Rozžhavený konektor, horké kabely od baterie!
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Rozžhavený konektor, horké kabely od baterie!
Cus chlapi problém
Mám hodně ale opravdu hodně rožhavený (až jsem se od něj spálil§) konektor co se připojuje - pol (měděný) přímo k baterii. Kabel je vřelej taky co s tím?? Nikde není vidět poškození? Mám strach aby to nechytlo!! nějaké nápady co to může způsobovat? Jinak el vše v normě bez problémů.
Mám hodně ale opravdu hodně rožhavený (až jsem se od něj spálil§) konektor co se připojuje - pol (měděný) přímo k baterii. Kabel je vřelej taky co s tím?? Nikde není vidět poškození? Mám strach aby to nechytlo!! nějaké nápady co to může způsobovat? Jinak el vše v normě bez problémů.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- Reklama
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Marty a máš tam správnou baterku, jen pokus
Mobil : 602318645
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Buď přechodový odpor mezi svorkou a akumulátorem - vyčistit, nakonzervovat
anebo
krajní článek akumulátoru v háji - vyměnit akumulátor.
anebo
krajní článek akumulátoru v háji - vyměnit akumulátor.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Zdar.
Když jsem koupil svojí Corsu C měl jsem stejný problém. Fakt jsem se o ten kontakt popálil. Stav trval i po výměně baterie, stejně byla v háji. Kontakt čistej v pořádku. Problém byl v přechodovém odporu ve vlastní svorce, tedy mezi tělem svorky na pól baterie a kabelem co jde do ní. Je to tam originál zalisované. Zkusit buď znovu zalisovat (zmáčknout), nebo hned za svorkou jak přechází v kabel ustříhnout a nasadit volně prodejnou univerzální svorku na autobaterii. Bacha ať koupíš správnou, jsou jinak veliké pro plus a mínus pól baterie.
Snad Ti to pomůže.
Mára
Ps: jest-li mohu tak jsem to řešil tenkrát zde: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28320
Když jsem koupil svojí Corsu C měl jsem stejný problém. Fakt jsem se o ten kontakt popálil. Stav trval i po výměně baterie, stejně byla v háji. Kontakt čistej v pořádku. Problém byl v přechodovém odporu ve vlastní svorce, tedy mezi tělem svorky na pól baterie a kabelem co jde do ní. Je to tam originál zalisované. Zkusit buď znovu zalisovat (zmáčknout), nebo hned za svorkou jak přechází v kabel ustříhnout a nasadit volně prodejnou univerzální svorku na autobaterii. Bacha ať koupíš správnou, jsou jinak veliké pro plus a mínus pól baterie.
Snad Ti to pomůže.
Mára
Ps: jest-li mohu tak jsem to řešil tenkrát zde: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=28320
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Chlapi díky za bleskové odpovědi. už jsem zjistil že se hřeje pouze ten nejtlustčí kabel co je ta svorka na něj nalisovaná - vede řejmě přímo do startéru. pak jsou tam ještě dva slabší kabely - jeden asi vede do pojistové skříně ten je studenej, druhej slabší pak vede do svazku pod baterku a mizí asi někde u řj.
No svorka vypadá OK
baterka 52A 2roky stará 13.2V a drží. Dedukuji tedy že by měla být OK a kdyby byl špatný článek asi by to bylo poznat i na startování ale auto chytá na drc-
Mě tak napadla kostra??
Na posled jsem dodělával denní svícení - modul tak jsem ho raději oddělal ale to s tím asi nesouvisí...
tohle jsem pročistil jestli je to kostření od baterie nevím?
zítra zkusím koupit novou svorku a štípnout ho - za to "nic nedám"...
díky moc za rady
No a tady je bílá šipka je ten nejtlustčí kabl s nalisovanou sponou do baterky ten se hřeje jak blázen pravděpodobně startér
zelená šipka je kabel kterej jde do svazku pod baterii a jde asi někam k řj?? je v pohodě
červená šipka je kabel co jde do auta přes přepážku - asi do pojistkové skříně? je v pohodě
No svorka vypadá OK
baterka 52A 2roky stará 13.2V a drží. Dedukuji tedy že by měla být OK a kdyby byl špatný článek asi by to bylo poznat i na startování ale auto chytá na drc-
Mě tak napadla kostra??
Na posled jsem dodělával denní svícení - modul tak jsem ho raději oddělal ale to s tím asi nesouvisí...
tohle jsem pročistil jestli je to kostření od baterie nevím?
zítra zkusím koupit novou svorku a štípnout ho - za to "nic nedám"...
díky moc za rady
No a tady je bílá šipka je ten nejtlustčí kabl s nalisovanou sponou do baterky ten se hřeje jak blázen pravděpodobně startér
zelená šipka je kabel kterej jde do svazku pod baterii a jde asi někam k řj?? je v pohodě
červená šipka je kabel co jde do auta přes přepážku - asi do pojistkové skříně? je v pohodě
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Ahoj.
Tak to bude stejný jak jsem psal výše. Taky mám na svorce více vývodů, hlavní zalisovanej a vedlejší menší, ty jsou na svorku přišroubovaný. Za ty roky co je originál svorka ve voze se asi vibracema zalisovaný spoj uvolní, vevnitř se kabel obalí nevodivou vrstvou a na přechodový odpor je zaděláno.
Držím .
Mára
Tak to bude stejný jak jsem psal výše. Taky mám na svorce více vývodů, hlavní zalisovanej a vedlejší menší, ty jsou na svorku přišroubovaný. Za ty roky co je originál svorka ve voze se asi vibracema zalisovaný spoj uvolní, vevnitř se kabel obalí nevodivou vrstvou a na přechodový odpor je zaděláno.
Držím .
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Tak že je to OK! Kontakty studený jak z lednice
Stačilo uřezat originální zalisované kontakty a nahradit je novýma. Vzhledově sice nic moc - ještě to pošéfuju, ale funkčí na 100% - jen ty kabely jsou už na knop... Jinak ty zalisované části na první pohled byly OK?! Zajímavý...
Chlapi děkuji moc za rady! Tohle by mě ani ve snu nenapadlo a dal bych se na výměnu celého kabelu až ke startéru! spousta ušetřené práce a hlavně jeětě že to nechytlo!
Stačilo uřezat originální zalisované kontakty a nahradit je novýma. Vzhledově sice nic moc - ještě to pošéfuju, ale funkčí na 100% - jen ty kabely jsou už na knop... Jinak ty zalisované části na první pohled byly OK?! Zajímavý...
Chlapi děkuji moc za rady! Tohle by mě ani ve snu nenapadlo a dal bych se na výměnu celého kabelu až ke startéru! spousta ušetřené práce a hlavně jeětě že to nechytlo!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
No měď je potvora, ono to časem v tom kabelu začne měděnkovat, rozpadat se....
Kdyby se ti zdálo, že nějak málo svítí světla, zkus vzít drát patřičného průřezu a napojit ho z plusu baterky přímo na konektor žárovky. Jestli bude změna k lepšímu, je to totéž, dráty se uvnitř izolace rozpadají a neunesou průchod daného proudu, proto topí a vznikají na nich úbytky.
Kdyby se ti zdálo, že nějak málo svítí světla, zkus vzít drát patřičného průřezu a napojit ho z plusu baterky přímo na konektor žárovky. Jestli bude změna k lepšímu, je to totéž, dráty se uvnitř izolace rozpadají a neunesou průchod daného proudu, proto topí a vznikají na nich úbytky.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Rozžhavený konektor - od baterie help!!
Hlavně trefit plus na plus, jinak bude ohňostroj!Alzafir píše:Kdyby se ti zdálo, že nějak málo svítí světla, zkus vzít drát patřičného průřezu a napojit ho z plusu baterky přímo na konektor žárovky...
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Zahřáté kabely k baterii
Ahoj poraďte prosím...
v létě se nám vybila baterie, od té chvíle hlídám napětí na baterce, které kolísá 14 V, 13,7 , 13,2 V, dobíjení nesvítí. Včera jsme přijeli domů, byla mlha takže byly rozsvícený i mlhovky, změřil jsem napětí se zapnutýmy potkávacímy světly a bylo jen 12,5 V a když jsem sáhnul na na kabely k baterce tak se na nich nedala udržet ruka na plus i na mínus. Dneska jsem očistil poly na baterce a svorky kabelů a už se zahřívá jen kabel k mínus. Poraďte prosím... chtěl bych se zeptat kam všude vede kabel od polu mínus baterie, kde jsou kostřící body. Hledal jsem na foru ale nenašel.. dík
v létě se nám vybila baterie, od té chvíle hlídám napětí na baterce, které kolísá 14 V, 13,7 , 13,2 V, dobíjení nesvítí. Včera jsme přijeli domů, byla mlha takže byly rozsvícený i mlhovky, změřil jsem napětí se zapnutýmy potkávacímy světly a bylo jen 12,5 V a když jsem sáhnul na na kabely k baterce tak se na nich nedala udržet ruka na plus i na mínus. Dneska jsem očistil poly na baterce a svorky kabelů a už se zahřívá jen kabel k mínus. Poraďte prosím... chtěl bych se zeptat kam všude vede kabel od polu mínus baterie, kde jsou kostřící body. Hledal jsem na foru ale nenašel.. dík
Astra G 1.6 8v Comfort rv 98
Brno
Brno
Re: Zahřáté kabely k baterii
Myslím že to byl kolega Marťásek , kdo to tu řešil a měl podobný problem a jestli jsem to dobře pochopil tak mu pomohlo až důkladný přelisování svorek.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Zahřáté kabely k baterii
Podle výkresu jsou tam dvě šestnáctky lana, jeden půjde na kastli, druhý na motor. Měl jsi ty oka rozebraná a očistil jsi i vnitřek oka připojení k baterce? Nestačí opucovat hadrem, chce to drátěný kartáč, odrbat dosedací plochy, neuškodí zkusit malým svěráčkem zmáčknout připojení lana do oka kabelu.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahřáté kabely k baterii
cus.
Kdyby jsi použil funkci hledat našel by jsi že jsem s tím měl před cca měsícem stejný problém a řešili jsme to tady s chlapama. Je to přechodovým odporem v zalisovaném pouzdře kabelu od konektoru k baterce. Ucvakni nebo uřež konektory na kebelech a kup měděné klasické na + a na - pol. Budeš mít pokoj a kabely budou studené. Jinak doporučím i konce těch kabelů buď prostříkat kontaktolem, nebo lépe je uřezat taky a nahradit je novýma. Každopádně překontrolovat i kostry.
viz můj přízpěvek
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=24284
Kdyby jsi použil funkci hledat našel by jsi že jsem s tím měl před cca měsícem stejný problém a řešili jsme to tady s chlapama. Je to přechodovým odporem v zalisovaném pouzdře kabelu od konektoru k baterce. Ucvakni nebo uřež konektory na kebelech a kup měděné klasické na + a na - pol. Budeš mít pokoj a kabely budou studené. Jinak doporučím i konce těch kabelů buď prostříkat kontaktolem, nebo lépe je uřezat taky a nahradit je novýma. Každopádně překontrolovat i kostry.
viz můj přízpěvek
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=24284
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Zahřáté kabely k baterii
Díky moc za rady vyzkouším a pak napíšu jak jsem dapadl.....
Astra G 1.6 8v Comfort rv 98
Brno
Brno
Re: Rozžhavený konektor, horké kabely od baterie!
Tak to bylo opravdu svorkou na mínus pólu, auto krásně svítí a dobíjí. Bohužel jsem koupil svorku jen s jedním místem na drát, takže všechny tři dráty ukostření mám pod jednim šroubkem, myslíte že to vadí. taky mám trochu obavu že jeden z těch drátů vypadne, asi jěště koupím jinou svorku.... No dělal jsem to dnes a zmrznul jsem jak makrela... Tak díky Všem za rady....
Astra G 1.6 8v Comfort rv 98
Brno
Brno