Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotovo!
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
- Reklama
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Sakra asi mi ten tablet není souzený
Když jsem upravil rádio CCRT700 na aux vstup, dodělal kabeláž na tablet, při přepnutí rádia na aux a otočení klíčku v zapalování audio výstup z tabletu byl zarušený. Bez klíčku ok. Tuhle záhadu jsem vyřešil, měnič 12V-5V pro napájení tabletu ožil vlastním životem a na výstupu 5V byly špičky 80kHz s amplitudou 7V, takže výborná rušička
Vyrobil jsem jednodušší nový měnič. Vše fungovalo jak mělo a včera pro změnu mi nějak uhnily levé kanály v rádiu. No a odešla část elektronického přepínače TDA7342 uvnitř rádia. A to jen jeho výstupní část, kde se L a P kanál rozděluje na 4 kanály. Je to SMD součástka, zatím dostupná pouze v Číně. Takže až to vyměním, pak už SNAD bude vše fungovat.
Když jsem upravil rádio CCRT700 na aux vstup, dodělal kabeláž na tablet, při přepnutí rádia na aux a otočení klíčku v zapalování audio výstup z tabletu byl zarušený. Bez klíčku ok. Tuhle záhadu jsem vyřešil, měnič 12V-5V pro napájení tabletu ožil vlastním životem a na výstupu 5V byly špičky 80kHz s amplitudou 7V, takže výborná rušička
Vyrobil jsem jednodušší nový měnič. Vše fungovalo jak mělo a včera pro změnu mi nějak uhnily levé kanály v rádiu. No a odešla část elektronického přepínače TDA7342 uvnitř rádia. A to jen jeho výstupní část, kde se L a P kanál rozděluje na 4 kanály. Je to SMD součástka, zatím dostupná pouze v Číně. Takže až to vyměním, pak už SNAD bude vše fungovat.
Naposledy upravil(a) Alzafir dne 05 zář 2015, 14:01, celkem upraveno 1 x.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Aleši, u sousedů by ho měli mít taky. .
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Jojo, dík, u jsem to taky zjistil, ale to už jsem to objednal v AME.cz. To je jejich sesterská společnost, jenže ta slovenská neposílá do ČR. I to by se dalo vyřešit, ale jak říkám, už jsem to objednal. Však je čas...
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Vidim, ze na radiu mas tu spravnou stanici.
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Nazdar, rozmýšľam tiež nad zabudovaním tabletu. Zaujímalo by ma ako riešiš zapínanie/vypínanie tabletu a dobíjanie. A rám v ktorom ho máš uložený si si komplet vyrábal sám alebo si mal nejakú predlohu ako napr rámčeky čo sú na 2DIN rádia? .
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Na zapínání jsem musel tablet rozebrat a do boku dodělat minikonektor, dvoupin, dráty z něj vedou paralerně na vypínač tabletu. Na krytu, co je nad tabletem, je mikrospínač, kablíky vedou do konetkoru tabletu, toho dodělaného.
Nabíjení je měnič 12V-5V spínaný, origo původní jsem vyhodil, kmital na 80kHz. Měnič jsem vyrobil. Nic složitého. Nepoužívejte kvůli velkému úbytku stabilizátory 7805, chce to spínaný měnič. Existují přímo integráče na 5V, za pár korun, k tomu tlumivka, nějaká dioda...
Vlastní tablet je chycený v rámečku, se kterým to výrobce dodal, je k tomu i kloub s přísavkou na sklo. Přísavku jsem nepoužil, pod rádio usochal konstrukci, kde je chycený kloub. Tím, že jsem přeházel panely- klimu, tak je tam místa na volnou tvorbu docela dost ( na Oplu nezvyklé )
No a vlastní kryt je odlitek z epoxidu. Pěkná pakárna
Základní tvar jsem udělal asi takto:
Panel klimy , hlavně boky, obtiskl do plastelíny, nechal zmrznout, pak panel odloupl a zbytek- otisk v plastelíně- zalil epoxidem. Potom druhý bok a pak na desce složit boky, zafixovat, vyrobit "vaničku" z plastelíny pro předek panelu, odlít epoxidem ( v horní a spodní části rámečku je vhodné hned zalít výstuhy- modelářské lišty).
No a pak brousit, spasovávat, zase dolít, co kde chybí a pořád dokola....
Nabíjení je měnič 12V-5V spínaný, origo původní jsem vyhodil, kmital na 80kHz. Měnič jsem vyrobil. Nic složitého. Nepoužívejte kvůli velkému úbytku stabilizátory 7805, chce to spínaný měnič. Existují přímo integráče na 5V, za pár korun, k tomu tlumivka, nějaká dioda...
Vlastní tablet je chycený v rámečku, se kterým to výrobce dodal, je k tomu i kloub s přísavkou na sklo. Přísavku jsem nepoužil, pod rádio usochal konstrukci, kde je chycený kloub. Tím, že jsem přeházel panely- klimu, tak je tam místa na volnou tvorbu docela dost ( na Oplu nezvyklé )
No a vlastní kryt je odlitek z epoxidu. Pěkná pakárna
Základní tvar jsem udělal asi takto:
Panel klimy , hlavně boky, obtiskl do plastelíny, nechal zmrznout, pak panel odloupl a zbytek- otisk v plastelíně- zalil epoxidem. Potom druhý bok a pak na desce složit boky, zafixovat, vyrobit "vaničku" z plastelíny pro předek panelu, odlít epoxidem ( v horní a spodní části rámečku je vhodné hned zalít výstuhy- modelářské lišty).
No a pak brousit, spasovávat, zase dolít, co kde chybí a pořád dokola....
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Integráč vyměněný a rádio funguje!!
Připadal jsem si jako mozkochirurg. Vše dělat pod mikroskopem
Připadal jsem si jako mozkochirurg. Vše dělat pod mikroskopem
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- p.somik
- Příspěvky: 992
- Registrován: 15 dub 2010, 20:50
- Bydliště: Moravskoslezský
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Gratuluji !!!
Já věděl, že to zvládneš
Já věděl, že to zvládneš
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Alzafíre, musím smeknout, Navigačka se ti povedla.
Prostě jsi hračička. Já jsem dělal taky podsvícení, všechno jsem si nafotil a uložil a tak dobře, že to nemůžu najít
Jinak podsvícení mám červené.
Prostě jsi hračička. Já jsem dělal taky podsvícení, všechno jsem si nafotil a uložil a tak dobře, že to nemůžu najít
Jinak podsvícení mám červené.
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Alzafíre - mohl by jsi mi napsat, co to je za tablet?
Sháním nějaký s AV vstupem a nemohu se toho nějak dopídit, je to docela problém.
Budu rád za info. A ještě jsem si všimnul, že to má i FM rádio ?????
A jinak, to zapojení na parkovací kameru jsem měl taky,je to docela návykové a ve městě se s tím parkuje úplně parádně. I na tu žiletku to jde Teď jsem vyměnil rádio za jiné a přemýšlím o tom tabletu.
Budu rád za každé info.
Sháním nějaký s AV vstupem a nemohu se toho nějak dopídit, je to docela problém.
Budu rád za info. A ještě jsem si všimnul, že to má i FM rádio ?????
A jinak, to zapojení na parkovací kameru jsem měl taky,je to docela návykové a ve městě se s tím parkuje úplně parádně. I na tu žiletku to jde Teď jsem vyměnil rádio za jiné a přemýšlím o tom tabletu.
Budu rád za každé info.
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Tenhle už nemám, vyhořelo něco v nabíjení, loni v Chorvatsku to začalo blbnout, opravil, jsem to takovou tou ohromnou elektrikářskou pájkou na okapy půjčenou od domácího. Domů to ještě fungovalo, pak definitivní smrt. Mám jiný, z téže firmy, www.xtech.cz.
Nabídli mi i novou desku, případně opravu. Šel jsem do nového, je výrazně, výrazně rychlejší. Jen barvy v nastavení navigace jsou takové divné, ještě jsem nenašel to, co měl ten předchozí, ten se mi barevně líbil víc.
Zítra zkusím kouknout na typ, co mám, případně přihodím foto.
Jasné je , že když to je v panelu, musí se dodělat vypínač ven, mimo tablet. Tím je po záruce. Ale za ty prachy to neřeším.
Citlivost GPS je bez antény na pokoveným sklem docela neuvěřitelná
Nabídli mi i novou desku, případně opravu. Šel jsem do nového, je výrazně, výrazně rychlejší. Jen barvy v nastavení navigace jsou takové divné, ještě jsem nenašel to, co měl ten předchozí, ten se mi barevně líbil víc.
Zítra zkusím kouknout na typ, co mám, případně přihodím foto.
Jasné je , že když to je v panelu, musí se dodělat vypínač ven, mimo tablet. Tím je po záruce. Ale za ty prachy to neřeším.
Citlivost GPS je bez antény na pokoveným sklem docela neuvěřitelná
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Tak abych to tu opět oživil, po asi dvou letech jsem se odhodlal vyměnit gufero na řadící tyči převodovky F35, co mě trápilo docela dost a olej už fakt jen "neprolínal". Navíc jsem chtěl hned pořádně opucovat rám motoru a udělat GO brzdových trubek.
Začal jsem s tím v listopadu, po večerech postupně odstrojoval a kuchal, co bylo třeba.
Převodovka byla venku, hned jsem teda objednal i spojku s ložiskem, ale měřením jsem zjistil rozdíl tloušťky obložení nové a původní spojky- obloření- je necelý 1mm, což na skoro 250tkm na tachomertu... Spojku jsem asi měnit nemusel, ložisku to už ale neuškodilo.
Převodovka odvezena do sanatoria členovi Pramet, tímto mu moc děkuji za to, co předvedl, je to fakt machr. Převodovku rozebral, odhalil poškozené válečky ve výstupním ložisku diferenciálu. Myslel, jsem, že nebude problém ho sehnat, ovšem je to origo GM, Timken NP727209/NP106970, a to je problém. Zde musím poděkovat Vojtovi, nasměroval mě na Ebayi na jakési ložiska a tam bylo číslo náhrady-SKF 32010. A to se dá leckde objednat.
Takže tohle byl první prostoj, nakonec obě ložiska vyměněné, převodovka složená a hurá vše složit. A to byl bohužel průser. Po startu a protočení diferáku na špalkách ( trvalo to skoro přesně měsíc a nafta nespadla ) se ozývaly podivné zvuky, postupným odpojováním brzdičů, hřídelí...jsem nakonec zjistil , že "něco" v převodovce je špatně. Takže za velkého jásotu a nadšení a nových vyjmenovaných slov po F zase vše ven, rám motoru, převodovku, vše už šlo výrazně rychleji ven, asi tak 4 hodinky, jsem převodovku opět převezl na "plicní", a ejhle, miska vymezující vůi mezi výstupním ložiskem diferenciálu a planetovým kolem vypadla a lítala uvnitř diferáku. Proč? Toť otázka. Sehnat tuto misku? Nemožné, nový origo diferák 20 litrů, jediný "dodavatel" na ebayi v Austrálii, takže nic. Přicházel v úvahu vrakáč a jiná převodovka. No ale nebylo co zkazit a kolega Pramet tu misku opět oživil, nahříval, tvaroval... prostě se mu skvěle povedlo vrátit do původního stavu. Neuvěřitelné, alespoň pro mě.
