Lambda sonda X16XEL
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda sonda X16XEL
U motoru X16XEL je jen jedna a to ve výfuku před katem.
- Reklama
Re: Lambda sonda X16XEL
denny: Ok, dik...
Re: Lambda sonda X16XEL
Zdar,
dneska mi prisla lambda sonda DELPHI (DF ES20135-12B1). Lehl jsem pod auto a nikde jsem ji nemohl najit, az z nejakeho navodu na videu jsem se koukl k motoru a nejspis ji nasel, ale nejsem si jisty, zda je to opravdu lambda sonda. Mohl by mi prosim nekdo poradit, jestli je na prvním obrázku správně zakroužkované umístění lambda sondy? Díky!!
dneska mi prisla lambda sonda DELPHI (DF ES20135-12B1). Lehl jsem pod auto a nikde jsem ji nemohl najit, az z nejakeho navodu na videu jsem se koukl k motoru a nejspis ji nasel, ale nejsem si jisty, zda je to opravdu lambda sonda. Mohl by mi prosim nekdo poradit, jestli je na prvním obrázku správně zakroužkované umístění lambda sondy? Díky!!
Re: Lambda sonda X16XEL
Vážení přátelé, na následujících řádcích shrnu své zkušenosti s výměnou lambda sondy.
Motor mám X16XEL, lammbda sonda je dobře přístupná, povolit mě šla celkem bez problémů, na 22klíč sem nasadil trubku a ani sem moc nezabral.
Originál tam patří BOSCH 02 580 05 055, chtěl sem požít univerzální od Bosch, poté co jsem dal řeč s paní v Autoprimě, tak jsem risknul noname značku "racer" za 760,-Kč
Sondu tammám necelý týden a funguje!!! DOufám že ještě chvíli vydrží
Značení vodičů: na almbdě je značení pro 4kabelovou následující:
bílá-bílá: ohřev (odpor u nové asi 6,5ohmu, stará kolem 4 ohmů)
černá: signál od lambdy
šedá: signál (zem) od lambdy (ani jeden vodič není propojen s obalem lambdy)
origoš lambda dodržuje toto značení, takže sem pouze uskřípnul původní konektor a přidělal na novou lambdu zastrčení do dutinek a jejich zmáčknutím kleštěma. Dočetl jsem se že se kabely nemají pájet, neboť se drát má údajně ohřát na vyšší teplotu než je teplota tání cínové pájky. Barvy od konektoru co jdou do řídící jednotky jsou jiné, ale to mě nezajímalo, držel sem se barevného značení přímo na lambdě.
Takže sonda asi nebude zas tak dobrá jako se jevila. Na diagnostice sice ukazuje že reguluje i jakoby dobře, ale rozsvěcuje se kontrolka motoru. Když sem zkusil dát origoš od Bosche tak problém zmizel. Sonda tedy dává napětí ale asi ne úplně ideálního průběhu a jednotka s tím má asi problém. Jeden kolega tu už psal, že jiné než originál mu nechtěli na Oplu chodit. V jiném autě může být asi OK.
Motor mám X16XEL, lammbda sonda je dobře přístupná, povolit mě šla celkem bez problémů, na 22klíč sem nasadil trubku a ani sem moc nezabral.
Originál tam patří BOSCH 02 580 05 055, chtěl sem požít univerzální od Bosch, poté co jsem dal řeč s paní v Autoprimě, tak jsem risknul noname značku "racer" za 760,-Kč
Sondu tammám necelý týden a funguje!!! DOufám že ještě chvíli vydrží
Značení vodičů: na almbdě je značení pro 4kabelovou následující:
bílá-bílá: ohřev (odpor u nové asi 6,5ohmu, stará kolem 4 ohmů)
černá: signál od lambdy
šedá: signál (zem) od lambdy (ani jeden vodič není propojen s obalem lambdy)
origoš lambda dodržuje toto značení, takže sem pouze uskřípnul původní konektor a přidělal na novou lambdu zastrčení do dutinek a jejich zmáčknutím kleštěma. Dočetl jsem se že se kabely nemají pájet, neboť se drát má údajně ohřát na vyšší teplotu než je teplota tání cínové pájky. Barvy od konektoru co jdou do řídící jednotky jsou jiné, ale to mě nezajímalo, držel sem se barevného značení přímo na lambdě.
Takže sonda asi nebude zas tak dobrá jako se jevila. Na diagnostice sice ukazuje že reguluje i jakoby dobře, ale rozsvěcuje se kontrolka motoru. Když sem zkusil dát origoš od Bosche tak problém zmizel. Sonda tedy dává napětí ale asi ne úplně ideálního průběhu a jednotka s tím má asi problém. Jeden kolega tu už psal, že jiné než originál mu nechtěli na Oplu chodit. V jiném autě může být asi OK.
Naposledy upravil(a) carlie dne 27 bře 2012, 19:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Lambda sonda X16XEL
Tak já měnil starou lambdu za lambdu DELPHI (po přečtení fóra) na motor X16XEL. Odšroubování staré lambdy bylo bez problémů. Výhodou DELPHI je, že koncovka je jako originál a nemusí se tedy měnit konektor.
Po necelém měsíci užívání můžu i já říct, že spotřeba šla znatelně dolů (oproti cenám benálu ). Teď doufám, aby nějaký čas vydržela!!
Nicméně bez chyby se to neobešlo. Když se auto zahřeje, začne cca po 10km při přidávání plynu jakoby škubat především při přeřazování na 2. a 3. rychlostní stupeň. Spotřeba je OK, ale to škubání-trhání mě ser*.
Takže dobrodružství pokračuje dál... Palivový filtr? Zapalovací lišta? Svíčky? Škrtící klapky? . Ta ASTRA je fakt zvláštní auto.
Po necelém měsíci užívání můžu i já říct, že spotřeba šla znatelně dolů (oproti cenám benálu ). Teď doufám, aby nějaký čas vydržela!!
Nicméně bez chyby se to neobešlo. Když se auto zahřeje, začne cca po 10km při přidávání plynu jakoby škubat především při přeřazování na 2. a 3. rychlostní stupeň. Spotřeba je OK, ale to škubání-trhání mě ser*.
Takže dobrodružství pokračuje dál... Palivový filtr? Zapalovací lišta? Svíčky? Škrtící klapky? . Ta ASTRA je fakt zvláštní auto.
Re: Lambda sonda X16XEL
Mavariku, jakou sondu od Delphi si tam dal?
Re: Lambda sonda X16XEL
Je to lambda sonda DELPHI (DF ES20135-12B1) z autokelly.cz
Re: Lambda sonda X16XEL
Tahle Delphi je teda v pohodě? Asi pro ni taky zajdu.
Re: Lambda sonda X16XEL
Já ji koupil po přečtení tohoto fóra, kde ji dva lidi doporučovali. Viz. moje příspěvky výše, že nemusíš nic štípat a měnit konektor apod. Já jsem s ní zatím spokojen.
Re: Lambda sonda X16XEL
Tak sem ji tam dneska taky dal, tak uvidím jak se bude chovat, kontrolka motoru zatím OK. Rozsvěcuje se mě při asi 120 až 130km/h ale to bude asi problém někde jinde. Dělalo to i předtím. Měl jsem to na diagnostice a hlásilo to klepání na 3 válci. Vyměnil sem svíčky, ještě máme podezření na zapalovací lištu, ale tu si nemám od koho pučit abych to vyzkoušel
Jinak mám podezření že sonda odešla (nebo jí to mohlo pomoct) že do konektoru tekl fridex kterej navzlínal až do kabelu. (Nemám tam tu těsnící gumičku, a nevím kde ji sehnat). Když sem přestřihl kabely abych vyměnil konektor, tak se na konci dělali kapičky té chladící kapaliny.
Jinak mám podezření že sonda odešla (nebo jí to mohlo pomoct) že do konektoru tekl fridex kterej navzlínal až do kabelu. (Nemám tam tu těsnící gumičku, a nevím kde ji sehnat). Když sem přestřihl kabely abych vyměnil konektor, tak se na konci dělali kapičky té chladící kapaliny.
Re: Lambda sonda X16XEL
zatim jsem na ni najel cca 15000km a vše ok...tak snad ještě chvilku vydržícarlie píše:Tahle Delphi je teda v pohodě? Asi pro ni taky zajdu.
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda sonda X16XEL
Koupil jsem na Z18XE jako první lambdu před katem Dephi DF ES20281-12B1 (1560kč) tak jsem zvědav co na to live data s opcomu... Zatím se to tváří že funguje
Jinak originál tam byla Siemens kat. číslo na sondě je GM 09 202 575
Jinak originál tam byla Siemens kat. číslo na sondě je GM 09 202 575
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Lambda sonda X16XEL
Takže kluci říkáte že výměna lambdy sníží spotřebu paliva, teda pokud je to jedna z těch co doporučujete ?? Moje má už zřejmě podle najetejch km taky dávno za zenitem a ještě se museli upravit parohy flexou (výměna vlnovce) což jí asi taky nepřidalo, tak jsem hledal a hledal až jsem našel. Jedná se o tu UNI Bosch BO 0258986507 což je ta LS 07, takže bude chodit jak má, nebo s ní má někdo nějakej problém, např. ohledně kontrolky, škubání či spotřeby ?
Díky za relativně rychlou radu, mám možnost koupě za slušný peníze
Díky za relativně rychlou radu, mám možnost koupě za slušný peníze
Mobil : 602318645
Re: Lambda sonda X16XEL
Tak co kluci potvrdíte mi to někdo s touhle lambdou ohledně spotřeby ? Už jsem dostal zelenou i od Dennyho (tímto děkuji Zdeňkovi za radu), ale chtěl bych vědět praktické zkušenosti od těch co ji měnili, díky
Mobil : 602318645