Čerpadlo VP44
Re: Čerpadlo VP44
Aký je to motor?
Ak má motor rozvodovú reťaz, tak skúsiť auto roztiahnuť.
Ak je tam remeň, tak môžete skúsiť vymontovať žhaviace sviečky a pozrieť, či pri štarte práši naftu do valcov.
Ak má motor rozvodovú reťaz, tak skúsiť auto roztiahnuť.
Ak je tam remeň, tak môžete skúsiť vymontovať žhaviace sviečky a pozrieť, či pri štarte práši naftu do valcov.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
- Reklama
Re: Čerpadlo VP44
vsak pisal ze so startovacim plynom to ide, takze roztahovat nemusi...
ak na oploch odide VP44 tak auto tiez nestartuje, taha naftu, pripadne dokaze ist len na volnobeh
no mne to pride ako keby mu to cerpalo neopravili
ak na oploch odide VP44 tak auto tiez nestartuje, taha naftu, pripadne dokaze ist len na volnobeh
no mne to pride ako keby mu to cerpalo neopravili
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: Čerpadlo VP44
Ja som to pochopil tak, že to dokáže na plyn len naštartovať, ale hneď to zhasne, takže na naftu to nebeží.
Podľa mňa je to zavzdušnené na vstrekovačoch.
Podľa mňa je to zavzdušnené na vstrekovačoch.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 kvě 2013, 10:26
Re: Čerpadlo VP44
Je to Superb 2.5TDI Kód motoru AYM Chytá to pouze pomocí start spreje a když se přestane stříkat tak chcípne.Auto je odvzdušněné a čerpadlo je komplet repasovaný a testem ze stolice.Zítra jde do servisu, nemá cenu se s tím trápit doma.
Re: Čerpadlo VP44
Já bych se k tomuto názoru přikláněl, sám mám odzkoušeno, že odvzdušnit dvoulitr je rychlejší než 2,2jku, on má 2,5...zas větší objem vzduchu ve válcích.csala píše:Podľa mňa je to zavzdušnené na vstrekovačoch.
Fakt bych zkusil vytáhnout žhavicí svíčky, třeba i jen 2, a zkusit protočit. To , co psal Csala. Ověřit , že nafta prošla vstřikem do válce.
Petře, v prvním přízpěvku píšeš, že má snahu chytnout. Tzn škytat? Dál píšeš, že už ani to ne, to mi vychází, že by to mělo být stále zavzdušněné. Nevím, jaký používáš postup, klidně mi písni SZ, aby třeba nevhodný postup někdo nevzal jako návod.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 kvě 2013, 10:26
Re: Čerpadlo VP44
Alzafir: díky za dobrej příspěvek.Ano, škytá, jako by chtěl chytit, ale nic. Auto je už v servise a v pondělí se do něj pustí, tak napíšu co to nakonec bylo.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 kvě 2013, 10:26
Re: Čerpadlo VP44
Takže nakonec bylo potřeba zpárovat imobilizér, s řídící jednotkou motoru a čerpadla.
Re: Čerpadlo VP44
Nerozumiem čomu sa čuduješ! Koľko tu visela moja prosba o radu?! A nikto nič! To mi nehovor, že to tu nikto nevie! Každý sa na mňa vy... Tak nech si to tajomstvo len pekne nechá pre seba a zarába na tom - zrovna tak jak tý čo už čerpadlo menily a nepomohli... Ako nič v zlom, ale fakt sa mu nečudujem.Alzafir píše:Hm, je to smutné.
Sdělení, které nikomu nepomůže, jen oznámení, že jsem něco opravil, jak, to si nechám pro sebe.
Mohl sis dát do inzerce "nabízím opravu čerpadel za cenu XXXX" a necpat to sem.
Edit: ohledně tvé technologie a výběru tranzistorů, jejich testování, toho je také dost popsáno na dieselpower fóru.
Kto má peniaze, kúpi si auto, kto ich nemá zomrie ináč.
Re: Čerpadlo VP44
Hm, že by virtuální mlátička?
Tys třeba čerpadlo sundal a taky nenapsal, jak na to. Takže jsi taky popřel princip fóra.
Já to ještě nedělal, tuším to pouze teoreticky, jak by se to asi mohlo dělat. Ale to se pochopitelně nedá publikovat. Mám za to, že rozhodit rozvody a sundat čerpadlo není zas až tak jednoduché, aby do toho každý vrtal a něco následně odpravil. Proto celkem chápu, že tohle až tak moc do popisu a návodu nikdo nedá. No anebo taky každý všechno nečte.
Anebo existují i jiné informační kanály, jiná fóra
Prostě když víš, jak a co na motoru udělat, tak si poradíš, když nevíš , tak v tomto případě nech opravu zkušenějším.
To je můj názor.
Předpokládám, že to tu admini promažou, tohle s VP44 ale vůbec nesouvisí.
Tys třeba čerpadlo sundal a taky nenapsal, jak na to. Takže jsi taky popřel princip fóra.
Já to ještě nedělal, tuším to pouze teoreticky, jak by se to asi mohlo dělat. Ale to se pochopitelně nedá publikovat. Mám za to, že rozhodit rozvody a sundat čerpadlo není zas až tak jednoduché, aby do toho každý vrtal a něco následně odpravil. Proto celkem chápu, že tohle až tak moc do popisu a návodu nikdo nedá. No anebo taky každý všechno nečte.
Anebo existují i jiné informační kanály, jiná fóra
Prostě když víš, jak a co na motoru udělat, tak si poradíš, když nevíš , tak v tomto případě nech opravu zkušenějším.
To je můj názor.
Předpokládám, že to tu admini promažou, tohle s VP44 ale vůbec nesouvisí.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Čerpadlo VP44
Alzafir píše: Tys třeba čerpadlo sundal a taky nenapsal, jak na to. Takže jsi taky popřel princip fóra.
Tak to pozor!! Ja som napísal "Tak je to hotovo a ani to nebol moc problém... " ani slovíčkom som sa nezmienil, že som to robil a viem postup a to je kuevský rozdiel! Čerpadlo vymenil jeden chalanisko za 100e
...takže takto hehehe...
Kto má peniaze, kúpi si auto, kto ich nemá zomrie ináč.
Re: Čerpadlo VP44
Zdravím lidičky,chci se zeptat ,měl jsem astru 2.0 DI,ta mi zhořela,koupil jsem astru 2.0 DTI s odpálenou řj naftového čerpadla,tak jsem to druhé čerpadlo ze zhořelého auta vydělal a strčil jsem ho do toho silnějšího auta,auto žere 3,5-4.0 L/100 ,ale je s ním problém jet vůbec 100 km/h,auto je tiché,fóra jsem nastavoval 3x. Na ktsce to napsalo závadu vstřikování,nic víc. Nedokážete mi poradit,aby to jelo tak trochu normálně?
K tomu svítí ta kontrolka co je označená na obrázku modře,dále se chci zeptat co znamená ta kontrolka co je označená bíle.
Děkuju za brzkou odpověď.
K tomu svítí ta kontrolka co je označená na obrázku modře,dále se chci zeptat co znamená ta kontrolka co je označená bíle.
Děkuju za brzkou odpověď.
- Přílohy
-
- kontrolky.jpg (11.51 KiB) Zobrazeno 4176 x
Re: Čerpadlo VP44
"modra" je kontrolka emisii (svieti aj ked je vadne egr vaha vzduchu turbo atd)
"biela" je kontrolka chladiaceho systemu - ak mas klimu tak tam aj riadiacu jednotku chladenia ktora ovlada ventilatory a klimu
obavam sa ze cerpadlo z DTL nie je mozne dat na DTH - preto ti to netaha
mozno by to chcelo zmenit vahu vzduchu, nastavenie turba
"biela" je kontrolka chladiaceho systemu - ak mas klimu tak tam aj riadiacu jednotku chladenia ktora ovlada ventilatory a klimu
obavam sa ze cerpadlo z DTL nie je mozne dat na DTH - preto ti to netaha
mozno by to chcelo zmenit vahu vzduchu, nastavenie turba
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: Čerpadlo VP44
zdravím, řeším problém s čerpadlem, musí ven. 2.0 dti 74kw
Jenže mám problém nemůžu ho vyndat. Zadní drzák je pryč i s trubkama od vstřiků. V rozvodech jsem povolil čtyři šrouby na ozubeném kole a zřejmě by to mělo jít ven. Jenže nejde. Je někde něco ještě co povolit? nebo násilý zvolit? Děkuji za pomoc
Jenže mám problém nemůžu ho vyndat. Zadní drzák je pryč i s trubkama od vstřiků. V rozvodech jsem povolil čtyři šrouby na ozubeném kole a zřejmě by to mělo jít ven. Jenže nejde. Je někde něco ještě co povolit? nebo násilý zvolit? Děkuji za pomoc
porucha elektroniky
...aj ja niečo pridám, lebo som sa aj dozvedel.
Predpokladal som, že porucha bude v elektronike, vyzeralo, že netlačí naftu. Elektroniku išlo odšróbovať bez demontáže čerpadla. Rozobral a zistil, že nebol odpálený tranzistor ventila, ale odídený 8V stabilizátor 7808, čo napájal riadenie elektroniky. Také čosi väčšinou odíde od prepätia v palubnej sieti presahujúcom asi 40V, pri zapínaní niektorých motorov, ak nie je spoľahlivý kontakt na autobaterke.
Svedčil pre to aj vystrelený elyt 10M/35V pred stabilizátorom, ktorý som tam ani nedal nový, lebo považujem za konštrukčnú chybu nechať taký smd elyt sťahovať prípadné napäťové špičky, alebo skoky, to tam logicky v takom prípade odísť musí.
Nemal som ani 7808 doma, iba 7805, tak som dal modrú led svietiť do prostredného pinu, a tým 5V posunul na asi 7.9V.
Ešte ma tu vo vlákne udivujú pokusy nahradiť odídený tranzistor ventilu dávky paliva typom ako IRFZ44, 3205, rôzne reči o prúdovom preťažení a podobné tajnosti, keď asi začne byť jasné, že tento tranzistor je namáhaný predovšetkým napäťovo z 2 dôvodov. Prvý je, že elektronika obsahuje interný menič na 160-180V, ktorý ventil napája, preto je tam aj nálepka High voltage. Druhý je, že ventil je rýchly, a preto zapojenie neobsahuje klasicky zapojenú antiparalelnú diódu k ventilu, ktorá sa bežne používa ako "ochrana" pri akomkoľvek relé, táto dióda by spomalila vypnutie ventilu, prúd v cievke by zanikal pomalšie. Za tých okolností je ale napätie na vypínanej cievke výrazne vyššie, než nejakých 12-24V, môže byť výrazne nad 100V podľa konkrétnej situácie. Myslím dokonca, že v elektronike je aj komplementárny tranzistor na vypnutie, ale nie je to podstatné, ide to riešiť viacero spôsobmi a verziami. Skôr by som tam dal niečo ako IRF 740 a podobne, teda niečo, čo vydrží aj nejaké stovky V a nemá veľký úbytok pri spínanom prúde, ktorý nemám zmeraný, aký je.
Po výmene toho stabilizátora auto nakoplo na brnk, a už som aj pár mesiacov zabudol, že tam nejaká elektronika je. Trochu ma rozčúlilo, keď som predtým omylom rozobral elektroniku motora, v akom sopli je to naložené, nechal som to vytiecť, vývody fixol chemoprénom a zložil. Nech idú s tým gelom sopliť niekde inde.
Ako som sa dočítal tak častá porucha je vyklepanie, stuďák niektorého tranzistora, a ja som mal ešte odklepanú spínanú (zaliatu)indukčnosť, ktorej blbnutie bohlo tiež odrovnať ten stabilizátor, myslel som si pôvodne, že išlo len o ten spoj, a keď to nenaskočilo, tak som to musel začať merať. Plošák je dosť blbo urobený, je tam zaliaty kond, tá cievka, ktoré treba vyfúknuť, a treba povoliť centrálny šrób, čo drží medzichladič, aby nebolo treba vyfukovať aj všetky výkonové tranzistory v rade.
Predpokladal som, že porucha bude v elektronike, vyzeralo, že netlačí naftu. Elektroniku išlo odšróbovať bez demontáže čerpadla. Rozobral a zistil, že nebol odpálený tranzistor ventila, ale odídený 8V stabilizátor 7808, čo napájal riadenie elektroniky. Také čosi väčšinou odíde od prepätia v palubnej sieti presahujúcom asi 40V, pri zapínaní niektorých motorov, ak nie je spoľahlivý kontakt na autobaterke.
Svedčil pre to aj vystrelený elyt 10M/35V pred stabilizátorom, ktorý som tam ani nedal nový, lebo považujem za konštrukčnú chybu nechať taký smd elyt sťahovať prípadné napäťové špičky, alebo skoky, to tam logicky v takom prípade odísť musí.
Nemal som ani 7808 doma, iba 7805, tak som dal modrú led svietiť do prostredného pinu, a tým 5V posunul na asi 7.9V.
Ešte ma tu vo vlákne udivujú pokusy nahradiť odídený tranzistor ventilu dávky paliva typom ako IRFZ44, 3205, rôzne reči o prúdovom preťažení a podobné tajnosti, keď asi začne byť jasné, že tento tranzistor je namáhaný predovšetkým napäťovo z 2 dôvodov. Prvý je, že elektronika obsahuje interný menič na 160-180V, ktorý ventil napája, preto je tam aj nálepka High voltage. Druhý je, že ventil je rýchly, a preto zapojenie neobsahuje klasicky zapojenú antiparalelnú diódu k ventilu, ktorá sa bežne používa ako "ochrana" pri akomkoľvek relé, táto dióda by spomalila vypnutie ventilu, prúd v cievke by zanikal pomalšie. Za tých okolností je ale napätie na vypínanej cievke výrazne vyššie, než nejakých 12-24V, môže byť výrazne nad 100V podľa konkrétnej situácie. Myslím dokonca, že v elektronike je aj komplementárny tranzistor na vypnutie, ale nie je to podstatné, ide to riešiť viacero spôsobmi a verziami. Skôr by som tam dal niečo ako IRF 740 a podobne, teda niečo, čo vydrží aj nejaké stovky V a nemá veľký úbytok pri spínanom prúde, ktorý nemám zmeraný, aký je.
Po výmene toho stabilizátora auto nakoplo na brnk, a už som aj pár mesiacov zabudol, že tam nejaká elektronika je. Trochu ma rozčúlilo, keď som predtým omylom rozobral elektroniku motora, v akom sopli je to naložené, nechal som to vytiecť, vývody fixol chemoprénom a zložil. Nech idú s tým gelom sopliť niekde inde.
Ako som sa dočítal tak častá porucha je vyklepanie, stuďák niektorého tranzistora, a ja som mal ešte odklepanú spínanú (zaliatu)indukčnosť, ktorej blbnutie bohlo tiež odrovnať ten stabilizátor, myslel som si pôvodne, že išlo len o ten spoj, a keď to nenaskočilo, tak som to musel začať merať. Plošák je dosť blbo urobený, je tam zaliaty kond, tá cievka, ktoré treba vyfúknuť, a treba povoliť centrálny šrób, čo drží medzichladič, aby nebolo treba vyfukovať aj všetky výkonové tranzistory v rade.
Re: Čerpadlo VP44
konecne prispevok ktory ma hlavu a patu
dik moc
dik moc
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto