spatne starty
spatne starty
Ahoj mam astru 1.6 16v r.v. 2002,plyn montovan v unoru letosniho roku.V posledni dobe mi tesne po startu vubec netahne-to jede jeste na benzin.Obcas se mi stane i pri jizde,ze se jakoby pridusi.Svicky,kabely,lista a klapka jsou ok napada me jeste egr ventil.Vaha myslim ze to neni,celkove ma jinak vykon dobry.
TÝNKA
Každý, kdo jede na dálnici pomaleji než vy, je idiot.Každý, kdo jede na dálnici rychleji než vy, je maniak.
Každý, kdo jede na dálnici pomaleji než vy, je idiot.Každý, kdo jede na dálnici rychleji než vy, je maniak.
- Reklama
- p.somik
- Příspěvky: 992
- Registrován: 15 dub 2010, 20:50
- Bydliště: Moravskoslezský
- Kontaktovat uživatele:
Re: spatne starty
Jestli to je po startu, tipnul bych, že jezdíš hodně na LPG a vůbec skoro na benzín, jednotka si pak natáhne data z LPG a benzín pak občas zlobí. RomanK tady na fóru už radil, vyjet nádrž na benál a je po problémech. Zkus hledat
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
Re: spatne starty
Tuto variantu jsem vyradila jako prvni.Vlivem spatneho plynu (kovove spony ve filtru) mi odesel vstrikovaci ventil.Projela jsem nadrz a pul benzinu nez jsem ventil vymenila.Jeste me napadl krokovy motorek.
TÝNKA
Každý, kdo jede na dálnici pomaleji než vy, je idiot.Každý, kdo jede na dálnici rychleji než vy, je maniak.
Každý, kdo jede na dálnici pomaleji než vy, je idiot.Každý, kdo jede na dálnici rychleji než vy, je maniak.
Re: spatne starty
Zdravím,
nechci zakládat nové téma, tak popíšu podobný problém, který má kolegyně - třeba se dostaneme ke stejnému výsledku. Mám Zafiru A, 1.8, 92 kW, na LPG přestavba před dvěma lety a ujeto cca 30 tis. km.
Před cca půl rokem, na jaře, začal zlobit motor ihned po startu - motor se dusí, jako kdyby jel na tři válce, hrozně s sebou škube, otáčky létají mezi 800 a 1100. Kdykoliv klesnou na spodní hodnotu, zase vyletí nahoru. Nemohu se rozjet, auto jako kdyby nereagovalo na plynový pedál. Nebo trošku reaguje, ale má tendenci chcípnout, takže raději čekám cca 2 minuty, kdy oba absolvujeme rambajs rošádu a chvění celého vozu, a rozjedu se až poté. V létě se mi podařilo přepínat na LPG, kdy si to sytilo více, a otáčky ustaly na 1100. Ale rozjet jsem se stejně nemohl, auto se muselo prostě zahřát. Problém ale je, že jakmile se auto zahřeje, opětovné nastartování je už v pohodě, takže s každou příp. opravou nebo zkouškou musím počkat několik hodin, až motor vychladne, spíš do druhého dne (to bylo v létě).
Před měsícem, kdy jsem se svým automechanikem změřil tlaky na válcích a vyměnil svíčky, což situaci nezměnilo, jsem se rozhodl dát auto do Opel servisu, aby našli chybu a příp. opravili, pokud oprava nebude nákladná. Místo původních dvou dní to tam měli cca 10, laborovali, přišlo mi, že si vůbec nevěděli rady, vyměnili kde co a nakonec to uzavřeli s tím, že je špatná škrticí klapka a na váha vzduchu vykazuje špatné hodnoty. Škrticí klapku nabízeli za 26 tis. Kč, což jsem odmítl, nechal si potvrdit, že s novou problém zmizel, načež mi bylo odpovězeno, že "chod motoru se podstatně zlepšil", ale že je stejně problémová, stejně jako váha vzduchu, tudíž po výměně těchto dvou částí bude auto ok. Dobrá, koupil jsem použitou, ale funkční klapku, odpojil baterku na déle než hodinu, aby se v ŘJ vymazaly hodnoty (tedy alespoň tento návod jsem našel někde tady na fóru), a zkusil nastartovat. Situace ze nezměnila, byla stejná. Dal jsem tomu ale ještě čas a najel cca 1000 km, abych viděl, jestli se to nezmění. Bohužel ne. Vyměnil jsem tedy i váhu vzduchu, opět restartoval ŘJ odpojením baterky na delší dobu a zastudena nastartoval. Opět beze změny.
Bohužel dnes se stalo to, že po delším stání nešlo auto téměř vůbec nastartovat. Bylo asi 20 pokusů, než se to podařilo. Po ujetí cca 20 km se rozsvítila i kontrolka servisu, která ale po znovunastartování zhasla.
Teď jsem tedy v situaci, kdy chci jednak se servisem řešit, proč jsem tam měl auto 10 dní, zaplatil za diagnostiku, koupil dva náhradní díly za původně "nefunkční", ale problém trvá, nicméně nechci už další pokusy. Co jsem pročítal fórum, mohl by toto dělat buď vadný EGR ventil (doporučuje se zaslepení), nebo některý ze vstřiků (na LPG jezdím dost, na benzín málo). Jakou cestu byste doporučovali? Má smysl zkoušet Flashlube Injector cleaner, pokud diagnostika v Opelu žádnou závadu nenašla? Navrhujete něco jiného?
Díky.
nechci zakládat nové téma, tak popíšu podobný problém, který má kolegyně - třeba se dostaneme ke stejnému výsledku. Mám Zafiru A, 1.8, 92 kW, na LPG přestavba před dvěma lety a ujeto cca 30 tis. km.
Před cca půl rokem, na jaře, začal zlobit motor ihned po startu - motor se dusí, jako kdyby jel na tři válce, hrozně s sebou škube, otáčky létají mezi 800 a 1100. Kdykoliv klesnou na spodní hodnotu, zase vyletí nahoru. Nemohu se rozjet, auto jako kdyby nereagovalo na plynový pedál. Nebo trošku reaguje, ale má tendenci chcípnout, takže raději čekám cca 2 minuty, kdy oba absolvujeme rambajs rošádu a chvění celého vozu, a rozjedu se až poté. V létě se mi podařilo přepínat na LPG, kdy si to sytilo více, a otáčky ustaly na 1100. Ale rozjet jsem se stejně nemohl, auto se muselo prostě zahřát. Problém ale je, že jakmile se auto zahřeje, opětovné nastartování je už v pohodě, takže s každou příp. opravou nebo zkouškou musím počkat několik hodin, až motor vychladne, spíš do druhého dne (to bylo v létě).
Před měsícem, kdy jsem se svým automechanikem změřil tlaky na válcích a vyměnil svíčky, což situaci nezměnilo, jsem se rozhodl dát auto do Opel servisu, aby našli chybu a příp. opravili, pokud oprava nebude nákladná. Místo původních dvou dní to tam měli cca 10, laborovali, přišlo mi, že si vůbec nevěděli rady, vyměnili kde co a nakonec to uzavřeli s tím, že je špatná škrticí klapka a na váha vzduchu vykazuje špatné hodnoty. Škrticí klapku nabízeli za 26 tis. Kč, což jsem odmítl, nechal si potvrdit, že s novou problém zmizel, načež mi bylo odpovězeno, že "chod motoru se podstatně zlepšil", ale že je stejně problémová, stejně jako váha vzduchu, tudíž po výměně těchto dvou částí bude auto ok. Dobrá, koupil jsem použitou, ale funkční klapku, odpojil baterku na déle než hodinu, aby se v ŘJ vymazaly hodnoty (tedy alespoň tento návod jsem našel někde tady na fóru), a zkusil nastartovat. Situace ze nezměnila, byla stejná. Dal jsem tomu ale ještě čas a najel cca 1000 km, abych viděl, jestli se to nezmění. Bohužel ne. Vyměnil jsem tedy i váhu vzduchu, opět restartoval ŘJ odpojením baterky na delší dobu a zastudena nastartoval. Opět beze změny.
Bohužel dnes se stalo to, že po delším stání nešlo auto téměř vůbec nastartovat. Bylo asi 20 pokusů, než se to podařilo. Po ujetí cca 20 km se rozsvítila i kontrolka servisu, která ale po znovunastartování zhasla.
Teď jsem tedy v situaci, kdy chci jednak se servisem řešit, proč jsem tam měl auto 10 dní, zaplatil za diagnostiku, koupil dva náhradní díly za původně "nefunkční", ale problém trvá, nicméně nechci už další pokusy. Co jsem pročítal fórum, mohl by toto dělat buď vadný EGR ventil (doporučuje se zaslepení), nebo některý ze vstřiků (na LPG jezdím dost, na benzín málo). Jakou cestu byste doporučovali? Má smysl zkoušet Flashlube Injector cleaner, pokud diagnostika v Opelu žádnou závadu nenašla? Navrhujete něco jiného?
Díky.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Re: spatne starty
A výpis diagnostiky, když už ne data, máš?lucass píše:.. Po ujetí cca 20 km se rozsvítila i kontrolka servisu, která ale po znovunastartování zhasla....
Váhu jsi vyměnil, jakou začku, číslo?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- p.somik
- Příspěvky: 992
- Registrován: 15 dub 2010, 20:50
- Bydliště: Moravskoslezský
- Kontaktovat uživatele:
Re: spatne starty
Navíc některé motory z18xe nemají egr ventil, takže určitě diagnostika , jak píše Alzafir a live data !!!
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
Re: spatne starty
Ta kontrolka se rozsvítila včera, takže na diagnostiku jsem ještě nestačil dojet. Nicméně kontrola se mi po montáži LPG rozsvěcí pravidelně, zejména v době, kdy auto ještě není úplně zahřáté a najedu na dálnici, kde to musím rozjet, tak mi kolem 4000 ot. cukne a rozsvítí se, někdy se přidusí, že musím zastavit a znovu nastartovat. Bohužel jsem s tímto byl na diagnostice již dvakrát (pokaždé 500 Kč) a v Opelu mi řekli, že tam žádná data nejsou, že je to zřejmě jen nesouhra při vyhodnocování dat z LPG, nebo tak něco. Takže od této doby, co jsem vyhodil peníze za zbytečnou diagnostiku, kontrolku, pokud po příštím startu nezhasne, ignoruji. Ještě jedna věc vypozorována: kontrolka se nerozsvítila celé léto, až teď, co se ochladilo, a to hned dvakrát během 14 dní, tudíž to asi nějak souvisí s rychlostí zahřátí motoru.Alzafir píše:A výpis diagnostiky, když už ne data, máš?lucass píše:.. Po ujetí cca 20 km se rozsvítila i kontrolka servisu, která ale po znovunastartování zhasla....
Váhu jsi vyměnil, jakou začku, číslo?
Váhu jsem měnil origo za origo z jiné Zafiry (sice X18XE, ale měla by tam prý být stejná jako v Z18XE).
Ještě se zeptám: to odpojení baterky na více než hodinu opravdu restartuje ŘJ do továrního nastavení? Jde mi o to, jestli nemám nechat restartovat celou ŘJ vč. zadání toho reset kódu přímo v servisu, protože úplně nějak nevěřím tomu, že po hodině bez šťávy je ŘJ ve stejném default režimu jako po hard resetu. Ale samozřejmě to je zase zpoplatněné.
EDIT: Kalibraci vstřiků provedou jen v Opelu, nebo je na to nějaký svépomocný postup? Asi než by se kalibrovaly, bylo by lepší tam frknout ten Injector Cleaner, což?
EDIT2: Zkusil jsem ještě odpojit baterku, odpojit váhu. Pak zapojit a nastartovat bez váhy. Situace stejná, takže ať mám váhu nebo ne, nic se nemění.
EDIT3: EGR tedy zřejmě nemám - vyfotil jsem místo mezi baterkou a motorem, kde by snad měl EGR být.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Re: spatne starty
Pro info: zanesené vstřiky. Stačilo vyčistit u neautorizovaného servisu, u někoho, kdo nemá tabulky na to, jak postupovat, ale kdo používá hlavu a přemýšlí, v čem může být zakopaný pes.
Ostatní varuji před autorizovaným servisem Opel Algon - Auto a.s. v Plzni, kde laborovali 10 dní a kde jsem nechal pár tisíc za hledání problému, po čemž mi chtěli vyměnit škrticí klapku za 26 tis. Kč a váhu vzduchu, protože jim to tak řekla diagnostika - software, na který 100% dají, takže tam může pracovat i cvičená opice, která nenese za nic odpovědnost.
Ostatní varuji před autorizovaným servisem Opel Algon - Auto a.s. v Plzni, kde laborovali 10 dní a kde jsem nechal pár tisíc za hledání problému, po čemž mi chtěli vyměnit škrticí klapku za 26 tis. Kč a váhu vzduchu, protože jim to tak řekla diagnostika - software, na který 100% dají, takže tam může pracovat i cvičená opice, která nenese za nic odpovědnost.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Re: spatne starty
Muj problem pretrvava dal,po nastartovani temer nereaguje na plyn.Diagnostika cista,klapka cista.Pri razeni se jakoby pridusi.Chystam se vymenit vahu vzduchi,ale cetla jsem ze ji moje auto nema-je to mozne?Jen jakesi cidlo.
TÝNKA
Každý, kdo jede na dálnici pomaleji než vy, je idiot.Každý, kdo jede na dálnici rychleji než vy, je maniak.
Každý, kdo jede na dálnici pomaleji než vy, je idiot.Každý, kdo jede na dálnici rychleji než vy, je maniak.