krokovy motorek 1.6 16v

Odpovědět
kai81
Příspěvky: 103
Registrován: 19 kvě 2006, 10:43
Bydliště: Vysočina

Re: krokovy motorek

Příspěvek od kai81 » 21 led 2009, 18:00

Tak už se mi na mém motoru Z14XE objevil stejný problém. Auto startuje v pohodě, ale jakmile se ohřeje, tak občas cuká a když dojedu na křižovatku tak otáčky padnou pod 500 a neudrží se. Po nastartování se otáčky hádají a motor se dusí. Na 3-4 nastartování je zase vše OK. I za jízdy je občas poznat, že při řazení třeba z 5 na 4rychlost otáčky padají rychle dolů a pokud nezařadím, tak spadnou a motor se udusí.
Kontrolka motoru se nikdy nerosvítí. Klapka je čerstvě vyčištěná, ale problém zůstal.
Podařilo se tohle někdy někomu vyřešit???
Díky za každou radu.
Astra G 5dv, 1.4 16V Z14XE, r.v.2001

Reklama
 

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: krokovy motorek

Příspěvek od Oťas » 03 úno 2009, 21:09

Zkus vyjet nádrž a natankuj plnou u Shellky. Už několika lidem to pomohlo včetně mně... 8)
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: krokovy motorek

Příspěvek od Fritol » 03 úno 2009, 21:56

.
Naposledy upravil(a) Fritol dne 23 úno 2009, 17:13, celkem upraveno 1 x.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: krokovy motorek

Příspěvek od Oťas » 03 úno 2009, 23:08

Fritol píše: ale kdyby to bylo benzinem tak by auto snad jenom netahlo.. otačky by to melo drzet.
No ono to právě dělalo přesně to co popisuje a bylo to opravdu benzínem.... benzín je prevít... už jsem to tu někde popisoval a pomohlo to. Neříkám, že to nebude ještě něčím jiným, ale tím bych začal a pak hledat dál.
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

kai81
Příspěvky: 103
Registrován: 19 kvě 2006, 10:43
Bydliště: Vysočina

Re: krokovy motorek

Příspěvek od kai81 » 05 bře 2009, 20:40

Tak jsem tomu skoro nevěřil, ale EGR ventil je zase špatnej. Je tam od září 2007 a všechny problémy jsou způsobený ním. Jak cukání, padání a lítání otáček. Dal jsem ho na reklamaci, takže uvidím, jak to dopadne. Nevíte někdo kolik stojí v Oplu EGR repas? Zatím jezdím na starší, který občas škube, ale bude potřeba vyměnit..
Astra G 5dv, 1.4 16V Z14XE, r.v.2001

Uživatelský avatar
samper
Příspěvky: 76
Registrován: 12 led 2009, 14:37
Bydliště: Praha

kolísání a zasekávání otáček

Příspěvek od samper » 12 bře 2009, 15:59

ahoj, pročetl jsem tady hodně o volnoběžných otáčkách (po zahřátí motoru se mi drží mezi 1000-1200, dříve byly jako přibitý na 800) a všichni radí vyčistit krokový motorek..
Taky jsem narazil na to, že se to někomu spravilo po výměně EGR. Stává se mi, že kromě toho kolísání na volnoběh blbnou otáčky i během jízdy, a to třeba po vyřazení rachlosti - drží na cca 1600 a asi po půl minutě samy spadnou na těch 1000.
Teď mi volal technik, že vyměnil EGR, krokáč je čistej a otáčky dělají pořád to samý, kolísaji a při jízdě se zasekávají.
Nevíte někdo, co s tím? Může být třeba v háji ten krokáč? Napíchnout to na diagnostiku? Říkal že nový bude stát tak 2500 kč, to jsem skoro omdlel, myslel jsem že to bude třeba do litru :(
Astra G X16SZR Comfort

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání a zasekávání otáček

Příspěvek od denny » 12 bře 2009, 20:03

U motorů X16SZR je velmi částá závada přímo řídící jednotky.Dodává se výměnou.Už jsem jich byl nucen vyměnit docela dost.Obj.číslo 62 37 797-cena 10773,-Kč.Starou nutno vrátit a nové nutno programovat immo.
Vyčtení paměti 2500,-????TO SE POS*AL !Za ty prachy to má i s obědem a večeří pro dva.

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: krokovy motorek

Příspěvek od Trdlo » 12 bře 2009, 21:23

Samper: Proč jsi si založil nové téma a vzápětí stejný dotaz napsal i do starého??? :roll:
Témata sloučeny do tohoto
Deny: Nepoužívej vulgární výrazy, děkuji.
END

Uživatelský avatar
samper
Příspěvky: 76
Registrován: 12 led 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: kolísání a zasekávání otáček

Příspěvek od samper » 13 bře 2009, 09:15

denny píše:U motorů X16SZR je velmi částá závada přímo řídící jednotky.Dodává se výměnou.Už jsem jich byl nucen vyměnit docela dost.Obj.číslo 62 37 797-cena 10773,-Kč.Starou nutno vrátit a nové nutno programovat immo.
Vyčtení paměti 2500,-????TO SE POS*AL !Za ty prachy to má i s obědem a večeří pro dva.
Moc pěkný, tak to na ty otáčky kašlu, protože dát za to desítku do 11 let starýho auta, to bych ho radši shodil ze skály. Už takhle jsem dost naštvanej a zazněly doma takový hlášky jako že "pude!", ale snad ještě vychladnu, protože k tomu autu mám vztah a nějak si to neumím představit. S tou diagnostikou jsem to špatně napsal, tu udělá za 400, cenu 2500 kč jsem myslel za nový krokový motorek..
Astra G X16SZR Comfort

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: krokovy motorek

Příspěvek od manli2 » 14 bře 2009, 08:33

krokovej motorek stojí 1465 káčé včetně dépéhá a 2 roky záááruka

siemens.... :|
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
samper
Příspěvky: 76
Registrován: 12 led 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: krokovy motorek

Příspěvek od samper » 14 bře 2009, 12:05

manli2 píše:krokovej motorek stojí 1465 káčé včetně dépéhá a 2 roky záááruka

siemens.... :|
tak to už zní líp :wink:
Trdlo mi ještě radí zkusit lambdu, jestli nebude problém v ní, tak jí zkusíme odpojit a pokud budou otáčky OK, tak bych jí vyměnil. Někde tady na fóru jsem četl, že 1.6 8V má lambdu jednu (na rozdíl od 16V), což mě trochu uklidňuje. Nevíš Manli, kolik stojí nová pls?
Astra G X16SZR Comfort

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: krokovy motorek

Příspěvek od manli2 » 15 bře 2009, 08:45

vim... taky jsem jí měnil... 1532káčé s dépéhá a 2 roky záruka....

univerzál bosch....


a jestli chceš vědět cenu egr tak 2050káčé s dépéhá taky uz mám novej :-D
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
samper
Příspěvky: 76
Registrován: 12 led 2009, 14:37
Bydliště: Praha

Re: krokovy motorek

Příspěvek od samper » 15 bře 2009, 13:56

manli2 píše:vim... taky jsem jí měnil... 1532káčé s dépéhá a 2 roky záruka....

univerzál bosch....


a jestli chceš vědět cenu egr tak 2050káčé s dépéhá taky uz mám novej :-D

super, díky 8)
EGR vim, taky jsem ho kupoval tady přes Remuse a stálo rovnou dvojku :wink:
už je vyměněný, mám pocit že to mnohem líp jede, i když se stejně občas kontrolka rozsvítí (dneska třeba ještě ani jednou, třeba se to časem samo smázne)..
probíral jsem to včera s mechanikem ty moje otáčky, říkal že na ŘJ to nevidí a lambda se mu taky nezdá, prý by hodila chybu a měl to napíchnutý, tak nevím :(
tipuje to na krokový motorek, díval se na něj a prej je nádherně čistej, skoro jako by byl měněnej (což určitě nebyl) a myslí si, že na volnoběžný otáčky má nejvíc vliv on, tak já už fakt nevim :evil:
Co mě zarazilo je, že po výměně toho EGR to sice líp jede, ale ty otáčky, který předtím zůstávaly po vyřazení rychlosti viset jen občas, teď visí pokaždý. Prostě vyřadim, spadnou na 1500, tam se cca 5 vteřin s malými výkyvy drží a pak pomalu spadnou na 1100, za dalších pár vteřin na 1000 a níž už prostě nejdou. Co jsem za ty dva roky a 40000 km ježdění s astrou vypozoroval, tak na začátku to udělala jen občas, poslední dobou častěji a častěji a teď po výměně EGR to dělá už pořád. Rozhodl jsem se teda koupit krokáč a risknout to. Jestli to nebude tim, tak už se půjdu pověsit. Někde jsem tady četl že by se měl proměřit a byly tam přesně napsaný odpory nebo napětí, teď nevim (elektrice rozumim asi jako naše vláda občanům ČR), tak než ho bude mechanik kupovat, řeknu mu, aby ho proměřil.
Jinak motůrek si šlape a prý mu naprosto nic není, to mě tak nějak udržuje v pohodě a říkám si, že do toho ještě pár tisíc nacpeme, aby to další 2 nebo 3 roky jezdilo. Myslel jsem si, že tenhle motor je jednoduchej a nenáročnej, ale jak je vidět, všude se najde něco.
Astra G X16SZR Comfort

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: krokovy motorek

Příspěvek od denny » 15 bře 2009, 16:34

Ať ti demontuje škrtící komoru a pro jistotu vymění těsnění pod ní,bývá mírně vcucnuté ,tím tam jde falešný vzduch a zvyšuje to otáčky.Objednací číslo 0817576,cena 80,-Kč.

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: krokovy motorek

Příspěvek od Trdlo » 16 bře 2009, 12:00

S tou lambdou, mně neházela na diagnostiku žádnou chybu a volnoběžný otáčky mi držela na 2500, prostě nějaké signály pro RJ dávala, ale nesmyslný. :wink: Hledal jsem tu závadu tejden, než jsem testnul tu lambdu... A od výměny za Bosch mi drží krásných 825 ot.
END

Odpovědět