Jo a u Opela mi maximálně řeknou, co mi tam NALILI a ne co mám NALÍT. Už jsem se byl párkrát na něco optat a mlžili jak partyzáni. Našince oni neuznávaj. Heslo: dej sem auto, neotravuj a hlavně plať!Charlie píše:No na převodový olej se určitě dá informovat u Opela, a bude tam to co tam skutečně patří.
Řazení - seřízení
Astra G 100 edition, 1.6 16V
- Reklama
jj, nezaškodilo by založit topic s názvem "Doporučené oleje - Astra G" nebo tak něco... a v něm přinést info o doporučených olejích pro Géčkový Astry (motor + převodovka), ostatně i o dalších náplních a intervalech výměny.
Pokud tady už něco podobnýho není a pokud má někdo pod palcem tyhle informace a je ochoten se o ně podělit - jsou lidi, kterým to pomůže.
Pokud tady už něco podobnýho není a pokud má někdo pod palcem tyhle informace a je ochoten se o ně podělit - jsou lidi, kterým to pomůže.
Auto musí sloužit mně, né já jemu.
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz
Nějaký všeobecný info o olejích je tady:
http://www.cappo.cz/veletrh2003/kozak.html
a tady:
http://www.kadett.cz/technika/oleje.htm
http://www.cappo.cz/veletrh2003/kozak.html
a tady:
http://www.kadett.cz/technika/oleje.htm
Auto musí sloužit mně, né já jemu.
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz
Astra Caravan Comfort → Mercedes Benz
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13 pro 2007, 09:28
Re: Řazení - seřízení
"Tolik literatura a teď moje postřehy:
1. Kolík se mi vůbec nepovedlo zatlačit ani jemně přes páčidlo"
Ahoj všichni,včera jsem taky seřizoval řazení a kolík jde zatlačit ale když je správně seřízeno řazeni (než jsem to seřídil tak taky nešel zatlačit).Řadící páka musí být zaaretována kolíkem a v této poloze musí jít zatlačit kolík na převodovce.Mě šla špatně řadit dvojka a teď je to dobrý.
1. Kolík se mi vůbec nepovedlo zatlačit ani jemně přes páčidlo"
Ahoj všichni,včera jsem taky seřizoval řazení a kolík jde zatlačit ale když je správně seřízeno řazeni (než jsem to seřídil tak taky nešel zatlačit).Řadící páka musí být zaaretována kolíkem a v této poloze musí jít zatlačit kolík na převodovce.Mě šla špatně řadit dvojka a teď je to dobrý.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13 pro 2007, 09:28
Zaaretuj kolíkem řadící páku,potom požádej někoho,kdo by ti šel tlačit na ten kolík,vlez pod auto,povol šroub a zkus pootočit tou tyčkou,co jde z převodovky (buď na jednu nebo druhou stranu) až zaskočí ten kolík.Pak utáhni šroub a vyzkoušej ,jestli jdou řadit všechny rychlosti.Tak ať se ti to povede.Kdyžtak ještě napiš.
Zdravím, mám podobný problém, jaký se tady řeší. Problém je v tom, že začal až po montáži novém manžety od Geltyho. Tak jsem pátral a nakonec jsem zjistil čím to je. Snad to popíšu tak, aby se to dalo pochopit.
Jedná se o to, že nejde zařadit zpátečka. Důvodem je to, že manžeta je trochu provislá dolu do šachtice. Jakmile zvednu kroužek, abych mohl zařadit zpátečku, tak se ten výstupek s dírou opře o manžetu a nejde pak zatlačit dopředu. Problém je ale způsoben tím, že ten plastový výstupek s dírou, který ma najet na drážku je nutné přitlačit k sobě až tak daleko, že se opírá o černý plast rámečku kde je přichycená manžeta. Pokud dám mnažetu pryč, tak ten výstupek dojede až skoro na konec hrany a pak tam jde zpátečka jedna báseň. Kdysi u té koženky to asi nevadilo( je tenčí), ale u kůže už to je problém. Tak se chci zeptat co s tím? Určitě tak velká dráha není v pořádku. Myslíte, že seřízení řazení tento problém taky řeší? Nebo to je jen na seřízení samotného řazení a né chodu páky? Že by ten kloub už byl tak vyjetý, že už musím až na okraj?
