výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
je toto možné?
podle mě by to mělo jít, pokud zajistím ventily tak, aby mi nepropadli dolů do válce. Např. otočením pístu do horní úvratě, pak by se měli ventily opřít o píst (popř. ještě něco nacpat dovnitř dírou pro svíčku)
myslíte že by to tak mohlo fungovat?
napadlo mě to jednou u piva a koukal jsem po internetu a na jedněch anglickejch stránkách to popisujou že by to mohlo jít
viz http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 339AAPgTek
a ještě je tam napsanej postup, jak poznat že olej utíká přes gufera
překlad: rozjet auto na dvojku co to dá, potom sundat nohu z plynu a nechat auto přes rychlost zpomalit (do válců prosákne olej přes gufera), no a až pojede pomalu tak to zase přišlápnout (olej se spálí) a z výfuku půjde modrej kouř
pozná se tak že to jde přes gufera, nebo to tímto postupem ukáže i na průnik skrze pístní kroužky (to se tam nezmiňujou)
a ještě malá otázečka, co se bude dít když mi nebude dobře těsnit víčko pro nalévání oleje, může to mít vliv na tlakování oleje?
podle mě by to mělo jít, pokud zajistím ventily tak, aby mi nepropadli dolů do válce. Např. otočením pístu do horní úvratě, pak by se měli ventily opřít o píst (popř. ještě něco nacpat dovnitř dírou pro svíčku)
myslíte že by to tak mohlo fungovat?
napadlo mě to jednou u piva a koukal jsem po internetu a na jedněch anglickejch stránkách to popisujou že by to mohlo jít
viz http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 339AAPgTek
a ještě je tam napsanej postup, jak poznat že olej utíká přes gufera
překlad: rozjet auto na dvojku co to dá, potom sundat nohu z plynu a nechat auto přes rychlost zpomalit (do válců prosákne olej přes gufera), no a až pojede pomalu tak to zase přišlápnout (olej se spálí) a z výfuku půjde modrej kouř
pozná se tak že to jde přes gufera, nebo to tímto postupem ukáže i na průnik skrze pístní kroužky (to se tam nezmiňujou)
a ještě malá otázečka, co se bude dít když mi nebude dobře těsnit víčko pro nalévání oleje, může to mít vliv na tlakování oleje?
Naposledy upravil(a) paciczka dne 28 říj 2012, 20:48, celkem upraveno 1 x.
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
- Reklama
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 05 kvě 2012, 19:58
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy
jasně že to jde, ani to není tak velkej problém, stačí pootočit kliku, aby píst podepřel ty ventily, který zrovna děláš a musíš si udělat jednoduchej přípravek na pružiny. nedávno jsem to dělal na zafiře 2,2i a kdysi na passatu i na felicii a vždycky na motoru, škoda měnit šrouby a těsnění, když to není potřeba. otázkou je, jestli to stačí, protože většinou jsou u opla spíš v háji ty kroužky ;o))
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy
souhlasím,jde to bez sundání hlavy
osobně jsem to dělal na MB 123,240D,a na Astře F 1.7TDS
Pavel
osobně jsem to dělal na MB 123,240D,a na Astře F 1.7TDS
Pavel
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
Tak tento víkend jsem se do toho pustil. A opraveno. Uvidím jak se to bude dál chovat. V týdnu přidám jednoduchý návod a nějaké fotky.
Největší strach jsem měl z rozvodovýho řemene, dělal jsem to poprvé, ale zdá se že se to povedlo. A nejhorší bylo když jsem to měl hotový, tak otočit klíčkem. A ještě horší když ani asi po pátém startování auto nechytlo. No nakonec jsem ho přemluvil a naskočilo, pak jsem ho nechal 15 minut nastartovaný, pěkně ohřát a jede hezky, zítra zkontroluju spotřebu benzínu a pak začku sledovat olej a uvidíme jestli se oprava zdařila.
Ještě otázka, bude zájem o ten návod? Můžu klidně udělat rozsáhlejší a pak by se to mohlo hodit přímo na astrácký stránky do návodu, co vy na to.
Astrám zdar.
