Ja se v tom houby vyznam...myslim tim, jaky soft hledat Mam od znameho slibeny kabel, vhodny ntb k dispozici mam, tak se chystam k jednomu kamosovi to projet - ten ma ale soft pouze pro VW a nic pro Opel - muzes mi tedy neco doporucit? Ze bych to nekde sehnal (stahnul ) a dodal zkusenejsimu?Phrz píše:pravda, u DI vypada egr jak popisujes, diagnostika je zaklad, tady v sekci download najdes vic o sw na diagnostiku
Zaslepení EGR ventilu
Re: Zaslepení EGR ventilu
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
- Reklama
Re: Zaslepení EGR ventilu
Predvčerom som sa podujal riešiť problem s EGR, tak to tu dávam, ak by to niekoho zaujímalo.
V starej eFkovej Astre mám motor X16XEL, je tam EGR ventil č. 5851005, cena 217 EUR. Keď mi v servise povedali pálku za opravu....
Prejavy boli také, že keď sa zahrial motor, rozsvietila sa kontrolka. Po čase, keď to vyzrelo už okrem rozsvietenej kontrolky, motor strácal ťah a ešte po ďalšiom čase problemy nastali raz pri štartovaní a voľnobehu a raz po zohriati a jazde nad 80 km/h (resp. pokuse o jazdu nad 80). Tak som si naštudoval čo sa dalo, toto fórum, shémy, diely a povedal som si, že to skúsim. Odmontovať ventil je horor, sú tam len dva TRX45 skrutky ale prístup k nim je katastrofa. Po vymontovaní som zistil, že ventil sa vďaka karbónu zasekáva aj v uzavretej polohe aj v otvorenej. Inak je to len tyčka ovládaná elektromagnetom s kontaktmi pre kontrolu polohy, tá cena mi fakt pripadá brutálna, ale všetky nové diely stoja tak.
Vyčistil som, rozchodil zmontoval, spätná montáž bola absolútny horor, chcel by som vidieť toho neštastníka, čo to tak naprojektoval.
Verdikt znie POMOHLO, len neviem dokedy. Ešte sme na tom veľa nejazdili. A asi tam bude ešte nejaký malý problém, lebo studený motor má trochu nepravidelný chod.
Ventil sa otvára dovnútra, takže prípadné zaslepenie by nemal byť problém s rovnako tenkou podložkou, len bez dier. Motor to nemá ako zistiť. Rozhodujúce je aby RJ motora dostala správnu informáciu ON/OFF na kontaktoch ventila, t.j. cievka a kontakty musia byť funkčné.
Zaslepenie rozhodne motoru neublíži ale skôr prospeje, aspoň si to myslím.
Nie som automechanik, ale takéto veci zvládam. Veľmi mi pomohli informácie na tomto fórume a snáď som týmto trochu prispel aj ja.
Viem, že som sa rozpísal ale ja som tieto informácie potreboval predtým, než som sa do toho pustil.
Tu ešte doplním funkčnosť, ktorú som vydedukoval.
1. Studený motor alebo voľnobeh, ventil má byť uzavretý, aby nedochádzlo k duseniu spaľovania vplyvom nedostatku atmosferického kyslíka. Ak je ventil zaseknutý v otvorenej polohe znamená to značne nepravidelný chod motora, v horšiom prípade sa nedá naštartovať vôbec. RJ jednotka nemusí vždy toto vyhodnotiť ako chybu. Ja som vôbec nemal rozsvietenú kontrolku v tomto prípade.
2. Po zahriatí motora na prevádzkovú teplotu a otáčkach cca nad 1500 za min. tento ventil sa má otvoriť, aby došlo k opakovanému spaľovaniu plynov a likvidácii hlavne radikálov oxidu dusíka = ochrana životného prostredia. Celkom logicky to motoru, spaľovaniu a výkonu neprospieva, to je cana za to, že sajrajt ostane v motore, ale nie je to zase nejako dramatické. Ak sa ventil neotvorí, RJ motora sa to dozvie cez kontakty a vyhlási ako chybu, rozsvieti sa kontrolka elektroniky. V mojom prípade sa tak dialo vždy po dosiahnutí prevádzkovej teploty. V určitých prípadoch, neviem však prečo, došlo k výraznému zníženiu výkonu motora, nedalo sa ísť viac ako 80 a dokonca motor aj zhasol.
3. Neriešením problému zaseknutého EGR môže dôsť k zhoreniu cievky. Stále sa s tým da vyjebabrať tak, že sa tam dá relátko na oblbnutie RJ a pod. Opraviť tento diel (elektromagnet) je trochu problém, keďže jeho diely sú zlisované dokopy, ale aj stým si môžu šikovní poradiť. A typ s vysúvaciou ihlou potrebuje v prípade zaslepenia vyššiu podložku, kvôli priestoru pre vysunutiu ihly. Ja by som však v takom prípade ihlu odrezal. Ak sa niekto rozhodne zaslepiť EGR, potom vôbec nie je rozhodujúce, či je namontovaný na pôvodnom mieste alebo nie. X16XEL to má tak rišené, že tam stačí dať nejakú platničku. Neviem, či sa v RJ dá vypnúť vyhodnocovanie stavu EGR, ale ak by to tak bolo, potom "TEN VENTIL" tam nemusí byť vôbec.
Dúfam, že to niekomu pomôže.
V starej eFkovej Astre mám motor X16XEL, je tam EGR ventil č. 5851005, cena 217 EUR. Keď mi v servise povedali pálku za opravu....
Prejavy boli také, že keď sa zahrial motor, rozsvietila sa kontrolka. Po čase, keď to vyzrelo už okrem rozsvietenej kontrolky, motor strácal ťah a ešte po ďalšiom čase problemy nastali raz pri štartovaní a voľnobehu a raz po zohriati a jazde nad 80 km/h (resp. pokuse o jazdu nad 80). Tak som si naštudoval čo sa dalo, toto fórum, shémy, diely a povedal som si, že to skúsim. Odmontovať ventil je horor, sú tam len dva TRX45 skrutky ale prístup k nim je katastrofa. Po vymontovaní som zistil, že ventil sa vďaka karbónu zasekáva aj v uzavretej polohe aj v otvorenej. Inak je to len tyčka ovládaná elektromagnetom s kontaktmi pre kontrolu polohy, tá cena mi fakt pripadá brutálna, ale všetky nové diely stoja tak.
Vyčistil som, rozchodil zmontoval, spätná montáž bola absolútny horor, chcel by som vidieť toho neštastníka, čo to tak naprojektoval.
Verdikt znie POMOHLO, len neviem dokedy. Ešte sme na tom veľa nejazdili. A asi tam bude ešte nejaký malý problém, lebo studený motor má trochu nepravidelný chod.
Ventil sa otvára dovnútra, takže prípadné zaslepenie by nemal byť problém s rovnako tenkou podložkou, len bez dier. Motor to nemá ako zistiť. Rozhodujúce je aby RJ motora dostala správnu informáciu ON/OFF na kontaktoch ventila, t.j. cievka a kontakty musia byť funkčné.
Zaslepenie rozhodne motoru neublíži ale skôr prospeje, aspoň si to myslím.
Nie som automechanik, ale takéto veci zvládam. Veľmi mi pomohli informácie na tomto fórume a snáď som týmto trochu prispel aj ja.
Viem, že som sa rozpísal ale ja som tieto informácie potreboval predtým, než som sa do toho pustil.
Tu ešte doplním funkčnosť, ktorú som vydedukoval.
1. Studený motor alebo voľnobeh, ventil má byť uzavretý, aby nedochádzlo k duseniu spaľovania vplyvom nedostatku atmosferického kyslíka. Ak je ventil zaseknutý v otvorenej polohe znamená to značne nepravidelný chod motora, v horšiom prípade sa nedá naštartovať vôbec. RJ jednotka nemusí vždy toto vyhodnotiť ako chybu. Ja som vôbec nemal rozsvietenú kontrolku v tomto prípade.
2. Po zahriatí motora na prevádzkovú teplotu a otáčkach cca nad 1500 za min. tento ventil sa má otvoriť, aby došlo k opakovanému spaľovaniu plynov a likvidácii hlavne radikálov oxidu dusíka = ochrana životného prostredia. Celkom logicky to motoru, spaľovaniu a výkonu neprospieva, to je cana za to, že sajrajt ostane v motore, ale nie je to zase nejako dramatické. Ak sa ventil neotvorí, RJ motora sa to dozvie cez kontakty a vyhlási ako chybu, rozsvieti sa kontrolka elektroniky. V mojom prípade sa tak dialo vždy po dosiahnutí prevádzkovej teploty. V určitých prípadoch, neviem však prečo, došlo k výraznému zníženiu výkonu motora, nedalo sa ísť viac ako 80 a dokonca motor aj zhasol.
3. Neriešením problému zaseknutého EGR môže dôsť k zhoreniu cievky. Stále sa s tým da vyjebabrať tak, že sa tam dá relátko na oblbnutie RJ a pod. Opraviť tento diel (elektromagnet) je trochu problém, keďže jeho diely sú zlisované dokopy, ale aj stým si môžu šikovní poradiť. A typ s vysúvaciou ihlou potrebuje v prípade zaslepenia vyššiu podložku, kvôli priestoru pre vysunutiu ihly. Ja by som však v takom prípade ihlu odrezal. Ak sa niekto rozhodne zaslepiť EGR, potom vôbec nie je rozhodujúce, či je namontovaný na pôvodnom mieste alebo nie. X16XEL to má tak rišené, že tam stačí dať nejakú platničku. Neviem, či sa v RJ dá vypnúť vyhodnocovanie stavu EGR, ale ak by to tak bolo, potom "TEN VENTIL" tam nemusí byť vôbec.
Dúfam, že to niekomu pomôže.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Kraken: Vyčištění egru pomůže, ale ze skušenosti tvrdím, že to není na dlouho.... (relativní pojem dlouho, dobře upřesním, je to tak max. na rok a budeš to dělat znova) Což asi není takový problém, protože každý jen trochu zručný člověk to dokáže vyčistit. Přesto však se stále přikláním k variantě výměny egru za nový. A světe div se jen origo z opla. Proč, to asi už pochopili všichni, kteří si pořídili nějakou levnou repliku egru a po 20tis. km měly problém znova.
Co se týče zaslepení a přeprogramování RJ aby nekomunikovala s egr, tak zjednodušeně se dá říci, že na motory Z jde přeprogramovat, na X ne. A zaslepení je tak 50/50 kdy kontrolka elektroniky motoru signalizuje/nesignalizuje problém. Není totiž až tak pravda, že RJ nepozná nepřítomnost egr ventilu. Pokud dostává z lambdy signál k otevření egr, a stejný signál jde i poté co si myslí, že egr je otevřen, vyhodnotí to jako problém a hup kontrolka svítí...
Ohledně přístupu k egru... no jsou na autě věci s mnohem horším přístupem, egr patří mezi ty lépe přístupné. Je to celé jen o vybavení a nářadí.
Co se týče zaslepení a přeprogramování RJ aby nekomunikovala s egr, tak zjednodušeně se dá říci, že na motory Z jde přeprogramovat, na X ne. A zaslepení je tak 50/50 kdy kontrolka elektroniky motoru signalizuje/nesignalizuje problém. Není totiž až tak pravda, že RJ nepozná nepřítomnost egr ventilu. Pokud dostává z lambdy signál k otevření egr, a stejný signál jde i poté co si myslí, že egr je otevřen, vyhodnotí to jako problém a hup kontrolka svítí...
Ohledně přístupu k egru... no jsou na autě věci s mnohem horším přístupem, egr patří mezi ty lépe přístupné. Je to celé jen o vybavení a nářadí.
END
Re: Zaslepení EGR ventilu
Trdlo: Súhlasím, že nový ventil je najlepšie riešenie. Ja osobne som sa snažil o cenový kompromis. Keby tie súčiasky stáli polovicu, tak neváham. Na staršom aute je to každú chvíľu niečo.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Diky, uz jsem to procital, ale odkaz na neco funkcniho jsem nenasel...jak bych to napsal "kulantne" - jelikoz s tim nehodlam v budoucnu delat zadne vetsi veci, nemam v umyslu za soft platit, cili hledam neco funkcniho a zadaraTrdlo píše:Mitom: Tech2, nebo Ab-com. Pročti si pořádně tenhle topic.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Re: Zaslepení EGR ventilu
Ked mas dobru sikovnu TORX gola sadu, tak to problem neni...skor horsie to je na Corse X12XE....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Zaslepení EGR ventilu
Jeste mam jeden dotaz - jak vypada ten muj EGR ventil jsem popsal amatersky vyse (plechove vicko, pod nim pruzina a tycka s koleckem na konci ), ale netusim jak to vlastne pracuje. Zadna civka, kterou tady ruzne v jinych prispevcich popisujete na mem EGR neni - je to ciste mechanicka zalezitost. Z boku EGR je vyvod pro velmi tenkou hadicku a ja netusim, kdy ta tycka a za jakych podminek v EGR "chodi"
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Re: Zaslepení EGR ventilu
Hm, no ty mas potom asi pneumaticky ci aky to je ten EGR...benzinove motory ho maju elektricky...
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Zaslepení EGR ventilu
Mitom: Ta hadička je pro podtlakový systém. Stejné hadičky máš vedené např. od vakuumpumpy a EP ventilů... Mám stejný typ motoru, takže můžeme případně hodit řeč přes SZ ohledně mé zkušenosti s EGR ventilem
langdon2: Jsou dva typy... Mechanický a elektronický Pneumatický má EP ventil ( a ty má celkem 3 )
langdon2: Jsou dva typy... Mechanický a elektronický Pneumatický má EP ventil ( a ty má celkem 3 )
Naposledy upravil(a) AstraMan dne 25 čer 2009, 16:09, celkem upraveno 3 x.
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Re: Zaslepení EGR ventilu
Takže soudružky a soudruzi...když to tady čtu musím se podělit. Také jsem s EGRem zažil své a mohu všem kterým po zkušebním zaslepení funkčního EGRu nesvítí kontrolka doporučuji ZASLEPIT ZASLEPIT ZASLEPIT! Takové ty povídačky, že to na výkonu není znát ...,že se EGR při zatížení stejně neotvírá atd...sou jenom kecy! Alespoň u mého motoru a řídící jednotky jsem si vyzkoušel ,že při nezaslepeném ventilu dojde ke znatelné strátě výkonu. Někomu kdo nerad akceleruje to asi vadit nebude, ale kdo se rád sveze a občas pošle 16V do otáček to doporučuji. Dokonce jsem si udělal vlastní test a připojil si za jízdy "LIVE DATA"-diagnostiku. EGR cpal do motoru spálený sajrajt takřka neustále ...pouze na volnoběh či v otáčkách nad 5.000 se zavíral ,takže v 95% běžné jízdy je více či méně otevřený... Po výměně zadřeného ventilu jsem testoval asi měsíc jezdit s nezaslepeným a pak ho zase zacpal...a ten rozdíl přátelé...já fuckt poznám
OPEL ASTRA G Caravan 1.8, X18XE1, r.v.2000, edice 100 - moje modrý letadlo ... ! JE NA PRODEJ !
(více v sekci AUTA - prodej)
Diagnostika TECH2, AB-COM - Táborsko
(více v sekci AUTA - prodej)
Diagnostika TECH2, AB-COM - Táborsko
Re: Zaslepení EGR ventilu
vzdyt ja to rikam porad ze je to dost znat
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Zaslepení EGR ventilu
prosímvás kdyz by se egr zapojilo takhle http://img201.imageshack.us/img201/5596/egrblankyy1.jpg bude i presto hazet chybu?
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Zaslepení EGR ventilu
Kraken: neviem ako je to na F astre, ale Gčko rozpozná zaslepený EGR ventil na X16XEL. Mám to osobne vyskúšané a už sme to niekde na fóre preberali. Po otvorení EGR ventilu dochádza aj k zmene podtlaku v saní a pravdepodobne na základe tohto to RJ rozpoznáva.
Trdlo: nie je pravda že všetky Z motory sa dajú preprogramovať na odstavenie EGR ventilu. Osobne to mám odskúšané na mojej Z14XE r.v. 2002. Pred cca 2 týždňami som si bol dať zaktualizovať softvér, ale novšia verzia akú mám nie je k dispozícií. A to mám verziu č. 1 ktorá sa rovná verzii č. 5 tohto motoru so starým prevedením hlavy.
V EPC sú aj EGR ventily za cca 118 EUR, ale myslím že je to výmenným spôsobom. Napr. pre X16XEL 58 51 603, alebo 58 51 604 pre Z14XE.
Trdlo: nie je pravda že všetky Z motory sa dajú preprogramovať na odstavenie EGR ventilu. Osobne to mám odskúšané na mojej Z14XE r.v. 2002. Pred cca 2 týždňami som si bol dať zaktualizovať softvér, ale novšia verzia akú mám nie je k dispozícií. A to mám verziu č. 1 ktorá sa rovná verzii č. 5 tohto motoru so starým prevedením hlavy.
V EPC sú aj EGR ventily za cca 118 EUR, ale myslím že je to výmenným spôsobom. Napr. pre X16XEL 58 51 603, alebo 58 51 604 pre Z14XE.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: Zaslepení EGR ventilu
Arwy: Čital som aj iné témy o EGR, čo sú tu ... ako skončil výskum potenciometra na EGR plynulá regulácia či nie ?
V el. schéme je výstup B,C,D nakreslený ako potenciometer (tiež si kladiem otázku ako tappaja: načo to tam je).
Solenoid je len ON alebo OFF. Nevidel som teda vnútro ventila, ale aj tá ihla, čo je vo ventile, nie je prispôsobená na nejakú plynulú reguláciu. Ak sa len trochu pohne, ventil je otvorený, absolútne nie je podstatné, či je milimeter alebo dva dovnútra.
V el. schéme je výstup B,C,D nakreslený ako potenciometer (tiež si kladiem otázku ako tappaja: načo to tam je).
Solenoid je len ON alebo OFF. Nevidel som teda vnútro ventila, ale aj tá ihla, čo je vo ventile, nie je prispôsobená na nejakú plynulú reguláciu. Ak sa len trochu pohne, ventil je otvorený, absolútne nie je podstatné, či je milimeter alebo dva dovnútra.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.