Kluci oběma díky za radu, tu lambdu přeci jen vyzkoušim radši, protože na krokáč to myslím nevypadá. Co jsem tady četl, tak všichni kdo s nim měli problém, měli otáčky spíš nižší, padalo jim to až na 500, chcípalo atd., což není můj případ. Kontrolka se mi rozsvítí vždycky když auto dýl stojí nastartovaný a motor už je zahřátý. Narazil jsem na příspěvek Manliho, který má stejný motor co já a měl podobný potíže s otáčkama a dokonce mu to hlásilo chybu taky když to dýl stálo. Psal, že krokáč, lambda i EGR měněno a ve finále se ukázalo, že byla snad špatně nasazená nějaká hadička. Najdu to a zkusím mu napsat, co to přesně bylo.Trdlo píše:S tou lambdou, mně neházela na diagnostiku žádnou chybu a volnoběžný otáčky mi držela na 2500, prostě nějaké signály pro RJ dávala, ale nesmyslný. Hledal jsem tu závadu tejden, než jsem testnul tu lambdu... A od výměny za Bosch mi drží krásných 825 ot.
krokovy motorek 1.6 16v
Re: krokovy motorek
Astra G X16SZR Comfort
- Reklama
Re: krokovy motorek
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw
Re: krokovy motorek
díkymanli2 píše:nehledej.... https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=15
takže špatně nasazená hadička ke snímači tlaku potrubí, jestli jsem to pochopil správně?
Astra G X16SZR Comfort
Re: krokovy motorek
mohl bych tě otravovat a poprosit jestli bys mi to místo v motoru, kde ta hadička je, vyfotil? opravář si myslí, že mám koupit krokáč, ale já bych nejdřív zkusil tohle a nevím, jak mu ukázat, kde to je, pomohlo by mi to..manli2 píše:ne... zpuchřelá
v tom topiku, kde o tom píšeš a přikládáš nákres z návodu, je jiný motor než ten co máme my (X16SZR)
štve mě to a určitě to zvyšuje spotřebu taky, dělá mi to to co jsi psal ty - kontrolka motoru se rozsvěcí teď po výměně EGR jen a jen v případě, že auto stojí nastartovaný delší dobu po zahřátí, třeba při popojíždění v kolonách taky, ale jinak ne..
a hlavně pokaždý, když vyřadím, se to drží na 1500 a hodně pomalu to klesá k 1000-1100 ot., ale na těch 800 to nespadne nikdy
Astra G X16SZR Comfort
Re: krokovy motorek
a co hlásí diagnostika za chybu? motor na obrázku je sece jinej ale je to tejný jako u szr... ta hadička co vede ze snímače takaku... na obrázku č.2
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw
Re: krokovy motorek
OK, ukážu mu to. Tu hlášku už si nepamatuju přesně, ale prý něco o chybě volnoběžných otáček.manli2 píše:a co hlásí diagnostika za chybu? motor na obrázku je sece jinej ale je to tejný jako u szr... ta hadička co vede ze snímače takaku... na obrázku č.2
Astra G X16SZR Comfort
Re: krokovy motorek
Ahoj, abych vám řekl mou zkušenost. Také jsem měl problémy s otáčkami - při vyřazení padaly pod 500 a pak to mělo tendenci chcípnout. Pokud to již chcíplo, tak byl velkej problém nastartovat - celé auto se třáslo. Rozhodl jsem se vyměnit filtry a vyčistit krokový motůrek. Vyměnil jsem pylový a vzduchový filtr, sunda velkou gumovou hadici, co vede od filtru asi ke krokovému motůrku. Když jsem ji sundal, všiml jsem si že "krokáč" je namazaný (asi vazelína nebo co) - nevím jestli to vůbec může být...
Nechal jsem to radši být a vše vrátil zpět, auto nastartovalo a vše se zase opakovalo - nízké otáčky, cukání atd.
Mrknul jsem ještě ne EGR ventil a ten měl v kuželu (tryska) zaseklý nějaký kus uhlíku. S problémem jsem ho vyndal (byl tam dost zaražený), vrátil zpět a voalá... auto funguje zatím jak má a to už 3 týdny, tak uvidím.
Ale pro jistotu se zeptám, ten krokový motůrek může být namazaný?
Nechal jsem to radši být a vše vrátil zpět, auto nastartovalo a vše se zase opakovalo - nízké otáčky, cukání atd.
Mrknul jsem ještě ne EGR ventil a ten měl v kuželu (tryska) zaseklý nějaký kus uhlíku. S problémem jsem ho vyndal (byl tam dost zaražený), vrátil zpět a voalá... auto funguje zatím jak má a to už 3 týdny, tak uvidím.
Ale pro jistotu se zeptám, ten krokový motůrek může být namazaný?
Re: krokovy motorek
S tím krokovým motorkem nevím, jestli může být namazaný. Já ho špinavý nemám, díval se mi na něj mechanik a říkal že vypadá jako nový, EGR je teď měněný za nový. Mám úplně opačný problém s otáčkami než ty, nepadají mi, ale drží se vysoko a při delším stání a zahřátém motoru se rozsvěcí kontrolka motoru a od té chvíle začnou být otáčky nestálé - lítají mezi 1000-1200. Plus to co jsem tady už psal, že když vyřadím, drží se na 1500 a teprve po chvíli spadnou na 1000, nikdy však ne na dřívějších cca 850. Viděl bych to asi na tu hadičku co píše Manli a pokud to nebude tím, risknu to a koupím nový krokáč nebo se zkusím domluvit s mech., aby ho proměřil, protože vizuálně je prý OK.madalv píše:Ahoj, abych vám řekl mou zkušenost. Také jsem měl problémy s otáčkami - při vyřazení padaly pod 500 a pak to mělo tendenci chcípnout. Pokud to již chcíplo, tak byl velkej problém nastartovat - celé auto se třáslo. Rozhodl jsem se vyměnit filtry a vyčistit krokový motůrek. Vyměnil jsem pylový a vzduchový filtr, sunda velkou gumovou hadici, co vede od filtru asi ke krokovému motůrku. Když jsem ji sundal, všiml jsem si že "krokáč" je namazaný (asi vazelína nebo co) - nevím jestli to vůbec může být...
Nechal jsem to radši být a vše vrátil zpět, auto nastartovalo a vše se zase opakovalo - nízké otáčky, cukání atd.
Mrknul jsem ještě ne EGR ventil a ten měl v kuželu (tryska) zaseklý nějaký kus uhlíku. S problémem jsem ho vyndal (byl tam dost zaražený), vrátil zpět a voalá... auto funguje zatím jak má a to už 3 týdny, tak uvidím.
Ale pro jistotu se zeptám, ten krokový motůrek může být namazaný?
Astra G X16SZR Comfort
Re: krokovy motorek 1.6 16v
muzes dat fotku EGR (jak je ten kuzel) a krokového motorku?
Re: krokovy motorek 1.6 16v
a mimochodem, uz jsem to tu cetl castokrat, ze i novy EGR nemusi byt v poradku...
Re: krokovy motorek 1.6 16v
Sorry, ale já to EGR viděl jen než jsem ho dal mechanikovi, aby ho vyměnil, je to taková malá věc nomadalv píše:a mimochodem, uz jsem to tu cetl castokrat, ze i novy EGR nemusi byt v poradku...
Nicméně myslim si, že EGR je v pohodě, dřív to tak dobře nejelo a kontrolka motoru se rozsvěcovala během jízdy, třeba v kopcích nebo tak, teďka ani jednou (ťuky ťuk), prostě jen když se ohřeje motor a auto dýl stojí.
Ani krokáč ti nevyfotím, protože všechno znám prakticky jen tady z fóra a kromě toho, že jsem si sám vyměnil blinkry a opravil podsvícení popelníku + ventilace, jsem si toho na autě moc neudělal. A s motorem už vůbec. Já už mám rozhodnuto, dám na Manliho, protože on jediný tady s těma otáčkama a rozsvěcením kontrolky měl problém podobnej tomu mýmu, navíc má stejný motor. Tipuju to na tu hadičku a pokud to tím nebude, koupím ten krokáč. A jestli to nebude ani tím, budu hodně naštvanej
Astra G X16SZR Comfort
Re: krokovy motorek
Ještě prosím jednu věc Manli, ty otáčky ti to dělaly jen při nastartovaným motoru nebo i to co popisuju já - při tom vyřazení rychlosti?manli2 píše:a co hlásí diagnostika za chybu? motor na obrázku je sece jinej ale je to tejný jako u szr... ta hadička co vede ze snímače takaku... na obrázku č.2
Astra G X16SZR Comfort
Re: krokovy motorek 1.6 16v
pokud nebyla studená a něběželana zvýšený otáčky"alá sytič" tak furt...
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw
Re: krokovy motorek 1.6 16v
jasně, myslel jsem při tom vyřazení jestli se sekly na 1500 a pak spadly pomalu na 1100 a tam kolísalymanli2 píše:pokud nebyla studená a něběželana zvýšený otáčky"alá sytič" tak furt...
Astra G X16SZR Comfort