Paciczka
Největší strach jsem měl z rozvodovýho řemene, dělal jsem to poprvé, ale zdá se že se to povedlo. A nejhorší bylo když jsem to měl hotový, tak otočit klíčkem. A ještě horší když ani asi po pátém startování auto nechytlo. No nakonec jsem ho přemluvil a naskočilo, pak jsem ho nechal 15 minut nastartovaný, pěkně ohřát a jede hezky, zítra zkontroluju spotřebu benzínu a pak začku sledovat olej a uvidíme jestli se oprava zdařila.
Ještě otázka, bude zájem o ten návod? Můžu klidně udělat rozsáhlejší a pak by se to mohlo hodit přímo na astrácký stránky do návodu, co vy na to.
Astrám zdar.
Paciczka
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
Takže zde je slíbený návod (foto dodám zanedlouho)
Motor X16XEL Astra G, rv99
Celá výměna je rozdělena do několika základních kroků:
1) Demontáž rozvodového řemenu
2) Demontáž vačkových hřídelů
3) Výměna gufer
4) Montáž vačkových hřídelů
5) Montáž rozvodového řemenu
6) Startování
ad 1)
Odpojíme hadici sání od filtrboxu. Vyjmeme filtrbox. Zvedneme auto a odmontujeme pravé kolo, auto necháme na špalkách. Sundáme spodní plastový kryt v pravém podběhu, drží na třech malých šroubkách. Pomocí šestihranného klíče povolíme napínací řemenici klíňáku, otáčíme jí ve směru hodinových ručiček a zároveň sejmeme řemen. Povolíme středový šroub napínací kladky a tu vysuneme. Pozor, pružina kladky má velkou sílu, mě to tam cvaklo prsty o řemenici kliky Poté musíme přizvednout motor (já dal hever pod pravou část olejové vany), a zvedáme tak dlouho, až se dostatečně odlehčí pravý závěs motoru. Ještě než jej povolíme, označíme si jeho přesnou polohu kvůli zpětné montáži. Poté můžeme celý závěs demontovat. Pokračujeme povolením středového šroubu řemenice kliky (ta spodní). U mě nastal problém s její aretací (prý to jde nějakým kolíkem, který se strčí do otvoru někde u převodovky, ale já ho nenašel). Tak jsem použil tyč, kterou jsem řemenicí prostrčil a opřel o vanu. Středový šroub včetně podložky natočíme zpět do klikové hřídele (pomocí něho budeme otáčet klikou). Poté odmontujeme horní kryt rozvodů (tři šroubky) a dolní kryt (jeden šroubek uprostřed a nacvakávací packy po stranách). Teď už je rozvodový řemen plně přístupný. Vytočíme všechny svíčky aby sme nemuseli překonávat kompresi. Otáčíme klikovkou po směru h.r. až budeme mít rysky na vačkových kolech proti sobě, zároveň musí být ryska na řemenici kliky proti rysce na zadním krytu. Na řemen si označíme směr jeho otáčení, plus značky na každé kolo vačky a na spodní řemenici. Povolíme střední šroub napínací kladky rozvodu a pomocí imbusu otáčíme excentrem kladky (směr ?). Řemen se povolí a je možné že se pootočí vačky. Opatrně stáhneme řemen, jde to docela těžko.
ad 2)
Svíčky máme povolené. Vytočíme dva šrouby, které drží zadní horní kryt rozvodového řemene, jsou přístupné skrz díry vačkových kol. Poté odpojíme všechny hadice vedoucí do ventilového víka (dvě malé a jedna velká). Vytočíme všechny šrouby víka a to opatrně vyjmeme, mě nešlo vytáhnout, pořád se opíralo o ten zadní kryt rozvodů (proto povolení těch šroubů), ale pak jsem našel tu správnou polohu a víko vytáhnul. Odmontujeme čidlo vaček. Dále povolíme šrouby vačkových kol, aretaci provedeme šestihraným klíčem za vačkový hřídel. Sundáme obě kola a začneme povolovat všechny domečky ložisek vačkových hřídelů. Děláme to vždy po kousku a pak další domeček, pružiny ji totiž vytlačujou nahoru a já měl strach aby nedošlo k ohnutí hřídele. Je nutné si pamatovat, kde jaký domeček byl, abysme je vrátili zpět na svá místa. Také si poznamenáme, kde jaká hřídel byla. Stříkačkou odsajeme všechen olej kolem hydroštelů. Poté hydroštely vyjmeme a opět si pamatujeme, kde jaký byl.
ad 3)
Na zajištění ventilů, aby nepropadli do válce, použijeme provázek (indiánská metoda). Já měl pletená provázek cca 5 mm v průměru, 2 metry dlouhý, lehce ohebný. Doporučuji ale 3 metry. Válec na kterém budem měnit gufera, otočíme do dolní úvratě a otvorem pro svíčku tam nacpame co nejvíc provázku, konec si necháme koukat tak, aby tam nespadnul celý. Poté otáčíme klikou ve směru h.r. až na doraz, provázek se zmáčkne a ventily jsou podepřeny. Můžeme jít na samotnou výměnu gufer. Vyrobil jsem si takový nástavec a páku, kterou jsem závitovou tyčí připevnil do závitů pro domečky nebo ventilové víko (jak bylo zrovna vhodnější). Je potřeba zatlačit přes misku na pružinu ventilu (a to docela velkou silou, žádná sranda) a magnetickým šroubovákem vyjmout dva měsíčky co drží tu misku. Poté pružinu opatrně uvolníme. (Tady pozor!!! Stalo se mi, že mi ten nástavec sjel a pružina vystřelila jeden měsíček pryč, pak jsem ho hodinu hledal pod autem, po zemi, no všude možně. Když už jsem byl smířenej s tím, že budu shánět náhradní, tak jsem ješte zastrčil magnetickej šroubovák do olejovejch kanálků, a on ležel v jednom z nich. Ještě že sem ho tam našel, mohl by udělat pěknou paseku). Dlouhými kleštěmi stáhneme staré guferko, když nejde, tak přes šroubovák do něj klepnout, ono povolí. Nasadíme nové guferoa jemně doklepneme přes nějakou trubičku (já použil kousek vysokotlaké hydraulické hadičky). Měsíčky si z vnitřní strany mázneme vazelínou, aby se pěkně přicůcli na dřík ventilu. Potom opět stlačíme pružinu přes misku a pinzetou (nebo prstem) tam vrátíme ty měsíčky. Musí to pak pěkně sednout. Stejně uděláme u všech 16-ti ventilů. Pokud se nepovede provázek nacpat tak, aby ventily podepřel, musíme ho vytáhnout a znovu nacpat do válce.
ad 4)
Vrátíme všechny hydroštely. Klikovku natočíme tak, aby žádný válec nebyl blízko své horní úvratě. Preventivně vyměníme gufera vačkových hřídelů, nasuneme je na hřídel a tu potom vložíme do motoru. Vrátíme domečky na původní místa a opět rovnoměrně utahujeme, podle toho jak si hřídel sedá. Vrátíme vačková kola a utáhneme. Vačky nastavíme zpět do polohy, kdy jsou rysky proti sobě. Kapsy kolem hydroštelů zalijeme motorovým olejem, rychleji se pak natlakují. Do ventilového víka dáme nové těsnění a tmelem namažeme místa u přechodů těsnění přes hřídele (na obou koncích každé hřídele). Opatrně nasadíme ventilové víko a opět jej rovnoměrně dotahujeme. Utáhneme zadní kryt rozvodu. Nasadíme všechny hadice a zajistíme je. Svíčky necháme vytočené.
ad 5)
Povolíme středový šroub napínací kladky rozvodů. Kliku nastavíme na rysky a taktéž vačková kola musí být ryskami proti sobě. Nasadíme rozvodový řemen, musí sedět podle značek, které jsme si předtím udělali (při použití nového řemenu si ty značky přeneseme). Napínací kladku napneme na příslušnou rysku (pro nový nebo použitý řemen). Nyní musí sedět všechny rysky proti sobě a i naše značky musí být na svých místech. Otočíme dvakrát klikou ve směru h.r. aby rozvodové značky byli opět proti sobě (značky na řemenu budou už rozhozené). Znovu nastavíme napínací kladku. Opět protočíme klikou a kontrolujeme správné nastavení napínací kladky a polohy všech rysek. Pokud je to v pořádku, tak přiděláme nejprve spodní kryt, vrátíme čidlo vačkových hřídelů a poté ten horní. Nasadíme držák motoru na přesnou polohu jako původní a pořádně utáhnem. Namontujeme napínací kladku klínového řemenu, musí pěkně sednou do těch zarážek. Pak musíme napínací kladku odklopit nahoru a namontujeme velkou řemenici a opět řádně utáhneme. Nasadíme klínový řemen. Napínací kladky je automatická, nijak se nenastavuje. Vrátíme spodní plastový kryt, dáme kolo, sundáme ze špalků. Natočíme svíčky, vrátíme zapalovací lištu a zadeklujeme motor. Nyní by mělo být hotovo.
ad 6)
A můžeme sednou do auta a otočit klíčkem. Po cca 16 hodinách práce se mi do toho vážně nechtělo Ale otočil jsem a nic, deset sekund točil a ani škytnutí. Asi pětkrát takto opakoval a stále nic. Už jsem myslel že je to v háji, ale nakonec jsem astru přemluvil, naskočila. Nechal jsem ji ohřát a vše v pohodě.
Hodně zdaru
Postup se dá použít i pro výměnu rozvodů, viz body 1. a 5. mezitím ještě vyměnit punpu a kladky, to jsem nedělal, rozvody mají cca 25 tisíc.
PS. Za nic v tom návodu neručím, takhle jsem to dělal já, asi existujou i lepší postupy. No snad jsem na nic zásadního nezapomněl, když tak se ozvěte.
Motor X16XEL Astra G, rv99
Celá výměna je rozdělena do několika základních kroků:
1) Demontáž rozvodového řemenu
2) Demontáž vačkových hřídelů
3) Výměna gufer
4) Montáž vačkových hřídelů
5) Montáž rozvodového řemenu
6) Startování
ad 1)
Odpojíme hadici sání od filtrboxu. Vyjmeme filtrbox. Zvedneme auto a odmontujeme pravé kolo, auto necháme na špalkách. Sundáme spodní plastový kryt v pravém podběhu, drží na třech malých šroubkách. Pomocí šestihranného klíče povolíme napínací řemenici klíňáku, otáčíme jí ve směru hodinových ručiček a zároveň sejmeme řemen. Povolíme středový šroub napínací kladky a tu vysuneme. Pozor, pružina kladky má velkou sílu, mě to tam cvaklo prsty o řemenici kliky Poté musíme přizvednout motor (já dal hever pod pravou část olejové vany), a zvedáme tak dlouho, až se dostatečně odlehčí pravý závěs motoru. Ještě než jej povolíme, označíme si jeho přesnou polohu kvůli zpětné montáži. Poté můžeme celý závěs demontovat. Pokračujeme povolením středového šroubu řemenice kliky (ta spodní). U mě nastal problém s její aretací (prý to jde nějakým kolíkem, který se strčí do otvoru někde u převodovky, ale já ho nenašel). Tak jsem použil tyč, kterou jsem řemenicí prostrčil a opřel o vanu. Středový šroub včetně podložky natočíme zpět do klikové hřídele (pomocí něho budeme otáčet klikou). Poté odmontujeme horní kryt rozvodů (tři šroubky) a dolní kryt (jeden šroubek uprostřed a nacvakávací packy po stranách). Teď už je rozvodový řemen plně přístupný. Vytočíme všechny svíčky aby sme nemuseli překonávat kompresi. Otáčíme klikovkou po směru h.r. až budeme mít rysky na vačkových kolech proti sobě, zároveň musí být ryska na řemenici kliky proti rysce na zadním krytu. Na řemen si označíme směr jeho otáčení, plus značky na každé kolo vačky a na spodní řemenici. Povolíme střední šroub napínací kladky rozvodu a pomocí imbusu otáčíme excentrem kladky (směr ?). Řemen se povolí a je možné že se pootočí vačky. Opatrně stáhneme řemen, jde to docela těžko.
ad 2)
Svíčky máme povolené. Vytočíme dva šrouby, které drží zadní horní kryt rozvodového řemene, jsou přístupné skrz díry vačkových kol. Poté odpojíme všechny hadice vedoucí do ventilového víka (dvě malé a jedna velká). Vytočíme všechny šrouby víka a to opatrně vyjmeme, mě nešlo vytáhnout, pořád se opíralo o ten zadní kryt rozvodů (proto povolení těch šroubů), ale pak jsem našel tu správnou polohu a víko vytáhnul. Odmontujeme čidlo vaček. Dále povolíme šrouby vačkových kol, aretaci provedeme šestihraným klíčem za vačkový hřídel. Sundáme obě kola a začneme povolovat všechny domečky ložisek vačkových hřídelů. Děláme to vždy po kousku a pak další domeček, pružiny ji totiž vytlačujou nahoru a já měl strach aby nedošlo k ohnutí hřídele. Je nutné si pamatovat, kde jaký domeček byl, abysme je vrátili zpět na svá místa. Také si poznamenáme, kde jaká hřídel byla. Stříkačkou odsajeme všechen olej kolem hydroštelů. Poté hydroštely vyjmeme a opět si pamatujeme, kde jaký byl.
ad 3)
Na zajištění ventilů, aby nepropadli do válce, použijeme provázek (indiánská metoda). Já měl pletená provázek cca 5 mm v průměru, 2 metry dlouhý, lehce ohebný. Doporučuji ale 3 metry. Válec na kterém budem měnit gufera, otočíme do dolní úvratě a otvorem pro svíčku tam nacpame co nejvíc provázku, konec si necháme koukat tak, aby tam nespadnul celý. Poté otáčíme klikou ve směru h.r. až na doraz, provázek se zmáčkne a ventily jsou podepřeny. Můžeme jít na samotnou výměnu gufer. Vyrobil jsem si takový nástavec a páku, kterou jsem závitovou tyčí připevnil do závitů pro domečky nebo ventilové víko (jak bylo zrovna vhodnější). Je potřeba zatlačit přes misku na pružinu ventilu (a to docela velkou silou, žádná sranda) a magnetickým šroubovákem vyjmout dva měsíčky co drží tu misku. Poté pružinu opatrně uvolníme. (Tady pozor!!! Stalo se mi, že mi ten nástavec sjel a pružina vystřelila jeden měsíček pryč, pak jsem ho hodinu hledal pod autem, po zemi, no všude možně. Když už jsem byl smířenej s tím, že budu shánět náhradní, tak jsem ješte zastrčil magnetickej šroubovák do olejovejch kanálků, a on ležel v jednom z nich. Ještě že sem ho tam našel, mohl by udělat pěknou paseku). Dlouhými kleštěmi stáhneme staré guferko, když nejde, tak přes šroubovák do něj klepnout, ono povolí. Nasadíme nové guferoa jemně doklepneme přes nějakou trubičku (já použil kousek vysokotlaké hydraulické hadičky). Měsíčky si z vnitřní strany mázneme vazelínou, aby se pěkně přicůcli na dřík ventilu. Potom opět stlačíme pružinu přes misku a pinzetou (nebo prstem) tam vrátíme ty měsíčky. Musí to pak pěkně sednout. Stejně uděláme u všech 16-ti ventilů. Pokud se nepovede provázek nacpat tak, aby ventily podepřel, musíme ho vytáhnout a znovu nacpat do válce.
ad 4)
Vrátíme všechny hydroštely. Klikovku natočíme tak, aby žádný válec nebyl blízko své horní úvratě. Preventivně vyměníme gufera vačkových hřídelů, nasuneme je na hřídel a tu potom vložíme do motoru. Vrátíme domečky na původní místa a opět rovnoměrně utahujeme, podle toho jak si hřídel sedá. Vrátíme vačková kola a utáhneme. Vačky nastavíme zpět do polohy, kdy jsou rysky proti sobě. Kapsy kolem hydroštelů zalijeme motorovým olejem, rychleji se pak natlakují. Do ventilového víka dáme nové těsnění a tmelem namažeme místa u přechodů těsnění přes hřídele (na obou koncích každé hřídele). Opatrně nasadíme ventilové víko a opět jej rovnoměrně dotahujeme. Utáhneme zadní kryt rozvodu. Nasadíme všechny hadice a zajistíme je. Svíčky necháme vytočené.
ad 5)
Povolíme středový šroub napínací kladky rozvodů. Kliku nastavíme na rysky a taktéž vačková kola musí být ryskami proti sobě. Nasadíme rozvodový řemen, musí sedět podle značek, které jsme si předtím udělali (při použití nového řemenu si ty značky přeneseme). Napínací kladku napneme na příslušnou rysku (pro nový nebo použitý řemen). Nyní musí sedět všechny rysky proti sobě a i naše značky musí být na svých místech. Otočíme dvakrát klikou ve směru h.r. aby rozvodové značky byli opět proti sobě (značky na řemenu budou už rozhozené). Znovu nastavíme napínací kladku. Opět protočíme klikou a kontrolujeme správné nastavení napínací kladky a polohy všech rysek. Pokud je to v pořádku, tak přiděláme nejprve spodní kryt, vrátíme čidlo vačkových hřídelů a poté ten horní. Nasadíme držák motoru na přesnou polohu jako původní a pořádně utáhnem. Namontujeme napínací kladku klínového řemenu, musí pěkně sednou do těch zarážek. Pak musíme napínací kladku odklopit nahoru a namontujeme velkou řemenici a opět řádně utáhneme. Nasadíme klínový řemen. Napínací kladky je automatická, nijak se nenastavuje. Vrátíme spodní plastový kryt, dáme kolo, sundáme ze špalků. Natočíme svíčky, vrátíme zapalovací lištu a zadeklujeme motor. Nyní by mělo být hotovo.
ad 6)
A můžeme sednou do auta a otočit klíčkem. Po cca 16 hodinách práce se mi do toho vážně nechtělo Ale otočil jsem a nic, deset sekund točil a ani škytnutí. Asi pětkrát takto opakoval a stále nic. Už jsem myslel že je to v háji, ale nakonec jsem astru přemluvil, naskočila. Nechal jsem ji ohřát a vše v pohodě.
Hodně zdaru
Postup se dá použít i pro výměnu rozvodů, viz body 1. a 5. mezitím ještě vyměnit punpu a kladky, to jsem nedělal, rozvody mají cca 25 tisíc.
PS. Za nic v tom návodu neručím, takhle jsem to dělal já, asi existujou i lepší postupy. No snad jsem na nic zásadního nezapomněl, když tak se ozvěte.
Naposledy upravil(a) paciczka dne 04 lis 2012, 19:55, celkem upraveno 1 x.
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
PARÁDA.paciczka píše:Takže zde je slíbený návod (foto dodám zanedlouho)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
Jak to tak čtu tak je to dost složité s tím časováním, ale zřejmě je to jen takový pocit, když už to člověk pak zkusí tak už zjistí co a jak Každopádn fajný návod, i když na mé Astře to bude jinačí, ale jen drobnosti Fajn a nahoď ty fota
Teď máme Z18xe Mazlík
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
Jj, zabralo to opravdu 16hodin, ale spoustu casu jsem ztratil ruznyma blbostma jako hledani ztraceneho mesicku z ventilu, zkoumani jak na to, nekdy slepe ulicky. Kdybych to delal znovu, tak to mam za 8hodin hotovy.
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
další fotky
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
a ještě fotka starého a nového guferka, to původní bylo pekně tvrdý a takový dost opotřebený. No a teď s novými gufery se nekonají žádné kouřové signály po nastartování spotřebu oleje zatím nevím, zjistím aspoň po ujetí 500km, teď mám teprv 250. Rozhodně budu ještě informovat.
Jo a všechny těsnění jsou koupený u Automedik.cz značka Victor Reinz, celková cena necelých 500Kč (gufera ventilů, gufera vačkového hřídele, těsnění víka a těsnící tmel).
Jo a všechny těsnění jsou koupený u Automedik.cz značka Victor Reinz, celková cena necelých 500Kč (gufera ventilů, gufera vačkového hřídele, těsnění víka a těsnící tmel).
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
No tak tomu říkám nice hoši Takže až budu měnit rozvody, což bude na Jaře tak doufám že mi někdo z Vás s tím píchne Za menší peníz Samozřejmě že menší než někde v autoservisu
Teď máme Z18xe Mazlík
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
Takže abych to shrnul. Minulý týden najeto 1000km od výměny gufer. Zlepšení spotřeby oleje cca 0,1 až 0,2 l/1000km. Investice 500Kč do opravy se vrátí za 27tis až 55tis km (to se asi nevyplatí). Ale stále to žere dost oleje - teď je to skoro 1 litr na 1000km ==> špatné písty, kroužky, válce (bolest těchto motorů). No to už opravovat nebudu, jen ať si to ten olej žere, kupuju origo Opel za 90Kč litr, tam by se ta oprava nevyplatila.
Auto při jízdě nekouří. No dobře, trochu jo, ale na 13 let starou káru je to v pohodě. Zakouří si trochu první kilometr, ale zlepšení jsem zaznamenal hned po startu, to už skoro nekouří. Stalo se mi předtím, že po 250km v kuse jsem zastavil na parkovišti, druhej den ráno jsem sednul a jel jsem, po cca 50 metrech modrej dým jak když naběhnou policajti a hoděj tam dýmovnici. Takhle jsem se nestyděl ani když mě naši načapali s mladou v posteli
Takže celou výměnu gufer beru jako nácvik na výměnu rozvodů, ale to mě čeká až za 30tis km. Auto má teď prý 150tis, já ho hodlám udržet v provozu ještě 4 až 6 let s ročním nájezdem 20tis, takže než se s ním rozloučím, bude tachometr ukazovat 230 až 270 tisíc km. Snad ten motor těch 100tisíc ještě vydrží
Auto při jízdě nekouří. No dobře, trochu jo, ale na 13 let starou káru je to v pohodě. Zakouří si trochu první kilometr, ale zlepšení jsem zaznamenal hned po startu, to už skoro nekouří. Stalo se mi předtím, že po 250km v kuse jsem zastavil na parkovišti, druhej den ráno jsem sednul a jel jsem, po cca 50 metrech modrej dým jak když naběhnou policajti a hoděj tam dýmovnici. Takhle jsem se nestyděl ani když mě naši načapali s mladou v posteli
Takže celou výměnu gufer beru jako nácvik na výměnu rozvodů, ale to mě čeká až za 30tis km. Auto má teď prý 150tis, já ho hodlám udržet v provozu ještě 4 až 6 let s ročním nájezdem 20tis, takže než se s ním rozloučím, bude tachometr ukazovat 230 až 270 tisíc km. Snad ten motor těch 100tisíc ještě vydrží
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
Super, držím palce na ten náběh km bez větších výdajů
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
paciczka píše: Pokračujeme povolením středového šroubu řemenice kliky (ta spodní). U mě nastal problém s její aretací (prý to jde nějakým kolíkem, který se strčí do otvoru někde u převodovky, ale já ho nenašel).
Jen doplním, co píše Etzler v knize "Jak na to" Já mít garáž, tak se do těch rozvodů pustím sám. Ale uznejte - dělat tohle na sídlišti... to prostě nejde. Jaké jsou potřeba torxy na ten rozvoďák?
Jen doplním, co píše Etzler v knize "Jak na to" Já mít garáž, tak se do těch rozvodů pustím sám. Ale uznejte - dělat tohle na sídlišti... to prostě nejde. Jaké jsou potřeba torxy na ten rozvoďák?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: výměna gufer ventilů bez sundání hlavy + návod (foto)
není to klínek, ale prolis na řemenici, sam jsem měl problém a torx myslím 45, pro povolení té řemenice doporučuji zařadit 3 a výše+ruční brzda.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic