Řídící jednotka klimatizace
Re: Řídící jednotka klimatizace
Ach jo,to je furt dokola.Muj mechanik toho ví dost ale ta jednotka nehlasi nic,protoze je proste hluchá,nedává žádné udaje.Tlak tam bude a pokud ne tak tam dřív byl ale taky to nešlo.Když jsem před dvěma letyAstru kupoval,tak mi bylo řečeno že stačí jen doplnit a půjde.V servisu jí doplnily a nešla ale nebyl čas pátrat po příčině.Ted čas je a finance taky...Ptám se na rady čím by to mohlo být a byl bych rád kdyby odpověděl někdo kdo měl podobný problém a jak ho vyřešil...nebo někdo kdo by mi mohl jednotku prodat nebo půjčit...Zatím mi jen odpovídáš ty a chceš data která mi ale ta jednotka nedá protože je bud kaput nebo jsou někde špatný kabely a diagnostika tím pádem jednotku nevidí nebo se nedokáže díky nim na jednotku napojit.langdon2 už at nepíše,nejsou data,není od tebe rada...
Opel Astra G 1.4 16V Sportive,3.dv.,r.v.1998
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
- Reklama
Re: Řídící jednotka klimatizace
A je to pořád dokola, jak píšeš. Co asi tak chceš slyšet, že ti kdo poradí, když ani nenapíšeš to zásadní, vynecháš důležitou informaci, že jednotka chlazení nekomunikuje s diagnosatikou, neřešme, co má nebo nemá.
Langdon2 to napsal jasně, op com, ten to umí, když se nepropojí, nebudou spolu komunikovat jednotka chlazení a diagnostika ( možná to ta jeho diagnostika umí, ale to musí vědět on, jestli ano či ne)
Ať začne kontrolou napájení jednotky, může tam některé napětí chybět, už jsem tohle kdysi viděl na Astře, špatný kontakt na konektoru mezi přechodem z interiéru do motorového prostoru.
Schemata snad má, když jak píšeš je nejlepší, tak to pro něj nebude problém zkontrolovat.
No a příště napiš důsledně, co se děje, co jste dělali. Pak se třeba rady dočkáš.
A jestli jsi čekal zaručenou radu, na tvůj naprosto obecný dotaz, co s tím, tak to se tady opravdu nedočkáš.
Langdon2 to napsal jasně, op com, ten to umí, když se nepropojí, nebudou spolu komunikovat jednotka chlazení a diagnostika ( možná to ta jeho diagnostika umí, ale to musí vědět on, jestli ano či ne)
Ať začne kontrolou napájení jednotky, může tam některé napětí chybět, už jsem tohle kdysi viděl na Astře, špatný kontakt na konektoru mezi přechodem z interiéru do motorového prostoru.
Schemata snad má, když jak píšeš je nejlepší, tak to pro něj nebude problém zkontrolovat.
No a příště napiš důsledně, co se děje, co jste dělali. Pak se třeba rady dočkáš.
A jestli jsi čekal zaručenou radu, na tvůj naprosto obecný dotaz, co s tím, tak to se tady opravdu nedočkáš.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Řídící jednotka klimatizace
Myslim ze sa tomu rozumiem viac ako tvoj super mechanik... KEeze som klimu nie jeden krat do Astry dorabal, viem presne ako ma fungovat a co ma byt ako zapojene.. Ale budis.. Ked pises ako postihnuty tatar, tak sa odpovede nedockas..
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Řídící jednotka klimatizace
Kompresor je podla slov jeho mechanika v poriadku.. tak snad mal tolko rozumu a priviedol na kompresor 12V a skontroloval ci sa pritlacny tanier spojil z remenicou...
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Řídící jednotka klimatizace
Já myslím že na to přijde.Já nevím co má jak v klimě být,jsem opravář zem.strojů,tak se omlouvám...Zatím se mi neozval,tak se snad brzo ozve s tím co tomu je...Mám tam ještě jeden problém ale to snad z live dat vyčte.Při nízké rychlosti to občas poškubává,nejde do otáček tak jak by měla a žere něco okolo8-9litry,bez ohledu na to jak šetřivě jedu nebo nejedu.Myslím že ta spotřeba je na x14xe dost velká...Mám zaslepený egr,nový termostat,nové těsnění pod hlavou,svíčkyNGKmají nalítáno polovinu životnosti,...Už aby to jezdilo jak má i s tou klimou.Ted jsem manželce pořídil VW Golf III 1.8 Joker a ten klimu nemá tak výlety budou v režiiAstry(když bude klima)a nebo v režii tchýninýhoOpeluCombo který klimu má a valí tak jak se od ní očekává:-)Minulý léto a výlety byly fakt děsný když se jeloAstrou...A já blb se v tom vedru ženil:-Dám vědět tedy jak to dopadlo a podněty od vás předám mému mechanikovy,pokud se mu nepodaří zjistit čím to je...Zatím vždy na vše přišel a opravil.Sám jezdí vAudi TT,1.8T.Je ted s čipem a úpravama který dělal sám na300koních a to chce jít ještě do nitra.To prej vC.B.nikdo ještě nemá:-DMyslím žeAstru snad dá do kupy;-)
Opel Astra G 1.4 16V Sportive,3.dv.,r.v.1998
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
Re: Řídící jednotka klimatizace
Hoj chlape podobny problem jsem tady resil a menil jsem jednotku zbytecne! jak pisi ostatni prvne musis znat pricinu! Mimochodem jednotku jsem mel vporadku, bylo to napajecim kabelem ktery sice ukazal honotu na meraku ale pri zatezi nic!
Re: Řídící jednotka klimatizace
No konečně někdo přišel s něčím přímím.Děkuji,předám kdyby volal že už netuší co s tím...
Opel Astra G 1.4 16V Sportive,3.dv.,r.v.1998
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
Re: Řídící jednotka klimatizace
No tak je vidět, že jsi pozorně, velmi pozorně četl předchozí příspěvky
Např já už jsem tam psal, že je třeba měřit napájení jednotky, jak, to je ( nebo mělo by být) jasné.
Mimochodem tu jednotku rp79 řešil se mnou
No a k té spotřebě, nech si zkontrolovat lambdu.
Např já už jsem tam psal, že je třeba měřit napájení jednotky, jak, to je ( nebo mělo by být) jasné.
Mimochodem tu jednotku rp79 řešil se mnou
No a k té spotřebě, nech si zkontrolovat lambdu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- marcus_Astra_
- Příspěvky: 505
- Registrován: 01 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Blatná na Ostrove
Re: Řídící jednotka klimatizace
pripojim sa mne vypisal OP-COM 0481 Porucha v obdovu/systému chlazení vzduchem 2 ////// 0480 Porucha v obdovu/systému chlazení vzduchem 1 asi mysleny obvod ale aj tak neviem co dalej lebo to ze to nejde ze tam je porucha to som zistil aj bez nej ale ziadne dalsie hlasenia neboli
Marcus_Astra_G_1,8_X18XE1_1998_220 000 tkm_Run_to_OPC-Line_from_GM_Parts
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
Re: Řídící jednotka klimatizace
Ach ty překlady diagnostiky
X18XE1? Obě chyby se motají kolem ventilátorů, prověř a proměř!! napájení, pojistky, kostry .
Ideální je odpojit konektory jednotky chlazení a externími kabely od baterky ( pozor za zkrat!) se propojit do odpojených konektorů. Tím ověříš průchod kabeláže....ale tohle dělej jen pokud víš, co děláš, máš schemata a popis konektorů!!.
X18XE1? Obě chyby se motají kolem ventilátorů, prověř a proměř!! napájení, pojistky, kostry .
Ideální je odpojit konektory jednotky chlazení a externími kabely od baterky ( pozor za zkrat!) se propojit do odpojených konektorů. Tím ověříš průchod kabeláže....ale tohle dělej jen pokud víš, co děláš, máš schemata a popis konektorů!!.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- marcus_Astra_
- Příspěvky: 505
- Registrován: 01 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Blatná na Ostrove
Re: Řídící jednotka klimatizace
jo diky zkusim to
Marcus_Astra_G_1,8_X18XE1_1998_220 000 tkm_Run_to_OPC-Line_from_GM_Parts
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN
Re: Řídící jednotka klimatizace
Ahoj, mám taky problém s klimatizací ale nejsem si jist kde je chyba. Pokud klimu pustím kompresor se sepne a uvnitř auta mi jde chladný vzduch ale na chladiči klimatizace se nerozběhne ventilátor!!! Rozběhne se až se na palubce rozsvítí kontrolka se znakem chladiče a vrtulky. Usuzuji z toho že je asi chyba ve spínacím relé či v ŘJ, která ventilátor ovládá a nebo v čidle teploty chladiva ale to je jen moje domněnka protože při přehřátí chladiva se rozsvítí kontrolka teda usuzuji že je to z tohoto důvodu. Měřil jsem i přívodní kabel k ventilátoru a ukazoval mi do doby než se rozsvítí kontrolka 0V. Po vypnutí motoru zůstává na konektoru od ventilátoru kolem 9V místo 12V a když jsem se snažil změřit kolik protéká ampér přes žárovku tak se mi ani nerozsvítila a nezměřil jsem žádnej proud (po vypnutí motoru). Při nastartovaným motoru a puštěné klimatizaci ventilátor odebírá 16A (14V). Usuzuji z toho že ukostření ani kabely asi špatný nebudou. Nejsem si jist ani chybou v ŘJ či v ovládacím relé pokud tedy je ventilátor ovládaný přes relé ale nevím jak jinak by se to dalo jednodušeji udělat. Hledal jsem toto ovládací relé ale nemohl jsem ho najít a byl bych proto rád pokud by mi někdo poradil co tento ventilátor spíná pro klimatizaci a kde si myslíte že je chyba a případně mě navedli kde v karoserii hledat příslušnou součástku zodpovědnou za tuto závadu nebo spíš domnělou součástku abych si ji zkontroloval. Klima je naplněná a jedná se o Astru G 1.7 DTI 16V Y17DT (55 kW/75 k) rok výroby 2001. Pokud bude potřeba dodat další údaje o autu není problém sám teď nevím co bych dodal aby se povedlo závadu lépe lokalizovat.
Díky předem za Vaši pomoc.
Díky předem za Vaši pomoc.
Re: Řídící jednotka klimatizace
Ahoj, mám taky problém s klimatizací ale nejsem si jist kde je chyba. Pokud klimu pustím kompresor se sepne a uvnitř auta mi jde chladný vzduch ale na chladiči klimatizace se nerozběhne ventilátor!!! Rozběhne se až se na palubce rozsvítí kontrolka se znakem chladiče a vrtulky. Usuzuji z toho že je asi chyba ve spínacím relé či v ŘJ, která ventilátor ovládá a nebo v čidle teploty chladiva ale to je jen moje domněnka protože při přehřátí chladiva se rozsvítí kontrolka teda usuzuji že je to z tohoto důvodu. Měřil jsem i přívodní kabel k ventilátoru a ukazoval mi do doby než se rozsvítí kontrolka 0V. Po vypnutí motoru zůstává na konektoru od ventilátoru kolem 9V místo 12V a když jsem se snažil změřit kolik protéká ampér přes žárovku tak se mi ani nerozsvítila a nezměřil jsem žádnej proud (po vypnutí motoru). Při nastartovaným motoru a puštěné klimatizaci a po rozsvícení kontrolky na palubce se ventilátor rozběhne a odebírá 16A (14V). Usuzuji z toho že ukostření ani kabely asi špatný nebudou. Nejsem si jist ani chybou v ŘJ či v ovládacím relé pokud tedy je ventilátor ovládaný přes relé ale nevím jak jinak by se to dalo jednodušeji udělat. Hledal jsem toto ovládací relé ale nemohl jsem ho najít a byl bych proto rád pokud by mi někdo poradil co tento ventilátor spíná pro klimatizaci a kde si myslíte že je chyba a případně mě navedli kde v karoserii hledat příslušnou součástku zodpovědnou za tuto závadu nebo spíš domnělou součástku abych si ji zkontroloval. Klima je naplněná a jedná se o Astru G 1.7 DTI 16V Y17DT (55 kW/75 k) rok výroby 2001. Pokud bude potřeba dodat další údaje o autu není problém sám teď nevím co bych dodal aby se povedlo závadu lépe lokalizovat.
Díky předem za Vaši pomoc.
Díky předem za Vaši pomoc.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Řídící jednotka klimatizace
Prvně napiš, kolik máš na chladičích ventilátorů - jestli dva, tak může být závada v tom, že ti první větrák nenabíhá a po překročení tlaku naběhne druhý. Čili bych zkontroloval volný chod vrtulí, stav kabeláže, stav konektorů, stav srážecího odporu na tělese ventilátoru. ŘJ chlazení je umístěna na levém podelníku pod předním nárazníkem (zde bývá častý problém s oxidací konektoru - zatéká sem voda), sundej nárazník a jednotku uvidíš. Ventilátory samostatná relé nemají, spíná je přímo ŘJ chlazení do různých kombinací (sériově s odporem, bez odporu, paralelně) proto jsi tam třeba naměřil těch 9V místo 12V. Ale doufám, že je to auto s klimou už z výroby, protože ve schematech je poznámka, že motor Y17DIT nemá klimu a ventilátor na chladiči je spínán přes relé K13a K14 (v krabičce u pojistek motoru vedle baterky) přímo z řídící jednotky motoru. Zkus zkontrolovat věci, co jsem to napsal, případně můžu připnout i schema.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)