Uf. Snad je to alespoň trochu pochopitelné.
Díky za případné názory a postřehy.
Jedná se o to, že nejde zařadit zpátečka. Důvodem je to, že manžeta je trochu provislá dolu do šachtice. Jakmile zvednu kroužek, abych mohl zařadit zpátečku, tak se ten výstupek s dírou opře o manžetu a nejde pak zatlačit dopředu. Problém je ale způsoben tím, že ten plastový výstupek s dírou, který ma najet na drážku je nutné přitlačit k sobě až tak daleko, že se opírá o černý plast rámečku kde je přichycená manžeta. Pokud dám mnažetu pryč, tak ten výstupek dojede až skoro na konec hrany a pak tam jde zpátečka jedna báseň. Kdysi u té koženky to asi nevadilo( je tenčí), ale u kůže už to je problém. Tak se chci zeptat co s tím? Určitě tak velká dráha není v pořádku. Myslíte, že seřízení řazení tento problém taky řeší? Nebo to je jen na seřízení samotného řazení a né chodu páky? Že by ten kloub už byl tak vyjetý, že už musím až na okraj?
Uf. Snad je to alespoň trochu pochopitelné.
Díky za případné názory a postřehy.
Naposledy upravil(a) Lucky dne 12 dub 2009, 08:20, celkem upraveno 1 x.
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort
No koukám, že nikdo nic. Tak ještě jinak.Řadicí páka vyjíždí až moc doleva. Kožená manžeta brání zařazení zpátečky, poněvadž řadicí páka se potřebuje opřít až o středový panel. Po odstranění manžety lze zpátečka zařadit bez problémů. Pomůže seřízení? Nebo už to je způsobené vůlí v kloubu? Nebo snad nějak pohnout s tou celou kulisou o 5 mm doprava?
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort
Re: Řazení - seřízení
Ještě k návodu na seřízení řazení dle knihy Jak na to: píšou tam zaaretovat řadící páku trnem, povolit šroub na řadící tyči a pak zařadit rychlostní stupeň 3. Jen mi není jasné, jak můžu zařadit trojku, když mám řad. páku zaaretovanou? Nějak tomu nerozumím.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Re: Řazení - seřízení
Fčeraj som na to kukau... a mám to v p...revodovke trocha iné, mne odtiaľ vyliezajú dve laná a hotofka. Ako na to? Je to 2.0.Di. PS: niekto tu hľadal vypúšťak - ja som ho našiel zboku v smere jazdy je to na ľavej strane hneď vedľa nosníku motora - tento popis by som nepochopil ani ja ale lepšie to nejde...
Kto má peniaze, kúpi si auto, kto ich nemá zomrie ináč.
Re: Řazení - seřízení
Tak jsem byl v Opelu Zlín na tech. dotaz a při té příležitosti mi seřídili řazení. Trvalo mu to asi 20 min. a vzal si za to 200,-. Výsledek je ten, že se řadí přesněji a hlavně dám jedničku i za pomalé jízdy, což předtím nehrozilo a musel jsem auto úplně zastavit. Můj původní dotaz byl jestli neexistuje nějaká opravná sada na vymezení vůlí v kulise řazení. Takže sada neexistuje, ale za cca 1200,-Kč dodají novou řadící tyč, protože jsem že dříve zjistil, že větší známky vydření jsou v oku řadící tyče než na kloubu na řadící páce. Pak mi mechoš řekl, že dělali to že na kloub páky vyfrézovali vodorovnou drážku a do té vsadili "O" kroužek čímž vymezili vůli v kloubu. Ale že snad pak časem ta guma zpuchřela a řazení bylo tuhé. Dokonce snad by tam ta drážka měla být od výroby, ale já tam rozhodně žádnou nemám. Každopádně to stojí za úvahu.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Re: Řazení - seřízení
zdravičko. CHtěl byhc se zeptat pripadně poradit. jde vam na astre pri richlosti 10Km/h dat 1 rychlostni stupen? Ja ho tam nemohu dostat, jedničku zaradim jedině jak stoji. ale když dojiždim na križovatku a jedu tak okolo 5- 15Km/h tak nemužu dat Jedničku musim se rozjet na 2. MAte to taky tak?? DIky za odpověd.