Řídící jednotka klimatizace

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
BeriCud
Příspěvky: 8
Registrován: 24 srp 2014, 11:30

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od BeriCud » 24 srp 2014, 15:30

Díky moc za radu. Jedná se o Astru s klimou z výroby alespoň já ji tam nedodělával a tak jsem ji koupil a vše nasvědčuje tomu, že se opravdu jedná o Astru s klimou od výroby. Mám tam dva ventilátory jeden když se dívám na auto tak je nejdřív ventilátor pak chladič klimatizace a pak chladič pro motor a pak další ventilátor. Chladič od klimatizace je ale menší jak chladič pro motor a ventilátory jsou posunuty vzájemně od sebe pro klimatizaci je na levé straně a pro motor na pravé straně. Ani jeden z nich není přes celý chladič a co se týče spínání těch ventilátorů tak se sepne vždy ten pro klimatizaci ale jen po rozsvícení kontrolky kterou jsem už popisoval. Zkusím se na to ještě mrknout jak jsi psal a sundám přední nárazník. Pokud by jsi byl tak hodnej přihoď sem i to schéma. Už jsem trochu hledal a nějaký jsem našel ale nebyl jsem z toho moc chytrej a budu určitě potřebovat vysvětlit pár věcí ze schématu.
V příloze posílám jedno schéma, které se tu v jiném vlákně probíralo a zajímalo by mě co si mám představit např. pod pojistkou F2.39 nevím kde ji mám hledat a kde najdu seznam či něco co by mě k téhle konkrétní pojistce dovedlo, že je 5A to chápu ale po tím je obdelník s číslem a to taky netuším co si pod tím představit ani pod obdelníkem číslo 30 netuším co značí ikdyž možná jo v příručce jak na to pro astru se myslím že píše teď nevím jistě že se jedná o stálé kladné napětí a číslo 31 by značilo kladné napětí po otočení klíčku, oprav mě pokud se pletu. RD 1.5 předpokládám že se jedná o barvu kabelu a jeho průřez X63 si myslím že je svorkovnice či konektor a čísla například 7 od pojistky značí konkrétní pin. Pak by mě ale ještě zajímalo abych to schéma dokázal bez problémů číst co značí úplně dole ty čísla 3530 jelikož i sem vedou některé kabely a kde je pak mám hledat. Jestli se jedná o nějaký svazek či tak něco jsou tyto svazky označený tímto příslušným číslem?

Je to trochu delší omlouvám se ale chtěl bych tomu rozumět abych chybu dokázal najít.
Díky moc.
Přílohy
Chlazení a klima01.JPG

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od vasekpetr1 » 24 srp 2014, 16:33

Schema jsem ti pro lepší rozlišení poslal na mail, teď k jednotlivým položkám:
Pojistky F4.x jsou umístěny v motorovém prodtoru (já u benzína je mám vedle baterky) - vysoká proudová hodnota.
Pojistky F3.x jsou na pojistkovce pod volantem
Okénka s čísly jsou návaznosti na linie v dalších stranách schematu (pojistka F4.52 je napájena z linie 335 z potenciálu 30 (trvalých 12V).
RD 4 na vodiči od pojistky značí červený kabel o průřeziu 4mm
X63 a X64 u jednotky A19 (ŘJ chlazení) jsou konektory.
A19.1 až A19.6 jsou kontakty relé v ŘJ pro spínání režimů ventilátorů.
Okénko s AC na linii vodiče znamená zapojení pro vůz s klimatizací (přeškrtnuté AC je platné pro vůz bez klimy).
Y10 je cívka kompresoru
B29 snímač tlaku v okruhu klimy
M19 a M20 jsou větráky.
Přílohy
Klima diesel.png
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

BeriCud
Příspěvky: 8
Registrován: 24 srp 2014, 11:30

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od BeriCud » 24 srp 2014, 17:16

Díky moc koukal na na ty konektory a na řídící jednotce a u ventilátoru je vše OK alespoň se to tak tváří. Žádná rez nebo oxidace či něco podobnýho. Mám ale otázku jak je to s tím ventilátorem když pustím klimu. Má dvě rychlosti? Mě se vždycky točil jednou rychlostí. Když jsem měřil konektor k ventilátoru od klimi tak na prostřední nikdy nic nešlo jen na krajní dva piny. Mohl by to být ten problém. Stalo se mi totiž párkrát že po zimě se neroztočil a mohl jsem tam něco pokazit.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od vasekpetr1 » 24 srp 2014, 17:30

Ta X64 (vývod na ventilátory) by měla měla mít piny očíslované. Koukni na to a dej vědět.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

BeriCud
Příspěvky: 8
Registrován: 24 srp 2014, 11:30

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od BeriCud » 24 srp 2014, 19:24

Koukal jsem na ten konektor jak X64 tak i X63 a očíslovaný to je to není problém. Vše jsem našel a rozdělal ŘJ klimatizace a zkoušel zda spíná konkrétní piny pro ventilátor. Po zapnutí klimatizace se na pinu X64 2 objeví napětí na X64 20 není nic ale podle schéma by asi mělo. Dotaz mimo jak poznám který relé spíná/rozpíná/přepíná konkrétní kontakty? Jde mi např. o kontakty X64 3 a 5 který by ventilátor mohli taky zapnout konkrétně ventilátor M20 a M19. Teď mě ale napadlo že pokud toto co je na schematu základní stav před zapnutí klimatizace tak při její zapnutí se všechna relátka co tam jsou přepnou do druhýho stavu. Je to tak a nebo tomu je jinak? Nedokážu totiž z toho vyčíst pokud by se relátka zapínala jinak tak které ovládá konkrétní kontakty. Uvnitř ŘJ je až 5 relé a tak jsem z toho docela na větvi pokud tomu je jinak než jak jsem napsal že se sepnou všechny po zapnutí klimatizace. Jinak u mě ventilátor M19 nemá 3 piny ale jen 2 piny. To ale asi nebude až takovej problém ale zajímalo by mě k čemu je ten 3. pin označený B Jedná se o předřadný odpor který pouští ventilátor na nižší otáčky? Ještě jedna věc a to pokud bych měl ventilátor M19 pokaženej mohlo by to způsobit můj problém? Nikdy jsem ho totiž neviděl v chodu protože se mi teplota motoru ani nikdy nedostala přes 80 či 90 stupňů většinou se drží kolem 80. Myslím si že tento ventilátor je pouze pro motor respektive pro chlazení vody z motoru a druhej pro klimu. Pokud schéma co jsi poslal je pro klimatizaci se dvěma ventilátory tak pak já to mám jinak. Ještě bych tě chtěl poprosit zda by jsi mi nepopsal jak to pracuje po spuštění klimatizace ta relátka pokud se nesepnou všechna najednou po zapnutí klimatizace pokud mi rozumíš.

Nikdy jsem se v tom nevrtal a docela se bojím abych tam něco nepokazil tak semnou měj prosím trpělivost díky moc.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od vasekpetr1 » 24 srp 2014, 21:41

Takže dle mého odhadu:
stav kontaktů relé na schematu ukazuje klidový stav, nic neběží.
Stav 1 - sepnutý kontakt 1 - napětí z F4.50 přes kontakt 1 na předřadný odpor na kotvu M20, přes pin 6 na klidový kontakt 3 na X64 pin 4 a z M19 na kostru. Oba větráky se pomalu otáčí
Stav 2 - sepne relé 2 a vyřadí se odpor, ostatní je stejné - oba větráky se točí poněkud rychleji
Stav 3 - sepne 2 a 3 - běží M20 naplno, M19 stojí
Stav 4 - sepnutá 2, 3 a 4 - M20 běží naplno, M19 se otáčí na menších otáčkách
Stav 5 - sepnutá 2, 3 a 5 - oba větráky běží naplno.

Nemůžu zaručit, že je to tak přesně, ty sekvence jsou možná trochu jinak, ale mám za to, že při klimě mi jedou oba větráky.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

BeriCud
Příspěvky: 8
Registrován: 24 srp 2014, 11:30

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od BeriCud » 24 srp 2014, 22:36

Aha tak pokud ti jedou oba tak mě se při spuštění nezapne ani jeden. Pár lidí mi tvrdilo že to je normální stav ale to sem si nikdy nemyslel přišlo mi to jako hloupost. Blbý na tom je že nevím jak to udělat abych nemusel vydělávat chladič na vodu abych zjistil zda ventilátor pro motor běží a není v něm chyba. Nedostanu se totiž k pinům abych k němu přivedl napětí a vyndat jako ventilátor pro klimu nelze. Leda ho nějak obejít aby jen na zkoušku nebyl zapojenej do okruhu ale nerad bych něco pokazil asi by bylo nejlepší pokud by byl na jeho svorky zapojen nějakej spotřebič např, žárovka. Zítra to zkusím a uvidíme.

BeriCud
Příspěvky: 8
Registrován: 24 srp 2014, 11:30

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od BeriCud » 25 srp 2014, 09:55

Ahoj tak jsem zkusil misto ventilatoru zapojit zarovku ale nepomohlo to. Opet az po rozsviceni kontrolky s chladicem a vetrackem se mi rozbehl vetrak na klimatizaci. Zarovka se nerozsvitila a zkusil jsem ji primo na baterce a byla dobra. Meril jsem primo piny ktery jdou do M19 kterej misto 3pinu ma jen dva a vypada to ze oba pri vypnutym motoru jdou na kostru ikdyz jeden znich ma vuci kostre vic kilo ohmu nepamatuju se presne kolik oba mely vuci kostre nejakej odpor nebyla to vylozene nula oba v kilo ohmech. Vuci kladnymu polu baterky jsem nameril pres 12V kolem 12.9V. Vic jsem nestihl mam odpoledni a v 10h musim jet do prace. Pokud by te napadlo neco dej vedet. Ridici jednotku si beru do prace a sundam ty relatka a podivam se jestli spinaji jak maji. Neni to prilis odbornej postup ale nechci to provadet primo na desce kde je plno elektroniky.

Zatim ahoj a kdyz by te napadlo neco dej vedet.

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od sabelt » 25 srp 2014, 11:54

Ahoj,

mě postřehy z mého problému, který taky řešim :-)

Už vim že mam na 100% spatnou ridic jednotku chalzení motoru ... nespinaj se sahary, siviti mi kontrolka, nejede mi klima atd.

Sehnal jsem is od znameho asi 4 jednotky a zkousel je .. a ani jedna nefungovala, pak jsem zjistil, ze v prubehy prodeje Astry G se vymyslelo asi 6 druhu jednotek s ruzným oznacením ... ja mám napriklad CJ oznaceni, takze musis sehant s tim samim oznacenim aby to fungovalo ...

Aby si zjistil, ze jednotka je spatna, tak to jednoduse pripojis na diagnostiku a zkusis pres diagnostiku sepnout ventilatory nebo klimakompresor ... diagnostika ti vyhuci v erroru ze se nelze do jednotky pripojit .. dle toho poznas ze je jednotka spatna .. :-) Takze si pak muzes bejt jistej, ze je to jednotkou a ne necim jiným ...

S pozdravem,
Michal.
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

BeriCud
Příspěvky: 8
Registrován: 24 srp 2014, 11:30

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od BeriCud » 31 srp 2014, 17:46

Ahoj, tak můj problém je vyřešen. :D Byla to úplná prkotina ale jelikož jsem se prvně pořádně nepodíval tak ji nenašel. Šlo o druhej ventilátor u, kterýho je konektor pro připojení směrem k motoru a u krytu motoru. Já ho bohužel přehlídnul a považoval konektor kterej má jen dva piny za konektor ventilátoru. Hloupost byl to jen předřadnej odpor. Spátky k věci byl zoxidovanej a nevodil tak že jsem jej vyčistil a nyní už vše běhá tak jak má. Díky všem co se mi snažili pomoct. :wink:

stejsky89
Příspěvky: 11
Registrován: 19 čer 2013, 17:39

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od stejsky89 » 04 pro 2014, 22:01

Zdravím,

dnes se mi rozsvítila kontrolka pro poruchu chlazení. Op-com mi vypsal závadu P1530 A/C Request Line Voltage Low a 00057 - A/C Cutoff Request. Usuzoval bych, že bude chyba v RJ chlazení :-(. Oba větráky se sepnou bez problému (zaráz), když auto nechám nachrochtaný stát a zahřeje se.

Co byste poradili za kroky? Odpojil jsem konektory od RJ chlazení a nic nebylo zoxidované. Do samotné jednotky jsem se nekoukal.

Mám X16XEL.

Díky za jakékoliv rady.

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od jerry mouse » 04 pro 2014, 22:09

Vymazať chybu a počkať či sa to zopakuje znovu! 8) :wink:
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

stejsky89
Příspěvky: 11
Registrován: 19 čer 2013, 17:39

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od stejsky89 » 05 pro 2014, 10:35

To jsem samozřejmě zkoušel. Okamžitě to vyskočí znovu.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od vasekpetr1 » 05 pro 2014, 12:26

Zkontroloval bych pojistky, které jsou v tomto vláknu vyjmenovány, připadne mi, že ta první hláška se motá okolo klimy. Tlak v klimě je v mezích?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

stejsky89
Příspěvky: 11
Registrován: 19 čer 2013, 17:39

Re: Řídící jednotka klimatizace

Příspěvek od stejsky89 » 07 pro 2014, 16:28

Která z pojistek v motorovém prostoru je ta F4 (40A) dle plánku pro benzín X16XEL?

Odpovědět