Případně jak to máte zapojené. Díky
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
tak toho jsem si nikdy nevšiml. Pkud vím jeden čas se dělal doplňkový ohřevu výměníku interieru, jenž měl asi 300 W a sepnul s epo zapnutí motoru a otočení teploty naplno, to se dělalo ale jen chvíli.Trdlo píše:Jenže ty píšeš o naftovém, ale do astry je nacpaný elektrický...
Po troch rokoch užívania mojej Omegy som v lete tohto roku náhodou pod predným blatníkom objavil prídavný systém ohrevu vody. Ale elektrický konektor bol na ňom úmyselne odpojený a zabalený do igelitu. Taktiež bol odpojený konektor na ventile nafty pre tento bufík. Konektory som očistil, pripojil a čakal na chladnejšie dni, jak sa to bude správať. Ale žiadny štart bufíka tebou popisovaný ako hluk turbíny lietadla som nezaregistrovalSintom píše: Omega měla s motory 2,0 a 2,2 příhřev automaticky a to Eberspacher D3W-Z (hydronic)
Omega C to má štandart. Pri vypnutí motora a pri stlačení tlačítka klimatizácie to topí ďalej, pričom si kontroluje nastavenú teplotu v interiéri a teplotu chladiacej zmesi, podľa toho si riadi rýchlosť ventilátora. Ak už nemá z čoho topiť, postupne klesne rýchlosť ventilátora až na nulu a odstaví sa. To isté funguje v lete so zapnutou klimatizáciou. Po vypnutí motora je Omega schopná chladiť interiér ďalej, až pokým sa nevyrovná teplota interiéru a výmenníka klimatizácie.Sintom píše:Ještě oplním blbost naprosto mimo. Hodně mi vadilo když jsem někam přijel vypnul motor a díky tomu že neběžel oběh vody, byla v autě zima i když motor měl 90 stupňů. Dělal jsem to kamarádovi do taxiku. nezávislé topení na něj bylo drahý a i trošku zbitečný. Tak jsem mu tam dal jen oběhové čerpadýlko z nezávislého topení. Má to na vypínač, takže když někde stojí vypne motor, ale jakoby motorem (hlavou) honí vzduch do výměníku topení a na 1. stupeň si vyhřívá kabinu. Má to v octavii, motor 1,9 váží asi 50KG a to je poměrně hodně materiálu na akumulování tepla. Pak mi říkal že i ještě po hodině mu jde horký vzduch dovnitř a motor se nikdy neochladí natolik, aby šel pod 50 stupňů a zase jej musel zapnout nebo při zapnutí motoru jel zase motor nastudeno. Odběr čerpadýlka je 1A větráku na 1. stupeň 2A tedy při odběru 3A by si to mohl mít dovolený zapnutý takhle pěkných pár hodin aniž by ublížil baterce.
Oběhový čerpadlo přitom stojí cca 1000-1500 Kč je to tedy super vychytávka třeba i jen na spaní v autě, nebo když se člověk potřebuje ohřát na rybách atd.
Doporučuji všem co trávý nějaký čas v autě.
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |