biopalivo Ethanol E85
Re: biopalivo Ethanol E85
Naposledy jsem hodil 2:1 E85:N95. Na krátké trasy do 10 km spotřeba 10.3/100. O víkendu jsem si dal Týnec-Praha a spotřeba 8.4/100.
Subjektivně mi motor přijde lenivější, ale dá se to + po startu na víc plynu zakucká, ale pak se to srovná.
Hlavně jsem si navykl po startu počkat až se okamžitá spotřeba ustálí na 1.6/hod a pak teprve vyjíždím, tj. cca 1 min čekám.
Podotýkám, že krabičku ani jiné úpravy nemám.
Subjektivně mi motor přijde lenivější, ale dá se to + po startu na víc plynu zakucká, ale pak se to srovná.
Hlavně jsem si navykl po startu počkat až se okamžitá spotřeba ustálí na 1.6/hod a pak teprve vyjíždím, tj. cca 1 min čekám.
Podotýkám, že krabičku ani jiné úpravy nemám.
Naposledy upravil(a) Miguello dne 09 kvě 2012, 08:51, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: biopalivo Ethanol E85
A to máš spotřebu 1,6 na volnoběh ? To já vždy čekám ( při teplejším počasí) až se istálí otáčky na těch +- 800 a pak je spotřeba kolem 0.9 l/ h, podotýkám že na benál, ale směs éčka na tom bude srejně.
Mobil : 602318645
Re: biopalivo Ethanol E85
Tak tak, na volnoběh. Samozřejmě po chvíli by se to dostalo i na těch 0.9/hod, ale nechce se mi čekat, tak to raději zahřeju klidnou jízdou.
Re: biopalivo Ethanol E85
Když už jste to nakousli. Jakou máte spotřebu při zahřátým motoru a jízdě na neutrál. Myslím spotřebu v l/100km...
1,6 X16XEL
Re: biopalivo Ethanol E85
s benálem nebo 1:1 s éčkem furt 0,8-0,9 l/hod
Opel Astra g x16xel caravan
ex: Peugeot 309 1,3 green line, R.I.P. - rusted in peace
ex: Peugeot 309 1,3 green line, R.I.P. - rusted in peace
Re: biopalivo Ethanol E85
Na neutrál nevím na vyhozenou nejezdím a bez plynu po nějakÿ době i ZERO
Mobil : 602318645
Re: biopalivo Ethanol E85
Defender píše:No jasně vždyť víc paliva to tam dává origo ŘJ (ona by ty vstřiky neměla snad ani zkracova, ale měla by posílat signál o směsi že je vše OK) já teda nevím kde a na který stránce bznikla fáma o prodlužování délky vstřiku, ale jde to proti logice a i proti zkušenosti Josky s krabkou
Je to zmiešavacom pomere:spermin píše:by mně zajímalo jakou, já jsem nabyl dojmu, že krabička ty vstřiky zkracuje. Normálně jednotka hlásí chudou směs a
vstřikuje větší množství E, které se nespálí, proto ta spotřeba.
"Ten je 1:15 u benzinu, tedy na motorem nasátých 15 kg vzduchu je potřeba dopravit do válce 1 kg benzinu. Poměr motor striktně dodržuje tak, že měřič množství nasátého vzduchu, tzv. vzduchová váha, odevzdá svůj údaj řídicí jednotce, která odměří přesné množství vstříknutého paliva.
U etanolu je však směšovací poměr 1:9, jde o výrazně bohatší směs, neboť etanol si kyslík nese již ve své molekule. Pro udržení správného poměru palivo/vzduch, tzv. stechiometrického poměru, by řídicí jednotka musela vstřikovat adekvátně vyšší množství paliva E85. Musí být na odlišné palivo přeprogramována, výrobci osazují motor i většími vstřikovacími ventily. Pokud se tak nestane, auto pojede na chudou směs se všemi negativními důsledky – zejména přehříváním motoru. Řídicí jednotka díky lambda-sondě sice zaznamená nadměrný zbytkový kyslík ve spalinách, a tedy příliš chudou směs paliva, což ohlásí i svítící kontrolka palubní diagnostiky, ale lambda regulace nemusí být schopna provést korekce pro tak odlišný směšovací poměr a zvětšit dávku paliva. Při maximální zátěži motoru, například jízdě po dálnici, může dojít k přehřátí motoru, jehož výsledkem bude spálený katalyzátor, podpálené ventily, zničené turbodmychadlo…" - toto dokazuje aj Manliho príspevok (svietiaca kontrolka - chudobná zmes).
Čiže žiadne upchávanie prívodu vzduchu nepomôže. Jedinou cestou je upravovať dĺžku vstrekov paliva. Mohol by sa používať podobný systém ako u LPG, že by sa snímali vstrekovacie impulzy benzínovej RJ a následne upravovali - ale tu by sa narážalo na to že benzínový vstrek by nemusel byť schopný dodať potrebné množtvo paliva aj napriek upavenej dobe vstreku. Ak si to prepočítate, tak na rovnaké množstvo vzduchu potrebujete o cca 45% viac Ečka ako benzínu ..... .
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: biopalivo Ethanol E85
Díky za pěkné vysvětlení.
Re: biopalivo Ethanol E85
no, stále jsem přesvědčen o opačném postupu krabičkyArwy píše: Čiže žiadne upchávanie prívodu vzduchu nepomôže. Jedinou cestou je upravovať dĺžku vstrekov paliva. Mohol by sa používať podobný systém ako u LPG, že by sa snímali vstrekovacie impulzy benzínovej RJ a následne upravovali - ale tu by sa narážalo na to že benzínový vstrek by nemusel byť schopný dodať potrebné množtvo paliva aj napriek upavenej dobe vstreku. Ak si to prepočítate, tak na rovnaké množstvo vzduchu potrebujete o cca 45% viac Ečka ako benzínu ..... .
, vzduchu je stále stejně.
pokud je poměr 1/15 benzín 1/8 etanol to ale nemá vliv na vstřiky, lambda zaznamená moc kyslíku a přidáva vstřik. a čím více E tím více kyslíku ve spalinach, opět se snaží jít do poměru 1/15. (nespalené palivo a proto zvýšená spotřeba)
múj názor, ale můžu se mýlit- udajně po krabičce je nižší spotřeba.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: biopalivo Ethanol E85
Správne si to napísal, RJ má benzínovú mapu na pomer 1:15. Ak ale spaľuješ Ečko, tak lambda hlási chudobnú zmes a v rámci adaptácie zmesi vie RJ urobiť regulačnú odchýlku do plusu predĺžením otvorenia vstreku (na rovnaké množstvo vzduchu viac paliva - aj keď Ečko nesie molekuly kyslíka, nie je ich toľko aby samotný vytvoril stechiometrický pomer - čiže k Ečku musíš pridať nejaký ten kyslík zo vzduchu).
Toto však funguje len ak je:
1) v činnosti lambda regulácia
2) momentálne zaťaženie motora sa nachádza ešte v oblasti v ktorej RJ motora vie adaptáciou vstreknúť požadované množstvo paliva
K bodu 1 - problém pri studenom štarte. Vtedy lambda regulácia nefunguje - sonda nie je zohriata na prevádzkovú teplotu + je potrebné zohriať čo najskôr katalyzátor. Zloženie zmesi je riadené len na základe mapy v RJ motora (závislosť množstva a teploty vzduchu, teploty chlad. kvapaliny).
K bodu 2 - pri vysokom zaťažení motora už nemusí adaptačná funkcia (ktorá nie je nekonečná a pohybuje sa v určitom rozmedzí od kladnej po zápornú odchýlku) vstreknúť potrebné množstvo Ečka pretože vstrekovač sa otvára v nejakú definovanú dobu a musí aj v nejakú inú definovanú dobu zatvoriť. Táto doba je postačujúca pre benzín, ale už pre Ečko nie, pretože toho je potreba o cca 45 % viac ako benzínu. Vstrekovač vzhľadom na svoju konštrukciu nie je schopný dodať potrebné množstvo paliva pri jeho maximálnom možnom otvorení. Tu by bolo dobré zistiť či motory s nižším objemom motora používajú rovnaké vstrekovače ako motory s vyšším objemom paliva.
A k tým pomerom, keď sa udáva 1:15 a 1:9. Keď si to dáš do priamej úmery, tak na 15 kg vzduchu potrebuješ 1 kg benzínu, ale až 1,66 kg Ečka. Je to len ako ukážka, pre zreálnenie predstavy o koľko viac paliva by sa malo na rovnaký objem vzduchu dopraviť do motora. Podľa tohto to je až o 66% viac ( reálne je to o cca 45 až 50% viac).
Cesta na oklamanie RJ by mohla viesť aj tým že sa oklame na množstve vzduchu, ale nie zapchaním sania, ale údajom odosielaným do RJ z váhy vzduchu alebo čidla podtlaku.
Tak že ak sa to celé zhrnie, pre to aby motor netrpel musí spaľovať o cca 45 až 50 % viac Ečka ako benzínu. Ak sa to preráta, tak úspora na za cenu paliva nie je žiadna, je možno ešte vyššia.
Toto však funguje len ak je:
1) v činnosti lambda regulácia
2) momentálne zaťaženie motora sa nachádza ešte v oblasti v ktorej RJ motora vie adaptáciou vstreknúť požadované množstvo paliva
K bodu 1 - problém pri studenom štarte. Vtedy lambda regulácia nefunguje - sonda nie je zohriata na prevádzkovú teplotu + je potrebné zohriať čo najskôr katalyzátor. Zloženie zmesi je riadené len na základe mapy v RJ motora (závislosť množstva a teploty vzduchu, teploty chlad. kvapaliny).
K bodu 2 - pri vysokom zaťažení motora už nemusí adaptačná funkcia (ktorá nie je nekonečná a pohybuje sa v určitom rozmedzí od kladnej po zápornú odchýlku) vstreknúť potrebné množstvo Ečka pretože vstrekovač sa otvára v nejakú definovanú dobu a musí aj v nejakú inú definovanú dobu zatvoriť. Táto doba je postačujúca pre benzín, ale už pre Ečko nie, pretože toho je potreba o cca 45 % viac ako benzínu. Vstrekovač vzhľadom na svoju konštrukciu nie je schopný dodať potrebné množstvo paliva pri jeho maximálnom možnom otvorení. Tu by bolo dobré zistiť či motory s nižším objemom motora používajú rovnaké vstrekovače ako motory s vyšším objemom paliva.
A k tým pomerom, keď sa udáva 1:15 a 1:9. Keď si to dáš do priamej úmery, tak na 15 kg vzduchu potrebuješ 1 kg benzínu, ale až 1,66 kg Ečka. Je to len ako ukážka, pre zreálnenie predstavy o koľko viac paliva by sa malo na rovnaký objem vzduchu dopraviť do motora. Podľa tohto to je až o 66% viac ( reálne je to o cca 45 až 50% viac).
Cesta na oklamanie RJ by mohla viesť aj tým že sa oklame na množstve vzduchu, ale nie zapchaním sania, ale údajom odosielaným do RJ z váhy vzduchu alebo čidla podtlaku.
Tak že ak sa to celé zhrnie, pre to aby motor netrpel musí spaľovať o cca 45 až 50 % viac Ečka ako benzínu. Ak sa to preráta, tak úspora na za cenu paliva nie je žiadna, je možno ešte vyššia.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: biopalivo Ethanol E85
Ano výpočty jsou asi správně, ale zakopanej pes je právě v té údajně chudé směsi. Ona totiž ve skutečnosti není chudá, ale bohatší (více okt) jen má jakoby studenější spalování ( zřejmě zapříčiněno samonosností O2 no a je vlastně líh že), to že právě vyhodnotí chudou směs a přidá další palivo je příčinou možnosti přehřátí motoru.
Takže jde o to, aby ŘJ nedostávala pokyny o chudé směsi, (vždyť když natankujete N98-100 tak taky nemáte větší,ale v mnoha případech nižší spotřebu) a o to by se měla právě postarat krabka
Takže jde o to, aby ŘJ nedostávala pokyny o chudé směsi, (vždyť když natankujete N98-100 tak taky nemáte větší,ale v mnoha případech nižší spotřebu) a o to by se měla právě postarat krabka
Mobil : 602318645
Re: biopalivo Ethanol E85
Tak to si nemyslím. Chudá/bohatá směs není o oktanech, ale o správném (stechiometrickém) poměru paliva a vzduchu při spalování. Takže když natankuješ E85, směs bude skutečně chudá, protože motor je nastavený tak aby k palivu dával tolik vzduchu kolik je potřeba pro N95. Ale E85 už v sobě obsahuje kyslík (v lihu, C2H5OH), takže potřebuje vzduchu míň v poměru k palivu. A místo toho, aby se dávalo míň vzduchu, protože to se špatně řídí (ucpání sání?), tak se ten poměr upravuje tou "kouzelnou" krabičkou tak, že se dá víc paliva prodloužením doby vstřiku. Tj. směs se obohatí a už není chudá.
Přehřátí motoru hrozí přesně naopak, pokud se nechá palivo hořet nestechiometrickou směsí, tak hoří při jiné teplotě a jinou dobu než jak je potřeba.
A k tomu studenějšímu hoření, to je prostě vlastnost té směsi E85, že hoří při nižší teplotě než N95.
Přehřátí motoru hrozí přesně naopak, pokud se nechá palivo hořet nestechiometrickou směsí, tak hoří při jiné teplotě a jinou dobu než jak je potřeba.
A k tomu studenějšímu hoření, to je prostě vlastnost té směsi E85, že hoří při nižší teplotě než N95.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Re: biopalivo Ethanol E85
Pokud máte chlapci pravdu tak pak v tom případě vůbec nerozumím tomu, proč by vůbec nějaká automobilka (Škoda) včetně již několika desetiletí Švédsko, vyvíjela soft (rozuměj v uvozovkách vyráběla auta) na E85 s možností jezdit i na čistej N95/98 A COŽ JE JEDNOZNA4NÝ FAKT
No nejsem žádnej vědátor a ani chemik, což o to zdůvodnit to umíte dobře, ale asi Vám uniká fakt, že se toto palivo používá ve světě již dlouho a to pro jeho ekonomickou a ekologickou výhodu, nicméně s vozy takto upravenými (rozuměj adaptabilní soft v ŘJ) lze v zemích bez benzínek s E85 taky tankovat čistej benzín a pochybuju, že za podmínek buď špatnejch startů, nebo o dost vyšší spotřeby
No nejsem žádnej vědátor a ani chemik, což o to zdůvodnit to umíte dobře, ale asi Vám uniká fakt, že se toto palivo používá ve světě již dlouho a to pro jeho ekonomickou a ekologickou výhodu, nicméně s vozy takto upravenými (rozuměj adaptabilní soft v ŘJ) lze v zemích bez benzínek s E85 taky tankovat čistej benzín a pochybuju, že za podmínek buď špatnejch startů, nebo o dost vyšší spotřeby
Mobil : 602318645
Re: biopalivo Ethanol E85
PORADÍ NĚKDO, DO ČEHO Z TOHO JÍT, CCA OKOLO 150 eu a hlavně dovézt bez cla čili z EU
http://www.ebay.de/sch/i.html?LH_AvailT ... 3D1&_rdc=1
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... ersion+kit
http://www.ebay.de/sch/i.html?LH_AvailT ... 3D1&_rdc=1
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... ersion+kit
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic