Vyřešeno..Výměna vzduchového filtru-asi měl podel barvy už dost,a protáhnutí vstřiků aditivem..Je to sakra rozdíl.Najeto 50km,občas jsem tomu šlápnul pěkně na krk,a dobrý..A to jsem to naschvál zkoušel i podtočit,a ani nekucknul..Zatím..Lake292 píše:Aku mas rychlost? Pocitam ze tak 20-30km/h a na 3ku tam mas velmi malicko otaciek tak ani nic ine nemozes cakat. Ale urcite mozes pozriet este na EGR alebo vzduchovy filter.radek74 píše:Při prudším sešlápnutí plynu-při výjezdu z kruháče apod.na třetí rychlostní stupeň
Cukání motoru
Re: Cukání motoru
Opel Zafira X16XEL
Co ucho neslyší,to srdce nebolí..
Co ucho neslyší,to srdce nebolí..
- Reklama
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15 lis 2013, 23:27
Re: Cukání motoru
Zdravím,
mám trošku odlišnější problém, než se tu ve většině případů řeší.
Mám Opel Zafira A (2001) 1.6. 16V (Z16XE). Všechno to začalo (nevim jestli to nebyla náhoda) když mi kamarád vařil malé dírky na výfuku, jedna byla i vcelku blízko u lambda sondy, po cca 100km se objevila kontrolka motoru, ale nic se nedělo. Zanedlouho ale při jízdě (zpočátku po ostřejším úseku jízdy) když jsem třeba vyřadil, tak šli otáčky nekompromisně dolu až do zhasnutí motoru. Bez sebemenšího zakolísání otáček - krásně čistě a rychle dolu. Protože to vždycky bylo při jízdě, tak přes pětku motor zase naskočil, takhle to trvá třeba pět kilometrů (někdy to chcípne jen jednou a dobrý). Horší je když se to stane třeba ve městě, kde je potřeba stát na semaforech a dávat přednost. Když motor zhasne, tak se vcelku blbě startuje, ale nakonec naskočí a zase třeba sto kilometrů dobrý. Okamžik, kdy je závada zrovna "aktivní" se také projevuje cukáním při mírném přidávání plynu (zkrátka když jen tak přišlapáváte na plynový pedál), tak to cuká (znát to je při jakékoli rychlosti, na nižším rychlostním stupni je to samozřejmě markantnější).
Diagnostika hlásila lambda sondu, tak jsem si říkal, že to určitě bude od toho svařování. Lambda sondu jsme nechal vyměnit a po 10 km zase cukačka a na STOPce mi to chcíplo (protože jsem musel zastavit) a těžko jsem startoval. nakonec naskočil a zase chvilku dobrý. Takže lambda to nebyla Jo a po výměně lambda sondy je závada sice úplně stejná, ale už se nerozsvítila kontrolka motoru. Proto si myslím, že to bude asi nějaký problém, co chybu lambda sondy vyvolal (takže jen čekám, kdy to zase odsere ta nová lambda sonda).
Nevíte někdo co s tím? Uvítám každou radu nebo zkušenost, díky!
mám trošku odlišnější problém, než se tu ve většině případů řeší.
Mám Opel Zafira A (2001) 1.6. 16V (Z16XE). Všechno to začalo (nevim jestli to nebyla náhoda) když mi kamarád vařil malé dírky na výfuku, jedna byla i vcelku blízko u lambda sondy, po cca 100km se objevila kontrolka motoru, ale nic se nedělo. Zanedlouho ale při jízdě (zpočátku po ostřejším úseku jízdy) když jsem třeba vyřadil, tak šli otáčky nekompromisně dolu až do zhasnutí motoru. Bez sebemenšího zakolísání otáček - krásně čistě a rychle dolu. Protože to vždycky bylo při jízdě, tak přes pětku motor zase naskočil, takhle to trvá třeba pět kilometrů (někdy to chcípne jen jednou a dobrý). Horší je když se to stane třeba ve městě, kde je potřeba stát na semaforech a dávat přednost. Když motor zhasne, tak se vcelku blbě startuje, ale nakonec naskočí a zase třeba sto kilometrů dobrý. Okamžik, kdy je závada zrovna "aktivní" se také projevuje cukáním při mírném přidávání plynu (zkrátka když jen tak přišlapáváte na plynový pedál), tak to cuká (znát to je při jakékoli rychlosti, na nižším rychlostním stupni je to samozřejmě markantnější).
Diagnostika hlásila lambda sondu, tak jsem si říkal, že to určitě bude od toho svařování. Lambda sondu jsme nechal vyměnit a po 10 km zase cukačka a na STOPce mi to chcíplo (protože jsem musel zastavit) a těžko jsem startoval. nakonec naskočil a zase chvilku dobrý. Takže lambda to nebyla Jo a po výměně lambda sondy je závada sice úplně stejná, ale už se nerozsvítila kontrolka motoru. Proto si myslím, že to bude asi nějaký problém, co chybu lambda sondy vyvolal (takže jen čekám, kdy to zase odsere ta nová lambda sonda).
Nevíte někdo co s tím? Uvítám každou radu nebo zkušenost, díky!
Re: Cukání motoru
Ahojda lidicky mam problem s motorem x14xe.
Auto mam kratce a po koupi z niceho nic zacalo sem tam jet na 3valce, motor ma normal volnobeh cca 800-900 (kolisa) , pri pridani plynu pomala odezva .. nejdriv se pridusi a pak teprv nejaka reakce a to i v opacnem pripade (zustava vyset. ) Koupil jsem tedy novy krokovy moturek ,snimac polohy klapky, kompletne vycistil klapku ,nove svicky,novy palivovy filtr . ale co se ted nestalo .. auto nastartuji a nez se zahreje tak je to jakz takz v pohode ale po zahrati motoru najednou skok a otacky jsou na 4000 a pomalilinku rostou az treba k 5000 pak zase skok a normal tech 800-900.. pridam plyn a o5 to same 4000 a pomalicku stoupa . jeste jsem skousel hadicky jestli jsem nekde nenechal neco vypojeno ale vse ja jak ma byt . vyskousel jsem vypojit snimac MAP a otacky z 4000 spadly k normalu pri zapojeni o5 to same ..
EGR zatim necisten a nezaslepen . Check engine problikava . vsechny kontakty projety kontaktolem.
Poradi nekdo co s temy otackamy ?? Jinak jedinne pozitivum ze zmyzela prodleva reakce motoru na pridani plynu (nedusi se uz )
Napada me ze je vadny ten novy krok. motorek (zadrhava se ?) jinak uz opravdu nevim
Auto mam kratce a po koupi z niceho nic zacalo sem tam jet na 3valce, motor ma normal volnobeh cca 800-900 (kolisa) , pri pridani plynu pomala odezva .. nejdriv se pridusi a pak teprv nejaka reakce a to i v opacnem pripade (zustava vyset. ) Koupil jsem tedy novy krokovy moturek ,snimac polohy klapky, kompletne vycistil klapku ,nove svicky,novy palivovy filtr . ale co se ted nestalo .. auto nastartuji a nez se zahreje tak je to jakz takz v pohode ale po zahrati motoru najednou skok a otacky jsou na 4000 a pomalilinku rostou az treba k 5000 pak zase skok a normal tech 800-900.. pridam plyn a o5 to same 4000 a pomalicku stoupa . jeste jsem skousel hadicky jestli jsem nekde nenechal neco vypojeno ale vse ja jak ma byt . vyskousel jsem vypojit snimac MAP a otacky z 4000 spadly k normalu pri zapojeni o5 to same ..
EGR zatim necisten a nezaslepen . Check engine problikava . vsechny kontakty projety kontaktolem.
Poradi nekdo co s temy otackamy ?? Jinak jedinne pozitivum ze zmyzela prodleva reakce motoru na pridani plynu (nedusi se uz )
Napada me ze je vadny ten novy krok. motorek (zadrhava se ?) jinak uz opravdu nevim
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Cukání motoru
Takže napíšu i svůj příběh s cukáním motoru X16SZR: minulý měsíc při cestě z Brna jsem do blikající kontrolky stavu nádrže natankoval v Rosicích u kruháče (Benzina a.s.) Natural 95 za tisícovku a vyrazil ku Třebíči. Za Zastávkou v kopcích jsem ucítil, že motor se chová divně - nechtěl jít za plynem, dusil se, ztrácel na výkonu, nepomáhalo podřazení. Jediné, co fungovalo, tak sešlápnutí plynového pedálu úplně na podlahu, pak motor nabral na síle, vyrazil jako blesk a hnal si to dopředu. Jakmile jsem ale chtěl plyn ovládat v rozmezí pedálu, bylo tu opět dušení a jízda, jako s nováčkem autoškoly. Též otáčky při volnoběhu byly nestálé. Tak jsem to docukal do Okříšek, kde mám dvorního mechanika, ten bádal a bádal, ale též na nic nemohl přijít. Zkusil zaslepit EGR, vyčíst chyby, vyčistit klapku, kontrola fitrů, leč pořád cukalo. Nakonec naznal, že je asi problém v palivu - už když čuchnul k bezninu, tak byl cítit jinak, než je obvyklé. Poradil vyjezdit nádrž a pak se uvidí. A skutečně - při rozsvícení kontrolky rezervy nádrže začal motor opět cukat, dokonce se rozsvítila kontrolka řízení emisí. Natankoval jsem nový benzin u no-name benzinky a auto od té doby šlape, jak má. Sem tam se rozsvítí kontrolka emisí, ale na nic to naštěstí nemá vliv. Takže asi tak - velký problém má nakonec příčinu v banalitě: špatný benzin u značkové benzinky
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Cukání motoru
thedrummerfs
já řešil nepravidelné cukání, všecny konektory dolů a vyčistit,
výměna pal filtru a lambdy- ty ale měly už 160 000 km, trochu lepší,
ale stále se projevovalo, vyčištěna klapka, provedená dekarbonizace,
vše bez efektu. už jsem kontroloval jednotku- OK.
po konzultaci s Alzafírem mě upozornil na špatné spalování v 3 tím válci,
už jsem se chystal na demontáž a kontrolu vstřiku, ale ještě pro jistotu jsem
zkontroloval zapalovací lištu, a výsledek- 3 tí válec házel podstatně slabší jiskru,
ale házel, proto úplně nahodile šlapal jak blesk, a najednou zacukal
(aspoň doufám že to bude tímto.)
jinak starty OK teplé i studené to cukání se projevovalo hlavně za tepla.
já řešil nepravidelné cukání, všecny konektory dolů a vyčistit,
výměna pal filtru a lambdy- ty ale měly už 160 000 km, trochu lepší,
ale stále se projevovalo, vyčištěna klapka, provedená dekarbonizace,
vše bez efektu. už jsem kontroloval jednotku- OK.
po konzultaci s Alzafírem mě upozornil na špatné spalování v 3 tím válci,
už jsem se chystal na demontáž a kontrolu vstřiku, ale ještě pro jistotu jsem
zkontroloval zapalovací lištu, a výsledek- 3 tí válec házel podstatně slabší jiskru,
ale házel, proto úplně nahodile šlapal jak blesk, a najednou zacukal
(aspoň doufám že to bude tímto.)
jinak starty OK teplé i studené to cukání se projevovalo hlavně za tepla.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Cukání motoru
mal som ties problem astrou 1.4 16v mam nev egr s new tesnenim..a chlapci za 75 eur..+ 3 ecka postovne..veci na astru treba hladat na nete..neni to az take drahe..lambda sondy som nasiel po 45ecok jednu..v autokelly najlacnejsiu za 110ecok..myslim..
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Cukání motoru
Ono nejde ani tak o to, že je problém sehnat lacinější díly, ale spíš jde o vlastní výdrž daného dílu - ty EGRy se dají v pohodě sehnat okolo 1500,- našich korun, jenže už není nikde jistota, že ti nezačne třeba po dvou letech haprovat. Proto slušný servisák po zkušenostech s no-name díly radši sáhne k osvědčené značce, i když je podstatně dražší, než aby ses mu za čas vrátil s tím, že auto zase zlobí a příčinou je "výhodně" koupený náhradní díl. Samozřejmě můžeš mít štěstí na dobrý kus, který tvé auto přežije.matheo píše: ...75 eur..+ 3 ecka postovne..veci na astru treba hladat na nete..neni to az take drahe..lambda sondy som nasiel po 45ecok jednu..v autokelly najlacnejsiu za 110ecok..myslim..
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Cukání motoru
Zdravíčko,vím že se tu o cukání motoru píše až až. Vlastním Opel Astra G 1.4 16v (X14XE) ale cukání při nižších otáčkách stále (1500-2000) Při vjezdu do kruháče si připadám jak koza. Přitom EGR ventil je zaslepený, Lamda sonda nová,zapalovací lišta též nová,škrtící klapka vyčištěná, svíčky též nové. Už nevím kde hledat chybu. Na diagnostice jsem byl než jsem do toho začal vrážet. Jediný co mi diagnostika našla byl egr ventil (tím že je zaslepený) Neví někdo čím to ještě může být ?
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru
Co vyfuk mas jej ok?
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Cukání motoru
Výfuk mám nový měněn v létě. Střed a zadní.
Re: Cukání motoru
Dělá to jenom při zatáčení?
A na kterou stranu?
A na kterou stranu?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Cukání motoru
Tak pozeram, ze cukanie je oblubena vlastnost nasich Astriciek .... pridam svoju skusenost.
Mam 1,4 Twinport Z14XEP, najazdene 110 000 km a motor zacal pocukavat.
Prejavuje sa to pri ustalenej jazde napriklad na 4 prev. stupni pri rychlosti cca. 55 - 60 km/h a otackach cca. 2200 ot. kedy motorom trhne. Akonahle stupnu alebo klesnu otacky prestane cukat.
Bracho ma rovnaku Astru, tak sme uz poskusali pomenit vsetko mozne (lista, sviecky, ....
Nakoniec som kupil novy egr ventil origo Pierburg z Opla, ale po vymene to pocukava stale a problem sa nevyriesil.
Klapka vycistena, v nej nebude problem, diagnostika robena origo Opel zariadenim - bez hlaseni.
Palivovy filter ma za sebou cca. 40 000 km, vzduchovy ma cca. 10 000 km.
Nemate niekto nejaky tip?
Dakujem
Mam 1,4 Twinport Z14XEP, najazdene 110 000 km a motor zacal pocukavat.
Prejavuje sa to pri ustalenej jazde napriklad na 4 prev. stupni pri rychlosti cca. 55 - 60 km/h a otackach cca. 2200 ot. kedy motorom trhne. Akonahle stupnu alebo klesnu otacky prestane cukat.
Bracho ma rovnaku Astru, tak sme uz poskusali pomenit vsetko mozne (lista, sviecky, ....
Nakoniec som kupil novy egr ventil origo Pierburg z Opla, ale po vymene to pocukava stale a problem sa nevyriesil.
Klapka vycistena, v nej nebude problem, diagnostika robena origo Opel zariadenim - bez hlaseni.
Palivovy filter ma za sebou cca. 40 000 km, vzduchovy ma cca. 10 000 km.
Nemate niekto nejaky tip?
Dakujem
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Cukání motoru
2200 ot. nieje to masakralne pre tento motor, pokiaľ viem tak 1.4-ka to ma rada až od 3000ot. a viac. Nieje nič lepšie než podtačať otačkovy motor, potom sa deju rôzne zazraky, mimochodom ako často ho prehanaš po vysokorychlostných cestách alebo sa iba drindaš okolo komina? Skúsil by som aj lepšie palivo, nie shell alebo nejake vhodne aditivum na prečistenie vstrekov čo by tomu len mohlo prospieť!ocec píše:Mam 1,4 Twinport Z14XEP, najazdene 110 000 km a motor zacal pocukavat.
Prejavuje sa to pri ustalenej jazde napriklad na 4 prev. stupni pri rychlosti cca. 55 - 60 km/h a otackach cca. 2200 ot. kedy motorom trhne. Akonahle stupnu alebo klesnu otacky prestane cukat.
Nemate niekto nejaky tip?
Dakujem
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Cukání motoru
Auto dostava pravidelnu "kuru" po dialnici a pri tankovani pouzivam VIF aditivum.
Re: Cukání motoru
Motor zacat cukat pri miernom plyne medzi 2100 a 2800 otackami napriek tomu, ze som vymenil egr za upne nove z Opla.
Nemate nejaky tip co skontrolovat, pozriet, vyskusat? Diagnostika je bez hlaseni.
Nemate nejaky tip co skontrolovat, pozriet, vyskusat? Diagnostika je bez hlaseni.