Problém volnobehu po naštartovaní !!!

Odpovědět
APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 04 zář 2008, 14:59

AstraDTI píše:Hele a nemuze to bejt stojanem/tankovaci pistoli - ze toho tam narves vic :D
U mě určitě ne. Spotřebu odečítám na palubním počítači a když není tak vždycky dělím skutečně nabrané litry / ujetými kilometry.
BTW: vždycky beru pouze do prvního cvaknutí pistole a řekl bych, že rozdíl může být tak max do 1l.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Reklama
 

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 04 zář 2008, 15:01

Kraken píše:Senzor kontroly klepania:

Nechcem sa nasilu pasovať za odborníka, ale tento senzor je možné nájsť v elektrických schémach všetkých benzínových motorov, tak tam asi bude.
Kromě systému Bosh Monomotronic - BMM.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 04 zář 2008, 15:12

S tim stojanem to bylo spis tak pro odlehceni ... :D
Jinak to cidlo klepani je ted myslim standart, driv nebejvalo - viz treba starsi BMW motory. Vubec zacatky motoru s primym vstrikem jsou z dnesniho pohledu dost kuriozni.

mira
Příspěvky: 95
Registrován: 27 črc 2006, 10:48
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mira » 06 zář 2008, 13:40

Ještě jednou k mému přízpěvku z 1.9. Momentálně jsem služebně mimo, takže astra celý týden stojí v garáži. Nicméně včera i dnes jsem zkoušel nastartovat (v garáži bylo 20 °C) a 100% úspěšnost. Zpětné připojení původního čidla vedlo k "problémovému" startu přesto, že chvíli před tím motor naskočil okamžitě. Zdá se tedy, že úpravou čidla teploty motoru jsem svůj problém se "studenými" starty v letním období vyřešil.

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 06 zář 2008, 19:07

mira píše:Ještě jednou k mému přízpěvku z 1.9. Momentálně jsem služebně mimo, takže astra celý týden stojí v garáži. Nicméně včera i dnes jsem zkoušel nastartovat (v garáži bylo 20 °C) a 100% úspěšnost. Zpětné připojení původního čidla vedlo k "problémovému" startu přesto, že chvíli před tím motor naskočil okamžitě. Zdá se tedy, že úpravou čidla teploty motoru jsem svůj problém se "studenými" starty v letním období vyřešil.
Velmi ta prosim napis ako si to spravil :cry: :cry: :cry:

Uživatelský avatar
Samothe
Příspěvky: 2443
Registrován: 22 čer 2007, 10:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Samothe » 07 zář 2008, 16:09

mira píše:Ještě jednou k mému přízpěvku z 1.9. Momentálně jsem služebně mimo, takže astra celý týden stojí v garáži. Nicméně včera i dnes jsem zkoušel nastartovat (v garáži bylo 20 °C) a 100% úspěšnost. Zpětné připojení původního čidla vedlo k "problémovému" startu přesto, že chvíli před tím motor naskočil okamžitě. Zdá se tedy, že úpravou čidla teploty motoru jsem svůj problém se "studenými" starty v letním období vyřešil.
než návod nechceš se mi na to mrknout osobně? :D

mira
Příspěvky: 95
Registrován: 27 črc 2006, 10:48
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mira » 07 zář 2008, 20:55

Úprava čidla se dá provést jednoduše. Plastový konektor s termistorem je bohužel v mosazném pouzdru zalisován. Aby se dala výměna termistoru provést, musel jsem pouzdro hned za šestihranem rozříznout. Pak už jde konektor lehce vyjmout. Původní termistor jsem ucvaknul a na vývody připájel termistor nový. Pak už jsem jen vložil konektor zpět do pouzdra a připájel zpátky uříznutý nákružek. Pro výměnu jsem použil termistor NTC 3,3 kohm.
Protože jsem nejdřív zkoušel jen výměnu čidla, mám teď doma náhradní, takže případnému zájemci můžu jedno čidlo taky upravit.
Možná, že by místo výměny termočlánku stačilo jen vřadit do obvodu čidla odpor cca 1 kohm a tím dosáhnout stejného efektu. Mně se ale nechtělo cvakat dráty, proto jsem se rozhodl pro popsanou úpravu. Rozhodně netvrdím, že to pomůže vyřešit všem problém z této diskuze, u mně zatím ano.

myabarth
Příspěvky: 11
Registrován: 19 srp 2008, 23:11

Příspěvek od myabarth » 08 zář 2008, 00:24

a čo tak zapojiť trimer, resp. potenciometer a meniť ten odpor? : :wink:

Uživatelský avatar
eXp10it
Příspěvky: 632
Registrován: 04 úno 2008, 20:31
Bydliště: Hlučín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eXp10it » 08 zář 2008, 20:06

Nechci Vám do téhle teorie/úpravy rýpat, ale to že je problém závislý na teplotě vzduchu znamená jenom to že čidlo teploty funguje a problém je někde jinde, nejsem elektro odborník ale myslím si že termistor buď funguje a nebo ne - nic mezi není. Pokud řídící jednotce namluvíte přidaným/ubraným odporem že je venku tepleji/chladněji tak to sice může volnoběh nebo cukání uklidnit, ale problém se tím nevyřešil a další symptomy jako smrad benzínu po nastartování, vyšší spotřeba a další musí přetrvat... já s čím dál tím větší naději sleduji tenhle thread kterému přikládám nejětší důvěru :wink:

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 09 zář 2008, 08:58

S odpormi som robil pokusy aj ja, ale bolo to bez efektu. Namiesto čidiel som pripojil do konektorov pred štartom priamo odpor za účelom simulovania inej teploty vonkajšieho prostredia a chladiacej kvapaliny, ale nemalo to žiadny efekt. Mrknite aj na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... sc&start=0 .
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 09 zář 2008, 11:28

eXp10it píše:Nechci Vám do téhle teorie/úpravy rýpat, ale to že je problém závislý na teplotě vzduchu znamená jenom to že čidlo teploty funguje a problém je někde jinde, nejsem elektro odborník ale myslím si že termistor buď funguje a nebo ne - nic mezi není. Pokud řídící jednotce namluvíte přidaným/ubraným odporem že je venku tepleji/chladněji tak to sice může volnoběh nebo cukání uklidnit, ale problém se tím nevyřešil a další symptomy jako smrad benzínu po nastartování, vyšší spotřeba a další musí přetrvat... já s čím dál tím větší naději sleduji tenhle thread kterému přikládám nejětší důvěru :wink:
čidlo teploty hlásí jednotce, jak bohatou směs má NAMIXOVAT, 20 stupnů je již dostatečné jako vlažný motor, jenom
mírně obohacená směs. Při startu bývá bohatší směs, motor se více zavrtí :) a ihned ubere(v závislosti na teplotě)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 09 zář 2008, 14:39

eXp10it píše:Nechci Vám do téhle teorie/úpravy rýpat, ale to že je problém závislý na teplotě vzduchu znamená jenom to že čidlo teploty funguje a problém je někde jinde, nejsem elektro odborník ale myslím si že termistor buď funguje a nebo ne - nic mezi není. Pokud řídící jednotce namluvíte přidaným/ubraným odporem že je venku tepleji/chladněji tak to sice může volnoběh nebo cukání uklidnit, ale problém se tím nevyřešil a další symptomy jako smrad benzínu po nastartování, vyšší spotřeba a další musí přetrvat... já s čím dál tím větší naději sleduji tenhle thread kterému přikládám nejětší důvěru :wink:
Ani ja ti nechcem rypat do toho ale asi si spatne cital.Su to dva rozdielne problemy :lol:

mira
Příspěvky: 95
Registrován: 27 črc 2006, 10:48
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mira » 09 zář 2008, 16:42

Problém teoloty motoru a předání této informace řídící jednotce může mít dvě řešení:
1. čidlo tuto hodnotu měří spojitě nebo téměř spojitě a ke každé naměřené hodnotě přiřadí řídící jednotka nějaké nastavení (bohatost směsi, předstih...).
2. čidlo sice měří teplotu spojitě, ale v řídící jednotce je nastavená nějaká hranice teploty, při jejíž nedosažení nastaví ŘJ bohatou směs pro "studený" start a při jejím překročení chudou směs (ŘJ předpokládá, že motor je ohřátý). Následné řízení chodu motoru je pak závislé především od signálů z lamda sondy a čidla klepání a možná nepodstatně i od teploty motoru.
Osobně se přikláním k 2. variantě a protože si myslím, že změnit nastavení v ŘJ je nereálné i v autorizovaném servisu, rozhodl jsem se k již popsanému řešení - úprava čidla teploty motoru (chladící kapaliny). Připouštím, že to co se zatím osvědčilo mně nemusí vyřešit problém i u ostatních.

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1lan » 09 zář 2008, 16:53

mira píše:Problém teoloty motoru a předání této informace řídící jednotce může mít dvě řešení:
1. čidlo tuto hodnotu měří spojitě nebo téměř spojitě a ke každé naměřené hodnotě přiřadí řídící jednotka nějaké nastavení (bohatost směsi, předstih...).
2. čidlo sice měří teplotu spojitě, ale v řídící jednotce je nastavená nějaká hranice teploty, při jejíž nedosažení nastaví ŘJ bohatou směs pro "studený" start a při jejím překročení chudou směs (ŘJ předpokládá, že motor je ohřátý). Následné řízení chodu motoru je pak závislé především od signálů z lamda sondy a čidla klepání a možná nepodstatně i od teploty motoru.
Osobně se přikláním k 2. variantě a protože si myslím, že změnit nastavení v ŘJ je nereálné i v autorizovaném servisu, rozhodl jsem se k již popsanému řešení - úprava čidla teploty motoru (chladící kapaliny). Připouštím, že to co se zatím osvědčilo mně nemusí vyřešit problém i u ostatních.
Chcel som sa spytat, ze ako si prisiel aky odpor tam mas dat ? Treba tam vlozit odpor vacsi, alebo prave mensi ??

mira
Příspěvky: 95
Registrován: 27 črc 2006, 10:48
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mira » 09 zář 2008, 17:20

Před časem od nějakého kolegy z webu jsem získal obrázek čidla s uvedením závislosti odporu na teplotě a s hodnotou 2-3 kohm při 20°C. Měřením mého čidla jsem získal hodnotu cca 2,5 kohm. Závislost odporu na teplotě je nepřímo úměrná (čím vyšší odpor čidla tím nižší teplota motoru). Termistor NTC 3,3 kohm je jediný nejblíže vyšší, který jsem sehnal.

Odpovědět