Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
mám velice podobný problém. Moje Astra G 1,8 16V protestuje. Rozsvítí se kntrolka řízení emisí a auto blbne zhruba jak popisuješ. volnoběh v poho, ale jakmile sešlápnu plyn do určité polohy, tak motor nekontrolovatelně mění otáčky jako by vynechával válec... EGR vyčištěn, klapka rovněž. Mám podezření na zapalovací cívku, vadný EGR, možná Lambda, ale co dřív?
- Reklama
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Nedávno jsem se tu dočetl, že pi podobných příznacích bylo fouknutý těsnní pod hlavou a přitom tomu nic nenasvědčovalo..olej to nežralo, vodu rovněž....
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Tak jsem dnes vyměnil svíčky, a co hlavně, natáhl pružiny v indukční cívce ( panelu). motor se zklidnil a šlape jako za mlada. Byl jsem u kamaráda na emisích a motor plní všechny limity učebnicově.
Takže : vyčištěná klapka, vyčištěný a zaslepený ERG, vyměněné svíčky a popravené kontakty na cívce.
Ozvu se po 1000 km, snad s úsměvem
Takže : vyčištěná klapka, vyčištěný a zaslepený ERG, vyměněné svíčky a popravené kontakty na cívce.
Ozvu se po 1000 km, snad s úsměvem
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
problém se vrátil velice rychle. Navštívil jsem Opel servis a na diagnostice identifikovali načatý alternátor a špatně ukostřenou řídící jednotku. moc mi to hlava nebere, ale v úterý budu chytřejší. Alternátor poslali na repas a ŘJ ukostří...
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
problém odstraněn, bohužel to odsrala ŘJ. Nová 36 400,-, repas v Holansku 12 - 16 000,-, cena na vrakovišti cca 6000,-. Mě se ji povedlo sehnat za 1500,- a přeinstalování dalších 1500,-...od doby, kdy jsem ji vyměnil se ztratilo spouta problémů s kontrolkami a dokonce se probudila i klima...suma sumárum i se šlápnutím vedle oprava cca 10 000,-
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 18 dub 2011, 10:34
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Tak jsem opět po čase zpět s volnoběhem.
Nová chyba:
Při jízdě zničehonic se rozsvítí kontrolka motoru a pokud vyřadím a pustím plyn, pak volnoběh houpe někde okolo 500ot./min s občasným chcípnutím. Při jízdě se zařazenou rychlostí je vše OK. Zjistil jsem, že se volnoběh "opravím" otúrováním motoru tak asi na 3 - 5 tis. otáček, pak je volnoběh OK - jako by se něco prošťouchlo. Sice kontrolka motoru stále svítí, ale po vypnutí zapalování a opětovným nastartováním je zase vše OK: kontrolka zhaslá, volnoběh OK.
Co s tím?
Nová chyba:
Při jízdě zničehonic se rozsvítí kontrolka motoru a pokud vyřadím a pustím plyn, pak volnoběh houpe někde okolo 500ot./min s občasným chcípnutím. Při jízdě se zařazenou rychlostí je vše OK. Zjistil jsem, že se volnoběh "opravím" otúrováním motoru tak asi na 3 - 5 tis. otáček, pak je volnoběh OK - jako by se něco prošťouchlo. Sice kontrolka motoru stále svítí, ale po vypnutí zapalování a opětovným nastartováním je zase vše OK: kontrolka zhaslá, volnoběh OK.
Co s tím?
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Podobný problém jsem taky mněl před 4 měsíci mi v servisu "vykuchali" katalyzátor byl rozsypaný zatím no problem.
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
mě houpání otáček udělala vypadnutá hadička zezadu klapky od odvětrání nádrže
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Zdravím,
taky se připojuji s problémem volnoběhu. Mám ale trošku jiné příznaky. Start za studena no problem, jenže po zahřátí cca 10 min jízdy se objevuje první problém a to ten, že při volnoběhu to poprvé zdechne a když nastartuji znova, tak to buď zdechne zase a nebo jsou otáčky tak nízko, že mám pocit, že mi vyskočí motor z auta. Další problém se připojí poté, co zastavím a nechám auto pár minut stát a chci opět nastartovat (ještě zahřátý motor). Nejen že je kompikované nastartovat a když se to povede, tak otáčky opět nízko a smrad z výfuku, ale připojí se k tomu druhý problém a to je absolutně nefunkční ventilace a odmrazování zadního okna. Auto mám cca 2 měsíce a původní majitel říkal, že EGR ventil měnil měsíc před tím, než mi ho prodal. Takže pokud mu budu věřit, tak tím to nebude. Jinak ještě údajně měnil i olej, svíčky, palivový filtr a rozvody. Je to 1.6 8V, 55kw rv.99. Nějaké nápady
taky se připojuji s problémem volnoběhu. Mám ale trošku jiné příznaky. Start za studena no problem, jenže po zahřátí cca 10 min jízdy se objevuje první problém a to ten, že při volnoběhu to poprvé zdechne a když nastartuji znova, tak to buď zdechne zase a nebo jsou otáčky tak nízko, že mám pocit, že mi vyskočí motor z auta. Další problém se připojí poté, co zastavím a nechám auto pár minut stát a chci opět nastartovat (ještě zahřátý motor). Nejen že je kompikované nastartovat a když se to povede, tak otáčky opět nízko a smrad z výfuku, ale připojí se k tomu druhý problém a to je absolutně nefunkční ventilace a odmrazování zadního okna. Auto mám cca 2 měsíce a původní majitel říkal, že EGR ventil měnil měsíc před tím, než mi ho prodal. Takže pokud mu budu věřit, tak tím to nebude. Jinak ještě údajně měnil i olej, svíčky, palivový filtr a rozvody. Je to 1.6 8V, 55kw rv.99. Nějaké nápady
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Absosh udělals??? jaké byly chyby??Lake292 píše:diagnostika
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
a co teplý motor? jede normálně.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
No teď nemám možnost, nejdřív až někdy v lednu bohužel...Marťasek píše:Absosh udělals??? jaké byly chyby??Lake292 píše:diagnostika
to spermin: mám tam napsané, že to dělá jen při teplém motoru...
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
ptal jsem se jesti jede normálně, né jestli jsou problémy při volnoběhu a co při akceleraci?
co teplota vody, ta ukazuje dobře při zahřátém motoru?
takže vidím závadu v
1 špatném čidlu teploty vody
2 špatném čidlu teploty oleje
3 řidící jednotce.
v případě 1 odpoj čidlo a dej si tam odpor 150 Ohm a uvidíš.
co teplota vody, ta ukazuje dobře při zahřátém motoru?
takže vidím závadu v
1 špatném čidlu teploty vody
2 špatném čidlu teploty oleje
3 řidící jednotce.
v případě 1 odpoj čidlo a dej si tam odpor 150 Ohm a uvidíš.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe
Při zařazeném kvaltu či při akceleraci není žádný problém...jen když vyřadím...ať už při jízdě nebo na místě. Teplota vody ukazuje dobře i při zahřátém motoru. Kde najdu to čidlo teploty vody?