Kolísající palivoměr Astra X18XE1
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Kolísající palivoměr Astra X18XE1
Ahoj pánové, objevil se včera další problém u mojí Astry.
Přijel jsem z práce, zaparkoval, a po půlhodince jsem šel do auta, otočil klíčkem a zjistil že palivoměr zůstal ležet a rozblikalo se hladové oko.
Nulový stav paliva jsem vyloučil, předevčírem jsem tankoval přes 20l. Několikrát se mi již předtím stávalo, že hladina ležela ale naskočila hned poté, co zhasla kontrolka ABS. Ta nyní občas nezhasíná jelikož ještě paralelně řeším problém s ABS čidlem. Palivoměr však nyní leží i když ABS a TC zhasne.
Tak jsem zamířil na benzínku s tím, že ještě zkusmo pár litrů doliju, jestli to pohne ukazatelem. Dolil jsem a palivoměr vážně vyskočil, radoval jsem se. Po ujetí pár metrů od stojanu však opět spadl na nulu, nicméně od té doby se už kontrolka rezervy nerozsvítila, jen ručička ležela.
Po ujetí pár km se mi hladina vyhoupla asi na polovinu očekávané hodnoty (mělo tam být přes 1/2 nádrže, ukázala lehce nad čtvrtinu). Několikrát se na pár vteřin vyhoupla k polovině ale po pár minutách lehla. Od té doby to dělá pořád to samé...ručička si lítá jak pomatená, povětšinou ale leží na 0 a hladové oko ani neblikne.
Před týdnem jsem měnil spálené palivové čerpadlo (plovákem se nehýbalo, jen jsem odpojil a vycvaknul těleso čerpadla) a před jeho výměnou následovalo proměření napětí na 4-pinu, který vede k víku nádrže. Kamarád tam ale poměrně dost natlačil hroty multimetru a lehce zahnul plíšky v konektoru. Jednalo se o dva krajní piny, bohužel se mi nepodařilo vygooglit jestli zmíněné piny patří čerpadlu nebo plováku. Je možné že jsme ohnuli piny plováku a zapříčinili to kolísání?
Pak ale nechápu, proč se podruhé už nerozsvítilo hladové oko což by mělo, když někdy za jízdy hladina ležela na nule i 5-10 minut. Jestli palivoměr reaguje na otřesy se mi vypozorovat nepodařilo.
Prosím o jakoukoliv radu, nerad bych zbytečně kupoval přístrojovku i plovák.
Přijel jsem z práce, zaparkoval, a po půlhodince jsem šel do auta, otočil klíčkem a zjistil že palivoměr zůstal ležet a rozblikalo se hladové oko.
Nulový stav paliva jsem vyloučil, předevčírem jsem tankoval přes 20l. Několikrát se mi již předtím stávalo, že hladina ležela ale naskočila hned poté, co zhasla kontrolka ABS. Ta nyní občas nezhasíná jelikož ještě paralelně řeším problém s ABS čidlem. Palivoměr však nyní leží i když ABS a TC zhasne.
Tak jsem zamířil na benzínku s tím, že ještě zkusmo pár litrů doliju, jestli to pohne ukazatelem. Dolil jsem a palivoměr vážně vyskočil, radoval jsem se. Po ujetí pár metrů od stojanu však opět spadl na nulu, nicméně od té doby se už kontrolka rezervy nerozsvítila, jen ručička ležela.
Po ujetí pár km se mi hladina vyhoupla asi na polovinu očekávané hodnoty (mělo tam být přes 1/2 nádrže, ukázala lehce nad čtvrtinu). Několikrát se na pár vteřin vyhoupla k polovině ale po pár minutách lehla. Od té doby to dělá pořád to samé...ručička si lítá jak pomatená, povětšinou ale leží na 0 a hladové oko ani neblikne.
Před týdnem jsem měnil spálené palivové čerpadlo (plovákem se nehýbalo, jen jsem odpojil a vycvaknul těleso čerpadla) a před jeho výměnou následovalo proměření napětí na 4-pinu, který vede k víku nádrže. Kamarád tam ale poměrně dost natlačil hroty multimetru a lehce zahnul plíšky v konektoru. Jednalo se o dva krajní piny, bohužel se mi nepodařilo vygooglit jestli zmíněné piny patří čerpadlu nebo plováku. Je možné že jsme ohnuli piny plováku a zapříčinili to kolísání?
Pak ale nechápu, proč se podruhé už nerozsvítilo hladové oko což by mělo, když někdy za jízdy hladina ležela na nule i 5-10 minut. Jestli palivoměr reaguje na otřesy se mi vypozorovat nepodařilo.
Prosím o jakoukoliv radu, nerad bych zbytečně kupoval přístrojovku i plovák.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- Reklama
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísající palivoměr Astra X18XE1
Jestliže je to od doby,co jsi měnil čerpadlo,tak nehledej chybu jinde,ale tam,kde jsi se vrtal.Něco jsi poondil u plováku.
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísající palivoměr Astra X18XE1
Týden od výměny to fungovalo bez chyby, ani náznak problému...až včera to vyfluslo.
Nejspíš začnu kabeláží v nádrži a tím 4-pinem na víku, kde jsem doprasil ty piny.
Marně jsem se snažil najít osazení těch pinů a zespod víka to vidět nebylo.
Pokud by to bylo takhle, je možnost že to bude těmi piny.
Na ty dva černě značené dosedají ty ohnuté plíšky.
Nejspíš začnu kabeláží v nádrži a tím 4-pinem na víku, kde jsem doprasil ty piny.
Marně jsem se snažil najít osazení těch pinů a zespod víka to vidět nebylo.
Pokud by to bylo takhle, je možnost že to bude těmi piny.
Na ty dva černě značené dosedají ty ohnuté plíšky.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Kolísající palivoměr Astra X18XE1
Zapojení plováku máš např. zde: potenciometr P5 (použito z vlákna "Stále svítí kontrolka nádrže...).
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Kolísající palivoměr Astra X18XE1
JJ toto mi to taky dělalo, když sme Astrulu koupili. A bylo to mám pocit někde v konektoru u plováku, nebo tak. Už si to taky nepamatuju je to už dlouho. A řekl bych že mi palivoměr zase nějak blbne.. stačí zastavit i v malém kopečku a už to leží a svítí hladové oko. A po u jetí asi 4 km se to spraví
Opel Meriva A 1,4 16v Twinport
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort
ex autíčko: Mazlik = Opel Astra G Caravan 1,8 16v Comfort
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísající palivoměr Astra X18XE1
na tohle schéma jsem taky padnul a bude se hodit pokud budu proměřovat kabely k přístrojovce ale neřeší to můj problém - která dvojice pinů na konektoru u nádrže patří plováku a která čerpadlu.vasekpetr1 píše:Zapojení plováku máš např. zde
Mám na tom konektoru ohnutý jeden pár pinů ale nevím, k čemu patří - pokud k čerpadlu, tak to funguje bez chyby. Pokud k plováku, pak mám nejspíš příčinu té závady jistou.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Kolísající palivoměr Astra X18XE1
A co vyznačené barvičky vodičů dle toho schematka? Ty nepomůžou:
BUBK 0,75 - modročerná od přístrojovky na plovák
BNWH 0,75 - hnědobílá - kostra plováku .
edit:
a tady máš i to čerpadlo .
RDBU 1,5 - červenomodrý - plus pro pal. čerpadlo
BN 1,5 - hnědý - kostra.
BUBK 0,75 - modročerná od přístrojovky na plovák
BNWH 0,75 - hnědobílá - kostra plováku .
edit:
a tady máš i to čerpadlo .
RDBU 1,5 - červenomodrý - plus pro pal. čerpadlo
BN 1,5 - hnědý - kostra.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísající palivoměr Astra X18XE1
To už by mělo pomoct zítra se v tom budu vrtat tak kouknu kam co vede.
Kontrolka rezervy už zase svítí když to klesne do červenýho, bůhví proč se ji včera nechtělo.
Teď už palivoměr nekolísá, prozměnu se ustálil těsně nad rezervou.
Dobré je že po zapnutí klíčku vždycky ukazuje výchylku, špatné je že mám půl nádrže ethanolu, ne rezervu
Kontrolka rezervy už zase svítí když to klesne do červenýho, bůhví proč se ji včera nechtělo.
Teď už palivoměr nekolísá, prozměnu se ustálil těsně nad rezervou.
Dobré je že po zapnutí klíčku vždycky ukazuje výchylku, špatné je že mám půl nádrže ethanolu, ne rezervu
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
- monty.roman
- Příspěvky: 473
- Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
- Bydliště: Chrudim/Slatiňany
Re: Kolísající palivoměr Astra X18XE1
Tak jsem to nevydržel a pošťoural jsem se v tom už dneska
Barvy kabelů jsem bohužel nezjistil, je to až ke konektoru svázané v husím krku a než bych to rozpletl, pořezal bych si ruce o plech...je tam přístup jak k penězům
Každopádně jsem jehlou narovnal ty dva křivé kontakty a prostříknul kontaktolem.
Výsledek mě překvapil, palivoměr hezky vyskočil k 1/2 nádrže a zůstal tam
Takže doufám že tím je věc vyřešená, díky vám všem za rady.
Myslím že téma je možné uzavřít.
Barvy kabelů jsem bohužel nezjistil, je to až ke konektoru svázané v husím krku a než bych to rozpletl, pořezal bych si ruce o plech...je tam přístup jak k penězům
Každopádně jsem jehlou narovnal ty dva křivé kontakty a prostříknul kontaktolem.
Výsledek mě překvapil, palivoměr hezky vyskočil k 1/2 nádrže a zůstal tam
Takže doufám že tím je věc vyřešená, díky vám všem za rady.
Myslím že téma je možné uzavřít.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