Klinový remen???

Adka89
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2012, 10:57

Klinový remen???

Příspěvek od Adka89 » 27 kvě 2012, 11:05

Zdravíčko :)
dúfam, ze tu niesom jedina ženská :D

Chcem sa spytat pár vecí Vás majitelov astričiek :)

Mam OA G 2.0, diesel, 12/1999.
Nedávno som si všimla, ze mi tešie olej. Normalne mláčky pod autom. Posledne vytiekol cely obsah.
Naliala som dalši olej, vošli 2litre. Od vtedy nekvapká, a netečie, žiadne mláky pod autom? Neviem, nechápem.

Druhá vec.
Včera som šla, normlane ako inokedy cestou, a zrazu mi začala blikat červená kontrolka baterky.
Zastala som, odstavila, vypla motor, a znova naštartovala. Nuž, ale auto ostalo bez odozvy.
Lajckým pohladom mechanika, mi bolo oznámene, ze ide asi o kladku na klinovom remeni???
Alebo niečo toho charakteru.

Chcela by som sa spytat, či uz niekto podobnú sitáciu zazil. a hlavne cena, kolko to može stáť.
Pretoze sa uz teraz strhávam zo sna :D

Reklama
 

Uživatelský avatar
Lake292
Příspěvky: 845
Registrován: 30 srp 2011, 14:55
Bydliště: Brno

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Lake292 » 27 kvě 2012, 12:45

ked sa rozviestila kontrolka neprestalo ti fungovat servo?

Adka89
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2012, 10:57

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Adka89 » 27 kvě 2012, 13:48

Nevšimla som si , zeby niečo prestalo fungovat. Auto išlo normalne. I ked hom skoro ihnet začala brzdit, spomalovat, aby som auto odstavila.
Cize s blikajucou kontrolkou som šla mozno 20m.

Uživatelský avatar
mirda2908
Příspěvky: 5276
Registrován: 31 črc 2009, 16:04
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Klinový remen???

Příspěvek od mirda2908 » 27 kvě 2012, 16:25

ked blika baterka skontroluj kostru od baterky k alternatoru,moze byt spatny kontakt alebo odchadza altik,diagnostika by mala zistit zavadu,ale i nemusi.A vsimla si si ci ti preblikuju svetla alebo ziarovky v palubovke,pri nastartovanom motore??,to by mohol byt alternator.A co sa tika oleja moze byt spatne tesnenie olej. vany a pri urcitom uhlu ide olej von,alebo to tecie cez turbo.Najlepsie umyt spodok motora a motor a kontrolovat v servise odkial to tecie
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013

Adka89
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2012, 10:57

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Adka89 » 27 kvě 2012, 18:02

Nie, nič nepreblikovalo. Hovorím, vsetko išlo v pohode, aj radio hralo :D.. A auto uz nenaštartovalo. Len po otočení kluča zasvietili vsetky kontrolky a nič.. nič nič nič.. ale svietili pekne, neblikalo nič.
Takze to moze byt aj alternator? super :twisted:
A to čo hovorili, ze klinovy remen?

Uživatelský avatar
Lake292
Příspěvky: 845
Registrován: 30 srp 2011, 14:55
Bydliště: Brno

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Lake292 » 27 kvě 2012, 18:40

a ked si znova startovala motor tocil? rucicky sa pohli smerom dolu?

Uživatelský avatar
mirda2908
Příspěvky: 5276
Registrován: 31 črc 2009, 16:04
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Klinový remen???

Příspěvek od mirda2908 » 27 kvě 2012, 19:24

mne sa to tiez raz stalo ze na dialnici v 130km/h sa mi rozsvietili kontrolky a motor vypol uz som nenastartoval a bol navine kontakt kostry,dobil som baterku a je hotovo,skus zmeriat baterku kolko ma
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013

Adka89
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2012, 10:57

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Adka89 » 27 kvě 2012, 20:37

Motor vobec neštartoval..iba zabzučalo, alebo ako to mam popísať. Rozsvietilo sa všetko, a bzučal iba..nič iné. Oplík je uz v servise, tak sa teším , čo mi zajtra povedia :-(

Uživatelský avatar
mirda2908
Příspěvky: 5276
Registrován: 31 črc 2009, 16:04
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Klinový remen???

Příspěvek od mirda2908 » 27 kvě 2012, 20:39

potom daj vediet ako si dopadla,mozno len baterka
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013

Adka89
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2012, 10:57

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Adka89 » 27 kvě 2012, 20:44

ja uz som zúfala. Pred par mesiacmi som menila čerpadlo :-( predtym repas turba.. a teraz toto.
No hadam to bude len baterka. Alebo ten klinovy remen.. :roll:

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Alzafir » 27 kvě 2012, 20:45

Nejspíš baterka. Jestli to bzučelo....
Otázka je, co je příčina, a co důsledek. Jestli odešla baterka anebo odešel alťák, čímž se baterka vybila.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Adka89
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2012, 10:57

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Adka89 » 27 kvě 2012, 20:48

Ale takto mi povedzte, mam ratat s nejakou fest drahou opravou? mozem to ratat v 100vkách eur?

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Alzafir » 27 kvě 2012, 20:56

To bude záležet na tom, jak si servis bude chtít vydělat.
Při katastrofické vizi to může vypadat i takto: Odešel alternátor, dejme tomu že vymění JEN regulátor, cca 1500Kč. Pak můžou třeba řešit že odešla i baterka, ta je cca 2000Kč. A třeba i ten řemen, cca 400Kč. No a práce :?:

Ale to zatím jen vaříme z vody. Sice jsou to jasné příznaky..... nevíme, co tomu opravdu je.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Adka89
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2012, 10:57

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Adka89 » 27 kvě 2012, 21:00

Takze dnes sa chlapci prosím pekne modlite za moju astričku, ze sa jej len vybila baterka :lol: dekuji :)

a ešte jedna vec. Cim sa čistia svetlá, ked su také zakalené, akoby zájdené? jedno predné je také zozltnuté, škaredé :twisted:

Ondrey
Příspěvky: 32
Registrován: 17 úno 2012, 12:18

Re: Klinový remen???

Příspěvek od Ondrey » 27 kvě 2012, 21:08

Takže:

Mno osobně si myslím že díky prokluzujícímu řemenu sdamotný alternátor nestačí dobíjet

Mechanismus je samodopínací takže je potřeba výměna řemenu, ono bývá někdy i špatně nastavený diodový můstek a proto to nedobíjí tak jak má.

Každopádně když se vybije baterka, měl by ti přestat fungovat posilovač řízení.

Osobně se mi to taky stalo, jakmile jsem videl že zdechl posilovač, okamžitě mi bylo jasné že nezastavovat a dotrckat do servisu (ani sem neměl rozsvícenou baterku že nedobíjím), vypl sem světla, všechno co se dalo a doplachtil sem 5 kilometrů bez problému. Chyba byla v nastaveném podpětí, alternátor "podbíjel" a hlavně mi to dělal volný řemen.

Cenově mě oprava vyšla na 1300 i s prací a nastavením správných čísel u altíku.

Odpovědět