Opětná montáž převodovky, rámu a těch dalších všech nesmyslů, už vše šlape a mám za sebou i STK
Takže mám za sebou náročnou akci, auto 2 měsíce na špalkách, ale převodovka, brzdové trubky, rám motoru, plastové úchytky trubek, motorový prostor, vše natřené, vyměněné nebo opravené. Na 14letého veterána zase jako nové!!
A pár fotoeček z GO. A Zafira s Y22DTR skutečně nemá dvouhmotový setrvačník
Začal jsem s tím v listopadu, po večerech postupně odstrojoval a kuchal, co bylo třeba.
Převodovka byla venku, hned jsem teda objednal i spojku s ložiskem, ale měřením jsem zjistil rozdíl tloušťky obložení nové a původní spojky- obloření- je necelý 1mm, což na skoro 250tkm na tachomertu... Spojku jsem asi měnit nemusel, ložisku to už ale neuškodilo.
Převodovka odvezena do sanatoria členovi Pramet, tímto mu moc děkuji za to, co předvedl, je to fakt machr. Převodovku rozebral, odhalil poškozené válečky ve výstupním ložisku diferenciálu. Myslel, jsem, že nebude problém ho sehnat, ovšem je to origo GM, Timken NP727209/NP106970, a to je problém. Zde musím poděkovat Vojtovi, nasměroval mě na Ebayi na jakési ložiska a tam bylo číslo náhrady-SKF 32010. A to se dá leckde objednat.
Takže tohle byl první prostoj, nakonec obě ložiska vyměněné, převodovka složená a hurá vše složit. A to byl bohužel průser. Po startu a protočení diferáku na špalkách ( trvalo to skoro přesně měsíc a nafta nespadla ) se ozývaly podivné zvuky, postupným odpojováním brzdičů, hřídelí...jsem nakonec zjistil , že "něco" v převodovce je špatně. Takže za velkého jásotu a nadšení a nových vyjmenovaných slov po F zase vše ven, rám motoru, převodovku, vše už šlo výrazně rychleji ven, asi tak 4 hodinky, jsem převodovku opět převezl na "plicní", a ejhle, miska vymezující vůi mezi výstupním ložiskem diferenciálu a planetovým kolem vypadla a lítala uvnitř diferáku. Proč? Toť otázka. Sehnat tuto misku? Nemožné, nový origo diferák 20 litrů, jediný "dodavatel" na ebayi v Austrálii, takže nic. Přicházel v úvahu vrakáč a jiná převodovka. No ale nebylo co zkazit a kolega Pramet tu misku opět oživil, nahříval, tvaroval... prostě se mu skvěle povedlo vrátit do původního stavu. Neuvěřitelné, alespoň pro mě.
Opětná montáž převodovky, rámu a těch dalších všech nesmyslů, už vše šlape a mám za sebou i STK
Takže mám za sebou náročnou akci, auto 2 měsíce na špalkách, ale převodovka, brzdové trubky, rám motoru, plastové úchytky trubek, motorový prostor, vše natřené, vyměněné nebo opravené. Na 14letého veterána zase jako nové!!
A pár fotoeček z GO. A Zafira s Y22DTR skutečně nemá dvouhmotový setrvačník
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Ten rám jsi měl nechat zamaštěný, aspoň by neshnil
Jinak jak vidím tu druhou fotku...to, kdyby se mi převrátilo, tak už to nedám dohromady
Jinak jak vidím tu druhou fotku...to, kdyby se mi převrátilo, tak už to nedám dohromady
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotov
Ten rám už byl chycený, konstrukční chyba, kryt motoru měl na sobě filc a jak to mohlo dopadnout, když byl zasolený a přiléhal na rám?
Byla na to i svolávačka.
No a ta převodovka, mám stejný pocit, taky bych to nedělal, na tohle nemám.
Byla na to i svolávačka.
No a ta převodovka, mám stejný pocit, taky bych to nedělal, na tohle nemám.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor