které nedosáhnou těch cca -12 to auto neudělá, baterii to není kabeláž 100% OK a silový kabel mám pro 100% ještě jeden přidán přímo altec baterie. Alternátor jsem repasoval doma (už jsem jich dělal spousty) na stolici mi vždy naměří protože tam není těch -12 regulátor mám jinej můstek jsem měřil co muže způsobit ten mráz že chvíli nedobíjí?? (ono to ničemu nevadí už to dělá tři roky) altec jsem měl venku asi 5 ale nikdy jsem nenašel závadu) A pak ještě kvůli tomu že budu dávat do astri NZ topení chtěl bych asi raději větší altík pasuje ze Z17XXX tam dávali 120 aněkde možná i 140 A.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Vynechává dobíjení
Prostě některý polovodič na tom můstku je teplotně závislý a těch -12°C mu vadí. Jedině zkusit vyměnit můstek, ale pokud po těch dvaceti vteřinách naskočí (ohřeje se), tak bych to neřešil.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Vynechává dobíjení
vysledoval jsem si, že při cca -13 trvá kolem 30-40 sekund než zhasne kontrolka baterky..při vyšší teplotě (třeba -7) je doba kratší. Pozitivní je, že aspoň vždycky dobíjet začne . Tak nebo tak..jakmile kontrolka zhasne, nenaběhne posilovač, takže to stejně musím startovat znova a pak už dobrý.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Vynechává dobíjení
Ahoj.
Řeším problémek s dobíjením na Corse C a při té přiležitosti bych potřeboval radu, vysvětlení, proč je v diagnostice možnost volby mezi alternátory všech ostatních výrobců a alternátorem DENSO? Co je na nich jinak, nebo v čem ty alternátory od DENSA spolupracují s autem jinak či lépe.
Zkoušel jsem volbu změnit, když tam byl alternátor za pár šupů od DELCA pře Pietroshop tak volba DENSO nešla aktivovat, nyní jsem koupil za velmi solidní cenu oproti Autokelly přes 7tKč alternátor právě DENSO a volba v diagnostice šla zadat a potvrdit, takže evidentně i auto poznalo, že je DENSO na palubě.
Díky za postřehy, Mára
Řeším problémek s dobíjením na Corse C a při té přiležitosti bych potřeboval radu, vysvětlení, proč je v diagnostice možnost volby mezi alternátory všech ostatních výrobců a alternátorem DENSO? Co je na nich jinak, nebo v čem ty alternátory od DENSA spolupracují s autem jinak či lépe.
Zkoušel jsem volbu změnit, když tam byl alternátor za pár šupů od DELCA pře Pietroshop tak volba DENSO nešla aktivovat, nyní jsem koupil za velmi solidní cenu oproti Autokelly přes 7tKč alternátor právě DENSO a volba v diagnostice šla zadat a potvrdit, takže evidentně i auto poznalo, že je DENSO na palubě.
Díky za postřehy, Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.