Zdravím Zafiráci.Nerád píšem zrovna takéto témy ale už si neviem dať rady a neskutočne ma to trápi a robí vrásky na čele a noci nedá spať ako naša Zafča nie a nie byť schopná ako kedysi.Trocha vám opíšem problém,problémy o ktoré sa jedná.Budem vďačný za hocijakú radu ktorá by to pomohla vyriešiť.Ide o Zafiru A ročník 2001 s motorom 1.8 16v 92kw tá silnejšia 1.8čka máme v nej LPG(všetky problémy robí aj keď je LPG vypnuté.!).Auto ma nabehané niečo cez 170 000 km máme ho vyše roka koncom leta 2012 sa dostala k nám do rodiny dovezená z Talianska s celou servisnou historiou.Rok ubehol a začali prvé problémy.V tento rok nejako septembri začalo auto strašne dusiť pri studených štartoch.Motor sa nemohol dostať do otáčiek po naštartovaní otačky strašne klesali po pridaní plynu auto zdochlo ako keby ho niečo dusí.Mal som to servise tam to riešil od nadrže blby servis až nič nevyriešil až som našiel jednu tému tu na fore kde mi vysvetlili čo to robí a že mám vymeniť váhu vzduchu.Spravil som to váhu vzduchu som vymenil Zafira krásne začala chytať na prvý krát.Aj teraz chladné rána bez dusenia a otáčky sa držali.Ubehli ani nie dva mesiace a podobný problém z dusením začal zas.Najprv sa rozsvietila kontrola motora svietila dva tri dni než som stihol dojsť do servisu na diagnostiku auto začalo dusiť.Studený motor auto som naštartoval vyleteli otáčky tak na 2000 hneď klesli a auto zhaslo.Takto to urobilo 4-5 krát za sebov keď som už konečne naštaroval motor strašne začalo triasť,cukať,heglovať až do kedy sa mi auto nezohrialo keď sa zohrialo zas krásne chytalo.Behol som stým do servisu spravil diagnostiku vyhodila chybu teplotného čidla motora a niečo s lambda sondou.Auto pár krát prebehol popozeral data.Fakt super servis týpek.Vymenili sme čidlo motora lebo cez LIVE data nám ukazovalo -48 stupňov teplotu motora.Sám mechanik povedal že to nieje možne tak sme ho vymenili.Dneska sme boli pre auto.Čidlo je vymené udajne by to už nemalo robiť došiel som domov cca 20km zas sa mi rozsvietila kontrolka motora.Len som nemo pozeral čo sa zas deje...Mechanik mi ešte niečo spominál ohľadom radiacej jednotky že možno práve ta odchádza.Lebo cez live data mu neukazovala presne otáčky auto stálo malo cca 1000 otačiek no na diagnostike písala stále 3000-4000 otačiek a stále to skákalo tak mu začala vrtať v hlave ta radiaca jednotka.Dobré viem že su to drahé pálky.Ako bonus mi ktomu z nej tečie olej niekde okolo toho kde je filter oleja...Ale pride mi to až nemožne aby sa takto postupne všetko kazilo na Zafire.Sám mám doma ešte Astru Fko 97 ročnik bezproblémove auto stači len tankovať.Klop Klop.Všetko naraz sa to kopy neviem ako chytí zajtra ráno či ho nebude zas dusiť.Robí mi stále vrásky na čele...čo kedy a kde zas sa pokazi....
Dneska ráno po výmene teplotného čidla motora auto začalo robiť to iste... šlahne ma keď je studene strašne ho dusí a trase cely motor niekedy zhasne robí mi presne toto čo je na tomto videu
Presne takto isto sa to prejavuje
http://www.youtube.com/watch?v=q7y1befxzMo
http://www.youtube.com/watch?v=7ZtNr8oj40A
Preto zakladám túto tému sú tu ty čo sa najlepšie vyznajú Oplu chcem sa spýtať či by sa mi na ňu nemohol pozrieť niekto stadeto normálne prebrať to a pokusiť sa to vyriešiť popripade spraviť celu diagnostiku cez OP-COM a nechodiť do servisu a prebrať to s vami.Dobehol by som najlepšie západ SK.S niekým kto má už podobnú skusenosť z niečím takým .Ja už nato nemám slova ani náladu behať ustavične do servisu jedná vec sa opravi prídem domov odíde druhá.ďakujem za všetky rady,reakcie a nápady
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wir Leben Autos....Navždy