Zdravím vás, aj ked nevlastním Astru dovolil som si zaregistrovať sa, tak snád ma neukamenujete. Idem menit motor X17DTL a mal by som pár otázok na vás ktorý máte s týmto motorom skúsenosti. Venujem sa koncernovým autám hlavne TDI motorom, a s takýmto motorom som sa stretol prvý krát, aj to len preto že je to kamarátova Astra. Volal mi že za jazdy niečo prasklo v motore a motor zhasol a nešiel už natočit. Tak som to bol pozriet a motor je total k.o., diera v bloku, vačka zodratá asi 2-3mm a z dvoch ventilov sú vypadnuté tie vahadlá. Dal som dolu ol. vaňu a vypadla ojnica
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
. Moja teória je taká, že pre zodratú vačku vypadli vahadlá a preto sa motor klepol. Auto má najazdených cca 240 tis. km ale bol to dovoz kupovaný v bazáre. Majitel ho kupoval ked malo cca 100tis. km. Reálne km vidím min. na 350-400tis. km.
Nečítal som tu nič pekné o týchto motoroch, je to ozaj tak špatné? Zohnali sme druhý motor ktorý vyzerá moc pekne za to ďakujem členovi Bundeles z Krnova.
Zaujíma ma čo je dúvod takejto zodratej vačky? či je to normálne na týchto motoroch alebo či to je zanedbaným servisom, nekvalitným olejom? Olej bol menený po 15tis. km a bol tam Shell 5W-40. Ďakujem za rady.
Zajtra dám nejaké foto vačky a motora ak sa podarí.