Střílení do airboxu,motor netáhne

Odpovědět
Goldie
Příspěvky: 16
Registrován: 31 bře 2013, 10:46

Střílení do airboxu,motor netáhne

Příspěvek od Goldie » 12 zář 2013, 16:30

Ahoj všem Oplistům,
chtěla jsem se zeptat. Mám astru 1.4 16V na LPG ještě ten straší systém BRC,na plyn jezdí auto nádherně,ale na benzín nemá zátah a nedrží volnoběh. Volnoběh drží jen když je motor zahřátý,ale nemá to zátah,šlápnu na plyn a auto se začne dusit a při prudším sešlápnutí se ozve rána od airboxu div se neroztrhne. Měnili jsme svíčky,zapalovací lištu,i KAT byl vytáhnutý a je zase zpět,vyčistili jsme klapu,prošli podtlakové hadičky,EGR vyčištěn i zaslepen,následně odslepen,žádný rozdíl v tom nebyl,je vyměněný vzduchový i palivový filtr.Už nevím co stím,čučelo do toho spousta lidí,v Oplu na diagnostice nic nezjistili. Už nevím co s tím a jsem už frustrovaná. Ještě bylo doporučeno vyměnit čidlo chladíci kapaliny a nasávaného vzduchu,když to nedrží volnoběh. Ale proč to netáhne a stříli do airboxu. Podotýkám,že se to děje jen na benzín na LPG není vůbec žádný problém. Nechci jen tak zbůh darma měnit vše co mi kdo řekne,že by to asi mohlo být.
Nesetkal se s tím někdo ? Děkuju Vám za rady. Budu Vám vděčná.

Reklama
 

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Střílení do airboxu,motor netáhne

Příspěvek od RomanK » 12 zář 2013, 21:29

Je to kvůli plynu. Je špatně seřízený.
Jak k tomu dochází:
Jednotka motoru (benzínová) stále adaptuje podle bohatosti směsi paliva data řídící jednotky a upravuje vstřikování (časování zápalu a dobu otevření vstřiku). Protože se jezdí na plyn (někteří prakticky jen na něj) řídící jednotka nastaví bezínová data podle chodu motoru na plyn. Většinou až do krajních mezí rozsahu adaptace. Na plyn to jede normálně. Přepnutí na benzín pak znamená že je směs moc bohatá (nejde třeba vůbec nastartovat) nebo příliš chudá. Když začnou chladná rána a jednotka navíc sytí směs, tak je to o to horší.
Řešení:
Pročistit nějakým přípravkem benzínové vstřikovače a zajistit tak jejich správnou funkci.
Seřídit vstřikování plynu.
Jezdit i na benzín a to v poměru 1/3 (benzín/plyn). Nejenom na benzín startovat a pak hurá na plyn. Jízda na benzín vrátí adaptační hodnoty do normálu.
Kontrola lambdasond a jejich správné funkce jak na benzín, tak na plyn. Jejich životnost se jízdou na plyn zkracuje, pak měří nesprávně a dochází k špatné adaptaci benzínových hodnot (plynu jsou totiž lambdasondy úplně fuk a jejich data zajímají pouze benzínovou jednotku)
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Goldie
Příspěvky: 16
Registrován: 31 bře 2013, 10:46

Re: Střílení do airboxu,motor netáhne

Příspěvek od Goldie » 13 zář 2013, 16:45

Byli jsme u odborníka na LPG v Novém jičíně a ten nám právě taky něco takového říkal,trošku to ladil a měřil asi tu sondu. Pak říkal,že ta jednotka na LPG je obyčejná a ty lepší umí ty hodnoty motoru srovnávat mězi benzínem a plynem ať nedochází k tomuhle. Odpojili jsme baterku a pak jezdili na benzín cca 200 km,bylo to lepší,ale občas to střelilo a motor zrovna nějak moc netáhnul po přepnutí na LPG jezdí perfektně. Moc jsme tomu nevěřili. Ale asi něco na tom bude,mockrát Vám děkuju.

IGI
Příspěvky: 472
Registrován: 22 úno 2007, 21:18
Bydliště: Severní Moravák
Kontaktovat uživatele:

Re: Střílení do airboxu,motor netáhne

Příspěvek od IGI » 12 říj 2013, 07:46

No já měl klid se starými svíčkami ale najednou auto začelo škubat na LPG a na benzín v pohodě a asi za měsíc škubalo i na benzín a slavný mechanik rozhodl výměnu zapalovací lišty tak se vyměnila a bylo měsíc všechno v pořádku a najednou zase škubání a jedna svíčka úplně v prdeli a frajer když měnil lištu tak na svíčky ani nemrknul. Jelo to. No a světe dib se začlo mi to škubat na benál asi po měsíci s vyměněnýma svíčkama ale na LPG to jede super. Nastartovat to jde super ale za 10 sekund po nastartování začne motor vynechávat a jak přidám plyn tak se to dusí a vynechává jako traktor no a jak přepne na LPG tak pohoda všechno v pořádku. Co s tím? :? Žeby svíčky? Ani nevím jaké mi tam dal ale asi NGK. přes tel. mi technik z LPG říkal že to budou asi vstřikovače a v servise možná více problémů, váha vzduchu? těsnění pod hlavou? no ale to by blblo i na LPG ne?
Jo a myslím že to začlo blbnout po natankování benálu s ETANOLEM ale už tam mám jenom benál a nový palivový filtr

_________________
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.

zlomennypez
Příspěvky: 1
Registrován: 24 čer 2009, 08:01

Re: Střílení do airboxu,motor netáhne

Příspěvek od zlomennypez » 27 zář 2014, 01:01

RomanK píše:Je to kvůli plynu. Je špatně seřízený.
Jak k tomu dochází:
Jednotka motoru (benzínová) stále adaptuje podle bohatosti směsi paliva data řídící jednotky a upravuje vstřikování (časování zápalu a dobu otevření vstřiku). Protože se jezdí na plyn (někteří prakticky jen na něj) řídící jednotka nastaví bezínová data podle chodu motoru na plyn. Většinou až do krajních mezí rozsahu adaptace. Na plyn to jede normálně. Přepnutí na benzín pak znamená že je směs moc bohatá (nejde třeba vůbec nastartovat) nebo příliš chudá. Když začnou chladná rána a jednotka navíc sytí směs, tak je to o to horší.
Řešení:
Pročistit nějakým přípravkem benzínové vstřikovače a zajistit tak jejich správnou funkci.
Seřídit vstřikování plynu.
Jezdit i na benzín a to v poměru 1/3 (benzín/plyn). Nejenom na benzín startovat a pak hurá na plyn. Jízda na benzín vrátí adaptační hodnoty do normálu.
Kontrola lambdasond a jejich správné funkce jak na benzín, tak na plyn. Jejich životnost se jízdou na plyn zkracuje, pak měří nesprávně a dochází k špatné adaptaci benzínových hodnot (plynu jsou totiž lambdasondy úplně fuk a jejich data zajímají pouze benzínovou jednotku)
Chtěl bych poprosit o radu, jak má být lpg nastavený, co tam asi bude špatně. člověk co mi to montoval, když jsemmuo tomhle říkal, že když to na lpg jede ok, tak je problém v benzinu atd. Nemám v něj důvěru, od Brna jsem daleko, tak bych rád věděl, na co se zaměřit, předem díky.

IGI
Příspěvky: 472
Registrován: 22 úno 2007, 21:18
Bydliště: Severní Moravák
Kontaktovat uživatele:

Re: Střílení do airboxu,motor netáhne

Příspěvek od IGI » 17 říj 2014, 19:29

Takže bylo to vstřikovačema. Vyčištěné a do dneška to bylo v pohodě za 1000,-kč. Najednou podobné problémy a natankoval jsem Vervu benál a dal tam čističe vstřiků protože mi zase na LPG řekl že se mu zdá že se zase zasekává vstřikovač ale pomohlo to a na 100 oktanů a nebo Verwu 100 oktanů to jede dobře. Dnes ale najednou začaly kolísat otáčky na volnoběh až na 2500 a zase na 1500,- a dělá si to úplně co chce, nemusím ani šlapat na plyn a jede to samo protože se otáčky drží a kolísají při jízdě 1500 až 2500 ot. takže si myslím že se něco uvolnilo když jsem minulý týden nalil ten čistič a něco se ucpalo a taky začala svítit kontrolka emisí která už blbla a sem tam rozsvítila a potom zhasla ale už se rozsvítila a nechce se vypnout. Po několikátém nastartování přestala svítit ale už zase svítí pořád. Co s tím? Diagnostika bude v pondělí tak uvidím. Má někdo takovou zkušenost s podobným problémem?
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.

Odpovědět