Autobaterie

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Autobaterie

Příspěvek od spermin » 27 lis 2010, 17:06

změř si volty za studena, ale radím nabít, ropáci jsou na to hakliví.
měla by mít min 12,5 V má li míň ihned nabít.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mailo
Příspěvky: 184
Registrován: 19 zář 2010, 13:17
Bydliště: Ostrava

Re: Autobaterie

Příspěvek od Mailo » 27 lis 2010, 17:24

Za studena jako nenastartované auto? Nebo nastartované a za studena :D Nabití je to nejmenší... :) Doufám že pak to bude ok... Mám si dát na něco pozor při odpojení baterky? Jestli se mi resetnou nějaké přístroje, nebo jestli je pak něco třeba resetovat pro správnou funkci?

Mitom
Příspěvky: 345
Registrován: 07 zář 2007, 20:48
Bydliště: Severni Morava

Re: Autobaterie

Příspěvek od Mitom » 27 lis 2010, 17:43

Mereni naprazdno je o nicem, hustomerem bych si nejprve overil stav elektrolytu a potom zmeril napeti se zatezi - nemelo by to klesnout cca pod 9 V (za predpokladu, ze je AKU nabity a v poradku). Pokud pises, ze je AKU rok stara a regulator U v aute v poradku dobiji, mel by byt elekrolyt v poradku. S klesajici teplotou klesa kapacita, pokud jezdis kratke trasy a casto startujes (AKU se nestaci radne dobit) - klesa opet kapacita. Takze pokud casto startujes a kratce jedes, klidne to pred zimou radne dobij. Je lepsi dobijet dele mensim proudem (obzvlast stare AKU), pozor taky na hluboke vybiti AKU (obzvlast v zime).
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
Obrázek

Uživatelský avatar
Mailo
Příspěvky: 184
Registrován: 19 zář 2010, 13:17
Bydliště: Ostrava

Re: Autobaterie

Příspěvek od Mailo » 27 lis 2010, 18:18

Jezdím krátké trasy a často startuju. Takže ji stejně preventivně dobiju. Akorát ještě jeden debilní dotaz... Jak změřím to napětí se zátěží? :lol: Na mě musíte jako na dementa... V elektrice se vůbec nechytám... :D

Mitom
Příspěvky: 345
Registrován: 07 zář 2007, 20:48
Bydliště: Severni Morava

Re: Autobaterie

Příspěvek od Mitom » 27 lis 2010, 18:37

Zmer si, na jakou hodnotu Ti klesne napeti pri startu - nemelo by to padat pod 10 V (pokud je AKU v poradku). Pokud ale jezdis kratke trasy a casto startujes, dobijej AKU klidne 1x za mesic.
Jeste bych doplnil, ze minimalni pripustne napeti na clanek je cca 1,75 V, coz je u 12 V AKU 10,5 V.
(Max. napeti , mereno bez zateze v prubehu nabijeni je 2,8 V na clanek, coz je 16,8 V u 12 V akumulatoru)
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
Obrázek

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Autobaterie

Příspěvek od spermin » 27 lis 2010, 20:40

jak píše MITOM, TOTO NEBÝVÁ NUTNÉ, možná u starší baterie 6 a více roků (obijej AKU klidne 1x za mesic- s tím souhlasím)
změř si napětí při autu odstavenem min.3 hodiny a má být 12,5 V . ano je to sice orientační, ale dost napoví o stavu aku,
asi jako magické OKO JINAK O NABÍJENÍ JE DOBRÉ SE POŘÁDNĚ INFORMOVAT, JE NUTNO SLEDOVAT napětí i hustotu,
to je ale pro odborníky, nabíječky popř dobíječky by to měly normálně zvládnout,
bude to asi slabá baterka,
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 41#p188141
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: Autobaterie

Příspěvek od Zralok » 27 lis 2010, 21:07

Mailo píše:Mám si dát na něco pozor při odpojení baterky? Jestli se mi resetnou nějaké přístroje, nebo jestli je pak něco třeba resetovat pro správnou funkci?
Jestli máš origo rádio tak po odpojení baterky to po tobě bude chtít kód. Z ostatního je jen potřeba nastavit datum a čas. Jinak ta baterka mi přijde na diesela dost slabá. Jako minimum bych tam dal tak 70Ah. Ale pokud je v dobrém stavu tak možná ještě vydrží. Jak kluci radí změřit napětí zastudena tak to zkus klidně ráno poté co auto celou noc stálo. To už při současných teplotách ukáže alespoň orientačně stav baterie. A pokud ji nabiješ tak je dobré opět pokud hned budeš jezdit tak po další noci měřit abys viděl jak drží. Jinak to magické oko je jen a jen orientační viděl jsem baterku která svítila zeleně a byla už na odpis a v mém autě když jsem ho koupil bylo černé, nepomohlo ani dobíjení - pořád bylo černé a dva roky ještě jela.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: Autobaterie

Příspěvek od Zralok » 27 lis 2010, 21:17

zippi píše:nazdar,
odchadza mi baterka, obzeram sa po novej, ak som hladal spravne nasiel som:
Varta BLUE dynamic E43, 72Ah, katalog. č. 572409, uchytenie: B13 odkaz
ak sa nemylim je to vapnik - striebro
mala by byt vhodna, ak ju nemam kupovat, dajte mi vediet, vdaka
Klidně ji kup.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od Radoš 92 » 09 pro 2010, 22:42

Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Uživatelský avatar
oda886
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2008, 22:05
Bydliště: Brno

Re: Autobaterie

Příspěvek od oda886 » 23 úno 2011, 09:15

Mitom píše:Zmer si, na jakou hodnotu Ti klesne napeti pri startu - nemelo by to padat pod 10 V (pokud je AKU v poradku). Pokud ale jezdis kratke trasy a casto startujes, dobijej AKU klidne 1x za mesic.
Jeste bych doplnil, ze minimalni pripustne napeti na clanek je cca 1,75 V, coz je u 12 V AKU 10,5 V.
(Max. napeti , mereno bez zateze v prubehu nabijeni je 2,8 V na clanek, coz je 16,8 V u 12 V akumulatoru)
A sakra, dneska ráno (-10°C) jsem před startováním na PPC navolil sledování palubního napětí (bylo 11,2V) a při startování 7,6V... To je hodně špatný, že? Ale nastartovat se podařilo (x16szr), po dojetí do práce a vypnutí motoru měla baterka 12,5V. Jezdím 2x denně 20 minut. Ta baterka už mi asi brzo udělá pápá, že? Má přes tři roky a za tu dobu jsem ji 2x externě dobíjel.

Uživatelský avatar
pankid
Příspěvky: 337
Registrován: 16 kvě 2010, 16:39
Bydliště: Praha a LPG-OBCHOD.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od pankid » 23 úno 2011, 09:42

To já mám baterku rekordmanku. Je originál ( tuším že Delco ), auto má 9 a čtvrt roku a žádný problém ani v tomto počasí. Jezdím tak obden 2 x 15 km.
www.LPG-OBCHOD.cz

Přestavby na plyn LPG s nádrží místo rezervy, homologací a zápisem do TP.
Zdarma ochrana ventilů originál www.FLASHLUBE.cz
1Km na benzín = 2.70 Kč nebo 1Km na plyn LPG = 1.30Kč. Úspora na 1Km = 1,40 Kč !
Litr plynu LPG 14 Kč - Litr benzínu 34 Kč (7/2018)

Mitom
Příspěvky: 345
Registrován: 07 zář 2007, 20:48
Bydliště: Severni Morava

Re: Autobaterie

Příspěvek od Mitom » 23 úno 2011, 10:14

2 Oda886:
No jo, asi uz Tva AKU nebude mit zrovna nejlepsi kapacitu - jak pisu, nemelo by to nejak moc padat pod tech 10 V (i kdyz je jasne, ze takto se chova pouze AKU, ktera je v dobre kondici :wink: ), prisly opet mrazy - cili pokud muzes, dobijej at Ti nahodou "neprdne" ve chvili, kdy to budes nejvice potrebovat :wink:
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
Obrázek

Uživatelský avatar
oda886
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2008, 22:05
Bydliště: Brno

Re: Autobaterie

Příspěvek od oda886 » 23 úno 2011, 11:04

Díky, zítra nechám auto doma a bude se nabíjet :-)

Mitom
Příspěvky: 345
Registrován: 07 zář 2007, 20:48
Bydliště: Severni Morava

Re: Autobaterie

Příspěvek od Mitom » 23 úno 2011, 15:29

oda886 píše:Díky, zítra nechám auto doma a bude se nabíjet :-)
Koukam, ze mas benzin - tam by mela AKU vydrzet minimalne 6 let (mi vydrzela u benzinu pres 8 let). Po 3 letech by nemela byt nejak zhuntovana - poradne ji dobij - melo by se 1/10 kapacity AKU, ale u starsich AKU radeji mensi proud a delsi cas (napr 44 Ah - 4,4 A po dobu 10-ti hodin). Je fakt, ze pokud jezdis jen kratke trasy a auto Ti jinak v mrazu stale stoji, kapacita pada...
U dieslu byva 6 let hranice, proudy pri zhaveni a startu jsou zde daleko vetsi...takze pokud ji mas po 3 letech u benzinoveho motoru opravdu hin a nedrzi Ti kapacitu ani po nabiti, neni to moc dobra baterka :wink: Pokud si muzes nekde pujcit hustomer na elektrolyt, zmer si ho pred a po nabiti.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
Obrázek

Uživatelský avatar
oda886
Příspěvky: 52
Registrován: 30 črc 2008, 22:05
Bydliště: Brno

Re: Autobaterie

Příspěvek od oda886 » 23 úno 2011, 15:45

To já už s tou baterkou jezdím 3 roky, jak dlouho ji měl předchozí majitel netuším, Manufacture date na ní není vyplněno. Je to značka Banner (45Ah). Neboj, budu ji nabíjet proudem jen asi 3A - ikdyž na nabíječce nastavím víc, tak ona je chytřejší než já a nastaví to zpět na 3a :-) . Hustotu elektrolitu nezměřím, protože nemám hustoměr a ikdybych ho měl, tak je to bezúdržbová baterka :-( (To zelený oko jsem na ní viděl svítit naposled tak v červnu).

Odpovědět