Toť otázka. Mám rozjednanou druhou ECU, tak to snad klapne. Na Poláky čekat nebudu, dovolená se blíží, tak to musím pořešit....NOVON píše:GALLO: No a jak to budeš řešit?Myslím tu vadnou ECU..Budeš kupovat novou nebo ti to ti poláci nějak opravi??
Motor 1.8 16V 85kW (problém)
- Reklama
Problém vyřešen
Tak jsem za pomoci jednoho z vás a internetu odhalil a opravil příčinu problémů s chybou motoru. Jedná se o vadu řídící jednotky pro motor X18XE1 (1998-2001), která se projevuje chybnými kódy P0100 a P0110. Příčinou je přerušení ukostření uvnitř řídící jednotky SIMTEC 70. Tato chyba lze opravit přivedením kostry pomocí dvou vodičů na piny konektoru řídící jednotky. Pokusím se popsat způsob opravy:
1) odpojit baterii
2) sundat kryt motoru
3) odpojit horní konektor z řídící jednotky (pozor: nejprve zatlačit plastovou pojistku a potom odklápět kovový třmen)
4)odpojit dvě hadice z víka motoru, které vedou nad plastovým kanálem pro vodiče do těla škrtící klapky
5) sundat víčko plastového kanálu (to je úplně nejhorší práce na celé opravě, jde to blbě)
6) najít mezi vodiči žlutý kablík (PIN 48 konektoru řídící jednotky) a hnědý kablík (PIN 07 konektoru řídící jednotky) hnědý kablík je ve žlábku rozdělen do více směrů.
7) povolit šroub na řídící jednotce, pod který je přivedeno ukostření
8) naměřit dvě délky připravenného vodiče od šroubu ŘJ zhruba do poloviny kanálku a nalisovat na ně očko pro šroub
9) přerušit zlutý a hnědý vodič a znova je spojit včetně přidaného uzemění
10) spoje zaizolovat, porovnat ve žlabu, zavíčkovat, připojit hadice, konektor ŘJ, připojit baterii, startovat, jezdit a užívat si 30ti tisíc co za to chtějí v servisu za novou ŘJ
Pozor: tato oprava pomáhá jen na problémy s kódy P0100 a P0110, před touto opravou je třeba prověřit, zda to není chyba váhy vzduchu.
1) odpojit baterii
2) sundat kryt motoru
3) odpojit horní konektor z řídící jednotky (pozor: nejprve zatlačit plastovou pojistku a potom odklápět kovový třmen)
4)odpojit dvě hadice z víka motoru, které vedou nad plastovým kanálem pro vodiče do těla škrtící klapky
5) sundat víčko plastového kanálu (to je úplně nejhorší práce na celé opravě, jde to blbě)
6) najít mezi vodiči žlutý kablík (PIN 48 konektoru řídící jednotky) a hnědý kablík (PIN 07 konektoru řídící jednotky) hnědý kablík je ve žlábku rozdělen do více směrů.
7) povolit šroub na řídící jednotce, pod který je přivedeno ukostření
8) naměřit dvě délky připravenného vodiče od šroubu ŘJ zhruba do poloviny kanálku a nalisovat na ně očko pro šroub
9) přerušit zlutý a hnědý vodič a znova je spojit včetně přidaného uzemění
10) spoje zaizolovat, porovnat ve žlabu, zavíčkovat, připojit hadice, konektor ŘJ, připojit baterii, startovat, jezdit a užívat si 30ti tisíc co za to chtějí v servisu za novou ŘJ
Pozor: tato oprava pomáhá jen na problémy s kódy P0100 a P0110, před touto opravou je třeba prověřit, zda to není chyba váhy vzduchu.
Kdo máte tento problém a pomůže vám toto řešení tak si blahopřejte. Tuto závadu jsem už řešil mnohokrát a stává se že se uvolní spoj konektoru v ECU a pak pomůže jen výměna ECU. Pro vyzkoušení se dá za určitých předpokladů vyměnit na zkoušku ECU za jinou i bez přeprogramování IMO (třeba pokud máte kamaráda který má dobře fungující auto a je ochotný vám díly půjčit)
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2006, 11:01
- Bydliště: Chrudim
Tento problém jsem řešil mockrát. Je to vadná ŘJ motoru. Druhá se dá použít z Astry, Zafiry nebo Vectry. U použitých je riziko, že bude špatná taky, už jsem tady měl dva zákazníky co koupili na vrakovišti tuto jednotku a byla vadná. A cena za novou je nesmysl. Kat č. 6237712 34.844,- Kč !!! Pokud se sežene druhá jednotka, není pro mne problém ji zprovoznit v autě, i když k ní není imobilizer.
Chyby kterými se projevuje vadná ŘJ motoru mohou být:
- vzduchová váha (teplota, množství vzduchu) P0100, P0110
- škrtící klapka P0505
- vstřikovací ventil P0201, P0202, P0203,. P0204
Chyby kterými se projevuje vadná ŘJ motoru mohou být:
- vzduchová váha (teplota, množství vzduchu) P0100, P0110
- škrtící klapka P0505
- vstřikovací ventil P0201, P0202, P0203,. P0204
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2006, 11:01
- Bydliště: Chrudim
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2006, 11:01
- Bydliště: Chrudim
Porucha ŘJ?
Ahoj,
Taq se asi přidávám do fronty s vadnými ŘJ...motor jde nepravidelně (vždy když to dělá, tak za studena) a rozsvěcela se kontrolka řj- po protočení na cca 3000 ot/min zhasla a motor bežel normálně, po chvilce však znovu. Napíchl jsem diagnostiku- vyblikána zapalovací lišta- výměna (+vyměněny svíčky), ale porucha stále přetrvává. Začal jsem navíc pozorovat zvýšenou spotřebu (ohřátý navolnoběh 1.1-1.2 L což je o cca 0.4L více než dříve). I když motor běží normálně tak jede hůř než stejný motor v druhé astře. Takže asi budu muset podstoupit harakiri a vyndat řj+ kroužek + imobilizér z druhý astry do čehož se mi pochopitelně příliš nechce.
Něřešil jste někdo podobný problém?
Taq se asi přidávám do fronty s vadnými ŘJ...motor jde nepravidelně (vždy když to dělá, tak za studena) a rozsvěcela se kontrolka řj- po protočení na cca 3000 ot/min zhasla a motor bežel normálně, po chvilce však znovu. Napíchl jsem diagnostiku- vyblikána zapalovací lišta- výměna (+vyměněny svíčky), ale porucha stále přetrvává. Začal jsem navíc pozorovat zvýšenou spotřebu (ohřátý navolnoběh 1.1-1.2 L což je o cca 0.4L více než dříve). I když motor běží normálně tak jede hůř než stejný motor v druhé astře. Takže asi budu muset podstoupit harakiri a vyndat řj+ kroužek + imobilizér z druhý astry do čehož se mi pochopitelně příliš nechce.
Něřešil jste někdo podobný problém?
Klasická a nejčestější závada u X18XE1 - váha vzduchu nebo škrtící klapka. Výsledek je vadná řídící jednotka motoru. Teď jsem dokonce dělal jednotku která hlásila vadnou zapalovací lištu.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Re:
Já jsem to udělal včera. Měl jsem původně v prčicích váhu vzduchu (opravdu viditelně přerušená - možná se nějak uklepala), takže jsem sehnal jinou, ale stejně to blbnulo. Objevovala se chyba P 0100 a P 0110.Quiksilver22 píše:A co to ukostření, zkoušel jste to ještě někdo a jak to dopadlo?
Takže jsem to včera zkusil ukostřit. Pakárna byla najít ty správný dráty, protože je tam hodně podobných barev. Musel jsem rozdělat i konektor a tahat za ty správný drátky ve svazku. Odizoloval jsem ty správný dráty a pro jistotu ještě proměřil proti dutinkám v konektoru. Udělal jsem pospojení, všechno zase připojil a zakrytoval, zapojil baterku a po nastartování v pohodě. Pak jsem to byl několikrát projet, startoval se studeným i s teplým motorem a vypadá to, že to opravdu pomohlo
Teď ještě uvidím, jestli se to ještě někdy neobjeví, ale mám vyzkoušené, že bez té úpravy už bych byl dávno v nouzovém režimu (nejpozději po zahřátí motoru)...
Takže děkuji JO za ten návod
Petr
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Už jsem od opravy ujel pár set km a už se žádná chyba neobjevila, takže to bylo opravdu asi tím
Doufám, že teď už dá kontrolka motoru pokoj.
Doufám, že teď už dá kontrolka motoru pokoj.
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Zdravim, nemohol by byt tento problem s RJ aj pri inych motoroch?
dik za odpoved
dik za odpoved
Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)
Může být...konstrukce je stejná alespoň u motorů s jednotkou připevněnou z boku motoru...já jsem si jí opravil sám a už na ní jezdím skoro 2 roky...většinou jen upadne klema mezi deskou a konektorem...
Re: Problém vyřešen
aha jen dotaz a ten hnedy a zluty kablik mam spojit dohromady s tou kostrou nebo kazdy zvlastJO píše:Tak jsem za pomoci jednoho z vás a internetu odhalil a opravil příčinu problémů s chybou motoru. Jedná se o vadu řídící jednotky pro motor X18XE1 (1998-2001), která se projevuje chybnými kódy P0100 a P0110. Příčinou je přerušení ukostření uvnitř řídící jednotky SIMTEC 70. Tato chyba lze opravit přivedením kostry pomocí dvou vodičů na piny konektoru řídící jednotky. Pokusím se popsat způsob opravy:
1) odpojit baterii
2) sundat kryt motoru
3) odpojit horní konektor z řídící jednotky (pozor: nejprve zatlačit plastovou pojistku a potom odklápět kovový třmen)
4)odpojit dvě hadice z víka motoru, které vedou nad plastovým kanálem pro vodiče do těla škrtící klapky
5) sundat víčko plastového kanálu (to je úplně nejhorší práce na celé opravě, jde to blbě)
6) najít mezi vodiči žlutý kablík (PIN 48 konektoru řídící jednotky) a hnědý kablík (PIN 07 konektoru řídící jednotky) hnědý kablík je ve žlábku rozdělen do více směrů.
7) povolit šroub na řídící jednotce, pod který je přivedeno ukostření
naměřit dvě délky připravenného vodiče od šroubu ŘJ zhruba do poloviny kanálku a nalisovat na ně očko pro šroub
9) přerušit zlutý a hnědý vodič a znova je spojit včetně přidaného uzemění
10) spoje zaizolovat, porovnat ve žlabu, zavíčkovat, připojit hadice, konektor ŘJ, připojit baterii, startovat, jezdit a užívat si 30ti tisíc co za to chtějí v servisu za novou ŘJ
Pozor: tato oprava pomáhá jen na problémy s kódy P0100 a P0110, před touto opravou je třeba prověřit, zda to není chyba váhy vzduchu.