Vybíjení akumulátoru
Vybíjení akumulátoru
Auto X17DTL. Nabiji akumulátor a po několika dnech a jízdách je vybitý (manželka přijela k obchodu a po nakoupení už nenastartovala). Měřil jsem odběr auta z akumulátoru v klidu (bez klíčku) a auto bere asi 0,5A. Pouze při vytáhnutí pojistky (nejvzdálenější od akumulátoru) v motorovém prostoru odběr klesne na přijatelné mA. Při jízdě kontrolka nedobíjení nesvítí. Je něco připojeno přímo na tuto pojistku? Mohla by být chyba v alternátoru?
Dík za rady.
Dík za rady.
- Reklama
Re: Vybíjení akumulátoru
určitě jeZdenek 9 píše:...Je něco připojeno přímo na tuto pojistku?....
Nevím, jak jsi měřil, je třeba mít zamčené auto!! Při odemknutém to bere asi 300mA. V klidu to je asi 25-50mA. O měření a postupu tady toho už je popsáno moc.
Totéž platí o měření alternátoru, Jestli máš při volnoběhu i zvýšených otáčkách napětí v pásmu 13,6-14V, ale bez kolísání, max +- 0,2V, pak je to v pořádku.
Jestli ti odběr spadne po odpojení oné pojistky, možná tam bude problém, ale takhle nevím, kterou myslíš. Nahoď foto.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Vybíjení akumulátoru
i kdyby to bralo půl ampéry tak to nemůže za dobu nákupu vybít baterku, leda že by nakupovala 4 dny
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
- p.somik
- Příspěvky: 992
- Registrován: 15 dub 2010, 20:50
- Bydliště: Moravskoslezský
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení akumulátoru
Jestli jí dal dost peněz, proč nenakupovat 4 dny ??
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
Re: Vybíjení akumulátoru
Závada vyřešena, vadný regulátor buzení alternátoru. Auto bere zamknuté i odemknuté kolem 20mA.
Manželka 4 dny nenakupovala, nemá tolik peněz a ani ji to moc nebaví. Auto stálo s novou baterkou 4 dny před chalupou.
Manželka 4 dny nenakupovala, nemá tolik peněz a ani ji to moc nebaví. Auto stálo s novou baterkou 4 dny před chalupou.
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Vybíjení akumulátoru
Mame tiež podobný problem, akým spôsobom zistím vybijanie akumulatora, priznam sa že v tomto mám trochu medzeru!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- marcus_Astra_
- Příspěvky: 505
- Registrován: 01 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Blatná na Ostrove
Re: Vybíjení akumulátoru
Ja som mal tiež problém z dobíjaním kôli alternátoru ale išiel na repas a potom mi to robila ešte zapaľovacia lišta a po všetkých problémoch som investoval okolo 40 eur do prídavného budíku (Voltmeter) a teraz keď otočím kľúčom pekne mi ukáže počiatočné napätie a po naštartovaní ako krásne mi dobíja Alternátor takže akýkoľvek pokles napätia vidím hneď po otočení kľúčom a chvála bohu to krásne drží a nič mi ju nevybíja
Marcus_Astra_G_1,8_X18XE1_1998_220 000 tkm_Run_to_OPC-Line_from_GM_Parts
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení akumulátoru
Zdar chlapi, chcipla mi baterka. Po 4 letech Varta Silver total zasulfitovana (byla i buclata). Nicmene kdyz jsem zjistoval co a jak, tak se mi tam objevila takova ducharina:
Pri mereni dobijeni na volnobeh bez svetel 14,1V ze svetly 13,95V
Kdyz jsem zamkl auto tak jsem meril odber z baterie a tady nastal problem.
1) Pri vetsine mereni po zamknuti 1,3A => jak zhasly svetla vevnitr 110mA (modul automatickeho zavirani oken) => po cca 20s 16-17mA.
2) Jednou se mi podarilo, ze po zamknuti byl prubeh 1,3A =jak zhasly svetla vevnitr 130-150mA (modul automatickeho zavirani oken) => po 30 minutach 0,1-0,17 mA (casovac cosi odpojil)
Kdyz setrval stav bodu 2 tak jsem zkousel odpojit CD menic, ktery trochu zlobi a to je vse co jsem stihl.
Kdyz uz byl zpet stav 1, tak jsem zkousel:
a) otevreny kaslik a zamknout (kaslik zhasne)
b) otevrene 5te dvere zarovka zhasla a spotreba 23-28mA po zavreni dveri 16-17mA (kontrola dratu v pruchodce ty dva nejsirsi mely prasklou izloci, ale nemohly se dotykat, zbytek OK - radeji jsem je zaizoloval)
c) zkousel jsem preklapet prepinace na svetlech do rezimu off nebo auto (deti s i s tim docela casto hrajou) => stale rezim 1
Nikdy se mi, ale uz nepodarilo nasimulovat stav 2, ktery by mohl z casti vysvetlovat proc mi chcipla baterka uz po 4 letech. Vubec netusim, po cem bych mel jit. Jeste overim napeti pri nabijeni, jestli nekolisa s otackami motoru. Ale dal uz fakt nevim.
Pri mereni dobijeni na volnobeh bez svetel 14,1V ze svetly 13,95V
Kdyz jsem zamkl auto tak jsem meril odber z baterie a tady nastal problem.
1) Pri vetsine mereni po zamknuti 1,3A => jak zhasly svetla vevnitr 110mA (modul automatickeho zavirani oken) => po cca 20s 16-17mA.
2) Jednou se mi podarilo, ze po zamknuti byl prubeh 1,3A =jak zhasly svetla vevnitr 130-150mA (modul automatickeho zavirani oken) => po 30 minutach 0,1-0,17 mA (casovac cosi odpojil)
Kdyz setrval stav bodu 2 tak jsem zkousel odpojit CD menic, ktery trochu zlobi a to je vse co jsem stihl.
Kdyz uz byl zpet stav 1, tak jsem zkousel:
a) otevreny kaslik a zamknout (kaslik zhasne)
b) otevrene 5te dvere zarovka zhasla a spotreba 23-28mA po zavreni dveri 16-17mA (kontrola dratu v pruchodce ty dva nejsirsi mely prasklou izloci, ale nemohly se dotykat, zbytek OK - radeji jsem je zaizoloval)
c) zkousel jsem preklapet prepinace na svetlech do rezimu off nebo auto (deti s i s tim docela casto hrajou) => stale rezim 1
Nikdy se mi, ale uz nepodarilo nasimulovat stav 2, ktery by mohl z casti vysvetlovat proc mi chcipla baterka uz po 4 letech. Vubec netusim, po cem bych mel jit. Jeste overim napeti pri nabijeni, jestli nekolisa s otackami motoru. Ale dal uz fakt nevim.
Re: Vybíjení akumulátoru
Herry myslím, že po cca 30ti minutách se odpojuje zásuvka v kufru.
ZAFIRA 1,8 Elegance 2001 Z18XE
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Vybíjení akumulátoru
Trochu se v tom tvém měření ztrácím - ta hodnota 0,1-0,17 mA proudu asi nebude pravda, to jsi se asi stokrát seknul ne?HerryCZ píše:
1) Pri vetsine mereni po zamknuti 1,3A => jak zhasly svetla vevnitr 110mA (modul automatickeho zavirani oken) => po cca 20s 16-17mA.
2) Jednou se mi podarilo, ze po zamknuti byl prubeh 1,3A =jak zhasly svetla vevnitr 130-150mA (modul automatickeho zavirani oken) => po 30 minutach 0,1-0,17 mA (casovac cosi odpojil)
Stav 1) je dle všeho v pořádku - odběr 17 mA odpovídá uspanému autu a neměl by ti dělat nic s baterkou.
Stav 2) - tam bych viděl na problém třeba v zapnutém rádiu (je originál nebo něco jiného?), případně třeba řídící jednotka chlazení si něco vyhodnocovala dle teploty motoru a nebyla ještě v klidovém stavu.
Radu od Marvise netuším, co má na mysli (vy někdo máte v kufru originál zásuvku?). Já ji tam mám dodělávanou samodomo.
Třeba jsi kápnul na špatnou baterku už od prodejce.
Já mám Vartu Silver Dynamic 60Ah už osmým rokem a necítím změnu v startování.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Vybíjení akumulátoru
Do zafiry sa davala aj zasuvka do kufru.A mne sa zda,ze ked je auto odomknute,tak tam je prud,ale neviem ci 30min,alebo kolko.Ja proste odomknem,zapojim kompresor a fukam napr.kolo.
- p.somik
- Příspěvky: 992
- Registrován: 15 dub 2010, 20:50
- Bydliště: Moravskoslezský
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení akumulátoru
Myslím, že v kufru je proud pořád, i při uzamčení, zítra to schválně zkusím
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení akumulátoru
Vasekpetr: Ano je to 10-17mA. Mno ale je mi zahadou prave ten proud az 150mA na to jedno mereni. Ta zasuvka v kufru by mela byt pod napetim porad, prave kvuli lednickam apod. A radio mam original CCRT700
Re: Vybíjení akumulátoru
Ono je jedno, kdy se ta zadní zásuvka vypne, když v ní nebude nic zapojeného, nebude ani odběr. Takže hledej dál, tou zásuvkou to nebude
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor