výměna motoru Di za DTi

drapak
Příspěvky: 3
Registrován: 09 říj 2011, 16:46

výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od drapak » 09 říj 2011, 16:55

čau. Chtěl jsem se zeptat která uskalí mě mohou potkat při výměně těchto motorů.
Slyšel jsem, že musím vyměnit čerpadlo, plynový pedál, řídící jednotku a přidat intercooler. Jaký je to problém a zda to tak je. Jde o astru G karavan

Díky za odpovědi

Reklama
 

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od Fritol » 09 říj 2011, 17:05

proč čerpadlo a plynovej pedal ?... podle mě by stačilo přidat intercoller a dat tam jednotku z Y20DTH a púokud chces davat origo věci tak jestě budeš muset vyměnit chladič klimatizace za ten menší protože pokud maš Di maš ten dlouhej...
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Uživatelský avatar
Mojmec11
Příspěvky: 1554
Registrován: 20 zář 2009, 11:03
Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od Mojmec11 » 09 říj 2011, 18:11

Čerpadlo asi podle toho kolik dává nafty.
Intercooler-není až tak důležitej,když rupne dá se jezdit i bez něj,ale jede to mín.
ŘJ určitě.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od denny » 09 říj 2011, 18:16

Největším úskalím budou úřady.

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od Fritol » 09 říj 2011, 18:52

kdyz to nikomu říkat nebude tak to je jedno policajti a stk to nezjistí :D dyt je to ten samej motor akorat tam je navíc intercoler a jiny sw v jednotce. :) nebo snad ne ? :)
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

zippi
Příspěvky: 185
Registrován: 12 zář 2009, 19:54
Bydliště: NR SK

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od zippi » 09 říj 2011, 18:59

myslim ze je inak riadeny EGR... resp selenoidy su ine
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 4x el. okná, 4x airbag, manuálna klíma, tempomat, ťažné, 4kotúče s ABS, PP od Davida
TeamLosi MLST 1/18 Raminator http://www.mkzobor.sk

Uživatelský avatar
statiC
Příspěvky: 264
Registrován: 27 dub 2010, 20:31
Bydliště: Sadová 399 Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od statiC » 09 říj 2011, 19:22

Pokud chceš vyměnit motor tak to až zase takovej problém není teď sem to nedávno absolvoval a je to celkem v pohodě řídící jednotku měnit nemusíš stačí jenom přehrát mapy, kvůli intercooleru je to složitější musíš jednak, jak tu už jednou zaznělo dát kratší chladič klimatizace a kvůli přívodní trubce k intercooleru musíš měnit i turbo je tam trošičku jinačí protože je jinak natočení a nenapojil by si to dále EGR je trochu delší než klasickej na DIčku ale to už jsou jen detaily jinak je to to samý jak Di není to nic hroznýho
Opel Astra 1.8 16v
  • https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=23510
Není ani tak rozhodující, kam nás lidi pošlou, jako to, kde sami nakonec skončíme.

drapak
Příspěvky: 3
Registrován: 09 říj 2011, 16:46

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od drapak » 09 říj 2011, 19:24

No stk.... je bez problémů :-) Jde mi o to, že Di zaklepal a když budu měnit celej motor tak proč nedát DTi :-) jen by mě zajímalo v čem může být problém přy montáži? Jak je to se svazkem k jednotce..... Jinak díky za upozoprnění na chladič!

Uživatelský avatar
statiC
Příspěvky: 264
Registrován: 27 dub 2010, 20:31
Bydliště: Sadová 399 Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od statiC » 09 říj 2011, 19:27

se svazkem není nic jinýho svazek je tam stejnej jenom odpojíš všechny konektory z motoru a pak je zase zapojíš zpátky
Opel Astra 1.8 16v
  • https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=23510
Není ani tak rozhodující, kam nás lidi pošlou, jako to, kde sami nakonec skončíme.

drapak
Příspěvky: 3
Registrován: 09 říj 2011, 16:46

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od drapak » 09 říj 2011, 19:43

statiC píše:se svazkem není nic jinýho svazek je tam stejnej jenom odpojíš všechny konektory z motoru a pak je zase zapojíš zpátky

Jo prosím tě a u koho si nechával přepisovat mapy?

Uživatelský avatar
statiC
Příspěvky: 264
Registrován: 27 dub 2010, 20:31
Bydliště: Sadová 399 Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od statiC » 09 říj 2011, 20:11

mapy ti přepíše kdokoliv s diagnostikou a co se v tom trochu vyzná :-)
Opel Astra 1.8 16v
  • https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=23510
Není ani tak rozhodující, kam nás lidi pošlou, jako to, kde sami nakonec skončíme.

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od denny » 09 říj 2011, 20:45

Fritol píše:kdyz to nikomu říkat nebude tak to je jedno policajti a stk to nezjistí :D dyt je to ten samej motor akorat tam je navíc intercoler a jiny sw v jednotce. :) nebo snad ne ? :)
Jo a typ motoru je X20DTL u DI a Y20DTH u DTi.Typy je hooodně zajímají.A když jej nenajdou,tak odebírají nálepku a nechají tě to vyřešit se zastoupením Opel.Stačí i jen vyrezlé číslo.A sám moc dobře víš,že i motor je dle VIN identifikovatelný.

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od Fritol » 09 říj 2011, 23:44

denny píše:
Fritol píše:kdyz to nikomu říkat nebude tak to je jedno policajti a stk to nezjistí :D dyt je to ten samej motor akorat tam je navíc intercoler a jiny sw v jednotce. :) nebo snad ne ? :)
Jo a typ motoru je X20DTL u DI a Y20DTH u DTi.Typy je hooodně zajímají.A když jej nenajdou,tak odebírají nálepku a nechají tě to vyřešit se zastoupením Opel.Stačí i jen vyrezlé číslo.A sám moc dobře víš,že i motor je dle VIN identifikovatelný.
no to ano typ vim jake jsou. ale kdyz na motoru uvidí X20DTL a v techničaku taky tak se dal po tom koumat nebudou. ja jako myslel ze to DTI chce postavit na DI motoru. proto sem jako myslel ze tam ten motor zustane a jen doděla ty věci pro DTi tim padem by na motoru bylo vyrazene X20DTL vzhledově to nikdo nepozna protože motory jsou totozne..
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Uživatelský avatar
palix
Příspěvky: 750
Registrován: 02 črc 2007, 11:43
Bydliště: Prešov SR

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od palix » 10 říj 2011, 14:41

Hlavne to auto už nikdy nebude papierovo 100%-né. Môžeš meniť len rovnaký typ motora - aspoň tak viem ja. Nemôžeš oficiálne vymeniť za iný motor, čo v prípade Di a DTi iný motor je!
Keď to ale potom budeš predávať na súčiastky, tak si to kľudne vymeň. ak nie, tak nezabudni spomenuť kupujúcemu, že je tam taký problém, aby raz nemal s tým opletačky. Osobne by som také auto nechcel - len v originálnom papierovo 100% stave.
Kolega tak kedysi vymenil motor v Fiate Tipo z 1,7 na 1,9 TD. Išlo to neporovnateľne lepšie, ale papierovo to nemal nikdy v poriadku. To auto ale skončilo v šrote.
Viem, že niekedy bol s výmenou motora riadny cirkus - menili sme kedysi na Škode 100 :).
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna motoru Di za DTi

Příspěvek od Fritol » 10 říj 2011, 16:43

Di a DTI motor je stejnej.. motor X20 dtl (di), y20DTH (dti) a Y22DTR jsou zakladově totožné motory jen se liší ostatníma dílama.. ovšem některe 2.0 uz mají 2 štekrové čerpadlo (PSG 16) jako Y22DTR tudiš je tam jiny svazek motoru protože řj. motoru je v čerpadle.. jinak motor je totozny.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Odpovědět