Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí plynu
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí plynu
Ahoj chlapi, tak zas po nějaké době řeším.
Stává se mi pravidelně, že kolísá volnoběh při sešlápnutí spojky když vyřazuju. Vím o tom a plánuju na neděli čištění klapky.
Současně se mi vytrvale děje to, že když je motor v záběru a svižněji pustím plyn, auto sebou škubne (totéž se děje i v opačném gardu, tj. při přidání plynu když mám zařazenou ryxchlost a brzdím motorem). Pokud je motor v záběru a šlápnu mu na krk, ani necukne a zabere, děje se to jen když je prudký pokles nebo nárust tahu.
Přisuzoval jsem to tomu, že při tahu sebou motor škubne v silentblocích a tudíž mají asi doslouženo.
Dnes se mi ale po ránu stala zajímavá věc. Cestou do práce jsem (samozřejmě při zahřátém autě po nějakých 20km jízdy) Astruli nechal na pár vteřin roztočit do těch 4500-5000 rpm a obojí prozatím ustalo - jak kolísání volnoběhu, tak i cukání při vyšlápnutí plynu. Uvidíme, jak se bude chovat až za pár hodin pojedu z práce.
Je možný, že se při tom náporu nějakým způsobem uvolnily nečistoty ve klapce (počítám že ty dva úzký kanálky budou docpaný kompletně) a tím pádem, pokud ji vyčistím, mohlo by to vyřešit nebo alespoň zlepšit stav obou problémů?
Pravda že tímhle stylem rozhodně nejezdím, točím max do 3500 když se svižněji rozjíždím z křižovatky.
Jaký na to máte názor?
Stává se mi pravidelně, že kolísá volnoběh při sešlápnutí spojky když vyřazuju. Vím o tom a plánuju na neděli čištění klapky.
Současně se mi vytrvale děje to, že když je motor v záběru a svižněji pustím plyn, auto sebou škubne (totéž se děje i v opačném gardu, tj. při přidání plynu když mám zařazenou ryxchlost a brzdím motorem). Pokud je motor v záběru a šlápnu mu na krk, ani necukne a zabere, děje se to jen když je prudký pokles nebo nárust tahu.
Přisuzoval jsem to tomu, že při tahu sebou motor škubne v silentblocích a tudíž mají asi doslouženo.
Dnes se mi ale po ránu stala zajímavá věc. Cestou do práce jsem (samozřejmě při zahřátém autě po nějakých 20km jízdy) Astruli nechal na pár vteřin roztočit do těch 4500-5000 rpm a obojí prozatím ustalo - jak kolísání volnoběhu, tak i cukání při vyšlápnutí plynu. Uvidíme, jak se bude chovat až za pár hodin pojedu z práce.
Je možný, že se při tom náporu nějakým způsobem uvolnily nečistoty ve klapce (počítám že ty dva úzký kanálky budou docpaný kompletně) a tím pádem, pokud ji vyčistím, mohlo by to vyřešit nebo alespoň zlepšit stav obou problémů?
Pravda že tímhle stylem rozhodně nejezdím, točím max do 3500 když se svižněji rozjíždím z křižovatky.
Jaký na to máte názor?
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- Reklama
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Vyčistit a točit!!! Máš benzín, ty otáčky co uvádíš mám já na nafťáku
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- DJTommek
- Příspěvky: 261
- Registrován: 13 srp 2013, 11:17
- Bydliště: Orlová + Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Hmm, jak tak pročítám tohle a další témata ohledně otáček, tak to auto "šetřím" co se týče otáček... Minimum 2000, obvykle ~2300, max 3500, když je potřeba rozjezdy 4000+... Mám docela podobné problémy, ale to poměrně jemné cukání jsem považoval za téměř normální. Oba kanálky jsi mi čistil před pár měsíci.
Hádám že to celé o něco navýšit, co? 1.6 16V XEL
Prosím neukamenovat "že jsem se v autoškole nic nenaučil", "neposlouchám auto" apod.
Hádám že to celé o něco navýšit, co? 1.6 16V XEL
Prosím neukamenovat "že jsem se v autoškole nic nenaučil", "neposlouchám auto" apod.
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Já bych určitě zkontroloval i EGR ventil.. ten může za cukání dost. Měl jsem stejné symptomy jako ty monty.romane a myslím, že mi je vyřešila nová Lambda ovšem na tu se podívej až v poslední řadě záleží kolik jsi na ní najezdil (Interval výměny je 160 000km nejdřív bych zkontroloval live data).
Ohromný kolísání volnoběhu sklidnilo vyčištění klapky + zaslepení EGR ventilu protože mi motor málem chcípal. X16XELku budou vždycky kolísat volnoběžné otáčky.. já mám prakticky všechna čidla nové a vyčištěné včetně ŘJ a stále kolísá.. ale jen +-50ot./min což je prakticky nic.
Já jezdím mezi 2000 a 3500ot./min jako ty a myslím, že na tom není vůbec nic špatného. Při 3500 má motor max moment a max účinnost (Při 90km/h na pětku točí 2500ot./min.) . Když ho vytočím víc, tak jen při předjíždění nebo když jedu třeba do velkého kopce. Jednou za čas ho taky proženu "jen tak" aby nezlenivěl ale nikdy netočím do omezovače.. nechci aby se mi ještě potkal motor. Myslím, že tvůj styl jízdy je v pohodě DJ Tommek
Ohromný kolísání volnoběhu sklidnilo vyčištění klapky + zaslepení EGR ventilu protože mi motor málem chcípal. X16XELku budou vždycky kolísat volnoběžné otáčky.. já mám prakticky všechna čidla nové a vyčištěné včetně ŘJ a stále kolísá.. ale jen +-50ot./min což je prakticky nic.
Já jezdím mezi 2000 a 3500ot./min jako ty a myslím, že na tom není vůbec nic špatného. Při 3500 má motor max moment a max účinnost (Při 90km/h na pětku točí 2500ot./min.) . Když ho vytočím víc, tak jen při předjíždění nebo když jedu třeba do velkého kopce. Jednou za čas ho taky proženu "jen tak" aby nezlenivěl ale nikdy netočím do omezovače.. nechci aby se mi ještě potkal motor. Myslím, že tvůj styl jízdy je v pohodě DJ Tommek
Astra G X16XEL (1999)
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Vím že ji občas podtáčím, vždycky když je ale kopeček tak jí nechám větší točky...nižší otáčky zásadně jen po rovině. Jen podotýkám že problémy s kolísáním otáček se projevují hlavně když jedu na E85 (to jsem měl asi taky zmínit ), když jedu na benzín, nebývá to skoro znát, i starty bez problémů. Uvidím jak se situace vyvine když bude čistá klapka a uvidí se dál. EGR je zaslepenej ještě od minulýho majitele. V tejdnu s tím jdu preventivně na vyčtení live dat a na diag.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
No, klapka je vyčištěná. Nějaký týden to sekalo dobrotu, postupně se vrátilo to pocukávání při sešlápnutí a vyšlápnutí plynu. Kolísání otáček při vyřazení se už neukázalo, naštěstí.
Čili mám ten pocit že to pomohlo jen z půlky a to cukání bude někde jinde.
Půjčil jsem na čas od kamaráda OpCOM a vyzkoušel načíst livedata.
Nevím, po čem konkrétně bych se měl dívat (považuju za zázrak že jsem to vůbec rozběhnul ).
Vyhodilo to na mě v *.csv, s formátováním jsem se nedělal.
Dokázal by v tom někdo z místních guru něco vyčíst?
Čili mám ten pocit že to pomohlo jen z půlky a to cukání bude někde jinde.
Půjčil jsem na čas od kamaráda OpCOM a vyzkoušel načíst livedata.
Nevím, po čem konkrétně bych se měl dívat (považuju za zázrak že jsem to vůbec rozběhnul ).
Vyhodilo to na mě v *.csv, s formátováním jsem se nedělal.
Dokázal by v tom někdo z místních guru něco vyčíst?
- Přílohy
-
- 1999_Astra-G_Engine__X 18 XE1_20141108132400.rar
- (1.26 KiB) Staženo 161 x
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Tak jsem včera odpojil EGR a od té doby zkouším jezdit bez něho. Kromě chybové kontrolky se zřejmě nic nezměnilo, pocukávání mám pořád. Jako další krok mě napadá vyčistit krokový motorek na klapce. Teď ale klíčový dotaz..jde samotný motorek z klapky vůbec sundat a vyčistit/vyměnit?
Jinak bližší info k tomu cukání...děje se to při provozu na E85 i na benzín (bez znatelného rozdílu), za studeného i za ohřátého motoru. Děje se to stejně ať sundám nohu z plynu nebo vypnu běžící tempomat.
Co je zajímavé (a neumím si to vysvětlit) je to, že jakmile se rozjedu bez přidání plynu - jen přes spojku - pak problém na pár minut zmizí a cukání se nekoná, pak zas vše při starém.
Pomalu tomu přestávám rozumět
Jinak bližší info k tomu cukání...děje se to při provozu na E85 i na benzín (bez znatelného rozdílu), za studeného i za ohřátého motoru. Děje se to stejně ať sundám nohu z plynu nebo vypnu běžící tempomat.
Co je zajímavé (a neumím si to vysvětlit) je to, že jakmile se rozjedu bez přidání plynu - jen přes spojku - pak problém na pár minut zmizí a cukání se nekoná, pak zas vše při starém.
Pomalu tomu přestávám rozumět
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Neviem uplne isto ale asi mam podobny problem.... strasne mi astra skace a trha zatial som skusil druhu(nie novu) vahu vzduchu ale nepostrehol som ziadne zmeny . lambdu neriesim pise iba vyhrev a pracovala ked som to napichol na PC myslim si ze mi to moze robit klapka ale zatial si to nemam kao preverit ....
PS 18Xe1
PS 18Xe1
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Mam Gecko X18XE1, tak isto mi to sklbalo jak besne, tak vymenil som vsetky filtre (olej, vzduch,benzin), sviecky, vahu vzduchu, EGR, vycistil som klapku, capoval som 4 mesiace V-Powe Nitro a nic nepomahalo. Nakoniec som vymenil zapalovaciu listu a sklbanie prestalo a odvtedy (klop klop klop) je zatial pokoj.
Ak mate vycistene skrtiace klapky a funckne EGR ventily (da sa jednoducho otestovat na autobaterii) tak si skuste pozicat zapalovaciu listu od niekoho, kto ma taky isty motor a hodte to do svojich aut.
Ako vravim, u mna bola pricina sklbania zapalovacia lista.
Ak mate vycistene skrtiace klapky a funckne EGR ventily (da sa jednoducho otestovat na autobaterii) tak si skuste pozicat zapalovaciu listu od niekoho, kto ma taky isty motor a hodte to do svojich aut.
Ako vravim, u mna bola pricina sklbania zapalovacia lista.
Astra G Caravan, X18XE1
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
no ja som ju vymenil ale nicsweeper píše:Mam Gecko X18XE1, tak isto mi to sklbalo jak besne, tak vymenil som vsetky filtre (olej, vzduch,benzin), sviecky, vahu vzduchu, EGR, vycistil som klapku, capoval som 4 mesiace V-Powe Nitro a nic nepomahalo. Nakoniec som vymenil zapalovaciu listu a sklbanie prestalo a odvtedy (klop klop klop) je zatial pokoj.
Ak mate vycistene skrtiace klapky a funckne EGR ventily (da sa jednoducho otestovat na autobaterii) tak si skuste pozicat zapalovaciu listu od niekoho, kto ma taky isty motor a hodte to do svojich aut.
Ako vravim, u mna bola pricina sklbania zapalovacia lista.
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Pisal si, ze si vymenil vahu vzduchu ci?panasonyc píše:Neviem uplne isto ale asi mam podobny problem.... strasne mi astra skace a trha zatial som skusil druhu(nie novu) vahu vzduchu ale nepostrehol som ziadne zmeny . lambdu neriesim pise iba vyhrev a pracovala ked som to napichol na PC myslim si ze mi to moze robit klapka ale zatial si to nemam kao preverit ....
PS 18Xe1
Astra G Caravan, X18XE1
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
Zítra vyměním svíčky, nevím kdy naposledy byly měněné a radši je vyloučit než zbytečně vyměnit lištu za x tisíc, nemám kde si půjčit jinou. Dám vědět jak to dopadlo.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
jinak zkusil jsem ještě jednou nahrát livedata (cca 6km do vedlejší vesnice pro benzín) a narazil jsem na něco, co mě trošku znepokojilo.
v určitých chvílích (celkem asi 20 měření ze 750, které OPcom udělal) se mi u Knock Retard Cylinder 1-4 objevovaly odchylky - nejčastějc 2-6 stupňů, u jednoho měření dokonce na jednom válci i 10.
Objevilo se vždy v nějakých 5 měřeních za sebou např. takto:
Knock Retard Cyl1;2;3;4: 2-4-4-2
Knock Retard Cyl1;2;3;4: 2-4-2-2
Knock Retard Cyl1;2;3;4: 4-6-6-2
a pak zas nějakých 200 měření 0-0-0-0.
Dočetl jsem se, že údajně jde o korekci (posun předstihu) kterou provádí řídící jednotka aby zabránila poškozování motoru kvůli detonacím vlivem špatné směsi.
Nedokážu říct, v jakých chvílích k tomu docházelo.
Projdu si ty data asi ještě jednou a zkusím najít, jestli k tomu došlo při nárustu nebo poklesu otáček nebo při nějaké jiné změně.
Myslíte že se toho mám obávat a nějak řešit?
Nemůže být to pocukávání projevem tohohle problému?
v určitých chvílích (celkem asi 20 měření ze 750, které OPcom udělal) se mi u Knock Retard Cylinder 1-4 objevovaly odchylky - nejčastějc 2-6 stupňů, u jednoho měření dokonce na jednom válci i 10.
Objevilo se vždy v nějakých 5 měřeních za sebou např. takto:
Knock Retard Cyl1;2;3;4: 2-4-4-2
Knock Retard Cyl1;2;3;4: 2-4-2-2
Knock Retard Cyl1;2;3;4: 4-6-6-2
a pak zas nějakých 200 měření 0-0-0-0.
Dočetl jsem se, že údajně jde o korekci (posun předstihu) kterou provádí řídící jednotka aby zabránila poškozování motoru kvůli detonacím vlivem špatné směsi.
Nedokážu říct, v jakých chvílích k tomu docházelo.
Projdu si ty data asi ještě jednou a zkusím najít, jestli k tomu došlo při nárustu nebo poklesu otáček nebo při nějaké jiné změně.
Myslíte že se toho mám obávat a nějak řešit?
Nemůže být to pocukávání projevem tohohle problému?
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
lišta stojí 2800 tesla ale vidl jsem i levnější....
5dv Z14XE(?kW,?Nm)bílý lak+černé dopln'ky+sport sedačky komplet nastavitelné+EGRoff+odhlučnění vozu+panel navigace samo-domo+OPCpředek+dvětrání kapoty+15''ZIMNI BLIZZAK-XENONY depo+OSTŘIK
Re: Kolísání volnoběhu + cukání při sešlápnutí/vyšlápnutí pl
No to určitě. Máte to tady pod nosem....
http://www.granex.cz/autodily/opel/astr ... cId=404219
http://www.granex.cz/autodily/opel/astr ... cId=404219